Ξέρετε ποιος είναι ο Δήμος σε
Πανελλαδικό επίπεδο όπου καταγράφεται ο υψηλότερος δείκτης θανάτων σε
τροχαία; Ο Δήμος Σίφνου στις Κυκλάδες. Όχι δεν είναι αστείο. Ναι υπάρχει
μία στρέβλωση των στοιχείων αλλά είναι πραγματικότητα. Και ακολουθούν
οι δήμοι Αμφίκλειας – Ελάτειας και Πρεσπών ενώ στον αντίθετο πόλο
βρίσκονται οι δήμοι Νέας Σμύρνης - Ηλιούπολης, Νέαπολης - Συκεών και
Καλαμαριάς που έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά τροχαίων δυστυχημάτων.
Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα που περιλαμβάνεται στη μελέτη που παρουσίασε ο απόφοιτος του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, γεωγράφος Μιχάλης Πρωτόγερος, στο 10ο Διεθνές Συνέδριο, που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη ο Τομέας Φυσικής και Περιβαλλοντικής Γεωγραφίας του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ, σε συνεργασία με την Ελληνική Γεωγραφική Εταιρεία. Στη μελέτη γίνεται επεξεργασία των στοιχείων της Ελληνικής Αστυνομίας για τους θανάτους σε τροχαία το 2012.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Πρωτόγερο, είναι περιορισμένη η μελέτη της χωρικής διάστασης των τροχαίων ατυχημάτων, η οποία όμως δύναται να συμβάλλει στη διαμόρφωση αποτελεσματικών πολιτικών πρόληψης σε τοπικό επίπεδο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αντίκτυπος της οικονομικής κρίσης, συνολικά στην ελληνική επικράτεια, όπως αποτυπώνεται αριθμητικά, με τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων από το 2008 και διαχρονικά μέχρι το 2012.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων το 2011 ήταν 1.011 ατυχήματα, ενώ το επόμενο έτος μειώθηκαν στα 899 ατυχήματα, παρατηρήθηκε δηλαδή μία μείωση της τάξης του 11,1%. Οι νεκροί που ανασύρθηκαν από τα σημεία τροχαίων το 2011 ανήλθαν σε 1.092, ενώ το αμέσως επόμενο έτος έφθασαν τους 976, ήτοι μία μείωση της τάξης του 1,6%.
Ο μέσος όρος θανάτων σε τροχαία το 2012 ήταν 9,83 θάνατοι ανά πληθυσμό 100.000 ατόμων. Σε επίπεδο δήμων, οι μέγιστες τιμές καταγράφηκαν στους δήμους Σίφνου (υπάρχει ωστόσο στρέβλωση, καθώς ο πληθυσμός του δήμου είναι πολύ μικρός, μόλις 2.625 άτομα) και Αμφίκλειας - Ελάτειας, με 76,19 και 73,24 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμό αντίστοιχα.
Συμπερασματικά, σύμφωνα με τον κ. Πρωτόγερο, "παρατηρείται μία συγκέντρωση υψηλών τιμών του δείκτη D-rate κυρίως στους δήμους που βρέχονται από τον Μαλιακό Κόλπο, στην Κεντρική Πελοπόννησο, στην Εύβοια, στη Δυτική Μακεδονία, στην Ήπειρο και στη Βορειοανατολική Κρήτη". Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα για τη Ρόδο, ένα νησί με αρκετά μεγάλη έκταση, όπου η υψηλή τιμή του δείκτη D-rate, οφείλεται πιθανότατα στον υψηλό αριθμό των τροχαίων κατά την τουριστική σεζόν.
Η εκτροπή είναι το είδος θανατηφόρου τροχαίου με το μεγαλύτερο ποσοστό, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί η σύγκρουση. Τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα γίνονται στο λοιπό οδικό δίκτυο και σε κατοικημένες περιοχές, ενώ τα λιγότερα τροχαία σημειώνονται στην Εγνατία Οδό, καθώς και στις νέες Εθνικές Οδούς Αθηνών - Πατρών και Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Όσον αφορά τις ώρες εκδήλωσης θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, τα περισσότερα σημειώνονται το χρονικό διάστημα από 12:00 έως 07:00.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Πηγή :
Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα που περιλαμβάνεται στη μελέτη που παρουσίασε ο απόφοιτος του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, γεωγράφος Μιχάλης Πρωτόγερος, στο 10ο Διεθνές Συνέδριο, που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη ο Τομέας Φυσικής και Περιβαλλοντικής Γεωγραφίας του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ, σε συνεργασία με την Ελληνική Γεωγραφική Εταιρεία. Στη μελέτη γίνεται επεξεργασία των στοιχείων της Ελληνικής Αστυνομίας για τους θανάτους σε τροχαία το 2012.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Πρωτόγερο, είναι περιορισμένη η μελέτη της χωρικής διάστασης των τροχαίων ατυχημάτων, η οποία όμως δύναται να συμβάλλει στη διαμόρφωση αποτελεσματικών πολιτικών πρόληψης σε τοπικό επίπεδο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αντίκτυπος της οικονομικής κρίσης, συνολικά στην ελληνική επικράτεια, όπως αποτυπώνεται αριθμητικά, με τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων από το 2008 και διαχρονικά μέχρι το 2012.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων το 2011 ήταν 1.011 ατυχήματα, ενώ το επόμενο έτος μειώθηκαν στα 899 ατυχήματα, παρατηρήθηκε δηλαδή μία μείωση της τάξης του 11,1%. Οι νεκροί που ανασύρθηκαν από τα σημεία τροχαίων το 2011 ανήλθαν σε 1.092, ενώ το αμέσως επόμενο έτος έφθασαν τους 976, ήτοι μία μείωση της τάξης του 1,6%.
Ο μέσος όρος θανάτων σε τροχαία το 2012 ήταν 9,83 θάνατοι ανά πληθυσμό 100.000 ατόμων. Σε επίπεδο δήμων, οι μέγιστες τιμές καταγράφηκαν στους δήμους Σίφνου (υπάρχει ωστόσο στρέβλωση, καθώς ο πληθυσμός του δήμου είναι πολύ μικρός, μόλις 2.625 άτομα) και Αμφίκλειας - Ελάτειας, με 76,19 και 73,24 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμό αντίστοιχα.
Συμπερασματικά, σύμφωνα με τον κ. Πρωτόγερο, "παρατηρείται μία συγκέντρωση υψηλών τιμών του δείκτη D-rate κυρίως στους δήμους που βρέχονται από τον Μαλιακό Κόλπο, στην Κεντρική Πελοπόννησο, στην Εύβοια, στη Δυτική Μακεδονία, στην Ήπειρο και στη Βορειοανατολική Κρήτη". Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα για τη Ρόδο, ένα νησί με αρκετά μεγάλη έκταση, όπου η υψηλή τιμή του δείκτη D-rate, οφείλεται πιθανότατα στον υψηλό αριθμό των τροχαίων κατά την τουριστική σεζόν.
Η εκτροπή είναι το είδος θανατηφόρου τροχαίου με το μεγαλύτερο ποσοστό, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί η σύγκρουση. Τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα γίνονται στο λοιπό οδικό δίκτυο και σε κατοικημένες περιοχές, ενώ τα λιγότερα τροχαία σημειώνονται στην Εγνατία Οδό, καθώς και στις νέες Εθνικές Οδούς Αθηνών - Πατρών και Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Όσον αφορά τις ώρες εκδήλωσης θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, τα περισσότερα σημειώνονται το χρονικό διάστημα από 12:00 έως 07:00.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου