Με αφορμή τη συνεδρίαση του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου στο νησί της Σερίφου, με τέσσερα θέματα στην ημερήσια διάταξη, ο δήμαρχος του νησιού, κ. Αντώνης Αντωνάκης, μιλά για το ζήτημα του λιμένα, την δημιουργία τουριστικού καταφυγίου, αλλά και τη συνεργασία με το Ταμείο.
Στο πλαίσιο της πολιτικής του ΔΣ του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου Κύθνου Κέας Σερίφου, η σημερινή συνεδρίαση πραγματοποιείται στη Σέριφο, η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει φιλοξενήσει ξανά συνεδρίαση, για την παρούσα θητεία του ΔΣ.
Παρά το γεγονός, ότι στην ημερήσια διάταξη βρίσκονται θέματα, που αφορούν σε παραχωρήσεις χώρων και ζητήματα ηλεκτροφωτισμού, κατά την επίσκεψη, τα μέλη του ΔΣ, το οποίο απαρτίζεται από εκπροσώπους και των υπόλοιπων νησιών, θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν τα σημεία ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου, προκειμένου να έχουν σαφή εικόνα των περιοχών και των προβλημάτων.
Αυτοψία των μελών του ΔΛΤ στην προβλήτα του λιμένα
Σύμφωνα με το Δήμαρχο Σερίφου, κ. Αντώνη Αντωνάκη, «πέρα από τα θέματα, που θα συζητηθούν κατά τη συνεδρίαση του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου, θα γίνει μία αυτοψία στην προβλήτα του λιμένα της Σερίφου». Όπως εξήγησε, «έχει εκπονηθεί και έχει ολοκληρωθεί μία μελέτη, η οποία έχει λάβει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις, με μόνη εκκρεμότητα την χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, για την επισκευή ενός τμήματος του λιμένα, στο σημείο, που δένουν τα πλοία. Δεδομένου, ότι έχει η προβλήτα έχει υποστεί μία φθορά, κυρίως στα σημεία, που ακουμπά ο καταπέλτης του πλοίου, η μελέτη αφορά στην αποκατάστασή της», ενώ πρόσθεσε, πως το έργο «εκτιμάται περίπου στα 75.000 ευρώ, μαζί με το ΦΠΑ και είμαστε εν αναμονή της έγκρισης της χρηματοδότησης». Ο κ. Αντωνάκης υπογράμμισε, πως με την επίσκεψή τους στο σημείο, θα έχουν μία εικόνα όλα τα μέλη, τόσο των φθορών, όσο και των όσων προβλέπει η μελέτη».
Αγαστή συνεργασία, αλλά ιδανικό σενάριο ένας αυτόνομος φορέας
Παράλληλα, ο δήμαρχος Σερίφου, αναφέρθηκε και στην συνεργασία με το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο, καθώς και στις δυσκολίες, που προκύπτουν από την ενοποίηση των πρώην αυτόνομων φορέων τεσσάρων νησιών. Όπως εξήγησε, αν και οι εκπρόσωποι των υπόλοιπων νησιών, δεν θέτουν εμπόδια, αντίθετα υποστηρίζουν την ικανοποίηση αιτημάτων ή την αντιμετώπιση των προβλημάτων, η αυτονομία και η ευελιξία, που προσφέρει ένας αυτόνομος φορέας, δεν μπορεί να επιτευχθεί εντός ενός Διαδημοτικού Ταμείου, με μέλη από τέσσερα νησιά.
Εντούτοις, τα προβλήματα υποστελέχωσης και ελλείψεων στις τεχνικές υπηρεσίες, ένα εκ των ζητημάτων, που οδήγησε στην ενοποίηση των Ταμείων, πέραν των επιταγών του «Καλλικράτη», ενέχουν προβλήματα, όσον αφορά στην αυτοδιαχείριση των θεμάτων στα μικρά νησιά, κάτι που θα καθιστούσε έναν αυτόνομο φορέα, ενδεχομένως, ακατάλληλο για την επαρκή κάλυψη των αναγκών.
«Θεωρώ, ότι όταν ένας τόπος έχει αυτονομία, είναι πολύ καλύτερο, καθώς κάθε νησί, γνωρίζει καλύτερα και αντιμετωπίζει τα δικά του ζητήματα», σημείωσε. «Με την παρούσα κατάσταση, επί της ουσίας, συναποφασίζουν και τα υπόλοιπα μέλη. Είθισται, όταν ένα νησί έχει μία θέση, ένα αίτημα, οι υπόλοιποι να μην τοποθετούνται αντίθετα σε αυτό. Για παράδειγμα, για ένα πρόβλημα, που υπάρχει στη Σύρο και με βάση τις εισηγήσεις των μελών από τη Σύρο, θα συμφωνήσουν και τα άλλα μέλη. Αντίστοιχα, το ίδιο γίνεται και με τα ζητήματα της Σερίφου, της Κύθνου και της Κέας», διευκρίνισε. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Αντωνάκη, το πλέον βέλτιστο, «θα ήταν ο κάθε τόπος να είχε την αυτονομία του και να είχε το δικό του Ταμείο. Πιστεύω, πως ένας αυτόνομος φορέας θα λειτουργούσε πιο ευέλικτα. Παρ’ όλα αυτά, πρόκειται για ένα θέμα αρχής», τονίζοντας, πως υπάρχουν αρκετά προβλήματα, που αφορούν κυρίως τα θέματα μετακίνησης όλων των μελών του ΔΣ.
Προοπτικές ανάπτυξης από το νέο τουριστικό καταφύγιο
Ωστόσο, στη Σέριφο αυτή την περίοδο, ολοκληρώνεται ένα ακόμη έργο, το οποίο είχε ξεκινήσει ήδη από το καλοκαίρι του 2015, βρίσκεται σε λιμενική ζώνη και πραγματοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. «Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο κατασκευάζεται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και αφορά στην κατασκευή ενός τουριστικού καταφυγίου περίπου 54 θέσεων σκαφών και που αυτό το διάστημα πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του», επεσήμανε ο κ. Αντωνάκης, συμπληρώνοντας, ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν την έναρξη της περιόδου υψηλής επισκεψιμότητας.
Ο δήμαρχος φάνηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος, όσον αφορά στην αξιοποίηση του έργου, επισημαίνοντας, πως η ολοκλήρωσή του και μάλιστα άμεσα, πρόκειται να καθιερώσει τη Σέριφο, λόγω της θέσης της ανάμεσα στα νησιά, ως έναν ενδιάμεσο σταθμό των τουριστικών σκαφών, με αποτέλεσμα την περαιτέρω τουριστική τόνωση του νησιού. Όπως υπογράμμισε, «θεωρώ, πως όταν ολοκληρωθεί, θα δώσει μία άλλη τουριστική ώθηση στο νησί, δεδομένου, ότι η Σέριφος βρίσκεται γεωγραφικά περίπου στο κέντρο των Κυκλάδων και άρα τα σκάφη, κατά την πορεία τους προς τους νότιους προορισμούς, μπορούν να κάνουν ενδιάμεσο σταθμό τη Σέριφο». «Είναι ήδη ένα ασφαλές λιμάνι, δημιουργείται και ένα καταφύγιο τώρα και αυτό σίγουρα μόνο να βοηθήσει μπορεί στην τουριστική ανάπτυξη», σημείωσε τέλος.
Πηγή :http://www.koinignomi.gr/
Αυτοψία των μελών του ΔΛΤ στην προβλήτα του λιμένα
Σύμφωνα με το Δήμαρχο Σερίφου, κ. Αντώνη Αντωνάκη, «πέρα από τα θέματα, που θα συζητηθούν κατά τη συνεδρίαση του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου, θα γίνει μία αυτοψία στην προβλήτα του λιμένα της Σερίφου». Όπως εξήγησε, «έχει εκπονηθεί και έχει ολοκληρωθεί μία μελέτη, η οποία έχει λάβει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις, με μόνη εκκρεμότητα την χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, για την επισκευή ενός τμήματος του λιμένα, στο σημείο, που δένουν τα πλοία. Δεδομένου, ότι έχει η προβλήτα έχει υποστεί μία φθορά, κυρίως στα σημεία, που ακουμπά ο καταπέλτης του πλοίου, η μελέτη αφορά στην αποκατάστασή της», ενώ πρόσθεσε, πως το έργο «εκτιμάται περίπου στα 75.000 ευρώ, μαζί με το ΦΠΑ και είμαστε εν αναμονή της έγκρισης της χρηματοδότησης». Ο κ. Αντωνάκης υπογράμμισε, πως με την επίσκεψή τους στο σημείο, θα έχουν μία εικόνα όλα τα μέλη, τόσο των φθορών, όσο και των όσων προβλέπει η μελέτη».
Αγαστή συνεργασία, αλλά ιδανικό σενάριο ένας αυτόνομος φορέας
Παράλληλα, ο δήμαρχος Σερίφου, αναφέρθηκε και στην συνεργασία με το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο, καθώς και στις δυσκολίες, που προκύπτουν από την ενοποίηση των πρώην αυτόνομων φορέων τεσσάρων νησιών. Όπως εξήγησε, αν και οι εκπρόσωποι των υπόλοιπων νησιών, δεν θέτουν εμπόδια, αντίθετα υποστηρίζουν την ικανοποίηση αιτημάτων ή την αντιμετώπιση των προβλημάτων, η αυτονομία και η ευελιξία, που προσφέρει ένας αυτόνομος φορέας, δεν μπορεί να επιτευχθεί εντός ενός Διαδημοτικού Ταμείου, με μέλη από τέσσερα νησιά.
Εντούτοις, τα προβλήματα υποστελέχωσης και ελλείψεων στις τεχνικές υπηρεσίες, ένα εκ των ζητημάτων, που οδήγησε στην ενοποίηση των Ταμείων, πέραν των επιταγών του «Καλλικράτη», ενέχουν προβλήματα, όσον αφορά στην αυτοδιαχείριση των θεμάτων στα μικρά νησιά, κάτι που θα καθιστούσε έναν αυτόνομο φορέα, ενδεχομένως, ακατάλληλο για την επαρκή κάλυψη των αναγκών.
«Θεωρώ, ότι όταν ένας τόπος έχει αυτονομία, είναι πολύ καλύτερο, καθώς κάθε νησί, γνωρίζει καλύτερα και αντιμετωπίζει τα δικά του ζητήματα», σημείωσε. «Με την παρούσα κατάσταση, επί της ουσίας, συναποφασίζουν και τα υπόλοιπα μέλη. Είθισται, όταν ένα νησί έχει μία θέση, ένα αίτημα, οι υπόλοιποι να μην τοποθετούνται αντίθετα σε αυτό. Για παράδειγμα, για ένα πρόβλημα, που υπάρχει στη Σύρο και με βάση τις εισηγήσεις των μελών από τη Σύρο, θα συμφωνήσουν και τα άλλα μέλη. Αντίστοιχα, το ίδιο γίνεται και με τα ζητήματα της Σερίφου, της Κύθνου και της Κέας», διευκρίνισε. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Αντωνάκη, το πλέον βέλτιστο, «θα ήταν ο κάθε τόπος να είχε την αυτονομία του και να είχε το δικό του Ταμείο. Πιστεύω, πως ένας αυτόνομος φορέας θα λειτουργούσε πιο ευέλικτα. Παρ’ όλα αυτά, πρόκειται για ένα θέμα αρχής», τονίζοντας, πως υπάρχουν αρκετά προβλήματα, που αφορούν κυρίως τα θέματα μετακίνησης όλων των μελών του ΔΣ.
Προοπτικές ανάπτυξης από το νέο τουριστικό καταφύγιο
Ωστόσο, στη Σέριφο αυτή την περίοδο, ολοκληρώνεται ένα ακόμη έργο, το οποίο είχε ξεκινήσει ήδη από το καλοκαίρι του 2015, βρίσκεται σε λιμενική ζώνη και πραγματοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. «Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο κατασκευάζεται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και αφορά στην κατασκευή ενός τουριστικού καταφυγίου περίπου 54 θέσεων σκαφών και που αυτό το διάστημα πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του», επεσήμανε ο κ. Αντωνάκης, συμπληρώνοντας, ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν την έναρξη της περιόδου υψηλής επισκεψιμότητας.
Ο δήμαρχος φάνηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος, όσον αφορά στην αξιοποίηση του έργου, επισημαίνοντας, πως η ολοκλήρωσή του και μάλιστα άμεσα, πρόκειται να καθιερώσει τη Σέριφο, λόγω της θέσης της ανάμεσα στα νησιά, ως έναν ενδιάμεσο σταθμό των τουριστικών σκαφών, με αποτέλεσμα την περαιτέρω τουριστική τόνωση του νησιού. Όπως υπογράμμισε, «θεωρώ, πως όταν ολοκληρωθεί, θα δώσει μία άλλη τουριστική ώθηση στο νησί, δεδομένου, ότι η Σέριφος βρίσκεται γεωγραφικά περίπου στο κέντρο των Κυκλάδων και άρα τα σκάφη, κατά την πορεία τους προς τους νότιους προορισμούς, μπορούν να κάνουν ενδιάμεσο σταθμό τη Σέριφο». «Είναι ήδη ένα ασφαλές λιμάνι, δημιουργείται και ένα καταφύγιο τώρα και αυτό σίγουρα μόνο να βοηθήσει μπορεί στην τουριστική ανάπτυξη», σημείωσε τέλος.
Πηγή :http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου