17 Φεβ 2014

Δημόσιο φορέα για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές προανήγγειλε ο Αλέξης Τσίπρας

tsipras aktoploia

Την ίδρυση Δημόσιου Φορέα Ακτοπλοΐας, που θα αποκαταστήσει την ασφαλή και ουσιαστική διασύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, προανήγγειλε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, παρουσιάζοντας τις θέσεις και το πρόγραμμα του.
Παράλληλα ο κ. Τσίπρας δεσμεύθηκε ότι θα διατηρηθεί το ειδικό καθεστώς Φ.Π.Α στα νησιά του Αιγαίου –που τελεί υπό μόνιμη αμφισβήτηση από την Τρόικα- αλλά και για την στήριξη της δημόσιας υγείας και του κοινωνικού κράτους.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο κ. Τσίπρας δήλωσε ότι το στοίχημα του ΣΥΡΙΖΑ και της Αριστεράς είναι η διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης πολιτικής ανάπτυξης και υποδομών για τα νησιά, για να υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη του νησιωτικού χώρου και διασφάλιση συνθηκών αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, παρά το γεγονός ότι από τη χώρα μας πέρασαν τρία κοινοτικά πλαίσια στήριξης και απορροφήθηκαν εκατοντάδες δις ευρώ, η νησιωτική Ελλάδα παραμένει μια περιοχή κατοικούμενη από πολίτες "δεύτερης κατηγορίας".
Και αυτό, πρόσθεσε, όταν τόσο η ευρωπαϊκή ένωση όσο και οι χώρες ξεχωριστά, έχουν αναγνωρίσει την ιδιαιτερότητα της ζωής σε νησιωτικές περιοχές και την ανάγκη να υπάρχει ειδική πολιτική ανάπτυξης.
Στα ήδη υφιστάμενα προβλήματα των νησιών, ήρθαν να προστεθούν και οι συνέπειες των Μνημονίων είπε ο κ. Τσίπρας, τονίζοντας ότι με την εφαρμογή αυτών των πολιτικών εξαπλώνεται η φτώχεια και η απελπισία και τελειώνει κάθε συζήτηση για ανάπτυξη.
Ειδικότερα, για την ακτοπλοΐα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε τα εξής:
«Αλλά το βασικό πολιτικό ερώτημα για την παραγωγική ανασυγκρότηση είναι ποιος και πως θα βάλει τη μηχανή μπροστά. Μήπως οι χρεοκοπημένες τράπεζες; Με ποια κριτήρια; Τραπεζικά κριτήρια θα προσδιορίσουν την προοπτική των ιχθυοκαλλιεργειών και της ακτοπλοΐας, μόνο και μόνο εξαιτίας του υπερδανεισμού τους;
Ποιοι είναι οι πραγματικοί θεσμοί αναπτυξιακού σχεδιασμού και οργάνωσης της παραγωγικής διαδικασίας σ’ αυτόν τον τόπο; Η Τράπεζα Πειραιώς για την ακτοπλοΐα; Και από κοινού και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες για τον πλέον εξαγωγικό παραγωγικό κλάδο που, όμως, παραπαίει – τις ιχθυοκαλλιέργειες; Γιατί ακριβώς αυτό συμβαίνει αυτήν την περίοδο.
Για μας όμως, η οργάνωση της παραγωγικής διαδικασίας και ο σχεδιασμός της ανάπτυξης είναι πάνω από όλα υπόθεση δημοκρατίας. Αφορά όλη τη ζώσα κοινωνία. Τους φορείς της και τις επαγγελματικές της ενώσεις. Που συναποφασίζουν, στο πλαίσιο του αποκεντρωμένου δημοκρατικού προγραμματισμού. Σ’ αυτό το πλαίσιο, για παράδειγμα, δεν νοούνται ακτοπλοϊκές μεταφορές για μια νησιωτική χώρα – και μάλιστα με υψηλή τουριστική κίνηση σε νησιωτικούς προορισμούς – χωρίς δημόσιο-κοινωνικό φορέα ακτοπλοΐας.
Απευθύνομαι, λοιπόν, στον παραγωγικό κόσμο της χώρας και του υπενθυμίζω: Εμείς είμαστε ξεκάθαροι στις θέσεις μας και στις σχέσεις μας. Θέλουμε να αποτρέψουμε την προοπτική του να γίνει η Ελλάδα μια φθηνή χώρα αναψυχής για το βορρά».
Ακόμη, δήλωσε ότι θα ληφθούν μέτρα πέρα από το μοντέλο του μαζικού τουρισμού, που σήμερα περνάει βαθειά κρίση και αυτό θα γίνει με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εναλλακτικών μορφών τουρισμού, που θα διευρύνει την τουριστική περίοδο και θα αξιοποιεί τις φυσικές και πολιτισμικές δυνατότητες του Αιγαίου.
Για τη ναυτιλία ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για θεσμικά και παραγωγικά μέτρα όπως η λειτουργία ανεξάρτητου κλάδου ναυτικής δικαιοσύνης, καθώς και την διασφάλιση της αποκεντρωμένης λειτουργίας των σχολών εμπορικού ναυτικού.
Επιπλέον, για τη ναυπηγική βιομηχανία, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τόνισε ότι «δε νοείται ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα χωρίς ενιαίο δημόσιο ναυπηγοεπισκευαστικό φορέα».
Πηγή http://cyclades24.gr/: 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...