Πολύ συχνά τα προϊόντα που αγοράζουμε στο σούπερ μάρκετ είναι συσκευασμένα σε μεμβράνες ή πλαστικό υλικό. Είτε πρόκειται για φρούτα, είτε για λαχανικά οι πλαστικές συσκευασίες είναι πολύ συνηθισμένες για την προστασία των προϊόντων.
Ωστόσο αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι αναπτύσσουν όλο και περισσότερο οικολογική συνείδηση και προσπαθούν να αποφεύγουν τις πλαστικές συσκευασίες.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση που έγινε στη Γερμανία η πλειοψηφία των καταναλωτών θα προτιμούσε να μην αγοράζει συσκευασμένα προϊόντα προκειμένου να αποφύγει τα απορρίμματα. Γιατί τότε τα σούπερ μάρκετ επιμένουν στις πλαστικές συσκευασίες;
Το βιολογικό πρέπει να φαίνεται
«Ο καταναλωτής προτιμά τα βιολογικά και εγχώρια προϊόντα – όταν μπορεί να τα αναγνωρίσει εύκολα. Θέλει να είναι σίγουρος ότι ψωνίζει βιολογικά προϊόντα. Και αυτό συνήθως γίνεται μόνο μέσω των συσκευασιών», ισχυρίζεται ο Φλόριαν Βολτς, διευθυντής συνεταιρισμού λαχανικών στη Νυρεμβέργη.
Οι ετικέτες πάνω στις οποίες αναγράφονται οι πληροφορίες των προϊόντων, όπως βάρος, τιμή, προέλευση κλπ. χρησιμεύουν και στο να διακρίνονται ευκολότερα από τους καταναλωτές βιολογικά προϊόντα. Μια τέτοια ετικέτα δεν χωράει να τοποθετηθεί πάνω στο ίδιο το προϊόν. Γι’ αυτό πολλοί κρίνουν τη χρήση συσκευασιών απαραίτητη.
Ο Βίνφριντ Μπάτσκε από το Γερμανικό Ινστιτούτου Συσκευασίας υποστηρίζει ότι οι συσκευασίες είναι απαραίτητες για να μπορούν να διατηρούνται τα προϊόντα για περισσότερο χρόνο, αφού προστατεύονται καλύτερα από την υγρασία, το φως και το οξυγόνο.
Ένα συσκευασμένο αγγούρι για παράδειγμα διατηρείται τρεις μέρες παραπάνω από ένα χωρίς συσκευασία.
Η δύναμη του καταναλωτή
Την ίδια ώρα έμποροι και αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Γερμανία προσπαθούν να ελαττώσουν τη χρήση πλαστικών προσφέροντας εναλλακτικές λύσεις στην πλαστική σακούλα. Κάποια σουπερ μάρκετ δεν προσφέρουν πλέον πλαστικές σακούλες και όταν το κάνουν τις χρεώνουν στους καταναλωτές. Εναλλακτικά πωλούν τα προϊόντα τους σε χάρτινα ανακυκλώσιμα κουτιά ή ακόμα και χύμα.
Οι καταναλωτές όμως δεν είναι άμοιροι ευθυνών, υποστηρίζει η Γκαμπριέλε Κάουφμαν από το Ομοσπονδιακό Κέντρο Διατροφής. «Ο καταναλωτής βρίσκεται στο τέλος της εμπορικής αλυσίδας και μπορεί έτσι να την επηρεάσει. Τα προϊόντα που αγοράζει είναι αυτά που θα εξακολουθήσουν να πωλούνται και στο μέλλον. Δυστυχώς όμως συχνά οι καταναλωτές δεν κάνουν χρήση της δύναμης που διαθέτουν».
Πηγή :http://www.ellinikigeorgia.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου