Τη δυνατότητα ψηφιακής εξυπηρέτησης των πολιτών σε θέματα πιστοποιητικών αρμοδιότητας Δήμων “ανοίγουν” εντονότερα το Υπουργείο Εσωτερικών από κοινού με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, “λύνοντας” τα χέρια σε δημότες, οι οποίοι άλλοτε έπρεπε να παρουσιαστούν στις διάφορες υπηρεσίες για τη λήψη αυτών.
Συγκεκριμένα, μέσω του gov.gr θα μπορεί να πραγματοποιείται η εξυπηρέτηση των πολιτών για αρκετές υποθέσεις που ανακοίνωσαν τα δύο Υπουργεία σε συνεργασία και με την ΚΕΔΕ, καθώς στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα θα υπάρχουν ψηφιακές θυρίδες για κάθε Δήμο.
Η εφαρμογή γίνεται σταδιακά στους Δήμους της χώρας, με αποτέλεσμα σε επόμενο χρόνο να πάρει τη σχετική δυνατότητα και ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης.
Σχετικά ρωτήθηκε ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, Νίκος Φωτεινιάς ο οποίος υπενθύμισε πως ήδη για ορισμένες υποθέσεις τους, οι δημότες εξυπηρετούνται με ηλεκτρονικό τρόπο από τις υπηρεσίες του Δήμου.
Πέρασμα σε ψηφιακή “εποχή”
Ειδικότερα, απαντώντας για τον χρόνο απόκτησης ψηφιακής θυρίδας του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης στο gov.gr, o κ. Φωτεινιάς δήλωσε τα εξής: “Αυτή η προσπάθεια έχει ξεκινήσει και εφαρμόζεται πιλοτικά σε κάποιους Δήμους της Ελλάδας. Συγκεκριμένα σε 28 Δήμους ενώ προσεχώς έχουν την πρόθεση να εντάξουν ακόμη 46 Δήμους.
Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης δεν έχει ενταχθεί ακόμη, αλλά εμείς έχουμε σκοπό να υποβάλουμε το σχετικό αίτημα. Η προσπάθεια άλλωστε των δύο Υπουργείων θα αφορά συνολικά όλους τους Δήμους της χώρας”.
Παρόλα αυτά, θέλησε να υπενθυμίσει πως οι δημότες της Σύρου “εξυπηρετούνται ηλεκτρονικά στο κομμάτι της έκδοσης πιστοποιητικών, ληξιαρχικών πράξεων από το Ληξιαρχείο ενώ παίρνουν και όλα τα πιστοποιητικά που αφορούν τα ΚΕΠ. Δηλαδή διάφορες εγκρίσεις, πιστοποιητικά για ΟΑΕΔ, αιτήματα για ΕΟΠΥΥ, ηλεκτρονικά παράβολα, αποδεικτικά φορολογικής ενημερότητας, χορήγηση επιδόματος κατάστασης για πετρέλαιο θέρμανσης, χορήγηση δελτίων για κοινωνικό τουρισμό, βεβαιώσεις συντάξεων ΟΓΑ, βεβαίωση οικογενειακών επιδομάτων κ.α. από τον Δήμο”.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αποτελεί θετική εξέλιξη το “πέρασμα” σε μία νέα ψηφιακή εποχή, στην οποία οι δημότες θα έχουν τη δυνατότητα “της άμεσης εξυπηρέτησης χωρίς φυσική παρουσία στα διάφορα γραφεία”.
Τέλος, ο ίδιος υπενθύμισε πως ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης διαθέτει μία σύγχρονη ιστοσελίδα “για το κομμάτι της ενημέρωσης και των αιτημάτων των πολιτών”.
Σύγχρονο περιβάλλον
Η σχετική ενημέρωση από τα Υπουργεία και την ΚΕΔΕ έχει ως εξής: “Τη δυνατότητα να παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες στους δημότες τους μέσα από το σύγχρονο και ασφαλές περιβάλλον του gov.gr έχουν πλέον οι Δήμοι της χώρας. Σύμφωνα με όσα σχεδίασαν, υλοποίησαν και υπέγραψαν σε ΚΥΑ οι Υπουργοί Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Θοδωρής Λιβάνιος, σε κάθε Δήμο της χώρας παρέχονται ψηφιακές θυρίδες του gov.gr.
Έτσι, εισάγεται ένας ψηφιακός τρόπος επικοινωνίας του δημότη με τον Δήμο του, ενώ ταυτόχρονα εγκαινιάζεται μια νέα γενιά ομογενοποιημένων δημοτικών ψηφιακών υπηρεσιών.
Οι θυρίδες των Δήμων στο gov.gr προσφέρουν 3 βασικές λειτουργίες: Έκδοση πιστοποιητικών αρμοδιότητας των Δήμων χωρίς την ανάγκη φυσικών υπογραφών και σφραγίδων. Τα πιστοποιητικά αυτά είναι έγκυρα σε φυσική αλλά και σε ψηφιακή μορφή, τόσο στη Δημόσια Διοίκηση όσο και κατά την προσκόμισή τους σε ιδιωτικούς φορείς. Υποδοχή και διεκπεραίωση αιτήσεων δημοτών από το gov.gr, με πρώτη υπηρεσία τη Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας. Αυτεπάγγελτη αναζήτηση και έκδοση πιστοποιητικών που είναι απαραίτητα σε διαδικασίες των Δήμων και παρέχονται από το gov.gr.
Τη διαδικασία έκδοσης πιστοποιητικών μέσω του gov.gr παρακολούθησαν στο Δήμο Παλαιού Φαλήρου (από τον οποίο ξεκίνησε η διάθεση της υπηρεσίας) ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Θοδωρής Λιβάνιος, μαζί με τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας Δημήτρη Παπαστεργίου, τον Δήμαρχο Παλαιού Φαλήρου Γιάννη Φωστηρόπουλο και τον Γενικό Γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης Λεωνίδα Χριστόπουλο.
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) με την υποστήριξη εφαρμογών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, του Υπουργείου Εσωτερικών και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας.
Προσεχώς όλοι οι Δήμοι
Η έκδοση πιστοποιητικών των Δήμων μέσω του gov.gr έρχεται να προστεθεί στις κοινές δράσεις που σχεδιάζουν και υλοποιούν τα δύο τελευταία χρόνια τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών των Δήμων. Υπενθυμίζεται ότι έχουν προηγηθεί και ήδη παρέχονται ψηφιακά μέσω του gov.gr απευθείας στους πολίτες, οι ακόλουθες υπηρεσίες:
Έκδοση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης, Έκδοση πιστοποιητικού γέννησης, Έκδοση πιστοποιητικού ιθαγένειας, Έκδοση πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών, Έκδοση ληξιαρχικής πράξης γέννησης, Έκδοση ληξιαρχικής πράξης γάμου, Έκδοση ληξιαρχικής πράξης συμφώνου συμβίωσης, Έκδοση ληξιαρχικής Θανάτου.
Με την υποστήριξη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, σταδιακά θα ψηφιοποιούνται νέες διαδικασίες και θα εντάσσονται στις θυρίδες. Μέχρι στιγμής, έχουν ενεργοποιηθεί θυρίδες για 28 δήμους: Αγίας Βαρβάρας, Αγρινίου, Αίγινας, Αρταίων, Βόλβης, Δράμας, Διρφύων Μεσσαπίων, Ελλασόνας, Ελευσίνας, Ευρώτα, Ηρακλείου, Ιεράπετρας, Καλαμαριάς, Κορίνθου, Λεβαδέων, Ληξουρίου, Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, Μεσολογγίου, Μυλοποτάμου, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Ξανθης, Ξυλοκάστρου, Παλαιού Φαλήρου, Πειραιά, Πυλαίας Χορτιάτη, Πύργου, Σουφλίου, Ωραιοκάστρου. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η ενεργοποίηση των θυρίδων σε επιπλέον 46 Δήμους που ήδη έχουν υποβάλει σχετικό αίτημα.
Οι υποδομές και οι εφαρμογές έχουν ήδη δημιουργηθεί και για τους 322 Δήμους της χώρας.
Οι θυρίδες του gov.gr αποτελούν την δεύτερη οριζόντια εφαρμογή που παρέχεται στους Δήμους μετά την υπηρεσία των ψηφιακών ραντεβού, myDimos.Live.gov.gr όπου οι πολίτες επιλέγουν την υπηρεσία που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, τηλεφωνική επικοινωνία ή τηλεδιάσκεψη.
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου