Ποιες μαρίνες παίρνουν σειρά μετά από Άλιμο και Χίο
Restart των προσπαθειών για αξιοποίηση των μαρίνων που έχουν περάσει στον έλεγχο του ταμείου επιχειρεί το ΤΑΙΠΕΔ,.......
αρχής γενομένης με την έναρξη των διαγωνιστικών διαδικασιών που ξεκίνησαν χθες για τις μαρίνες Αλίμου και Χίου.
Εκτός από τους διαγωνισμούς για τις δύο μαρίνες που ανακοινώθηκαν χθες, στόχος είναι μέσα στο 2018 να προχωρήσουν ακόμη 3 διαγωνισμοί, μεταξύ των οποίων και μίας μαρίνας που δεν περιλαμβάνεται στο ανανεωμένο EDP του ΤΑΙΠΕΔ.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τις μαρίνες Πύλου και Αρετσούς, που περιλαμβάνονται στο στρατηγικό πλάνο που εγκρίθηκε αρχές του 2017, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα ακολουθήσει και η μαρίνα Ζακύνθου, που δεν έχει ενταχθεί στο φετινό στρατηγικό πλάνο, ωστόσο εκτιμάται ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την παραχώρησή της.
Για μία ακόμη μαρίνα, αυτή της Μυκόνου, στόχος είναι να προχωρήσει η διαδικασία πρόσληψης συμβούλου.
Άλιμος
Για τη μαρίνα που είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1100 θέσεις ελλιμενισμού βγαίνει σε διαγωνισμό για δεύτερη φορά, καθώς ο προηγούμενος διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος εξαιτίας νομικών προβλημάτων αλλά και της επιλογής η παραχώρηση να γίνει "πακέτο” με άλλες μικρότερες μαρίνες στο Σαρωνικό.
Ο νέος διαγωνισμός έχει σε μεγάλο βαθμό ξεπεράσει τα παλιότερα προβλήματα όπως είναι η συμφωνία με το Δήμο Αλίμου για την παραχώρηση του κολυμβητηρίου, η συμφωνία με το Ναυτικό Όμιλο Καλαμακίου και οι εκκρεμότητες παλαιών μισθωτών, ενώ η διαχειρίστρια ΕΤΑΔ μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να έχουν διευθετήσει όλα τα θέματα το αμέσως επόμενο διάστημα.
Σημειώνεται ότι ο επενδυτής στο πλαίσιο της παραχώρησης θα κληθεί να κατασκευάσει υποδομές για την αξιοποίηση της χερσαίας ζώνης και θα έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει χρήσεις τουρισμού και αναψυχής προς εκμετάλλευση.
Η παραχώρηση εκτιμάται ότι μπορεί να δώσει νέα ώθηση στον θαλάσσιο τουρισμό και το yachting με δεδομένο ότι η μαρίνα Αλίμου θα μπορεί να προσφέρει μέχρι 1200 θέσεις ελλιμενισμού με την πλειονότητα των θέσεων να προσφέρονται για σκάφη μεγέθους 20-25 μέτρων που είναι η κυρίαρχη κατηγορία σκαφών στην Ελληνική αγορά, ωστόσο θα μπορεί να εξυπηρετήσει και μεγαλύτερα σκάφη.
Αντίστοιχα στη Χίο η σήμερα μαρίνα διαθέτει 200 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μέχρι 30m μήκος ενώ η χερσαία ζώνη της είναι 27.000m2.
Οι άλλες προς παραχωρήσιν Μαρίνες
Ο διαγωνισμός για την Μαρίνα της Θεσσαλονίκης (Αρετσού) προβλεπόταν και εκείνος να βγει εντός του έτους, ωστόσο οι συνθήκες εκτιμάται ότι ακόμη δεν έχουν ωριμάσει και πιθανότατα αυτό θα συμβεί στις αρχές του 2018.
Το ίδιο ισχύει και για τη Μαρίνα Μυκόνου, για την οποία επρόκειτο να προσληφθούν οι σύμβουλοι, κάτι που αναμένεται να γίνει προσεχώς στο άμεσο μέλλον.
Πιο μπροστά σύμφωνα με πληροφορίες μετατίθεται η πρόσληψη συμβούλων για τη Μαρίνα της Ζακύνθου.
Προσπάθειες καταβάλλονται ώστε να ξεκολλήσει και η διαδικασία παραχώρησης της Μαρίνας της Πύλου που επίσης αντιμετωπίζει προβλήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες, για την Πύλο προς επίλυση βαίνει ένα σημαντικό ζήτημα αφού υπεγράφη το Προεδρικό Διάταγμα για τις χωροθεσίες.
Εφόσον προχωρήσει η κύρωση του γενικού προγραμματικού σχεδίου από το Συμβούλιο της Επικρατείας τότε θα προχωρήσει και η υποβολή δεσμευτικών προσφορών, πιθανόν το Φεβρουάριο του 2018.
Χάρης Φλουδόπουλος
Πηγή:capital
NewsRoom Mykonos Ticker
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου