18 Ιουν 2015

Έρχεται ο φόρος μπύρας υπέρ των Δήμων - Τι ακριβώς είναι

Υπέρ των Δήμων - Πώς θα εισπράττεται και πού στοχεύει
«Φόρο μπύρας» υπέρ των δήμων για δράσεις ανακύκλωσης επιβάλλει το υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Ο εν λόγω φόρος καθορίζεται σε ποσοστό.... 10% επί του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), εισπράττεται μαζί με τον ΕΦΚ από τις τελωνειακές αρχές και τα εισπραττόμενα ποσά αποδίδονται στο λογαριασμό που τηρείται στο όνομα του υπουργείου Εσωτερικών στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων υπό τον τίτλο «Φόρος ζύθου υπέρ Δήμων και Κοινοτήτων», ο οποίος μετονομάζεται σε «Φόρο μπίρας υπέρ Δήμων».

Με την απόφαση του κ. Βούτση είναι σύμφωνη η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας
 
Τα έσοδα του λογαριασμού κατανέμονται στους δήμους με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, ύστερα από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και προορίζονται αποκλειστικά για την κάλυψη δαπανών για την υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών σχετικά με την ανακύκλωση των απορριμμάτων που παράγονται από την κατανάλωση μπίρας (γυάλινες φιάλες, αλουμινένια κουτάκια).

Να σημειωθεί ότι δεν πρόκειται για νέο φόρο και ως εκ τούτου δεν θα επιβαρυνθεί η τελική τιμή του προϊόντος καθώς ο εν λόγω φόρος αντικαθιστά τον «φόρο ζύθου» που θεσμοθετήθηκε με Βασιλικό Διάταγμα το 1958.

Έρχεται ο «φόρος μπύρας υπέρ Δήμων»  
 
Ο φόρος προβλέπεται στο άρθρο 34 του νομοσχεδίου «Αυτοτελής υπηρεσία ελέγχου νομιμότητας ΟΤΑ – Οικονομική βιωσιμότητα και αυτοτέλεια ΟΤΑ – Κανόνες Δημοσιονομικής Διαχείρισης και άλλες διατάξεις θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης» που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση έως μεθαύριο Παρασκευή.

Μετά από απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, Νίκου Βούτση και τη σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ τίθεται σε διαβούλευση ο «φόρος μπύρας υπέρ Δήμων».
Συγκεκριμένα με την προτεινόμενη ρύθμιση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών εκπληρώνονται οι δύο προϋποθέσεις της σχετικής κοινοτικής οδηγίας και ειδικότερα ορίζεται ως «ειδικός σκοπός» του φόρου, η κάλυψη δαπανών για την υλοποίηση σχεδίων δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με την ανακύκλωση των απορριμμάτων που παράγονται από την κατανάλωση μπύρας.

Ειδικότερα ορίζεται ο μηχανισμός επιβολής και είσπραξης του φόρου κατά τρόπο ώστε ο υπολογισμός, το απαιτητό, η φορολογική βάση και ο έλεγχος, να εναρμονίζονται με το μηχανισμό επιβολής και είσπραξης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη μπύρα, συνδέοντας ευθέως το φόρο μπύρας υπέρ Δήμων με τις αντίστοιχες διατάξεις του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα.

Ειδικότερα ο φόρος καθίσταται απαιτητός μαζί με τον Ε.Φ.Κ. μπύρας, ήτοι κατά το χρόνο θέσης σε ανάλωση του προϊόντος στο εσωτερικό της χώρας, όπως προβλέπεται από τον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα, αφού βεβαιώνεται και εισπράττεται μαζί με τον Ε.Φ.Κ.

Ο φόρος επιβάλλεται ακριβώς στο ίδιο προϊόν που επιβάλλεται ο Ε.Φ.Κ. μπύρας δηλαδή σε κάθε προϊόν αλκοολικού τίτλου μεγαλύτερου του 0,5 vol., που υπάγεται στον κωδικό Σ.Ο.22,03, καθώς και κάθε προϊόν το οποίο είναι μίγμα μπύρας με μη αλκοολούχα ποτά, τα οποία υπάγονται στον κωδικό 22,06») και σε ποσοστό επί του Ε.Φ.Κ. (ποσοστό δηλ. επί του φόρου του άρθρου 87 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα).

Συνεπώς η φορολογική βάση του Ε.Φ.Κ. μπύρας όπως αυτή ορίζεται στον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα «...βαθμοί PLATO κατά όγκο και εκατόλιτρο μπύρας» συνιστά και τη φορολογική βάση του φόρου μπύρας υπέρ Δήμων, ενώ επίσης ο τρόπος υπολογισμού του φόρου εναρμονίζεται με τον τρόπο υπολογισμού του Ε.Φ.Κ. στην μπύρα.

Για τον ίδιο ως άνω λόγο επιτυγχάνεται και η εναρμόνιση ως προς το σημείο ελέγχου του φόρου.
Όπως προβλέπεται στην προτεινόμενη διάταξη, τα έσοδα από το φόρο μπύρας υπέρ δήμων διατίθενται από αυτούς αποκλειστικά για την κάλυψη των δαπανών που αυτοί πραγματοποιούν για την υλοποίηση δράσεων που αφορούν στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος και συγκεκριμένα την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των καταναλωτών αναφορικά με την αναγκαιότητα και τα οφέλη της ανακύκλωσης των συσκευασιών μπύρας (γυάλινες φιάλες και συσκευασίες αλουμινίου).

Τα έσοδα από το φόρο κατανέμονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, επί τη βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων που αφορούν στο συγκεκριμένο σκοπό, ιδίως προϋπολογιστικών ή /και απολογιστικών στοιχείων των δαπανών, καθώς και στοιχείων πληθυσμού κάθε δήμου, ύστερα από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, και είναι ειδικευμένα.

Τέλος, με την προτεινόμενη διάταξη επιλύονται και άλλα προβλήματα που είχαν διαπιστωθεί κατά την εφαρμογή του προηγούμενου θεσμικού πλαισίου του φόρου ζύθου, το οποίο παρουσίαζε κενά επί της διαδικασίας βεβαιώσεως του φόρου ζύθου, του ελέγχου της κανονικής βεβαιώσεως αυτού κ.λ.π., με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη φοροδιαφυγή, να διαπιστώνονται παραβάσεις ανειλικρινούς αποδόσεως, να μην υπάρχουν διατάξεις επιβολής προστίμου καταλογισμού κ.λ.π. 
 
Άγνωστο όμως είναι εαν οι επιχειρήσεις μετακυλήσουν την φορολογική επιβάρυνση αυτή στους καταναλωτές... NewsRoom mykonosticker.comΠηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...