Συνάντηση με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ)
είχε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, μετά από χθεσινό
αίτημα εκπροσώπων των ναυτεργατικών σωματείων και ναυτικών ακτοπλοΐας
που παραμένουν απλήρωτοι.
Όπως ανακοινώθηκε, στη συνάντηση αναδείχθηκαν, για μια ακόμη φορά, οι τραγικές επιπτώσεις στη ζωή των ναυτικών και των οικογενειών τους από το γεγονός ότι παραμένουν απλήρωτοι και διατυπώθηκε πιεστικά το αίτημα να αποπληρωθούν ακόμη και σήμερα.
Ο κ. Δρίτσας, τόσο στην αρχική του τοποθέτηση όσο και στην καταληκτική του, τόνισε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα τεράστιο αδιέξοδο και σε ένα εξαιρετικά δυσεπίλυτο πρόβλημα, που οξύνθηκε μέσα στην τελευταία τετραετία, και το οποίο καλείται να επιλύσει η νέα κυβέρνηση όσο γίνεται πιο γρήγορα. Δήλωσε όμως ότι η νέα Κυβέρνηση αρνείται να παραδεχθεί αδιέξοδα, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τόσο σοβαρά ζητήματα, όπως είναι η επιβίωση των ναυτικών και των οικογενειών τους και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών.
Ενημέρωσε ότι σήμερα, πράγματι, δεν έχει πλήρη λύση και πρόσθεσε: «Αυτό είναι αδύνατο. Έχει όμως δρομολογήσει πρωτοβουλίες με τη βάσιμη προσδοκία ότι αυτές στο αμέσως επόμενο διάστημα θα φέρουν αποτελέσματα». Δεν είναι δυνατό, είπε, ακραία φαινόμενα κρίσης στην ακτοπλοΐα, τα οποία οξύνθηκαν ιδιαίτερα τα τελευταία πέντε χρόνια από τις μνημονιακές πολιτικές, να επιλυθούν και να αντιμετωπιστούν μέσα σε ένα μήνα.
Σημείωσε επίσης: «Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα καταβλήθηκε στην εταιρεία οφειλόμενο ποσό Δεκεμβρίου, ύψους 287.000 € μετά τις υπέρ Δημοσίου κρατήσεις. Η εταιρεία όμως απέδωσε στους εργαζομένους σχεδόν το ήμισυ.
»Ολοκληρώνεται εντός των ημερών η νομοπαρασκευαστική διαδικασία, ώστε σύντομα με νομοθετική ρύθμιση να ενισχυθεί το θεσμικό πλαίσιο και να είναι δεσμευτικά υλοποιήσιμη η ήδη ισχύουσα νομική πρόβλεψη ικανοποίησης των απαιτήσεων των εργαζομένων κατά προτεραιότητα, την οποία περιλαμβάνει η ισχύουσα νομοθεσία χωρίς όμως να την εξασφαλίζει.
»Στοχευμένες παρεμβάσεις είναι ήδη σε εξέλιξη προς όλους τους εμπλεκόμενους με οποιοδήποτε τρόπο, ώστε να διερευνηθούν νέες δυνατότητες επίλυσης του όλου προβλήματος».
Περαιτέρω διευκρινίζεται ότι η κατατεθείσα ιδέα για την αναζήτηση λύσης μέσω ΝΑΤ, αξιοποιώντας τις διατάξεις περί εγκαταλελειμμένων πληρωμάτων στην ημεδαπή, αποτελεί μόνο επικουρική λύση, κυρίως όμως οδηγεί δεσμευτικά στο κλείσιμο του ναυτολογίου, κάτι που δεν είναι επιθυμητό από κανέναν.
»Επίσης, διευκρινίζεται ότι η συζήτηση για την ικανοποίηση των εργαζομένων μέσω της άρσης της κατάπτωσης εγγυητικής επιστολής, θέμα που προέκυψε μόλις χθες, είναι αβάσιμη. Το ζήτημα, επισημαίνεται, διερευνήθηκε αναλυτικά αλλά δεν δύναται να αποτελέσει λύση για τους εργαζομένους, γιατί σε κάθε περίπτωση οι εγγυητικές επιστολές κατοχυρώνουν μόνο την ανάληψη σύμβασης από ακτοπλοϊκές εταιρείες αλλά δεν κατοχυρώνουν εργασιακές απαιτήσεις.
Επιπρόσθετα, πρέπει να αποσαφηνιστεί, αναφέρεται στην ανακοίνωση, ότι κανένα περιθώριο παρερμηνείας δεν άφησε η αναφορά του αναπληρωτή υπουργού σχετικά με την επείγουσα αναγκαιότητα να επαναλειτουργήσει το δρομολόγιο Λαύριο–Άγιος Ευστράτιος–Λήμνος με το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», στο οποίο οι εργαζόμενοι ενεργούν επίσχεση εργασίας. Αντίθετα, ο αναπληρωτής υπουργός ζήτησε να επανακινήσουν τα δρομολόγια, αφού προηγηθεί η ικανοποίηση των απαιτήσεων του πληρώματος του συγκεκριμένου πλοίου. Επαναλαμβάνεται ότι καμία παρερμηνεία δεν μπορεί να υπάρχει σε αυτό. Η ειδική αναφορά που έγινε αναδεικνύει το επείγον του ζητήματος και μόνον, σημειώνεται.
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο αναπληρωτής υπουργός συγκάλεσε σύσκεψη με τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Αθανάσιο Αθανασόπουλο, τον Α' Υπαρχηγό Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, Αθανάσιο Χονδρονάσιο, τον Υποναύαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, Γεώργιο Συβίτο, τον Αρχιπλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,Γεώργιο Μπαρκάτσα, τον Πλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Αλέξανδρο Τσελίκη, τον Πλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Γεώργιο Ρίγγα και τον Αντιπλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Δρόσο Ρεϊζη, προκειμένου να επιλυθούν νομικά και άλλα ζητήματα και να επιταχυνθούν όλες οι διαδικασίες που συνδέονται με τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών του Υπουργείου, των οποίων προΐστανται.
Εξάλλου και με αφορμή ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή για την ακτοπλοΐα, ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο κ. Δρίτσας έκανε την εξής ανακοίνωση: «Ο μέχρι πριν ένα μήνα Υπουργός Ναυτιλίας της μνημονιακής κυβέρνησης Σαμαρά–Βενιζέλου, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή καλώντας τον αρμόδιο υπουργό της σημερινής κυβέρνησης να απαντήσει .... αντ' αυτού (!!) για τα τραγικά χάλια που άφησε στην ακτοπλοΐα και για την τραγωδία των απλήρωτων ναυτικών. Προφανώς θα λάβει την απάντηση διά της προβλεπόμενης θεσμικής οδού. Όμως, είναι αδύνατον να μην έρθει στη σκέψη οποιουδήποτε διαβάσει αυτή την ερώτηση η γνωστή λαϊκή ρήση: "στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί"».
Πηγή :
Όπως ανακοινώθηκε, στη συνάντηση αναδείχθηκαν, για μια ακόμη φορά, οι τραγικές επιπτώσεις στη ζωή των ναυτικών και των οικογενειών τους από το γεγονός ότι παραμένουν απλήρωτοι και διατυπώθηκε πιεστικά το αίτημα να αποπληρωθούν ακόμη και σήμερα.
Ο κ. Δρίτσας, τόσο στην αρχική του τοποθέτηση όσο και στην καταληκτική του, τόνισε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα τεράστιο αδιέξοδο και σε ένα εξαιρετικά δυσεπίλυτο πρόβλημα, που οξύνθηκε μέσα στην τελευταία τετραετία, και το οποίο καλείται να επιλύσει η νέα κυβέρνηση όσο γίνεται πιο γρήγορα. Δήλωσε όμως ότι η νέα Κυβέρνηση αρνείται να παραδεχθεί αδιέξοδα, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τόσο σοβαρά ζητήματα, όπως είναι η επιβίωση των ναυτικών και των οικογενειών τους και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών.
Ενημέρωσε ότι σήμερα, πράγματι, δεν έχει πλήρη λύση και πρόσθεσε: «Αυτό είναι αδύνατο. Έχει όμως δρομολογήσει πρωτοβουλίες με τη βάσιμη προσδοκία ότι αυτές στο αμέσως επόμενο διάστημα θα φέρουν αποτελέσματα». Δεν είναι δυνατό, είπε, ακραία φαινόμενα κρίσης στην ακτοπλοΐα, τα οποία οξύνθηκαν ιδιαίτερα τα τελευταία πέντε χρόνια από τις μνημονιακές πολιτικές, να επιλυθούν και να αντιμετωπιστούν μέσα σε ένα μήνα.
Σημείωσε επίσης: «Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα καταβλήθηκε στην εταιρεία οφειλόμενο ποσό Δεκεμβρίου, ύψους 287.000 € μετά τις υπέρ Δημοσίου κρατήσεις. Η εταιρεία όμως απέδωσε στους εργαζομένους σχεδόν το ήμισυ.
»Ολοκληρώνεται εντός των ημερών η νομοπαρασκευαστική διαδικασία, ώστε σύντομα με νομοθετική ρύθμιση να ενισχυθεί το θεσμικό πλαίσιο και να είναι δεσμευτικά υλοποιήσιμη η ήδη ισχύουσα νομική πρόβλεψη ικανοποίησης των απαιτήσεων των εργαζομένων κατά προτεραιότητα, την οποία περιλαμβάνει η ισχύουσα νομοθεσία χωρίς όμως να την εξασφαλίζει.
»Στοχευμένες παρεμβάσεις είναι ήδη σε εξέλιξη προς όλους τους εμπλεκόμενους με οποιοδήποτε τρόπο, ώστε να διερευνηθούν νέες δυνατότητες επίλυσης του όλου προβλήματος».
Περαιτέρω διευκρινίζεται ότι η κατατεθείσα ιδέα για την αναζήτηση λύσης μέσω ΝΑΤ, αξιοποιώντας τις διατάξεις περί εγκαταλελειμμένων πληρωμάτων στην ημεδαπή, αποτελεί μόνο επικουρική λύση, κυρίως όμως οδηγεί δεσμευτικά στο κλείσιμο του ναυτολογίου, κάτι που δεν είναι επιθυμητό από κανέναν.
»Επίσης, διευκρινίζεται ότι η συζήτηση για την ικανοποίηση των εργαζομένων μέσω της άρσης της κατάπτωσης εγγυητικής επιστολής, θέμα που προέκυψε μόλις χθες, είναι αβάσιμη. Το ζήτημα, επισημαίνεται, διερευνήθηκε αναλυτικά αλλά δεν δύναται να αποτελέσει λύση για τους εργαζομένους, γιατί σε κάθε περίπτωση οι εγγυητικές επιστολές κατοχυρώνουν μόνο την ανάληψη σύμβασης από ακτοπλοϊκές εταιρείες αλλά δεν κατοχυρώνουν εργασιακές απαιτήσεις.
Επιπρόσθετα, πρέπει να αποσαφηνιστεί, αναφέρεται στην ανακοίνωση, ότι κανένα περιθώριο παρερμηνείας δεν άφησε η αναφορά του αναπληρωτή υπουργού σχετικά με την επείγουσα αναγκαιότητα να επαναλειτουργήσει το δρομολόγιο Λαύριο–Άγιος Ευστράτιος–Λήμνος με το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», στο οποίο οι εργαζόμενοι ενεργούν επίσχεση εργασίας. Αντίθετα, ο αναπληρωτής υπουργός ζήτησε να επανακινήσουν τα δρομολόγια, αφού προηγηθεί η ικανοποίηση των απαιτήσεων του πληρώματος του συγκεκριμένου πλοίου. Επαναλαμβάνεται ότι καμία παρερμηνεία δεν μπορεί να υπάρχει σε αυτό. Η ειδική αναφορά που έγινε αναδεικνύει το επείγον του ζητήματος και μόνον, σημειώνεται.
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο αναπληρωτής υπουργός συγκάλεσε σύσκεψη με τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Αθανάσιο Αθανασόπουλο, τον Α' Υπαρχηγό Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, Αθανάσιο Χονδρονάσιο, τον Υποναύαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, Γεώργιο Συβίτο, τον Αρχιπλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,Γεώργιο Μπαρκάτσα, τον Πλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Αλέξανδρο Τσελίκη, τον Πλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Γεώργιο Ρίγγα και τον Αντιπλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Δρόσο Ρεϊζη, προκειμένου να επιλυθούν νομικά και άλλα ζητήματα και να επιταχυνθούν όλες οι διαδικασίες που συνδέονται με τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών του Υπουργείου, των οποίων προΐστανται.
Εξάλλου και με αφορμή ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή για την ακτοπλοΐα, ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο κ. Δρίτσας έκανε την εξής ανακοίνωση: «Ο μέχρι πριν ένα μήνα Υπουργός Ναυτιλίας της μνημονιακής κυβέρνησης Σαμαρά–Βενιζέλου, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή καλώντας τον αρμόδιο υπουργό της σημερινής κυβέρνησης να απαντήσει .... αντ' αυτού (!!) για τα τραγικά χάλια που άφησε στην ακτοπλοΐα και για την τραγωδία των απλήρωτων ναυτικών. Προφανώς θα λάβει την απάντηση διά της προβλεπόμενης θεσμικής οδού. Όμως, είναι αδύνατον να μην έρθει στη σκέψη οποιουδήποτε διαβάσει αυτή την ερώτηση η γνωστή λαϊκή ρήση: "στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί"».
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου