15 Οκτ 2015

Μνημονιακός καταπέλτης… στην ακτοπλοΐα


Σε μια συνάντηση που κράτησε πάνω από έξι ώρες το μεσημέρι της Τετάρτης στο υπουργείο Ναυτιλίας στον Πειραιά, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας συζήτησε με τη διοίκηση της ΠΝΟ (συμμετείχαν 13 εκπρόσωποι ναυτεργατικών σωματείων) τα θέματα που απασχολούν τους Ελληνες ναυτικούς. Επίμαχο θέμα της συνάντησης και το οποίο απασχόλησε τις περισσότερες ώρες τους συμμετέχοντες, η δέσμευση που προκύπτει από τη Συμφωνία της κυβέρνησης με τους δανειστές, που ψηφίστηκε στη Βουλή στις 14 Αυγούστου 2015, με βάση την οποία, οι συνθέσεις των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας θα πρέπει να εναρμονιστούν με εκείνες που ισχύουν στις διεθνείς γραμμές (Αδριατική). Η δέσμευση αυτή θα πρέπει να έχει ψηφιστεί μέχρι τις 31 Οκτωβρίου.
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών κατέθεσαν στον υπουργός τις απόψεις τους και τις διαφωνίες σχετικά με το μέτρο και ξεκαθάρισαν πως εάν δεν αποσυρθεί από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις.
Ο υπουργός από την πλευρά του δήλωσε πως « η κυβέρνησή μας έχει εξαναγκαστεί σε πολιτικές επιλογές που δεν είναι δικές μας, πολύ περισσότερο, μάλιστα, που η ρύθμιση αυτή δεν στοχεύει σε δημοσιονομικά αποτελέσματα αλλά σε ενίσχυση της επιχειρηματικής ισχύος σε βάρος της εργασίας, χάριν της ‘ανταγωνιστικότητας». Παραδέχτηκε μάλιστα πως «η ρύθμιση αυτή μπορεί να γεννήσει κινδύνους αναφορικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και άμεσες επιπτώσεις στην αύξηση της ανεργίας», ενώ ανέφερε ότι θα συνεχίσει την προσπάθεια ώστε αυτή η μνημονιακή δέσμευση  να επανεξεταστεί και να μετατεθεί χρονικά και η εφαρμογή του μέτρου να έχει τις μικρότερες δυνατές συνέπειες.
Δεσμεύτηκε ότι θα κρατά ενήμερους για τις εξελίξεις τους εκπροσώπους της ΠΝΟ και ενημέρωσε ότι προτίθεται να καλέσει σύντομα σε συνάντηση το Δ.Σ. του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για το θέμα αυτό.
Οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ εξήγησαν στον Θ.Δρίτσα, αλλά και στο γενικό γραμματέα του υπουργείου Γιάννη Θεοτοκά που ήταν παρών στην συνάντηση, ότι αν αυτή η ρύθμιση υλοποιηθεί θα «αφανιστούν οι Ελληνες ναυτεργάτες», ενώ ελοχεύει θανάσιμος κίνδυνος για την ασφάλεια των ακτοπλοϊκών πλοίων ». Αναφέρθηκαν μάλιστα χαρακτηριστικά στην πολύνεκρη τραγωδία του «Norman Atlantic» στο οποίο πως είπαν διαπιστώθηκε ότι η μειωμένη οργανική σύνθεσή συνετέλεσε τα μέγιστα στο γεγονός ότι δεν υπήρχε έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της πυρκαγιάς από την ελλιπέστατη επάνδρωση του πλοίου με το προβλεπόμενο προσωπικό στο πλοίο. Τον ενημέρωσαν ακόμα ότι οι μειώσεις των θέσεων εργασίας θα δώσουν την χαριστική βολή στα ασφαλιστικά τους ταμεία (ΝΑΤ-ΚΕΑΝ-Ταμεία Πρόνοιας), ενώ θα αυξήσουν τις στρατιές των ανέργων ναυτικών και θα διαμορφώσουν τις προϋποθέσεις για τον αφελληνισμό του ναυτικού επαγγέλματος και στην ακτοπλοία.
Στη συνέχεια της συνάντησης ο γ.γ. της ΠΝΟ Γ. Χαλάς και τα μέλη της Διοίκησης παρουσίασαν στον υπουργό τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο και συγκεκριμένα:
– προστασία εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων,
– αντιμετώπιση της της ανεργίας στους Έλληνες ναυτικούς
– καταπολέμηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας,
– επανεξέταση των διατάξεων και αποφάσεων για τη μείωση των συνθέσεων πληρωμάτων στην ακτοπλοΐα και στα πλοία των γραμμών Ελλάδας-Ιταλίας,
– υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων,
– μείωση της φορολόγησης των Ελλήνων ναυτικών,
– ανακούφιση των συνταξιούχων ναυτικών από τις περικοπές στις συντάξεις,
– θέματα που αφορούν στον Οίκο Ναύτου,
– Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας-αναδιοργάνωση και επιτέλεση του σκοπού του,
– διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της Ναυτικής Εκπαίδευσης και αναβάθμιση της λειτουργίας της
– υλοποίηση της εξόφλησης των δεδουλευμένων αποδοχών στα πληρώματα.
efsyn.gr
Πηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...