Διευθυντικό στέλεχος της Blue Star απαντά στις φημολογίες περί κατάργησης δρομολογίων της εταιρείας.
Έντονη η φημολογία των
τελευταίων ημερών για ανακατατάξεις στον χώρο της ακτοπλοΐας, με σενάρια
που αφορούν τόσο στις εμπορικές δραστηριότητες των ακτοπλοϊκών
εταιρειών, όσο και στο πως αυτές θα επηρεάσουν τις δρομολογιακές γραμμές
και τις διασυνδέσεις των νησιών.
Επιφανειακές και
πρόχειρες προσεγγίσεις του θέματος, έχουν προκαλέσει πλήθος συζητήσεων
στις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες για τα συνεπακόλουθα των όποιων
μεταβολών, καθώς για τους νησιώτες, όσα αφορούν στις ακτοπλοϊκές
συγκοινωνίες, αποτελούν θέματα ζωτικής σημασίας.
Οι εταιρείες από την
πλευρά τους στην προσπάθεια τους να διατηρήσουν τις δικές τους
επιχειρηματικές ισορροπίες, είναι ιδιαιτέρως φειδωλές στις όποιες
ανακοινώσεις τους.
Παρ’ όλα αυτά η «Κοινή
Γνώμη» επικοινώνησε με υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας Blue Star,
προκειμένου να λάβει σαφείς και συγκεκριμένες απαντήσεις, για όσα
αφορούν στην πιθανή πώληση του πλοίου «Ithaki», αλλά και για το κατά
πόσο πρόκειται να επηρεαστούν τα υπάρχοντα δρομολόγια.
Καμία μεταβολή
Τέρμα στη φημολογία για
τις μεταβολές των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, έθεσε ο Εμπορικός Διευθυντής
της Blue Star Ferries, Διονύσης Θεοδωράτος, ο οποίος μιλώντας στην
«Κοινή Γνώμη» διευκρίνισε πως, σε ότι αφορά στην εταιρεία του, τίποτε
δεν αλλάζει στις γραμμές των Κυκλάδων.
Σχετικά με τα όσα
γράφονται για την πώληση του πλοίου «Ithaki», που επί 14 χρόνια
εξυπηρετεί τις γραμμές των Κυκλάδων, ο κ. Θεοδωράτος είπε πως «δεν
ισχύει ακόμα καμία πώληση», ενώ συμπλήρωσε πως «στον χώρο της ναυτιλίας,
πλοία πωλούνται και αγοράζονται σε καθημερινή βάση» και η πώληση «θα
επισημοποιηθεί όταν υπάρξει επίσημη ανακοίνωση από την εταιρεία».
Σχετικά με τον επηρεασμό
των δρομολογίων από την πιθανότητα πώλησης, ήταν σαφής και
κατηγορηματικός ως προς την διατήρηση τους ως έχουν, καθώς ανέφερε πως
«ότι και αν γίνει με το «Ithaki», αν πουληθεί ή αν δεν πουληθεί, η
κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στις γραμμές των Κυκλάδων και τα
δρομολόγια όπως εκτελούνται δεν πρόκειται να διαφοροποιηθούν».
Διευκρίνισε δε περεταίρω ότι θα διατηρηθούν «στις ίδιες ώρες και με τις ίδιες ταχύτητες».
Ειδικά δε για τα όσα
διέρρευσαν σχετικά με την κατάργηση του δρομολογίου Σύρος-Τήνος-Μύκονος,
είπε πως η γραμμή δεν πρόκειται να αλλάξει και θα παραμείνει ως έχει.
Απαντώντας δε σε όλα τα
σενάρια που διαδίδονται για αλλαγές εκ μέρους της εταιρείας, σημείωσε
πως «η πορεία, τόσα χρόνια, της Blue Star έχει δείξει ότι οι γραμμές που
εξυπηρετούν τα πλοία της εξακολουθούν να παραμένουν σε ότι αλλαγές και
να κάνει» και συμπλήρωσε ότι «το σίγουρο είναι πως ότι και να γίνει δεν
πρόκειται να αλλάξει το status των δρομολογίων των Κυκλάδων, ούτε σε
ωράρια, ούτε σε επίπεδο πλοίων, ούτε και σε προορισμούς».
Παραγκωνισμένη η Κύθνος
Στο άλλο μέτωπο τώρα,
αυτό των Δυτικών Κυκλάδων, με τις ελλιπείς ακτοπλοϊκές συνδέσεις και τις
συνεχείς διαμαρτυρίες των φορέων, με την σκυτάλη αυτή τη φορά να
παίρνει ο Δήμος Κύθνου, που ζητά υπουργική παρέμβαση για την ακτοπλοϊκή
εξυπηρέτηση του νησιού.
Ο Δήμαρχος Κύθνου,
Σταμάτης Γαρδέρης, με έγγραφο του προς το υπουργείο Ναυτιλίας και
Αιγαίου θέτει το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κύθνου με τις
υπόλοιπες Δυτικές Κυκλάδες, ζητώντας τις άμεσες ενέργειες των αρμοδίων,
για την άμβλυνση των ανισοτήτων ανάμεσα στους κατοίκους της ηπειρωτικής
και της νησιωτικής χώρας, που δημιουργεί η παρούσα κατάσταση στην
ακτοπλοΐα.
Ο κ. Γαρδέρης σημειώνει
στο έγγραφο του πως «οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις οφείλουν να λειτουργούν με
γνώμονα τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών, γεγονός που
δεν συμβαίνει στην περίπτωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων που εξυπηρετούν
την Κύθνο», γεγονός που αιτιολογεί με τον περιορισμένο αριθμό
δρομολογίων που συνδέουν το νησί με τον Πειραιά, ενώ το πλοίο που
εξυπηρετεί τις όλες τις Δυτικές Κυκλάδες δεν προσεγγίζει την Κύθνο κάθε
Τετάρτη και Πέμπτη.
Ως χαρακτηριστικό
παράδειγμα του προβλήματος που αντιμετωπίζει το νησί, αναφέρεται πως
«κατά την περίοδο του περασμένου καλοκαιριού τα νησιά των Δυτικών
Κυκλάδων εξυπηρετούνταν με δεκαπέντε δρομολόγια, εβδομαδιαίως, από και
προς Πειραιά, ενώ η Κύθνος εξυπηρετούνταν μόνο με πέντε δρομολόγια».
Συμπληρώνεται δε η
αρνητική εικόνα με την μη εκτέλεση του δρομολογίου της Παρασκευής από
Πειραιά προς Κύθνο και το δρομολόγιο της Κυριακής από Κύθνο προς
Πειραιά, λόγω της επίσχεσης εργασίας που έχει τεθεί πρόσφατα στο πλοίο
«ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ».
Η κατάσταση όπως έχει
διαμορφωθεί , δείχνει πως υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση της Κύθνου
από τα λοιπά νησιά των Δυτικών Κυκλάδων στα ακτοπλοϊκά ζητήματα, «εφόσον
αποκόπτεται από την ηπειρωτική χώρα και παραγκωνίζεται συγκριτικά με τα
υπόλοιπα νησιά».
Σε όποια δε
φημολογούμενη εξαίρεση της Κύθνου, από τα νέα δρομολόγια εξυπηρέτησης
των Δυτικών Κυκλάδων, ο Δήμαρχος χαρακτηρίζει ως «αδιανόητη αυτή την
αντιμετώπιση του νησιού», ενώ πέραν αυτού αναφέρεται και στον ακτοπλοϊκό
παραγκωνισμό του νησιού με τη μη προσέγγιση ταχύπλοων πλοίων στο λιμάνι
της Κύθνου, σε αντίθεση με τα λιμάνια των υπόλοιπων νησιών των
Κυκλάδων.
Παράλληλα θέτει και το
θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το λιμάνι του Λαυρίου, ζητώντας από το
αρμόδιο υπουργείο να μεριμνήσει ώστε να προστεθεί ένα δρομολόγιο του
πλοίου «ΜΑΡΜΑΡΙ EXPRESS» προς το λιμάνι της Κύθνου κάθε Παρασκευή σε
πρωινές ώρες.
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου