Έπειτα από 20 και πλέον χρόνια από τότε που εξαγγέλθηκε για πρώτη
φορά η ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα, το
φιλόδοξο έργο αρχίζει επιτέλους να παίρνει σάρκα και οστά, καθώς μέσα
στο φθινόπωρο ξεκινούν οι πρώτες εργασίες από τις ανάδοχες κοινοπραξίες
στους διαγωνισμούς του ΑΔΜΗΕ.
Θυμίζουμε ότι το φιλόδοξο έργο έχει «σπάσει» σε τέσσερα συνολικά υπο-έργα: Για το έργο των υπογείων και υποβρυχίων καλωδιακών διασυνδέσεων 150 kV Τήνου-Σύρου, Σύρου-Μυκόνου, Σύρου-Πάρου και για το τερματικό καλώδιο 150 kV στην Τήνο, συνολικού προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ, μειοδότρια εταιρεία έχει ανακηρυχθεί η Ελληνικά Καλώδια.
Για το υποέργο που αφορά στο συγκρότημα αντιστάθμισης αέργου ισχύος SVC στη Σύρο, με προϋπολογισμό 13 εκατ. ευρώ, μειοδότρια ήταν η σύμπραξη των ελβετικών ABB AE- ABB AB.
Το τρίτο έργο αφορά στον υποσταθμό ζεύξης 150 kV στο Λαύριο, τις υπαίθριες διατάξεις σύνδεσης με το ΚΥΤ 400 kV Λαυρίου , καθώς και τους τρεις υποσταθμούς στα νησιά Σύρο, Πάρο και Μύκονο, όπου ανάδοχος έχει αναδειχθεί η γαλλική Alstom Grid. Τέλος για το έργο της υπόγειας και υποβρύχιας καλωδιακής σύνδεσης 150 kV Λαυρίου-Σύρου, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, ανάδοχος αναδείχθηκε η ιταλική Prysmian Group.
Καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στους επόμενους μήνες ξεκινούν οι πρώτες εργασίες ολοκλήρωσης του μεγαλόπνοου project το οποίο έχει σαν στόχο αφενός να βάλει οριστικά τέλος στα μπλακ-άουτ τύπου Σαντορίνης, αφετέρου να εξοικονομήσει περί τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως που καταβάλλουμε όλοι οι καταναλωτές ως Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Χωλαίνει επί 20 χρόνια
Το ιστορικό της διασύνδεσης των Κυκλάδων «σέρνεται» εδώ και πάνω από 20 χρόνια. Η προσπάθεια διασύνδεσης των Κυκλάδων ξεκίνησε το 1993 και αρχικά προέβλεπε τη διασύνδεση τόσο της Ανδρου όσο και της Τήνου με το ηπειρωτικό σύστημα μέσω της Καρύστου. Διακόπηκε όμως, στην Τήνο όταν το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε προσφυγή των κατοίκων της ενάντια στην τοποθέτηση πυλώνων υψηλής τάσης που με βάση το τότε σχέδιο θα διέρχονταν εναέρια από το νησί.
Έτσι, η ΔΕΗ άλλαξε την αρχική πρόβλεψη και από τα νησιά δεν διέρχεται γραμμή υψηλής τάσης.
Η διασύνδεσή τους θα γίνεται αποκλειστικά υποβρύχια, ενώ σε κάθε νησί θα υπάρχει υποσταθμός κοντά στα σημεία κατάληξης των καλωδίων. Πάντως και παρά τον νέο σχεδιασμό χρειάστηκε πάνω από ενάμιση χρόνο σχεδίων και εγκρίσεων επί θητείας στο τότε υπ. Περιβάλλοντος του Γιώργου Σουφλιά για να εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη του project.
Όταν μάλιστα ελήφθη η άδεια επί υπουργίας Κωστή Χατζηδάκη, ξεκίνησε η συνηθισμένη γραφειοκρατική κωλυσιεργία των δημοσίων υπηρεσιών για την έγκριση χωροθέτησης των υποσταθμών, για την έγκριση του σημείου πόντισης των καλωδίων κ.ό.κ.
ΠΗΓΗ: www.tanea.Πηγή :
Ήδη, στα εργοστάσια των εταιρειών που κέρδισαν τους διαγωνισμούς
ξεκίνησε η παραγωγή των πρώτων υποβρυχίων καλωδίων που θα ποντιστούν στη
θαλάσσια περιοχή μεταξύ των νησιών Τήνου, Σύρου, Μυκόνου, Πάρου, και
στη συνέχεια θα τα συνδέσουν με το Λαύριο.
Παράλληλα, μέσα στο καλοκαίρι, τα αποτελέσματα των διαγωνισμών για τα
αντίστοιχα υπο-έργα πέρασαν από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου,
και αυτή την περίοδο ολοκληρώνονται οι προθεσμίες για την κατάθεση των
όποιων ενστάσεων από εταιρείες που είχαν υποβάλει προσφορές αλλά τελικά
δεν μειοδότησαν.Θυμίζουμε ότι το φιλόδοξο έργο έχει «σπάσει» σε τέσσερα συνολικά υπο-έργα: Για το έργο των υπογείων και υποβρυχίων καλωδιακών διασυνδέσεων 150 kV Τήνου-Σύρου, Σύρου-Μυκόνου, Σύρου-Πάρου και για το τερματικό καλώδιο 150 kV στην Τήνο, συνολικού προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ, μειοδότρια εταιρεία έχει ανακηρυχθεί η Ελληνικά Καλώδια.
Για το υποέργο που αφορά στο συγκρότημα αντιστάθμισης αέργου ισχύος SVC στη Σύρο, με προϋπολογισμό 13 εκατ. ευρώ, μειοδότρια ήταν η σύμπραξη των ελβετικών ABB AE- ABB AB.
Το τρίτο έργο αφορά στον υποσταθμό ζεύξης 150 kV στο Λαύριο, τις υπαίθριες διατάξεις σύνδεσης με το ΚΥΤ 400 kV Λαυρίου , καθώς και τους τρεις υποσταθμούς στα νησιά Σύρο, Πάρο και Μύκονο, όπου ανάδοχος έχει αναδειχθεί η γαλλική Alstom Grid. Τέλος για το έργο της υπόγειας και υποβρύχιας καλωδιακής σύνδεσης 150 kV Λαυρίου-Σύρου, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, ανάδοχος αναδείχθηκε η ιταλική Prysmian Group.
Καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στους επόμενους μήνες ξεκινούν οι πρώτες εργασίες ολοκλήρωσης του μεγαλόπνοου project το οποίο έχει σαν στόχο αφενός να βάλει οριστικά τέλος στα μπλακ-άουτ τύπου Σαντορίνης, αφετέρου να εξοικονομήσει περί τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως που καταβάλλουμε όλοι οι καταναλωτές ως Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Χωλαίνει επί 20 χρόνια
Το ιστορικό της διασύνδεσης των Κυκλάδων «σέρνεται» εδώ και πάνω από 20 χρόνια. Η προσπάθεια διασύνδεσης των Κυκλάδων ξεκίνησε το 1993 και αρχικά προέβλεπε τη διασύνδεση τόσο της Ανδρου όσο και της Τήνου με το ηπειρωτικό σύστημα μέσω της Καρύστου. Διακόπηκε όμως, στην Τήνο όταν το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε προσφυγή των κατοίκων της ενάντια στην τοποθέτηση πυλώνων υψηλής τάσης που με βάση το τότε σχέδιο θα διέρχονταν εναέρια από το νησί.
Έτσι, η ΔΕΗ άλλαξε την αρχική πρόβλεψη και από τα νησιά δεν διέρχεται γραμμή υψηλής τάσης.
Η διασύνδεσή τους θα γίνεται αποκλειστικά υποβρύχια, ενώ σε κάθε νησί θα υπάρχει υποσταθμός κοντά στα σημεία κατάληξης των καλωδίων. Πάντως και παρά τον νέο σχεδιασμό χρειάστηκε πάνω από ενάμιση χρόνο σχεδίων και εγκρίσεων επί θητείας στο τότε υπ. Περιβάλλοντος του Γιώργου Σουφλιά για να εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη του project.
Όταν μάλιστα ελήφθη η άδεια επί υπουργίας Κωστή Χατζηδάκη, ξεκίνησε η συνηθισμένη γραφειοκρατική κωλυσιεργία των δημοσίων υπηρεσιών για την έγκριση χωροθέτησης των υποσταθμών, για την έγκριση του σημείου πόντισης των καλωδίων κ.ό.κ.
ΠΗΓΗ: www.tanea.Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου