«Την άμεση ανάγκη λύσης του ακτοπλοϊκού προβλήματος στα νησιά των
Κυκλάδων και των μικρών νησιών της Δωδεκανήσου απαίτησε ο περιφερειακός
σύμβουλος Σιγάλας Βαγγέλης εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης, στην
τοποθέτησή του στο Περιφερειακό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε στις 2
Μάρτη στη Σύρο.
«Κάθε φορά που μπαίνει το ζήτημα του ακτοπλοϊκού μας μιλάτε για την νησιωτικότητα… Δεν πάει άλλο. Η Κάσος έχει μείνει χωρίς βαπόρι, το ίδιο και η Ανάφη. Πέθανε άνθρωπος στην Ανάφη και ο Δήμαρχος δεν είχε την δυνατότητα της μεταφοράς του. Η Σίκινος και η Φολέγανδρος έχουν μια φορά τη βδομάδα. Εδώ και τώρα χρειάζεται πολιτική λύση. Σήμερα να επιστρατευτεί βαπόρι για την εξυπηρέτηση των νησιών» τόνισε στην τοποθέτησή του ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Λαϊκή Συσπείρωση θέτει το ζήτημα της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης για τα νησιά του Νότιου Αιγαίου.
Υπενθυμίζουμε την σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή στις 18 Ιούλη 2014 στη Σύρο και την σχετική ανακοίνωση:
«1. Το γεγονός ότι η περιφερειακή αρχή στο μέσο του καλοκαιριού πήρε την σχετική πρωτοβουλία, καταδείχνει το μέγεθος του προβλήματος της ανεπαρκούς και πανάκριβης για τα λαϊκά στρώματα, ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών. Η κατάσταση αυτή δεν προέκυψε ξαφνικά, αλλά διαμορφώθηκε μέσα σε μια δεκαετία από την εφαρμογή των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ( κανονισμός Ε.Ε. 3577/92 « για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές») και την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας με αρχή τον νόμο 2932/01. Οι παρεμβάσεις αυτές χαιρετίστηκαν από τα κόμματα και τους τοπικούς παράγοντες του «ευρωμονόδρομου», από την Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ μέχρι τον ΣΥΡΙΖΑ, με τα γνωστά παραμύθια του «ευρωπαϊκού κεκτημένου», του ανταγωνισμού με κανόνες, της υγιούς επιχειρηματικότητας κ.λ.π. Θεσμοθετήθηκε έτσι η εφοπλιστική ασυδοσία και μάλιστα με το αζημίωτο της κρατικής επιχορήγησης που έφτασε να ξεπερνά τα εκατό ( 100) εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Η ζωή δικαίωσε πλήρως τις θέσεις του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης για τα αποτελέσματα που θα είχε η πλήρης παράδοση του πλαισίου λειτουργίας της ακτοπλοΐας στα εφοπλιστικά συμφέροντα, με την αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα της ανεπαρκούς σύνδεσης των νησιών και των πανάκριβων εισιτηρίων, που το χειμώνα για τα περισσότερα νησιά παίρνει δραματικές διαστάσεις. Οι εφοπλιστές και τα συμφέροντά τους αποκλείουν τα νησιά μας, ακόμη και το καλοκαίρι, και όχι οι αγώνες των ναυτεργατών, όπως ισχυρίζεται το μαύρο μέτωπο των προσκυνητών της «αγοράς» και της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας». Με αφορμή την πραγματικότητα της ιδιωτικής ακτοπλοΐας, όλοι και ειδικά οι νησιώτες πρέπει να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα για το που οδηγεί η παράδοση των λιμανιών , των εθνικών οδών και γενικά των υποδομών κοινής ωφέλειας στους ιδιώτες είτε απευθείας όπως λέει η συγκυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ είτε με «αναπτυξιακές» κοινοπραξίες όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ».
Πηγή :
«Κάθε φορά που μπαίνει το ζήτημα του ακτοπλοϊκού μας μιλάτε για την νησιωτικότητα… Δεν πάει άλλο. Η Κάσος έχει μείνει χωρίς βαπόρι, το ίδιο και η Ανάφη. Πέθανε άνθρωπος στην Ανάφη και ο Δήμαρχος δεν είχε την δυνατότητα της μεταφοράς του. Η Σίκινος και η Φολέγανδρος έχουν μια φορά τη βδομάδα. Εδώ και τώρα χρειάζεται πολιτική λύση. Σήμερα να επιστρατευτεί βαπόρι για την εξυπηρέτηση των νησιών» τόνισε στην τοποθέτησή του ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Λαϊκή Συσπείρωση θέτει το ζήτημα της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης για τα νησιά του Νότιου Αιγαίου.
Υπενθυμίζουμε την σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή στις 18 Ιούλη 2014 στη Σύρο και την σχετική ανακοίνωση:
«1. Το γεγονός ότι η περιφερειακή αρχή στο μέσο του καλοκαιριού πήρε την σχετική πρωτοβουλία, καταδείχνει το μέγεθος του προβλήματος της ανεπαρκούς και πανάκριβης για τα λαϊκά στρώματα, ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών. Η κατάσταση αυτή δεν προέκυψε ξαφνικά, αλλά διαμορφώθηκε μέσα σε μια δεκαετία από την εφαρμογή των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ( κανονισμός Ε.Ε. 3577/92 « για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές») και την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας με αρχή τον νόμο 2932/01. Οι παρεμβάσεις αυτές χαιρετίστηκαν από τα κόμματα και τους τοπικούς παράγοντες του «ευρωμονόδρομου», από την Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ μέχρι τον ΣΥΡΙΖΑ, με τα γνωστά παραμύθια του «ευρωπαϊκού κεκτημένου», του ανταγωνισμού με κανόνες, της υγιούς επιχειρηματικότητας κ.λ.π. Θεσμοθετήθηκε έτσι η εφοπλιστική ασυδοσία και μάλιστα με το αζημίωτο της κρατικής επιχορήγησης που έφτασε να ξεπερνά τα εκατό ( 100) εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Η ζωή δικαίωσε πλήρως τις θέσεις του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης για τα αποτελέσματα που θα είχε η πλήρης παράδοση του πλαισίου λειτουργίας της ακτοπλοΐας στα εφοπλιστικά συμφέροντα, με την αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα της ανεπαρκούς σύνδεσης των νησιών και των πανάκριβων εισιτηρίων, που το χειμώνα για τα περισσότερα νησιά παίρνει δραματικές διαστάσεις. Οι εφοπλιστές και τα συμφέροντά τους αποκλείουν τα νησιά μας, ακόμη και το καλοκαίρι, και όχι οι αγώνες των ναυτεργατών, όπως ισχυρίζεται το μαύρο μέτωπο των προσκυνητών της «αγοράς» και της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας». Με αφορμή την πραγματικότητα της ιδιωτικής ακτοπλοΐας, όλοι και ειδικά οι νησιώτες πρέπει να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα για το που οδηγεί η παράδοση των λιμανιών , των εθνικών οδών και γενικά των υποδομών κοινής ωφέλειας στους ιδιώτες είτε απευθείας όπως λέει η συγκυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ είτε με «αναπτυξιακές» κοινοπραξίες όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ».
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου