Στην Σύρο θα διεξαχθεί τον προσεχή Ιούνιο το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με αντικείμενο τις διδακτικές μεθοδολογίες και πρακτικές των εκπαιδευτικών, που είναι επηρεασμένες από διάφορες μορφές τέχνης, έτσι όπως επιχειρούνται στο σύγχρονο δευτεροβάθμιο σχολείο.
Το Συνέδριο διοργανώνεται από το Τμήμα Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου με υπεύθυνες την προϊσταμένη του Τμήματος κ. Τσαμπίζα Καράκιζα και τη Σχολική Σύμβουλο Φιλολόγων Κυκλάδων κ. Παρασκευή Δεληκάρη.
Οι εργασίες του Συνεδρίου με τίτλο “Αναδεικνύοντας γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα στη διδακτική και την τέχνη στο σύγχρονο σχολείο” θα λάβουν χώρα από 10 έως 12 Ιουνίου 2016 στην Αίθουσα Κωνσταντίνου Τουλούπη στο Λυκειακό συγκρότημα του Μάννα.
Σκοπός του Συνεδρίου
Κατά τη διάρκεια του τριημέρου, θα αναδειχθούν οι συστηματικές απόπειρες εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να αξιοποιήσουν διάφορες μορφές και μεθόδους των τεχνών στη διδακτική των διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων. Κοινό τόπο στις σύγχρονες προσεγγίσεις του εκπαιδευτικού θεσμού, συνιστά η παραδοχή ότι οι διδακτικές μεθοδολογίες και πρακτικές μπορούν να συμβάλουν καταλυτικά στην ουσιαστική ένταξη των μαθητών και μαθητριών στον εκπαιδευτικό θεσμό αποτρέποντας τη μαθητική διαρροή. Το Συνέδριο αυτό εστιάζει σε αυτήν ακριβώς τη διάσταση των διδακτικών επιλογών που αξιοποιούν την τέχνη, δηλαδή τη συμβολή τους σε μια ουσιωδώς ενταξιακή εκπαίδευση.
Σε ποιους απευθύνεται
Η πρόσκληση αφορά στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επιστημονικό προσωπικό της ευρύτερης ερευνητικής κοινότητας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς και στελέχη της εκπαίδευσης, τα οποία λαμβάνουν αποφάσεις για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη των διδακτικών στην εκπαίδευση. Το συγκεκριμένο συνέδριο θα εμπεριέχει μεγάλη ποικιλία βιωματικών εργαστηρίων σε παράλληλες αίθουσες, κατάλληλα διαμορφωμένες για κίνηση και συμμετοχική διάδραση, εστιάζοντας σε προτάσεις που θα κατατεθούν σχετικά με τις Διδακτικές Μεθοδολογίες, τις Διδακτικές Πρακτικές και την Ανάδειξη και ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Διδακτικές Μεθοδολογίες
Πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί στην αλληλεπίδρασή τους με διαφορετικούς μαθητικούς πληθυσμούς και με στόχο την αποτελεσματικότερη ένταξη των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, δοκιμάζουν μεθοδολογικά εργαλεία και λογικές που αντλούν από ποικίλες μορφές της τέχνης, επιχειρώντας στον έναν ή τον άλλο βαθμό να οικειοποιηθούν μαζί και τη γοητεία και την πειθώ της.
Διδακτικές Πρακτικές
Διατηρώντας ανάλογες παιδαγωγικές προθέσεις και ενταξιακές προσδοκίες, οι εκπαιδευτικοί συχνά ενσωματώνουν τις διάφορες μορφές τέχνης στις καθημερινές διδακτικές πρακτικές τους, προσβλέποντας με αισιοδοξία στη θετική τους συμβολή στη σχολική αλληλεπίδραση σε βάθος χρόνου. Σε αυτή την ομάδα των πρακτικών μπορούν να ενταχθούν όλες οι διδακτικές επιλογές που αντλούνται από την τέχνη, ανεξαρτήτως διδακτικού αντικειμένου και ειδικότητας. Άλλωστε, η σύγκλιση των ενταξιακών διδακτικών πρακτικών ανεξάρτητα από τα «στεγανά» των ειδικοτήτων λανθάνει στις στοχεύσεις του Συνεδρίου.
Ανάδειξη και ανταλλαγή καλών πρακτικών
Ο χώρος του συνεδρίου μπορεί να αποτελέσει πλαίσιο για να παρουσιαστούν, να αναλυθούν, να συζητηθούν διδακτικές πρακτικές που αξιοποιούν την τέχνη και ήδη εφαρμόζονται. Αυτές μπορεί να αποτελέσουν κίνητρο για περαιτέρω δημιουργία ενδυναμώνοντας τους/τις εκπαιδευτικούς που τις επιχειρούν και συμβάλλοντας στη διάχυση μιας ανάλογης κουλτούρας στην σχολική και την ευρύτερη κοινότητα. Σε δηλώσεις της στην “Κοινή Γνώμη”, η κ. Καράκιζα εξήγησε ότι στόχος του Συνεδρίου είναι να αξιοποιηθούν ακόμη περισσότερο οι διάφορες μορφές τέχνης μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία. “Για παράδειγμα, να διδάσκουμε ιστορία μέσω κόμικ, ή μαθηματικά μέσω μουσικής. Αυτά τα πράγματα γίνονται. Είναι θεμιτά και καινοτόμα. Γι' αυτό και θέλουμε να συγκεντρώσουμε εδώ πέρα όλους τους εκπαιδευτικούς με τις ιδέες τους και τις καινοτόμες δράσεις που έχουν αναπτύξει και σχετίζονται με τη διδακτική τους πρακτική, η οποία περνάει μέσα από την τέχνη” ανέφερε χαρακτηριστικά. Στο πρώτο μέρος του Συνεδρίου εκπαιδευτικοί και στελέχη της εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα θα παρουσιάσουν τέτοιες καλές πρακτικές μέσω της τέχνης, ενώ με μια σειρά διαφορετικών βιωματικών εργαστηρίων, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα διδαχθούν τους τόπους αξιοποίησης της τέχνης στη διδακτική τους (εργαστήρια κόμικ, ζωγραφικής κ.α).
Πρόσκληση για υποβολή εργασιών
Η υποβολή των περιλήψεων ολοκληρώνεται στις 15 Μαρτίου 2016 και το τελικό κείμενο θα πρέπει να έχει αποσταλεί ως τις 22 Απριλίου 2016. Διευθύνσεις επικοινωνίας: vividelika@gmail.com (link sends e-mail), kiki.koukouli013@gmail.com (link sends e-mail) Οι εισηγήσεις θα κριθούν από δύο ανεξάρτητους κριτές, μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής. Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν οι σχετικές Επιτροπές και ο ιστότοπος του Συνεδρίου.
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
Σκοπός του Συνεδρίου
Κατά τη διάρκεια του τριημέρου, θα αναδειχθούν οι συστηματικές απόπειρες εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να αξιοποιήσουν διάφορες μορφές και μεθόδους των τεχνών στη διδακτική των διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων. Κοινό τόπο στις σύγχρονες προσεγγίσεις του εκπαιδευτικού θεσμού, συνιστά η παραδοχή ότι οι διδακτικές μεθοδολογίες και πρακτικές μπορούν να συμβάλουν καταλυτικά στην ουσιαστική ένταξη των μαθητών και μαθητριών στον εκπαιδευτικό θεσμό αποτρέποντας τη μαθητική διαρροή. Το Συνέδριο αυτό εστιάζει σε αυτήν ακριβώς τη διάσταση των διδακτικών επιλογών που αξιοποιούν την τέχνη, δηλαδή τη συμβολή τους σε μια ουσιωδώς ενταξιακή εκπαίδευση.
Σε ποιους απευθύνεται
Η πρόσκληση αφορά στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επιστημονικό προσωπικό της ευρύτερης ερευνητικής κοινότητας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς και στελέχη της εκπαίδευσης, τα οποία λαμβάνουν αποφάσεις για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη των διδακτικών στην εκπαίδευση. Το συγκεκριμένο συνέδριο θα εμπεριέχει μεγάλη ποικιλία βιωματικών εργαστηρίων σε παράλληλες αίθουσες, κατάλληλα διαμορφωμένες για κίνηση και συμμετοχική διάδραση, εστιάζοντας σε προτάσεις που θα κατατεθούν σχετικά με τις Διδακτικές Μεθοδολογίες, τις Διδακτικές Πρακτικές και την Ανάδειξη και ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Διδακτικές Μεθοδολογίες
Πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί στην αλληλεπίδρασή τους με διαφορετικούς μαθητικούς πληθυσμούς και με στόχο την αποτελεσματικότερη ένταξη των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, δοκιμάζουν μεθοδολογικά εργαλεία και λογικές που αντλούν από ποικίλες μορφές της τέχνης, επιχειρώντας στον έναν ή τον άλλο βαθμό να οικειοποιηθούν μαζί και τη γοητεία και την πειθώ της.
Διδακτικές Πρακτικές
Διατηρώντας ανάλογες παιδαγωγικές προθέσεις και ενταξιακές προσδοκίες, οι εκπαιδευτικοί συχνά ενσωματώνουν τις διάφορες μορφές τέχνης στις καθημερινές διδακτικές πρακτικές τους, προσβλέποντας με αισιοδοξία στη θετική τους συμβολή στη σχολική αλληλεπίδραση σε βάθος χρόνου. Σε αυτή την ομάδα των πρακτικών μπορούν να ενταχθούν όλες οι διδακτικές επιλογές που αντλούνται από την τέχνη, ανεξαρτήτως διδακτικού αντικειμένου και ειδικότητας. Άλλωστε, η σύγκλιση των ενταξιακών διδακτικών πρακτικών ανεξάρτητα από τα «στεγανά» των ειδικοτήτων λανθάνει στις στοχεύσεις του Συνεδρίου.
Ανάδειξη και ανταλλαγή καλών πρακτικών
Ο χώρος του συνεδρίου μπορεί να αποτελέσει πλαίσιο για να παρουσιαστούν, να αναλυθούν, να συζητηθούν διδακτικές πρακτικές που αξιοποιούν την τέχνη και ήδη εφαρμόζονται. Αυτές μπορεί να αποτελέσουν κίνητρο για περαιτέρω δημιουργία ενδυναμώνοντας τους/τις εκπαιδευτικούς που τις επιχειρούν και συμβάλλοντας στη διάχυση μιας ανάλογης κουλτούρας στην σχολική και την ευρύτερη κοινότητα. Σε δηλώσεις της στην “Κοινή Γνώμη”, η κ. Καράκιζα εξήγησε ότι στόχος του Συνεδρίου είναι να αξιοποιηθούν ακόμη περισσότερο οι διάφορες μορφές τέχνης μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία. “Για παράδειγμα, να διδάσκουμε ιστορία μέσω κόμικ, ή μαθηματικά μέσω μουσικής. Αυτά τα πράγματα γίνονται. Είναι θεμιτά και καινοτόμα. Γι' αυτό και θέλουμε να συγκεντρώσουμε εδώ πέρα όλους τους εκπαιδευτικούς με τις ιδέες τους και τις καινοτόμες δράσεις που έχουν αναπτύξει και σχετίζονται με τη διδακτική τους πρακτική, η οποία περνάει μέσα από την τέχνη” ανέφερε χαρακτηριστικά. Στο πρώτο μέρος του Συνεδρίου εκπαιδευτικοί και στελέχη της εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα θα παρουσιάσουν τέτοιες καλές πρακτικές μέσω της τέχνης, ενώ με μια σειρά διαφορετικών βιωματικών εργαστηρίων, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα διδαχθούν τους τόπους αξιοποίησης της τέχνης στη διδακτική τους (εργαστήρια κόμικ, ζωγραφικής κ.α).
Πρόσκληση για υποβολή εργασιών
Η υποβολή των περιλήψεων ολοκληρώνεται στις 15 Μαρτίου 2016 και το τελικό κείμενο θα πρέπει να έχει αποσταλεί ως τις 22 Απριλίου 2016. Διευθύνσεις επικοινωνίας: vividelika@gmail.com (link sends e-mail), kiki.koukouli013@gmail.com (link sends e-mail) Οι εισηγήσεις θα κριθούν από δύο ανεξάρτητους κριτές, μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής. Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν οι σχετικές Επιτροπές και ο ιστότοπος του Συνεδρίου.
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου