Μια νέα ομάδα επιλεγμένων καλλιτεχνών διερευνούν την εφήμερη φύση της καλοκαιρινής διαμονής στα απομεινάρια ενός ξενώνα
Μετά από την πρώτη επιτυχημένη εμφάνιση του ape (“a private eye“), σε ένα βιομηχανικό loft στο κέντρο της Αθήνας, όπου παρουσιάστηκαν εικαστικά, αλλά και εφαρμοσμένα έργα τέχνης, μια νέα ομάδα επιλεγμένων καλλιτεχνών συγκεντρώνεται αυτή τη φορά σε ένα ιστορικό κτίριο στο νησί της Σερίφου.
Στα πλαίσια των καλοκαιρινών εκδηλώσεων του Δήμου Σερίφου στο Δημοτικό Ξενώνα ΠΕΡΣΕΑ, στο Λιβάδι, παρουσιάζεται η έκθεση “REMAIN(S)”, σε επιμέλεια της Νεφέλης Παπαναγιώτου.Remain>> παραμένω, συνεχίζω να υπάρχω, μένω σε ένα μέρος στο οποίο κάποιος έχει προϋπάρξει
Remains>> ίχνη ύπαρξης, απομεινάρια, ερείπια, κατάλοιπα, ενθύμια.
Ένας ξενώνας παραμένει- τα απομεινάρια του
Ο «ΠΕΡΣΕΑΣ» είναι ένας ξενώνας σχεδιασμένος και κατασκευασμένος από τον Φίλιππο Βώκο κατά τη δεκαετία του ’60, στα πρότυπα των «Ξενία», έργων του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), τα οποία αποτελούν δείγματα και πρότυπα της μοντέρνας αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα.
Το κτίριο του Περσέα ανήκει στο δήμο της Σερίφου. Δεν εξυπηρετεί πια την αρχική του χρήση. Παραμένει αναξιοποίητο. Παραμένει όμορφο. Παραμένει. 6 καλλιτέχνες παραμένουν. – Τα ίχνη των έργων τους
Η τωρινή κατάσταση του ξενώνα συνομιλεί με την παρόμοια κατάσταση και άλλων σημείων του νησιού, σκιάζοντας (ή αποκαλύπτοντας) την έλλειψη συντήρησής τους και δημιουργώντας, έτσι, ένα νέο έδαφος για διάλογο.
Οι καλλιτέχνες καταλαμβάνουν διάφορους χώρους του Περσέα για να διερευνήσουν την εφήμερη φύση της καλοκαιρινής διαμονής. Καλούνται να αναβιώσουν την έννοια του «ξενώνα» κατά τα πρότυπα των Ξενία, αναθεωρώντας ή/και αποδομώντας τις παραδοσιακές μορφές και τα τυπικά χαρακτηριστικά της.
«Πώς μπορούμε να εκτιμήσουμε την αξία αυτών των καταλυμάτων (υπό το βάρος της υπόσχεσης του παρελθόντος για ανάπτυξη) που κατέληξε στα απομεινάρια του σήμερα; Ποιο μήνυμα μπορεί να ακουστεί μέσω των εικαστικών έργων και του εφήμερου in-situ χαρακτήρα τους;»
Το βίντεο, η εγκατάσταση, η φωτογραφία, και άλλες μέθοδοι σύνθεσης είναι τα εργαλεία με τα οποία οι καλλιτέχνες θα διαπραγματευτούν τα ζητήματα που θα προκύψουν κατά την διάρκεια της έρευνας τους στον Περσέα μεταξύ 28/6-5/7, αξιοποιώντας τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού.
Ένας ξενώνας παραμένει- τα απομεινάρια του
Ο «ΠΕΡΣΕΑΣ» είναι ένας ξενώνας σχεδιασμένος και κατασκευασμένος από τον Φίλιππο Βώκο κατά τη δεκαετία του ’60, στα πρότυπα των «Ξενία», έργων του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), τα οποία αποτελούν δείγματα και πρότυπα της μοντέρνας αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα.
Το κτίριο του Περσέα ανήκει στο δήμο της Σερίφου. Δεν εξυπηρετεί πια την αρχική του χρήση. Παραμένει αναξιοποίητο. Παραμένει όμορφο. Παραμένει. 6 καλλιτέχνες παραμένουν. – Τα ίχνη των έργων τους
Η τωρινή κατάσταση του ξενώνα συνομιλεί με την παρόμοια κατάσταση και άλλων σημείων του νησιού, σκιάζοντας (ή αποκαλύπτοντας) την έλλειψη συντήρησής τους και δημιουργώντας, έτσι, ένα νέο έδαφος για διάλογο.
Οι καλλιτέχνες καταλαμβάνουν διάφορους χώρους του Περσέα για να διερευνήσουν την εφήμερη φύση της καλοκαιρινής διαμονής. Καλούνται να αναβιώσουν την έννοια του «ξενώνα» κατά τα πρότυπα των Ξενία, αναθεωρώντας ή/και αποδομώντας τις παραδοσιακές μορφές και τα τυπικά χαρακτηριστικά της.
«Πώς μπορούμε να εκτιμήσουμε την αξία αυτών των καταλυμάτων (υπό το βάρος της υπόσχεσης του παρελθόντος για ανάπτυξη) που κατέληξε στα απομεινάρια του σήμερα; Ποιο μήνυμα μπορεί να ακουστεί μέσω των εικαστικών έργων και του εφήμερου in-situ χαρακτήρα τους;»
Το βίντεο, η εγκατάσταση, η φωτογραφία, και άλλες μέθοδοι σύνθεσης είναι τα εργαλεία με τα οποία οι καλλιτέχνες θα διαπραγματευτούν τα ζητήματα που θα προκύψουν κατά την διάρκεια της έρευνας τους στον Περσέα μεταξύ 28/6-5/7, αξιοποιώντας τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού.
Πηγή : https://www.elculture.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου