Έκκληση δημοτικών αρχών και σωματείων για τη μη αποκοπή των νησιών από τη διοικητική τους πρωτεύουσα. Αναστάτωση των πολιτών καταγγέλουν οι δήμαρχοι.
Παραμένει γρίφος τι θα γίνει από σήμερα με την ενδοκυκλαδική ακτοπλοϊκή σύνδεση, μετά την απόσυρση του Ε/Γ – Ο/Γ “Άρτεμις” της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways.
H εταιρεία ανακοίνωσε την προηγούμενη βδομάδα την απόσυρσή του πλοίου για την ετήσια συντήρησή του, χωρίς να έχει προβλεφθεί πλοίο αντικατάστασης. Αυτό φέρνει σε εξαιρετικά δυσχερή θέση τα υπόλοιπα νησιά καθώς κόβεται η μοναδική από θαλάσσης δίοδος τους με τη Σύρο στην οποία βρίσκονται νοσοκομείο, δικαστήρια και διοικητικές υπηρεσίες.
Τα νησιά τα οποία συμπεριλαμβάνονταν στο “παγωμένο δρομολόγιο” το οποίο ξεκινούσε από το λιμάνι του Λαυρίου είναι η Κέα, η Κύθνος, η Σύρος, η Τήνος, η Άνδρος, η Πάρος, η Νάξος, η Ίος, η Σίκινος, η Φολέγανδρος, η Κίμωλος, η Μήλος, η Σέριφος και η Σίφνος.
Αμέσως μετά τη συντήρηση του πλοίου, το δρομολόγιο θα εκτελείται ξανά από τις 9 Δεκεμβρίου 2017 έως 28 Φεβρουαρίου 2018, αφήνοντας κενή τη σύνδεση για 33 ημέρες!
Επιστολή ΕΠΣ Κυκλάδων προς την Hellenic Seaways
Δεδομένου ότι, με τα ως τώρα δεδομένα δεν έχει προγραμματιστεί η αντικατάσταση του “Άρτεμις” από κάποιο άλλο πλοίο, η Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Κυκλάδων απέστειλε σχετικό αίτημα προς την Hellenic Seaways, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύκολη μετακίνηση των αθλητών του Νομού.
«Κατόπιν της διακοπής των δρομολογίων του πλοίου ΑΡΤΕΜΙΣ από την επόμενη εβδομάδα, λόγω ετήσιας συντήρησής του και μη αντικατάστασής του, παρακαλούμε όπως δρομολογηθεί κάποιο άλλο πλοίο ώστε να εξυπηρετεί τις Δυτικές Κυκλάδες.
Σας κάνουμε γνωστό ότι, όλα τα Πρωταθλήματά μας αναγκαστικά ή θα πρέπει να διακοπούν ή τα σωματεία μας να προβούν σε τεράστια έξοδα μετακινήσεων».
Δήμαρχος Σίφνου:
Είμαστε αποκομμένοι από την πρωτεύουσα του νομού μας
Σε σχετική επικοινωνία με το Δήμαρχο Σίφνου κ. Ανδρέα Μπαμπούνη, μίλησε για το σοβαρότατο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του νησιού του όσον αφορά τη μετακίνησή τους.
“Είμαστε αποκομμένοι από την πρωτεύουσα του νομού μας, από δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία…
Καταλαβαίνετε τη σοβαρότητα του προβλήματος. Από τη στιγμή που σταματάει ένα πλοίο χρειάζεται αντικατάσταση.
Δίνεται όμως η δυνατότητα στην εταιρεία για διάστημα 35 ημερών μέχρι να επαναφέρει το πλοίο ή να προβεί σε αντικατάσταση. Αυτό πρέπει να αφαιρεθεί από τις νέες ακτοπλοϊκές συμβάσεις”.
Δήμαρχος Μήλου: Πλοία υπάρχουν, ο συντονισμός πάσχει
Στο ίδιο μήκος κινήθηκαν και οι δηλώσεις του κ. Γεράσιμου Δαμουλάκη, ο οποίος τόνισε το παράδοξο του να μην μπορεί να αντικατασταθεί το υπάρχον πλοίο, όταν λίγες μέρες νωρίτερα συζητούσαν για την προσθήκη τρίτου πλοίου προς ενίσχυση της ενδοκυκλαδικής σύνδεσης.
“Υπάρχει μια μεγάλη αναστάτωση και στον κόσμο ο οποίος πρέπει να πάει στη Σύρο π.χ. για κάποιο δικαστήριο, αλλά και στον κόσμο που θέλει να έρθει στη Μήλο, από κάποιο άλλο νησί, για να μην αναφερθώ στα αθλητικά σωματεία τα οποία αδυνατούν να μετακινηθούν για τις προγραμματισμένες τους διοργανώσεις.
Έχουμε ξεκινήσει εδώ και μέρες έναν αγώνα για να λυθεί το θέμα μέχρι την 7η Νοέμβρη που διακόπτεται το δρομολόγιο. Την Παρασκευή έστειλα επιστολή προς το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας διότι είναι λυπηρό να έχουμε κάνει ολόκληρο συνέδριο στη Σύρο πριν δεκαπέντε μέρες, να κοιτάζουμε υποτίθεται να βάλουμε και τρίτο καράβι να λύσει το πρόβλημα και να μην μπορούν να αντικαταστήσουν το πρώτο.
Κατά την προσωπική μου άποψη τα πλοία υπάρχουν για να κάνουν το συγκεκριμένο δρομολόγιο, αποδεικνύεται όμως ότι ο συντονισμός είναι κακός. Θέλω να ελπίζω ότι η πίεση θα φέρει κάποιο αποτέλεσμα.
Προβλέπεται μέσα στη σύμβαση ότι η εταιρεία υποχρεούται όταν αποσύρει κάποιο πλοίο για επιθεώρηση να βρει ίδιο ή καλύτερο για να συνεχιστεί το δρομολόγιο. Έπρεπε ήδη να το είχαν κάνει.”
Οριακή η χειμερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση σε Σίφνο – Σέριφο – Μήλο
Λίγες ημέρες νωρίτερα η Σίφνος, η Μήλος και η Σέριφος αντιμετώπισαν την ενδεχόμενη κατάργηση του ενός εκ των τεσσάρων χειμερινών δρομολογίων από τον Πειραιά προς τα συγκεκριμένα νησιά.
Σε σχετική επιστολή του προς το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ο κ. Μπαμπούνης, με τις προσυπογραφές των κ. Δαμουλάκη και κ. Αντωνάκη, αναφέρθηκε στην ήδη οριακή χειμερινή εξυπηρέτηση της γραμμής, πόσο μάλλον όταν το προς κατάργηση δρομολόγιο είναι αυτό της Παρασκευής, επαναφέροντας έτσι συγκοινωνιακές συνθήκες περασμένων δεκαετιών.
Ευτυχώς σε αυτή την περίπτωση τα αντανακλαστικά ήταν άμεσα με την Aegean Speed Lines η οποία ναύλωσε το Speed Runner 3 για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, όπου θα παραμείνει μέχρι τέλος Νοέμβρη.
Συγκεκριμένα ο κ. Δαμουλάκης δήλωσε τα εξής:
“ Η Zante Ferries έχει πάρει τρία επιδοτούμενα δρομολόγια, τα και συνεχίζει. Το μοναδικό μη επιδοτούμενο ήταν αυτό της επιστροφής της Παρασκευής. Συντάξαμε κοινή επιστολή οι δήμαρχοι Σίφνου, Σερίφου και Μήλου και μπήκε στη γραμμή για ένα μήνα το Speed Runner 3. Αυτό λύνει μεν το πρόβλημα μεταφοράς του επιβατικού κοινού αλλά το συγκεκριμένο πλοίο δε μπορεί να μεταφέρει φορτηγά οχήματα.
Η Μήλος έχει το «Πρέβελης» το οποίο την εξυπηρετεί. Θα είμαι ειλικρινής, η Μήλος δεν έχει τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο τα υπόλοιπα νησιά, όμως έχω συνυπογράψει την επιστολή με τους συναδέλφους μου. Εφ’ όσον η Σέριφος ή η Σίφνος έχει πρόβλημα, η Μήλος είναι υποχρεωμένη να τη στηρίξει απέναντι στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Υπηρεσιών.” .
Εν αναμονή εξελίξεων
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, υπάρχει δέσμευση από πλευράς Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για άμεση πρόσκληση προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ώστε να καλυφθεί το “ορφανό” δρομολόγιο και το νέο πλοίο να ξεκινήσει από την επόμενη βδομάδα, με τη μικρότερη δυνατή καθυστέρηση.
Πηγή: www.koinignomi.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου