Επιχείρηση σκούπα στις αυθαίρετες αλλά και κακόγουστες κατασκευές, (ταβέρνες, καφετέριες και κάθε είδους καταστήματα, στέγαστρα και άλλες εγκαταστάσεις), που υπάρχουν εντός των Χερσαίων Ζωνών Λιμένος, στα 123 λιμάνια της χώρας σε Αιγαίο, Ιόνιο, Λιβυκό και Λύκιο Πέλαγος και την αντικατάσταση της εντός διετίας, με νέες εγκαταστάσεις, που θα μελετηθούν και θα υλοποιηθούν από τους ιδιοκτήτες τους οι οποίοι είναι οι κατά τόπους Οργανισμοί Λιμένων ή άλλοι φορείς προβλέπει τροπολογία, προσθήκη στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, που ψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία στη Βουλή.
Οι κρατικοί Οργανισμοί Λιμένων και άλλοι φορείς δεν θα επιβαρυνθούν με ποινές και πρόστιμα για τις κατεδαφιστέες κατασκευές αλλά θα πληρώσουν το κόστος αναμόρφωσης της γενικής εικόνας των νέων λιμανιών.
Ειδικότερα από την πλευρά των Οικολόγων Πρασίνων, που είχαν και την πρωτοβουλία για τη σχετική ρύθμιση ανακοινώθηκε ότι :
Τροπολογία προκειμένου να λαμβάνονται υπόψη κριτήρια αισθητικής και βιοκλιματικής στο σχεδιασμό των κατασκευών στις παραλίες κατέθεσαν από κοινού ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και μέλος των Οικολόγων Πράσινων Γιώργος Δημαράς και ο συντονιστής για θέματα Ναυτιλίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Ηλίας Καματερός κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στην Ολομέλεια της Βουλής.
Η τροπολογία υπερψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία. Στα λιμάνια των νησιών και των παραλιακών πόλεων έχουν κατασκευασθεί αυθαίρετες κατασκευές για στέγαστρα σε καφετέριες, εστιατόρια κλπ. Κατά κανόνα οι εκτάσεις αυτές βρίσκονται στην λεγόμενη Χερσαία Ζώνη Λιμένος και αποτελούν κυριότητα των Οργανισμών Λιμένων και άλλων φορέων.
Πιο συγκεκριμένα η τροπολογία προτείνει στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών στη χερσαία ζώνη των λιμανιών, η προβλεπόμενη υποχρέωση των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων να εκπονήσουν μελέτες για την υλοποίηση νέων ομοιόμορφων κατασκευών (άρθ.96, παρ.1) εντός ενός έτους, να λαμβάνει υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια:
α) την αρμονική ένταξη των κατασκευών στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον τόσο ως προς το σχεδιασμό όσο και ως προς τα χρησιμοποιούμενα υλικά,
β) την εύκολη πρόσβαση για τους πεζούς και τα ΑμεΑ
και
γ) την πλήρωση προϋποθέσεων βιοκλιματικής συμπεριφοράς των κατασκευών.
Επίσης ο Γιώργος Δημαράς ζήτησε την αναδιατύπωση της διάταξης του άρθ.96, παρ.4, έτσι ώστε να διασφαλίζεται ότι η αναστολή διοικητικών και οικονομικών κυρώσεων δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα για τα οικονομικά των φορέων διαχείρισης και λειτουργίας λιμένων.
Ο Γιώργος Δημαράς επεσήμανε την ασάφεια της διάταξης και την ανάγκη να εναρμονιστεί με τον ισχύοντα νόμο για το δομημένο περιβάλλον που ψήφισε πρόσφατα η Βουλή.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα
Πηγή : ecopress.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου