Πόση διαφορά μπορεί να κάνει καμιά φορά η πιο απλή, η ελάχιστη
προσφορά. Και τι πιο ταπεινό και ταυτόχρονα μεγάλο, από το κέρασμα έστω
και ενός καφέ. Είναι λίγος μόνο καιρός που «τρέχει» και στη χώρα μας το
πρόγραμμα «Ενας καφές σε περιμένει», στο πλαίσιο του οποίου κάποιος
μπορεί να αγοράσει μαζί με τον δικό του και ένα δεύτερο καφέ για το
συμπολίτη του που έχει ανάγκη (ξεκίνησε σαν κίνημα από τη Νάπολη και
έχει επεκταθεί σε 112 πόλεις σε όλο τον κόσμο) και ήδη η ανταπόκριση
τόσο από τους καταστηματάρχες όσο και από τον κόσμο είναι συγκινητική.«Τα
καφέ που έχουν μπει στο πρόγραμμα δηλώνουν ενθουσιασμένα από τη
συμμετοχή», λέει στην «Κ» ο κ. Σέργιος Μήλης, υπεύθυνος του δικτύου
πωλητών της Σχεδίας, του πρώτου ελληνικού περιοδικού δρόμου (στα πρότυπα
του γνωστού Βig Issue) που έλαβε και τη σχετική πρωτοβουλία. «Ακόμα και
άνθρωποι που δεν θέλουν να πιουν οι ίδιοι καφέ, μπαίνουν και
προπληρώνουν έναν για τον άστεγο, τον άνεργο, τον άπορο». (Για να
ενισχυθεί το κύμα προσφοράς, η Σχεδία έχει εισηγηθεί για τον κερασμένο
καφέ να ισχύει έκπτωση 35%.) Για κάθε «καφέ που περιμένει», ο καταστηματάρχης θα πρέπει να κόβει απόδειξη και να την τοποθετεί σε εμφανές σημείο (σε ειδικό κουτί π.χ.) ή να αναγράφει τη συναλλαγή σε πίνακα. Βλέποντας το σχετικό σήμα, όσοι βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση μπορούν να μπουν στο μαγαζί και να ρωτήσουν εάν υπάρχει διαθέσιμος «καφές που περιμένει», κέρασμα κάποιου αγνώστου. (Το πρόγραμμα στηρίζεται στην καλή πίστη, οι εργαζόμενοι στα καφέ δεν ζητούν αποδεικτικά οικονομικής κατάστασης.) Μέχρι σήμερα, στο «Ενας καφές σε περιμένει» συμμετέχουν πέντε καφέ της πόλης («6», «Ακροβάτης», «Στα καλά καθούμενα», «Verve» και «Περιβολάκι»), ενώ πολλά ακόμα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. «Σχεδόν καθημερινά επικοινωνούν μαζί μας επιχειρήσεις που ζητούν να ενημερωθούν για το πρόγραμμα», λέει ο κ. Μήλης. «Οι ίδιοι αναλαμβάνουν να ενημερώσουν τους πελάτες τους, ενώ εμείς προσπαθούμε να ενημερώσουμε τις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Το πρόγραμμα έχει γνωρίσει διάδοση online, ωστόσο οι άστεγοι που βρίσκονται στον δρόμο ή σε ξενώνες δεν έχουν πρόσβαση στο Ιντερνετ. Ερχόμαστε σε επαφή με τις οργανώσεις που συνεργαζόμαστε, ώστε να γίνει γνωστό σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο». Οι άνθρωποι της Σχεδίας, μάλιστα, έχουν σκοπό να επεκτείνουν το πρόγραμμα σε φούρνους, αλλά και μαγαζιά με πρόχειρο φαγητό. Πάντως, τη λίστα με τα μαγαζιά που συμμετέχουν μπορεί κανείς να τα βρει και στο περιοδικό «Σχεδία» που διακινείται από αστέγους, απόρους, ανέργους ή χαμηλόμισθους σε κεντρικά σημεία της πόλης (τα πόστα είναι αναρτημένα στο shedia.gr). Το περιοδικό κοστίζει 3 ευρώ, από τα οποία το 1,5 ευρώ κρατά ο πωλητής, εξασφαλίζοντας ένα ελάχιστο, αξιοπρεπές εισόδημα, αλλά και μια διέξοδο από τον φαύλο κύκλο της κοινωνικής απομόνωσης και του αποκλεισμού. H Σχεδία κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους δρόμους της Αθήνας στις 27 Φεβρουαρίου 2013 και έκτοτε κυκλοφορεί την τελευταία Τετάρτη κάθε μήνα. Το τεύχος Αυγούστου θα το βρούμε αύριο. |
Της Λίνας Γιάνναρου |
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου