Ο Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Δημάρχου Σύρου-Ερμούπολης και Προέδρου του Παραρτήματος Κυκλάδων της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Μαραγκού και του Επιμελητηρίου Κυκλάδων.
Στη σύσκεψη έδωσαν το παρών ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, οι Κυκλαδίτες βουλευτές Αντώνης Συρίγος, Νίκος Συρμαλένιος, Νίκος Μανιός και Γιάννης Βρούτσης, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γιώργος Λεονταρίτης, περιφερειακοί σύμβουλοι, οι δήμαρχοι από τα νησιά των Κυκλάδων, εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου Φώτης Χατζηδιάκος, ναυτιλιακοί πράκτορες, στελέχη του Λιμεναρχείου Σύρου, της ακαδημίας του εμπορικού Ναυτικού και της 6ης ΠΕΔΙΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Στον χαιρετισμό του ο «οικοδεσπότης» Γιώργος Μαραγκός αναφέρθηκε στο πόσο σημαντική είναι αυτή η σύσκεψη και τόνισε πως βασικός της στόχος είναι να δοθεί λύση στην ακτοπλοϊκή διασύνδεση των Κυκλάδων, χωρίς να υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ των νησιών. Χαιρετισμός απηύθυναν επίσης ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων Γιάννης Ρούσσος, ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου Φώτης Χατζηδιάκος, καθώς και οι τέσσερις βουλευτές των Κυκλάδων. Υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός από την πλευρά του, αφού τόνισε ότι το Υπουργείο όφειλε αυτή την συνάντηση στις Κυκλάδες, ανέφερε:
«Αν δεν μπορούμε να βελτιώσουμε τις συγκοινωνίες και την ακτοπλοΐα, για ποια ανάπτυξη μιλάμε; Το βασικό ζητούμενο είναι να αλλάξουμε κάποια πράγματα βάση των εμπειριών. Ήδη έγιναν κάποιες διορθώσεις και παρεμβάσεις στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των Κυκλάδων, κατόπιν σχετικών αιτημάτων.
Θα συνεχίσουμε την εφαρμογή των συνδυασμένων μεταφορών και ευελπιστούμε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να ανταποκριθούν σε αυτό το εγχείρημα. Το ακτοπλοϊκό σύστημα πρέπει να σχεδιάζεται με βάση τα πραγματικά δεδομένα και όχι με ευχές και σκέψεις.
Φέτος προκηρύξαμε τις άγονες γραμμές 90 εκατομμύρια ευρώ, ποσό μεγαλύτερο από πέρυσι και του χρόνου θα αυξηθεί και άλλο. Θα πρέπει να επανασχεδιάσουμε το ακτοπλοϊκό δίκτυο διότι θέλουμε αυτό να συζητείται από την τοπική αυτοδιοίκηση ως θεσμική υποχρέωση των νησιωτικών κοινωνιών. Αυτό θα πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο. Σε συνεργασία με το
Πανεπιστήμιο Αιγαίου πραγματοποιούμε μελέτη για το κόστος μεταφοράς των νησιωτών, προκειμένου να πάμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και με μια σοβαρή πρόταση να διεκδικήσουμε πράγματα».
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγούς Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης στάθηκε ιδιαίτερα στο πολλά και σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στα περισσότερα λιμάνια, τονίζοντας ότι αυτό θα πρέπει να λυθεί το συντομότερο δυνατόν γιατί «χωρίς υποδομές δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη». Αναφερόμενος στο θεσμικό πλαίσιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είπε:
«Οι προτάσεις μας βασίζονται στην εξυπηρέτηση και στις ανάγκες των νησιών. Θα πρέπει να παταχθεί η γραφειοκρατία και η διεκπεραίωση των θεμάτων από το ΣΑΣ να είναι άμεση. Θα πρέπει να υπάρχει ιεραρχία στα αιτήματα των εταιρειών για δρομολόγηση πλοίων και οι αποφάσεις να λαμβάνονται με δίκαια κριτήρια. Επίσης ένα πολύ σημαντικό ζήτημα είναι η δίκαιη κατανομή πόρων μεταξύ των χερσαίων και θαλάσσιων μεταφορών.
Οι Κυκλάδες είναι ο νομός που εξυπηρετείται καλύτερα σε σχέση με άλλους της χώρας».Στην κύρια τοποθέτησή του ο δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης ανέφερε: «Οι συνδυασμένες μεταφορές πρέπει να είναι το ζητούμενο όλων.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σύρου θα πρέπει να σχεδιάζεται με προοπτική 12 μήνες το χρόνο, καθώς το νησί αποτελεί ανερχόμενο τουριστικό προορισμό». Κλείνοντας, ο κ. Μαραγκός ευχαρίστησε όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για τη συνεργασία που υπήρξε το προηγούμενο διάστημα με στόχο την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σύρου.
Ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γιώργος Λεονταρίτης ανέφερε: «Ο σχεδιασμός για τις Κυκλάδες δεν πρέπει να γίνεται μόνο για το καλοκαίρι, αλλά για όλο το χρόνο. Σε μεγάλο βαθμό οφείλουμε τις μεταφορές μας σε ιδιώτες, το κράτος θα πρέπει να επενδύσει οικονομικά σε αυτό τον τομέα. Εφόσον η Σύρος αποτελεί το διοικητικό κέντρο, το κράτος πρέπει να βρει λύση για την μετακίνηση από και προς αυτό.
Η κοινωνία πρέπει να ακούσει λύσεις και να δει αποτελέσματα». Με βάση τις τοποθετήσεις των δημάρχων και άλλων αυτοδιοικητικών των Κυκλάδων, τα κύρια ζητούμενα είναι τα εξής: Έγκαιρη ανακοίνωση των δρομολογίων Ακτινωτή επικοινωνία Σύνδεση των νησιών με εκείνα που δέχονται πολλούς επισκέπτες (Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Νάξο) Σταθερή και συνεχής σύνδεση με το διοικητικό κέντρο της Σύρου Ίση μεταχείριση των πόρων μεταξύ χερσαίων και θαλασσίων συγκοινωνιών
Πηγή :
Στον χαιρετισμό του ο «οικοδεσπότης» Γιώργος Μαραγκός αναφέρθηκε στο πόσο σημαντική είναι αυτή η σύσκεψη και τόνισε πως βασικός της στόχος είναι να δοθεί λύση στην ακτοπλοϊκή διασύνδεση των Κυκλάδων, χωρίς να υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ των νησιών. Χαιρετισμός απηύθυναν επίσης ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων Γιάννης Ρούσσος, ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου Φώτης Χατζηδιάκος, καθώς και οι τέσσερις βουλευτές των Κυκλάδων. Υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός από την πλευρά του, αφού τόνισε ότι το Υπουργείο όφειλε αυτή την συνάντηση στις Κυκλάδες, ανέφερε:
«Αν δεν μπορούμε να βελτιώσουμε τις συγκοινωνίες και την ακτοπλοΐα, για ποια ανάπτυξη μιλάμε; Το βασικό ζητούμενο είναι να αλλάξουμε κάποια πράγματα βάση των εμπειριών. Ήδη έγιναν κάποιες διορθώσεις και παρεμβάσεις στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των Κυκλάδων, κατόπιν σχετικών αιτημάτων.
Θα συνεχίσουμε την εφαρμογή των συνδυασμένων μεταφορών και ευελπιστούμε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να ανταποκριθούν σε αυτό το εγχείρημα. Το ακτοπλοϊκό σύστημα πρέπει να σχεδιάζεται με βάση τα πραγματικά δεδομένα και όχι με ευχές και σκέψεις.
Φέτος προκηρύξαμε τις άγονες γραμμές 90 εκατομμύρια ευρώ, ποσό μεγαλύτερο από πέρυσι και του χρόνου θα αυξηθεί και άλλο. Θα πρέπει να επανασχεδιάσουμε το ακτοπλοϊκό δίκτυο διότι θέλουμε αυτό να συζητείται από την τοπική αυτοδιοίκηση ως θεσμική υποχρέωση των νησιωτικών κοινωνιών. Αυτό θα πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο. Σε συνεργασία με το
Πανεπιστήμιο Αιγαίου πραγματοποιούμε μελέτη για το κόστος μεταφοράς των νησιωτών, προκειμένου να πάμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και με μια σοβαρή πρόταση να διεκδικήσουμε πράγματα».
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγούς Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης στάθηκε ιδιαίτερα στο πολλά και σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στα περισσότερα λιμάνια, τονίζοντας ότι αυτό θα πρέπει να λυθεί το συντομότερο δυνατόν γιατί «χωρίς υποδομές δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη». Αναφερόμενος στο θεσμικό πλαίσιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είπε:
«Οι προτάσεις μας βασίζονται στην εξυπηρέτηση και στις ανάγκες των νησιών. Θα πρέπει να παταχθεί η γραφειοκρατία και η διεκπεραίωση των θεμάτων από το ΣΑΣ να είναι άμεση. Θα πρέπει να υπάρχει ιεραρχία στα αιτήματα των εταιρειών για δρομολόγηση πλοίων και οι αποφάσεις να λαμβάνονται με δίκαια κριτήρια. Επίσης ένα πολύ σημαντικό ζήτημα είναι η δίκαιη κατανομή πόρων μεταξύ των χερσαίων και θαλάσσιων μεταφορών.
Οι Κυκλάδες είναι ο νομός που εξυπηρετείται καλύτερα σε σχέση με άλλους της χώρας».Στην κύρια τοποθέτησή του ο δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης ανέφερε: «Οι συνδυασμένες μεταφορές πρέπει να είναι το ζητούμενο όλων.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σύρου θα πρέπει να σχεδιάζεται με προοπτική 12 μήνες το χρόνο, καθώς το νησί αποτελεί ανερχόμενο τουριστικό προορισμό». Κλείνοντας, ο κ. Μαραγκός ευχαρίστησε όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για τη συνεργασία που υπήρξε το προηγούμενο διάστημα με στόχο την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σύρου.
Ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γιώργος Λεονταρίτης ανέφερε: «Ο σχεδιασμός για τις Κυκλάδες δεν πρέπει να γίνεται μόνο για το καλοκαίρι, αλλά για όλο το χρόνο. Σε μεγάλο βαθμό οφείλουμε τις μεταφορές μας σε ιδιώτες, το κράτος θα πρέπει να επενδύσει οικονομικά σε αυτό τον τομέα. Εφόσον η Σύρος αποτελεί το διοικητικό κέντρο, το κράτος πρέπει να βρει λύση για την μετακίνηση από και προς αυτό.
Η κοινωνία πρέπει να ακούσει λύσεις και να δει αποτελέσματα». Με βάση τις τοποθετήσεις των δημάρχων και άλλων αυτοδιοικητικών των Κυκλάδων, τα κύρια ζητούμενα είναι τα εξής: Έγκαιρη ανακοίνωση των δρομολογίων Ακτινωτή επικοινωνία Σύνδεση των νησιών με εκείνα που δέχονται πολλούς επισκέπτες (Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Νάξο) Σταθερή και συνεχής σύνδεση με το διοικητικό κέντρο της Σύρου Ίση μεταχείριση των πόρων μεταξύ χερσαίων και θαλασσίων συγκοινωνιών
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου