«Εχουμε διαλέξει η βαριά μας επένδυση να είναι οι ΗΠΑ λόγω πολλών παραμέτρων. Θέλουμε το 2022 να ξεκινήσουμε πιο νωρίς. Αυτή τη στιγμή ζούμε τον ‘πόλεμο’ των SLOTS. Στις 30 Γενάρη είναι το πρώτο crash test, όπως οι εταιρείες καταθέτουν αιτήματα ενώ εμείς βομβαρδιζόμαστε και από αιτήσεις αεροπορικών εταιρειών. Δουλεύουμε πάνω σε ένα μεγάλο πρότζεκτ το οποίο θα ανακοινώσω σύντομα καθώς και πάνω σε έναν μεγάλο στόχο που αφορά στην αεροπορική διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους.
Αναλυτικά η δημοσίευση της συνεδρίασης μέσα από τη σελίδα "Δημοκρατική"
Εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία (πλην της Λαϊκής Συσπείρωσης) οι δράσεις τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το 2022 στην συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου. Κατά την συζήτηση, επικράτησε έντονος προβληματισμός για την επόμενη τουριστική σεζόν, ενώ έγινε αναλυτικός απολογισμός των δύο δύσκολων ετών για τον τουρισμό 2020 – 2021 καθώς το κυρίαρχο ζήτημα ήταν η κρίση που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού.
Το θέμα εισηγήθηκαν οι κ.κ. Κώστας Χρυσοχοΐδης και Ιωάννης Μαργαρίτης, εντεταλμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι τουριστικής ανάπτυξης Δωδεκανήσου και Κυκλάδων». Οι περισσότεροι σύμβουλοι συμφώνησαν ότι το κεφάλαιο ‘Τουρισμός’ που αφορά στον βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών μας, πρέπει να ενώνει –πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που είχαν κάποιες αντιρρήσεις σε επιμέρους ζητήματα, όπως η φυσική παρουσία στις τουριστικές εκθέσεις και μερικές αγορές, όπως η Κίνα.
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (ΠΝΑ) λόγω της θέσης της στη διεθνή τουριστική αγορά την οποία και πρέπει να διατηρήσει, αλλά κυρίως λόγω του ό,τι το ΑΕΠ της προέρχεται κατά 97,1% από την τουριστική δραστηριότητα, προχώρησε σε όλες τις ενέργειες ώστε δεδομένων των παραπάνω συνθηκών να στηρίξει την οικονομική δραστηριότητα στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.
Διαφημιστικές καμπάνιες στο εξωτερικό και στην Ελλάδα
Η ΠΝΑ θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στις διεθνείς αγορές αλλά και στην ελληνική αγορά κυρίως μέσα από online διαφημιστικές καμπάνιες αφού αυτή η μορφή διαθέτει όχι μόνο εργαλεία μέτρησης και παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, αλλά κυρίως δίνει τη δυνατότητα πλήρους ευελιξίας τόσο σε σχέση με την περίοδο υλοποίησης όσο και με την κατανομή της δαπάνης μεταξύ αγορών. Τα χαρακτηριστικά αυτά κρίνονται καθοριστικής σπουδαιότητας δεδομένης της αβεβαιότητας που κυριαρχεί και στις αγορές η οποία διαμορφώνει πρωτόγνωρες τάσεις στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.
Όπως αναφέρθηκε, θα υλοποιηθούν οι διαφημιστικές καμπάνιες οι οποίες θα περιλαμβάνουν όλο το εύρος των αναγκών επικοινωνίας. Η ΠΝΑι θα ενδυναμώσει, σε συνεργασία και με τον ΕΟΤ, τις συνέργειες προώθησης με σημαντικούς Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εισερχόμενη τουριστική κίνηση προς τα νησιά μας ενώ, επενδύει σταθερά σε δράσεις εξωστρέφειας και όπως κάθε χρόνο θα υλοποιήσει μια σειρά από φιλοξενίες αλλοδαπών και Ελλήνων οι οποίοι έχουν από την ιδιότητά τους τη δυνατότητα να συμβάλουν ενεργά στην προώθηση των νησιών μας ως τουριστικών προορισμών.
Οι Εκθέσεις
Παρακάτω παρατίθεται ο ενδεικτικός κατάλογος των εκθέσεων που η ΠΝΑι θα συμμετάσχει. Τονίζεται ότι ο κατάλογος αυτός θα οριστικοποιηθεί ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες που θα επικρατούν αλλά και τυχόν πρόσθετες ανάγκες που θα προκύψουν εντός του έτους 2022:
- ΒΟΟΤ Dusseldorf 22-30/1/22 Θαλάσσιου Τουρισμού
- ITM Tel Aviv 8-9/2/22 Γενικού Τουρισμού
- ITB Berlin 9-13/3/22 Γενικού Τουρισμού
- MITT Moscow 15-17/3/22 Γενικού Τουρισμού
- Globalnie Katowice 3/22 Γενικού Τουρισμού
- Sea Trade Cruise Global Miami 4/22 Κρουαζιέρα
- Arabian Travel Market Dubai 16-19/5/22 Γενικού Τουρισμού
- Τhe Meeting Show London 6/22 Συνεδριακού Τουρισμού
- IFTM-TOP RESA Paris 9-10/22 Γενικού Τουρισμού
Σε χώρες που κρίνεται απαραίτητο, η ΠΝΑ θα διοργανώσει μια σειρά από θεματικές εκδηλώσεις ώστε να ενισχύσει την εικόνα των νησιών αλλά και να συσφίξει περαιτέρω τις σχέσεις της με τους κύριους συνεργάτες της. Αναλόγως του σκοπού και των στόχων της κάθε εκδήλωσης, αυτές θα έχουν τη μορφή είτε B2C roadshows, είτε Β2Β workshops με tour operators ή /και travel agents, είτε και ειδικές εκδηλώσεις – συναντήσεις με στρατηγικής σημασίας συνεργάτες. Στο πλαίσιο αυτών των ενεργειών θα αξιολογηθούν δράσεις σε επιλεγμένες κύριες ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και τις ΗΠΑ και τις αραβικές χώρες.
Τι είπε ο κος Χατζημάρκος
Στην τοποθέτησή του, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, υπογράμμισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Δύο χρόνια, βρεθήκαμε μέσα στην… τέλεια καταιγίδα. Αυτό που επικρατούσε ήταν αγωνία, αβεβαιότητα καθώς όλος ο πλανήτης προσπαθούσε να ‘διαβάσει την κατάσταση’ να κάνει κάποιες προβλέψεις, να έχει σχέδιο διαχείρισης σε ένα πρωτοφανές περιβάλλον. Το 2020 βάλαμε τις βάσεις για τα καλά αποτελέσματα του 2021. Είμαι πάρα πολύ περήφανος –όχι πια για τα 4 συνεχόμενα ιστορικά ρεκόρ του Ν.Αιγαίου (2016 – 2019) αλλά κυρίως για το ισχνό 2020 αφού εκεί, κερδίσαμε την εμπιστοσύνη και αποδείξαμε ότι έχουμε ωριμότητα. Δώσαμε ένα ‘μήνυμα’ στην τουριστική βιομηχανία εν μέσω του πιο σκληρού lockdown.
Αναφερόμενος στην προβολή, ο κ. Χατζημάρκος μίλησε για την ‘στροφή’ της ΠΝΑι στο διαδίκτυο που είναι πλέον αναγκαία, λέγοντας πως 381.000.000 ήταν οι αποδέκτες της τουριστικής ψηφιακής καμπάνιας (!) που ήταν πάρα πολύ προηγμένη.
Αναφορικά με την συμμετοχή στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, δήλωσε πως «στις εκθέσεις, μένουμε αλλά μόνον ως συν-εκθέτες με τον ΕΟΤ διότι είναι πολύ φθηνότερα. Είπε ακόμη, ότι οι μεγαλύτερες πλατφόρμες (Expedia – Tripadvisor) ζήτησαν να παρουσιάσουν την προβολή του Ν.Αιγαίου, ως παράδειγμα στους πελάτες τους -λόγω υψηλής αποτελεσματικότητας.
«Το 2021 η συντριπτική πλειοψηφία των νησιών μας έκανε υψηλότερο ΑΕΠ από το 2019 που ήταν η καλύτερη χρονιά για τον τουρισμό. Και από αυτό ωφελήθηκαν οι θέσεις εργασίας. Η διαχείριση κρίσης, θέλει πάνω απ’ όλα ψυχραιμία. Δεν μπορεί κάποιος σε τέτοιες κρίσεις να σπέρνει τον πανικό», ανέφερε.
Στην τοποθέτησή τους οι εκπρόσωποι της μειοψηφίας σημείωσαν ότι το σκηνικό είναι ρευστό για το 2022 αν και υπάρχουν θετικά μηνύματα παρά την πανδημία του κορωνοϊού και τα προβλήματα της μετάλλαξης Όμικρον, ενώ η κα Μαρία Χατζηγιάννη, επικεντρώθηκε στην κρίση που βίωσαν οι εργαζόμενοι στον τουρισμό παρά τα νούμερα ρεκόρ που καταγράφτηκαν το 2021.
Πηγή : https://www.naxospress.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου