4 Νοε 2021

Ομόφωνη έγκριση για το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2022 από το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Σύρου στη χθεσινή συνεδρίασή του



ΦΩΤΟTzina Prokopiou

Τα έργα και τις μελέτες που θα βελτιώσουν ή και θα αλλάξουν ριζικά τις λιμενικές και χερσαίες ζώνες των νησιών της Σύρου, της Κέας, της Κύθνου και της Σερίφου, συζήτησαν χθες, στην συνεδρίασή τους, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, στη διάρκεια της οποίας ενέκριναν το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2022, καθώς και προτάσεις για τέσσερις μεγάλες μελέτες της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Σύμφωνα με όσα τονίσθηκαν από την πλευρά της Διοίκησης, το Τεχνικό Πρόγραμμα για το νέο έτος (2022) έχει σχεδόν διπλάσιο προϋπολογισμό από το αντίστοιχο του τρέχοντος έτους, προκειμένου να απαντηθούν σημαντικές ανάγκες και στα τέσσερα νησιά.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ακολουθούν τα έργα που συνοδεύονται από χρηματοδοτήσεις για την επόμενη χρονιά, ενώ πολύ σοβαρή εξέλιξη αποτελεί η απόφαση να προχωρήσει το Λιμενικό Ταμείο Σύρου σε διαγωνισμό για την εκπόνηση τεσσάρων μελετών για μείζονος σημασίας έργα στη λιμενική ζώνη της Ερμούπολης, με συνολικό προϋπολογισμό 1.400.000 ευρώ.

Δεδομένης της εξασφάλισης προς διάθεση του ποσού ύψους 235.200 ευρώ για το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2022, η πρόεδρος, Κανδιώ Μαραγκού σχολίασε τα εξής: “Είναι ένα Τεχνικό Πρόγραμμα σχεδόν διπλάσιο από αυτό του 2021. Το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2022 ανέρχεται στο ποσό των 235. 200 ευρώ περίπου, έναντι των 140.000 ευρώ το 2021. Στο περιεχόμενό του, έχουμε ενσωματώσει όλα τα αιτήματα των Δήμων Κέας και Κύθνου”. Όσον αφορά την περίπτωση της Σερίφου, η ίδια γνωστοποίησε πως, “η Τεχνική Υπηρεσία έχει εκτιμήσει τις ανάγκες που υπάρχουν στη χερσαία ζώνη της και προχωρά”, καθώς όπως πρόσθεσε, “Από την Τεχνική Υπηρεσία μας στέλνουμε στους Δήμους έγγραφο με το οποίο τους ζητάμε να διατυπώσουμε τις απόψεις και τα αιτήματά τους. Ο Δήμος Σερίφου δεν ανταποκρίθηκε και γι αυτό τα έργα που ορίστηκαν είναι μετά από εκτιμήσεις της Τεχνικής Υπηρεσίας και δικές μου”.

Αξίζει να σημειωθεί εξ αρχής, πως, οι μελέτες για τη Σύρο, αναφορικά με τις οποίες το Λιμενικό Ταμείο Σύρου θα προχωρήσει σε διαγωνισμό για την εκπόνησή τους, έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ, συνολικής αξίας 1.400.000 ευρώ.

Η εκπόνησή τους πρέπει να ολοκληρωθεί εντός διαστήματος 11 μηνών.

Σύρος

Στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Λιμενικού Ταμείου για τη Σύρο σχετικά με το έτος 2022 προβλέπονται τα εξής: Επισκευές ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων χερσαίας ζώνης Ποσειδωνίας με ποσό 6.820 ευρώ. Παρομοίως, επισκευές ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων χερσαίας ζώνης Άνω Σύρου προϋπολογισμού 5.000 ευρώ και αντίστοιχες εργασίες για τη χερσαία ζώνη Ερμούπολης με προϋπολογισμό 6.820 ευρώ.

Επιπρόσθετα, μέριμνα έχει δείξει το Λιμενικό Ταμείο Σύρου σχετικά με την ανάγκη υλοποίησης ύφαλων επισκευών στην προβλήτα κρουαζιερόπλοιων και προβλητών τουριστικών σκαφών στο λιμάνι Ερμούπολης, ένα έργο με προϋπολογισμό ύψους 24.800 ευρώ.

Ακόμη σε προτεραιότητα για το 2022 τίθεται και η ανάγκη επισκευής της υφιστάμενης προβλήτας στην περιοχή “Βούλγαρη” στη χερσαία ζώνη Φοίνικα με προϋπολογισμό ύψους 24.800 ευρώ.

Τέλος, για τη Σύρο προβλέπονται επισκευές, συντηρήσεις πεζοδρομίων, δαπέδων και ανωδομών συνολικά στις χερσαίες ζώνες ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου με ποσό 6.500 ευρώ.

Ειδικότερα, για την επισκευή της προβλήτας στην παραλία Βούλγαρη, η πλευρά της Διοίκησης εξήγησε πως, “θα γίνει η αποκατάσταση όπως στην προβλήτα του Φοίνικα. Πρόκειται για μία καταστραμμένη πλατφόρμα εδώ και χρόνια, η οποία είναι επικίνδυνη”.

Τα παραπάνω συνδέονται εμμέσως και με το έργο της αποκατάστασης του τοίχου αντιστήριξης στον δρόμο του Βούλγαρη, το οποίο θα προωθηθεί εντός του 2021. “Είναι πιο επικίνδυνη η κατάσταση και είναι ένας επαρχιακός δρόμος και πρέπει να προστατευθεί” σημείωσε σχετικά η πλευρά της Διοίκησης.

Αναμονή για μεγάλες εντάξεις

Εκτός των ανωτέρω, εντός της επόμενης χρονιάς για τη Σύρο αναμένεται να “τρέξουν” δύο σημαντικά έργα.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε η πρόεδρος: “Ήδη έχουμε υποβάλει πρόταση για το έργο της ανάπλασης στο Καρνάγιο αξίας 160.000 ευρώ και περιμένουμε από μέρα σε μέρα την αξιολόγηση και αν όλα πάνω καλά, την ένταξή μας. Είναι ένα έργο που αφορά τη Σύρο και θέλουμε να υλοποιηθεί το 2022.

Επίσης, περιμένουμε την απόφαση ένταξης στο ΠΔΕ του 2021 για την ανάπλαση στην παραλία στον Φοίνικα. Ένα ποσό θα δεσμευθεί στον προϋπολογισμό μας για το έτος 2022 για την προμήθεια πλωτών εξεδρών για το καταφύγιο του Φοίνικα.

Όσον αφορά τον Άγιο Νικόλα (σ.σ. χερσαία ζώνη, Αστέρια), θεωρώ ότι εντός του έτους θα παραλάβουμε σχετική μελέτη ανάπλασης της περιοχής. Πρόκειται για ένα έργο που κοστολογείται περίπου στις 600.000 ευρώ και υπάρχει προσπάθεια από εμάς για να ενταχθεί είτε στο πρόγραμμα ΝΕΑΡΧΟΣ του Υπ. Ναυτιλίας, είτε στο πρόγραμμα της Περιφέρειας. Έχουμε ήδη υποβάλει σχετικό αίτημα.”.

Κέα

Σε ό,τι αφορά το νησί της Κέας, στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2022 εντάσσονται τα ακόλουθα: “Επισκευές ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων χερσαίας ζώνης Δήμου Κέας αξίας 6.820 ευρώ. Επισκευή, συντήρηση πεζοδρομίων, δαπέδων, ανωδομών και ύφαλων σπηλαιώσεων χερσαίας ζώνης Κέας προϋπολογισμού 60.000 ευρώ”.

Σύμφωνα με την πρόεδρο, “Το έργο των 60.000 ευρώ έρχεται μετά από πρόταση του Δήμου Κέας. Η Υπηρεσία έχει εικόνα για τις ύφαλες επισκευές και έχει κάνει και μία προμέτρηση για άλλες επισκευές (επιστρώσεις, πλακοστρώσεις) όσον αφορά τη χερσαία ζώνη της Κέας”.

Για το συγκεκριμένο Κυκλαδονήσι επισημάνθηκε ακόμη πως μελετάται έργο αποκατάστασης των ζημιών του προσήνεμου μόλου εξαιτίας της πρόσκρουσης που είχε πλοίο που μετέφερε μετανάστες. “Θα ακολουθήσουν οι παρεμβάσεις στον προσήνεμο μόλο, οι οποίες προκλήθηκαν μετά από την πρόσκρουση του δουλεμπορικού πλοίου (ναυάγιο). Θα πρέπει πρώτα να συνταχθεί μελέτη και μετά να καταλήξουμε στις παρεμβάσεις που απαιτούνται” δήλωσε χαρακτηριστικά.

Κύθνος

Για το νησί της Κύθνου προβλέπονται τα εξής: “Επισκευές ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων χερσαίας ζώνης Κύθνου προϋπολογισμού 6.820 ευρώ. Επισκευή, συντήρηση πεζοδρομίων, δαπέδων, ανωδομών καιι ύφαλων σπηλαιώσεων χερσαίας ζώνης Κύθνου προϋπολογισμού 10.000 ευρώ. Κατασκευή wc και λουτήρων εντός του υφιστάμενου κτιρίου στο καταφύγιο λουτρών Κύθνου προϋπολογισμού 30.000 ευρώ. Επισκευή μόνωση υποστέγου επιβατών και κτιρίου πληροφοριών στο λ. Μέριχα Κύθνου προϋπολογισμού 20.000 ευρώ”.

O εκπρόσωπος του Δήμου Κέας, στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Σύρου παρουσιάστηκε ικανοποιημένος ενώ προχώρησε σε διευκρινίσεις για το αίτημα του Δήμου σχετικά με τη διαμόρφωση λουτρών και wc.

“Εκεί που είναι το γραφείο τώρα στα Λουτρά, νομίζω πως πρέπει να παραμείνει για να έχει μία ορατότηρα ο υπεύθυνος της μαρίνας αναφορικά με τα σκάφη που έρχονται και εκεί δίπλα που υπάρχουν τα μικρά κτίρια να αξιοποιηθούν για να φτιάξουμε τα wc και τους λουτήρες” ανέφερε, με τον κ. Ζερβό από την Τεχνική Υπηρεσία να παρουσιάζεται θετικός στη συζήτηση του θέματος.

Σέριφος

Ο Δήμος δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα της Διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου ώστε να καταθέσει προτάσεις και αιτήματα και ως εκ τούτου, το ΔΛΤΣ προτείνει για το 2022 τα ακόλουθα: “Επισκευές ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων χερσαίας ζώνης Σερίφου προϋπολογισμού 6.820 ευρώ. Επισκευή, συντήρηση πεζοδρομίων, δαπέδων, ανωδομών και ύφαλων σπηλαιώσεων χερσαίας ζώνης Σερίφου προϋπολογισμού 20.000 ευρώ”.

Στο πλαίσιο της γενικότερης ενημέρωσης, από την πλευρά της Διοίκησης αναφέρθηκε πως από τη λειτουργία της μαρίνας, κατά το διάστημα από 15/7 έως και 31/9 εισπράχθηκαν περί τα 19.000 ευρώ.

Ερμούπολη: Τέσσερις μελέτες για μεγάλα έργα

Οι μελέτες που θα εκπονηθούν από τον ανάδοχο και αφορούν τη χερσαία και λιμενική ζώνη Ερμούπολης με ποσό 1,4 εκατ. ευρώ είναι οι ακόλουθες:

Νέος ακτοπλοϊκός λιμένας Ερμούπολης: Ο λιμένας Ερμούπολης Σύρου παρουσιάζει σημαντική επιβατική κίνηση (700.000 επιβάτες και 70.000 οχήματα) ιδίως κατά την τουριστική περίοδο, ενώ παράλληλα τα σύγχρονα πλοία είναι πλέον υψηλής μεταφορικής ικανότητας, τόσο σε επιβάτες, όσο και σε οχήματα. Οι υπάρχουσες λιμενικές εγκαταστάσεις και υποδομές δεν επαρκούν για την εξυπηρέτηση του επιβατικού φόρτου, κυρίως λόγω της περιορισμένης έκτασης του χερσαίου χώρου, αλλά και της θέσης του λιμένα εντός οικιστικού ιστού. Κρίνεται απαραίτητη η μεταφορά του λιμένα ακτοπλοΐας σε άλλη θέση εντός της λιμενολεκάνης και συγκεκριμένα στο νοτιοδυτικό τμήμα της (δυτικά του τουριστικού λιμένα – μαρίνας Λαζαρέττων) στην προβολή των παλαιών εργοστασίων Λαδόπουλου. Οι νέες λιμενικές εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν την κατασκευή περιμετρικών κρηπιδωμάτων συνολικού μήκους περίπου 520 μ., προβλητών συνολικού μήκους 280 μ. και 5 ραμπών.

Εγκατάσταση εξυπηρέτησης υδροπλάνων – Επέκταση προβλήτας κρουαζιερόπλοιων: Με τη μετάθεση της εγκατάστασης της ακτοπλοΐας από τη βόρεια στη νότια λιμενολεκάνη, προβλέπεται να αξιοποιηθεί η βόρεια λιμενολεκάνη, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των διερχόμενων μεγάλων τουριστικών σκαφών και του επιβατικού κοινού (ημερόπλοια, υδροπλάνα) με αποτέλεσμα την ουσιαστική αναβάθμιση του συγκεκριμένου τμήματος του λιμένα. Προβλέπεται η επέκταση της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων και η ακόλουθη μικρής κλίμακας μετάθεση της θέσης εξυπηρέτησής του προς νότο, με την κατασκευή συμπληρωματικών λιμενικών εγκαταστάσεων.

Νέο κρηπίδωμα χύδην λατομικών προϊόντων: Για την εξυπηρέτηση φορτοεκφόρτωσης χύδην λατομικών προϊόντων (αδρανών / οικοδομικών υλικών κλπ), προτείνεται η κατασκευή νέου κρηπιδώματος μήκους 145 μ. περίπου, εσωτερικά του υφιστάμενου νότιου μώλου του λιμένα Ερμούπολης και δημιουργία νέας χερσαίας ζώνης, συνολικής έκτασης 5 στρεμμάτων περίπου, δια επιχώσεως 2 στρεμμάτων περίπου επί του θαλάσσιου χώρου.

Μελέτη για σκίαστρα και δάπεδα στο παραλιακό τμήμα Ερμούπολης: Προβλέπεται η διαμόρφωση σκιάστρων και δαπέδων του παραλιακού μετώπου βόρειας λιμενολεκάνης. Συγκεκριμένα για το τμήμα από το ύψος της πλατείας Κανάρη μέχρι και το κατάστημα “Γρηγόρης” προβλέπεται το σχετικό έργο καθώς κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες δέχεται μεγάλο όγκο επισκεπτών. Μέχρι σήμερα, δυστυχώς παρατηρείται το φαινόμενο ανάπτυξης ακαλαίσθητων και μη ασφαλών πρόχειρων κατασκευών, ομπρελών κλπ, ωστόσο, τα ανωτέρω κατασκευάσματα, πέραν της έλλειψης ασφάλειας και της μη συνοχής τους με την αρχιτεκτονική της πόλης, δυσχεραίνουν την πρόσβαση ΑΜΕΑ.

Ως εκ τούτου, κρίνεται σκόπιμη η κατασκευή σκιάστρων και δαπέδων (υψηλής αντοχής) επί του πεζοδρομίου καθ΄ όλο το μήκος της εν λόγω παραλιακής ζώνης, που θα εξασφαλίζει εύκολη αλλά κυρίως ασφαλή πρόσβαση σε πεζούς και ΑΜΕΑ. Τόσο τα σκίαστρα, όσο και τα δάπεδα θα είναι εναρμονισμένα με την αρχιτεκτονική της πόλης.

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...