Το
επιστημονικό πεδίο της Διδακτικής Μεθοδολογίας αποτελεί ένα από τα πιο
απαιτητικά και γόνιμα πεδία ανάπτυξης προβληματισμού. Τα ευρήματα και οι
προβληματισμοί του επιβεβαιώνουν την πάντα επίκαιρη άποψη της
παιδαγωγού, Μαρίας Μοντεσσόρι, ότι «Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με
τον τρόπο που διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που
μπορεί να μάθει». Οι ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, στο πλαίσιο αυτό, ΔΕΝ
ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ αλλά ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΦΙΛ, στο οποίο οι
εκπαιδευτικοί καλούνται να ανταποκριθούν, εμπλουτίζοντας τις διδακτικές
τους πρακτικές, με τρόπους που θα επιτρέπουν σε όλους τους μαθητές και
τις μαθήτριες να αναγνωρίζονται στα μαθησιακά γεγονότα και να γίνονται
συμπαραγωγοί τους.
Η συμβολή των γονέων στη μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών είναι εξίσου σημαντική με αυτή των εκπαιδευτικών. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, αναγνωρίζοντας τη σημασία της συμβολής της οικογένειας στη μαθησιακή διαδικασία και επιθυμώντας να προάγει τη συνεργασία οικογενειών, σχολείου και φορέων της εκπαίδευσης, υλοποιεί με πρωτοβουλία της σχολικής Συμβούλου Φιλολόγων, Δεληκάρη Παρασκευής και σε συνεργασία με τη σχολική Σύμβουλο της 17ης Περιφέρειας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Δερέκα Μαρία και το ΚΕΔΔΥ Σύρου (Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης), Επιμορφωτική Διημερίδα με τίτλο «Κατανοώντας τον Κόσμο των Μαθησιακών Δυσκολιών».
Η Διημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου (17.00-19.00) και την Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου (12.00-14.00) 2015, στην Αίθουσα Κώστας Τουλούπης, στο Γενικό Λύκειο Σύρου και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και σε γονείς και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο.
Ειδικότερα, στόχος της Διημερίδας και των Βιωματικών Εργαστηρίων είναι η ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με την αναγνώριση των μαθησιακών δυσκολιών, τις διαδικασίες που οδηγούν σε γνωμάτευση, και την ερμηνεία και εφαρμογή των γνωματεύσεων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο μαθησιακό προφίλ που περιγράφεται ως Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και στις συνθήκες λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης. Αναλυτικά το Πρόγραμμα έχει ως εξής:
Η συμβολή των γονέων στη μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών είναι εξίσου σημαντική με αυτή των εκπαιδευτικών. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, αναγνωρίζοντας τη σημασία της συμβολής της οικογένειας στη μαθησιακή διαδικασία και επιθυμώντας να προάγει τη συνεργασία οικογενειών, σχολείου και φορέων της εκπαίδευσης, υλοποιεί με πρωτοβουλία της σχολικής Συμβούλου Φιλολόγων, Δεληκάρη Παρασκευής και σε συνεργασία με τη σχολική Σύμβουλο της 17ης Περιφέρειας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Δερέκα Μαρία και το ΚΕΔΔΥ Σύρου (Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης), Επιμορφωτική Διημερίδα με τίτλο «Κατανοώντας τον Κόσμο των Μαθησιακών Δυσκολιών».
Η Διημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου (17.00-19.00) και την Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου (12.00-14.00) 2015, στην Αίθουσα Κώστας Τουλούπης, στο Γενικό Λύκειο Σύρου και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και σε γονείς και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο.
Ειδικότερα, στόχος της Διημερίδας και των Βιωματικών Εργαστηρίων είναι η ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με την αναγνώριση των μαθησιακών δυσκολιών, τις διαδικασίες που οδηγούν σε γνωμάτευση, και την ερμηνεία και εφαρμογή των γνωματεύσεων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο μαθησιακό προφίλ που περιγράφεται ως Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και στις συνθήκες λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης. Αναλυτικά το Πρόγραμμα έχει ως εξής:
Πρόγραμμα Διημερίδας (25 & 26 Φεβρουαρίου 2015)
Αίθουσα «Κώστας Τουλούπης», ΓΕΛ Σύρου, Λιβάδια Μάννα
Κατανοώντας τον Κόσμο των Μαθησιακών Δυσκολιών
Αίθουσα «Κώστας Τουλούπης», ΓΕΛ Σύρου, Λιβάδια Μάννα
Κατανοώντας τον Κόσμο των Μαθησιακών Δυσκολιών
Τετάρτη 25/2/2015 (ώρες 17.00-19.00)
• 17.00-17.20: Εναρκτήριος Χαιρετισμός Διονύσιος Μεσσάρης, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου
• 17.20-17.40: Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Μαρία Δερέκα, Σχολική Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής 17ης Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
• 17.40-18.00: Μαθαίνοντας για τις μαθησιακές δυσκολίες – Αίτια και Διάγνωση Πολιός Μανώλης, Αναπληρωτής Προϊστάμενος ΚΕΔΔΥ Σύρου
• 18.00-18.20: Αναπαραστάσεις των εκπαιδευτικών της τυπικής τάξης για τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης Παρασκευή Δεληκάρη, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Κυκλάδων
• 18.20-18.40: Κατανοώντας τα διαφορετικά μαθησιακά προφίλ των μαθητών και μαθητριών Μπακαρού Ρέα, Εκπαιδευτικός Τμήματος Ένταξης Γυμνασίου Μήλου, ΜΑ στην Ειδική Αγωγή
• 18.40-19.00: Συζήτηση
Πέμπτη 26/2/2015 (ώρες 12.00-14.00)
Βιωματικά Εργαστήρια
1ο Θέμα: Ερμηνεύοντας τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΔΥ, με συντονίστριες τις: Μαρία Δερέκα & Ευαγγελία Μαμαλάκη
2ο Θέμα: Αναγνωρίζω και διαχειρίζομαι τις μαθησιακές δυσκολίες με συντονίστριες τις: Παρασκευή Δεληκάρη & Μπακαρού Ρέα
• 17.00-17.20: Εναρκτήριος Χαιρετισμός Διονύσιος Μεσσάρης, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου
• 17.20-17.40: Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Μαρία Δερέκα, Σχολική Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής 17ης Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
• 17.40-18.00: Μαθαίνοντας για τις μαθησιακές δυσκολίες – Αίτια και Διάγνωση Πολιός Μανώλης, Αναπληρωτής Προϊστάμενος ΚΕΔΔΥ Σύρου
• 18.00-18.20: Αναπαραστάσεις των εκπαιδευτικών της τυπικής τάξης για τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης Παρασκευή Δεληκάρη, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Κυκλάδων
• 18.20-18.40: Κατανοώντας τα διαφορετικά μαθησιακά προφίλ των μαθητών και μαθητριών Μπακαρού Ρέα, Εκπαιδευτικός Τμήματος Ένταξης Γυμνασίου Μήλου, ΜΑ στην Ειδική Αγωγή
• 18.40-19.00: Συζήτηση
Πέμπτη 26/2/2015 (ώρες 12.00-14.00)
Βιωματικά Εργαστήρια
1ο Θέμα: Ερμηνεύοντας τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΔΥ, με συντονίστριες τις: Μαρία Δερέκα & Ευαγγελία Μαμαλάκη
2ο Θέμα: Αναγνωρίζω και διαχειρίζομαι τις μαθησιακές δυσκολίες με συντονίστριες τις: Παρασκευή Δεληκάρη & Μπακαρού Ρέα
Πηγή :http://www.androsportal.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου