2 Απρ 2015

Προβλήματα που “στοιχειώνουν” για Μήλο, Κίμωλο, Σέριφο, και Σίφνο. Αναφέρει ο έπαρχος Μήλου, Νικόλαος Βενάκης

Αυξημένη και συνεχή προσπάθεια καταβάλλει η Περιφερειακή Αρχή Νοτίου Αιγαίου για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που απασχολούν το χώρο των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, καθώς σύμφωνα με τον έπαρχο Μήλου, Νικόλαο Βενάκη, στόχος της, αποτελεί η ανάδειξη του ιδιαίτερου νησιώτικου χαρακτήρα και η προάσπιση των δικαιωμάτων των μόνιμων κατοίκων.

Τουρισμός, συγκοινωνιακό - ακτοπλοϊκό, προβολή νησιών, ΦΠΑ, υποδομές και Υγεία αποτελούν μία σειρά από θέματα αναφορικά με τα οποία ο κ. Βενάκης παραχώρησε συνέντευξη στην “Κοινή Γνώμη”, στο πλαίσιο της οποίας αναφέρθηκε ιδιαίτερα και στα τέσσερα νησιά αρμοδιότητάς του, τη Μήλο, τη Σέριφο, τη Σίφνο και την Κίμωλο. • Διανύετε τον πρώτο χρόνο της νέας περιφερειακής θητείας.

Ως έπαρχος Μήλου, ποια καταγράφετε ως τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζετε; Θεωρείτε ότι έχει τη δυνατότητα καταλυτικής παρέμβασης στα προβλήματα η Περιφέρεια; “Η υποστελέχωση του επαρχείου Μήλου δε θα έλεγα ότι είναι τόσο μεγάλη σε σχέση με άλλα επαρχεία στο Νότιο Αιγαίο. Έχουμε αρκετά στελεχωμένο επαρχείο, με σοβαρό κενό βέβαια τη θέση κτηνιάτρου, για την οποία αναμένουμε την προγραμματική σύμβαση έξι μηνών. Μεγάλο πρόβλημα είναι τα έργα υποδομής στα νησιά. Στο επαρχείο Μήλου ανήκουν τα νησιά Μήλος, Κίμωλος, Σέριφος και Σίφνος.

Η έλλειψη υποδομών και η μη δυνατότητα συντήρησης έργων είναι ένας μόνιμος πονοκέφαλος. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα για τα νησιά μας είναι το συγκοινωνιακό και το θέμα των ιατρών. Η Περιφέρεια έχει περιθώριο μεγάλης παρέμβασης, κυρίως στα μικρά νησιά που οι Δήμοι δεν είναι στελεχωμένοι με Τεχνικές Υπηρεσίες. Ενδεικτικά να σας αναφέρω, ότι οι Δήμοι της Κιμώλου και της Σερίφου δεν διαθέτουν κανέναν υπάλληλο, εκτός από δύο άτομα.

Η συνδρομή μας είναι συνεχής”.

 • Το συγκοινωνιακό αποτελεί ένα εκ των πιο σοβαρών ζητημάτων που απασχολούν τον νησιώτικο χώρο. Σε ποιό βαθμό μπορεί η Περιφέρεια να παρέμβει για την επίλυσή του; Θεωρείτε ότι η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων θα ανακουφίσει ως έναν βαθμό τα πλείστα προβλήματα; “Το συγκοινωνιακό πρόβλημα όσον αφορά στην ενδοκυκλαδική συγκοινωνία είναι κάτι που έχουμε συμπεριλάβει στο πρόγραμμά μας και καταβάλλουμε συνεχώς προσπάθειες, διότι και μετά την παύση της ΝΕΛ έχει παρατηρηθεί μεγάλο πρόβλημα. Είναι αναγκαίο να προβούμε σε ενέργειες για τη λύση του, δεδομένου ότι, τα μικρά νησιά του επαρχείου μας, πρέπει να συνδέονται με νησιά των Ανατολικών Κυκλάδων, τα οποία διαθέτουν αεροδρόμια και καλύτερες υποδομές και κατά συνέπεια, ο Τουρισμός για εμάς, προέρχεται ως έναν βαθμό από αυτά τα νησιά. Σχετικά με τα υδατοδρόμια, φαίνεται ότι προχωρά η διαδικασία για τη δημιουργία τους. Όχι με την ταχύτητα που ανέμενα προσωπικά εγώ, αλλά προχωρά. Αν λειτουργήσουν σύμφωνα με τους στόχους της Περιφέρειας, τότε πιστεύω, ότι θα μπορέσουν να λύσουν κι ενδοκυκλαδικά προβλήματα”.

 • Για τα πλείστα προβλήματα που “στοιχειώνουν” τις δομές Υγείας στα μικρά κυρίως νησιά, μέχρι πρότινος παρατηρούσαμε να αντιδρά η Περιφέρεια με έκδοση ψηφισμάτων, με αποστολή εγγράφων κι επιστολών διαμαρτυρίας κ.α.. Η νέα Περιφερειακή Αρχή έλαβε την πρωτοβουλία να στηρίξει τους ιατρούς, παρέχοντας μηνιαίως οικονομική ενίσχυση ως κίνητρο. Θεωρείτε ότι η εν λόγω πρόταση θα συμβάλλει σε επίπεδο στελέχωσης; “Είναι βέβαιο ότι η πρότασή μας, θα ανακουφίσει τα προβλήματα διότι ήδη η πρωτοβουλία απαντά στον μεγάλο προβληματισμό των ιατρών. Από την επικοινωνία μας, κατέστη σαφές ότι, αν οι ιατροί δεν έχουν οικονομική στήριξη από κάποιον φορέα, δεν είναι δυνατόν να ζήσουν στα νησιά. Ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και πιστεύω πως η οικονομική ενίσχυση, θα βοηθήσει σημαντικά στην προσέλκυση ιατρών. Σήμερα, μετά βίας έρχονται ακόμη και οι αγροτικοί ιατροί. Είναι απαραίτητο μάλιστα να είναι στελεχωμένες οι δομές Υγείας, καθώς είναι ένα ζήτημα που εξετάζουν οι δυνητικοί επισκέπτες. Από την ενασχόλησή μου με τον τουριστικό κλάδο, γνωρίζω καλά, ότι οι επισκέπτες ενδιαφέρονται να γνωρίζουν αν υπάρχουν δομές Υγείας στον τόπο που θα μεταβούν για τις διακοπές τους”.

 • Εν νέου απασχόλησε το θέμα του ΦΠΑ στο νησιώτικο χώρο, με τα σενάρια “διαίρεσης” των νησιών, σε “πολυτελή και μη”, να πολλαπλασιάζονται. Ποια στάση θεωρείτε ότι πρέπει να διατηρήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου; “Όταν “ανοίξει η όρεξη” πιστεύω ότι σταδιακά θα υποστούν τις συνέπειες όλα τα νησιά. Δεν πρέπει να γίνεται καμία συζήτηση για αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ. Ο χαμηλός συντελεστής βοηθά στην άμβλυνση ανισοτήτων που προέρχονται από τη νησιωτικότητα. Η Περιφερειακή Αρχή απαντά ενιαία για όλα τα νησιά”.

 • Ο Τουρισμός για τον νησιώτικο χώρο αποτελεί έναν βασικό οικονομικό πυλώνα. Κρίνετε ότι οι ενέργειες της Περιφερειακής Αρχής μέχρι σήμερα, όπως η προβολή των νησιών, η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, βοηθούν στην τουριστική ανάπτυξη; “Είμαστε μία νέα Περιφερειακή Αρχή, όμως τα βήματά μας, πιστεύω ότι βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση. Αυτό θα αποδειχθεί εν καιρώ και κυρίως την επόμενη χρονιά, διότι συμμετέχουμε σε αρκετές εκθέσεις που είναι κατάλληλες για τα νησιά μας. Η Περιφέρεια εργάζεται για την κοινή προβολή των νησιών, για τα οποία θα προβάλλονται ξεχωριστά τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματά τους. Πιστεύω ότι κινούμαστε σε σωστή κατεύθυνση κι οργανωμένα. Τουρισμός όμως, χωρίς καλή συγκοινωνία δεν νοείται. Τα νησιά πρέπει να συνδέονται”.

 • Όσον αφορά στα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν στα νησιά είναι σαφές πως οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο. Ποιο είναι το σχόλιό σας επ΄αυτού του ζητήματος, αλλά και ποια είναι τα πιο σημαντικά έργα για κάθε νησί της αρμοδιότητάς σας; “Το ΕΣΠΑ είναι απαραίτητο για τα νησιά μας. Έχουμε πολλά προβλήματα όμως, πέραν των χρηματοδοτήσεων που πράγματι, είναι ένα σοβαρό θέμα. Όταν τα μικρά νησιά εξαρτώνται για τα έργα τους από τις υποστελεχωμένες Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, οι οποίες πρέπει να “τρέξουν” και τις ωριμάνσεις των έργων, αναδεικνύεται η ανησυχία της πιθανής απώλειας χρημάτων. Αρκεί να πω, ότι για τη Σίφνο παραμένει αθεώρητη μία μελέτη από το 2012.

Η κατάσταση είναι σοβαρή. Όσον αφορά δε, στα τέσσερα νησιά, υπάρχουν φλέγοντα θέματα. Στη Σίφνο πρέπει να προχωρήσει ο βιολογικός των κεντρικών οικισμών και το λιμάνι, στη Μήλο πρέπει να υπάρξουν ουσιαστικές παρεμβάσεις στον αερολιμένα και βέβαια να προχωρήσει το έργο του βιολογικού – αποχέτευσης στον Αδάμαντα και έργα στο οδικό δίκτυο, στη Σέριφο να δοθεί έμφαση σε έργα υποδομής ώστε να συντηρηθούν σωστά, καθώς είναι υπό κατάρρευση και στην Κίμωλο, αυτό που προέχει είναι το έργο της αφαλάτωσης, αφού η μεταφορά με καραβάκι είναι χρονοβόρα και κοστοβόρα. Όλα τα προαναφερθέντα είναι οι άμεσες προτεραιότητες για τα νησιά μας και η αγαστή συνεργασία της Περιφέρειας με τους Δήμους είναι το “κλειδί” για να αντιμετωπισθούν όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους νησιώτες”.

Πηγή : http://www.koinignomi.gr

to synoro blog

1 σχόλια:

  1. Ποιά συμφέροντα κρατανε την Κίμωλο χωρίς υποδομή για παροχή νερού; Χρονια αυτή η ιστορία. Ανεπίτρεπτο. Όπως και το ότι η νότια Κίμωλος δεν έχει σταθερή τηλεφωνία και ιντερνετ. Γιατί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...