Mε τρεις νομοθετικές προτάσεις η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιχειρεί να
προωθήσει βελτιωτικές ρυθμίσεις ως προς την ασφάλεια των επιβατηγών
πλοίων.
Όπως ενημερώνει η αντιπροσωπεία στην Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εγκρίθηκε μια σειρά νομοθετικών προτάσεων για την απλούστευση και τη βελτίωση του πλαισίου ασφάλειας για τα πλοία που μεταφέρουν επιβάτες στα ύδατα της ΕΕ.
Ανάλογα μέτρα υπέρ της ασφάλειας στα επιβατηγά πλοία προωθούνται και από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), ενώ και στην 96η Σύνοδο της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC), η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, απασχόλησε η ασφάλεια στα επιβατηγά πλοία και συγκεκριμένα οι απαραίτητες τροποποιήσεις της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στην Θάλασσα (SOLAS).
Καταγραφή επιβατών, τεχνικές απαιτήσεις και έλεγχοι
Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που προτείνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφορούν στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια εντός της Ε.Ε.
1) Πρόταση για την τροποποίηση της Οδηγίας 98/41 / ΕΚ σχετικά με την καταγραφή των επιβατών. Προτείνεται να επικαιροποιηθούν, να αποσαφηνισθούν και να απλουστευθούν οι ισχύουσες απαιτήσεις για την καταμέτρηση και την καταγραφή των επιβατών και του πληρώματος επιβατηγών πλοίων και, ταυτόχρονα, να βελτιωθεί το προβλεπόμενο επίπεδο ασφάλειας. Αυτό συνάδει πλήρως με το πρόγραμμα REFIT της Επιτροπής και αποσκοπεί στην αξιοποίηση της δυνατότητας ψηφιακής καταγραφής, διαβίβασης και προστασίας των δεδομένων, καθώς και πρόσβασης σε αυτά.
2) Πρόταση για την τροποποίηση της Οδηγίας 2009/45 / ΕΚ σχετικά με τις τεχνικές απαιτήσεις για τα επιβατηγά πλοία που εκτελούν εσωτερικά δρομολόγια, ώστε πλοία κατασκευασμένο από αλουμίνιο να πιστοποιηθούν σύμφωνα με την παραπάνω Οδηγία και να πληρούν τις απαιτήσεις πυρασφάλειας της.
Προτείνεται να εξαιρεθούν τα σκάφη κάτω των 24 μέτρων από το πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας, καθώς αποδείχθηκε ότι είναι δύσκολο να προσαρμοστούν στην πράξη στα κανονιστικά πρότυπά της. Οι εθνικοί κανόνες θεωρείται ότι μπορεί να λάβουν καλύτερα υπόψη τις τοπικές συνθήκες.
3) Η πρόταση οδηγίας για την αντικατάσταση και την κατάργηση της Οδηγίας 1999/35 / ΕΚ του Συμβουλίου σχετικά με τις έρευνες για τα πλοία που εκτελούν τακτικά δρομολόγια στοχεύει στην εξάλειψη των επικαλύψεων μεταξύ των διαφόρων καθεστώτων ελέγχου. Αυτό θα διατηρήσει υψηλό το επίπεδο ασφάλειας με ταυτόχρονη μείωση του διοικητικού φόρτου για τους πλοιοκτήτες και τον εξορθολογισμό των προσπαθειών ελέγχου των αρχών των κρατών μελών.
Σύμφωνα με τα όσα σημειώνει η αντιπροσωπεία στην Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η επικαιροποίηση του πλαισίου ανταποκρίνεται σε διδάγματα που αντλήθηκαν π.χ. από ατυχήματα και τεχνολογικές εξελίξεις. Για παράδειγμα, θα παρέχει στις αρμόδιες αρχές άμεση πρόσβαση στα σχετικά δεδομένα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ούτως ώστε να γίνονται αποτελεσματικότερες επιχειρήσεις αναζήτησης και διάσωσης.
Η Επίτροπος αρμόδια για τις μεταφορές Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε: «Η παροχή των υψηλότερων δυνατών προτύπων ασφαλείας για τους επιβάτες σε όλα τα μέσα μεταφορών αποτελεί μια από τις κύριες προτεραιότητές μου. Η επικαιροποίηση που προτείνουμε αποσκοπεί στην ενίσχυση της ασφάλειας μέσω της αποσαφήνισης των κανόνων και της βέλτιστης αξιοποίησης των πρόσφατων τεχνολογικών εξελίξεων. Προτείνουμε επίσης να αρθούν ορισμένες περιττές και δαπανηρές απαιτήσεις. Πρόκειται σαφώς για βελτίωση της νομοθεσίας επί το έργον.»
Μέτρα υπέρ της ασφάλειας από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό
Των τροποποιήσεων που απαιτούνται στη Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στην Θάλασσα (SOLAS), για τα επιβατηγά πλοία, συμπεριέλαβε στα συμπεράσματα των αποτελεσμάτων της 96ης Συνόδου της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας.
Μεταξύ των τροποποιήσεων που συμπεριλήφθηκαν στα αποτελέσματα της συνόδου, ειδικά για την ασφάλεια στα επιβατηγά πλοία περιλαμβάνονται:
α) Τροποποίηση των Κανονισμών ΙII-3 & III/20 της Δ.Σ. SOLAS, θεσπίζοντας υποχρεωτικές διατάξεις για την επιθεώρηση, συντήρηση και δοκιμή των σωσιβίων λέμβων και λέμβων διάσωσης.
Συγκεκριμένα, η MSC ενέκρινε τροποποιήσεις στους κανονισμούς της SOLAS III / 3 και ΙΙΙ / 20 για να καταστούν υποχρεωτικές οι απαιτήσεις για τη συντήρηση, την ενδελεχή εξέταση, έλεγχο λειτουργίας, αναμόρφωση και επισκευή των σωσίβιων λέμβων και λέμβων διάσωσης, καθαίρεσης και εργαλεία απελευθέρωσης τους.
Αυτό το πακέτο των διατάξεων, με αναμενόμενη ημερομηνία έναρξης ισχύος την 1η Ιανουαρίου 2020 έχει ως στόχο την πρόληψη ατυχημάτων με χρήση σωστικών μέσων και αντιμετωπίζει μακροχρόνια ζητήματα όπως η ανάγκη για ένα ενιαίο, ασφαλή και τεκμηριωμένο πρότυπο που σχετίζεται με τη συντήρηση αυτών των συσκευών, καθώς και όπως η άδεια, τα απαιτούμενα προσόντα και η πιστοποίηση για να εξασφαλιστεί ότι παρέχεται μια αξιόπιστη υπηρεσία.
Η υιοθέτηση της τροποποίησης και τις απαιτήσεις για τη συντήρηση, την ενδελεχή εξέταση, έλεγχο λειτουργίας, αναμόρφωση και επισκευή αντιπροσωπεύει το αποτέλεσμα εργασιών 10 ετών (!) για το θέμα. Η πρόθεση είναι να εξασφαλιστεί ότι οι ναυτικοί μπορούν να είναι βέβαιοι ότι μπορούν να βασίζονται πλήρως στις εντολές του ΙΜΟ για τα σωστικά μέσα και τον διαθέσιμο εξοπλισμό τους.
β) Τροποποίηση του Κανονισμού ΙI-2/13 της Δ.Σ. SOLAS για την επέκταση της απαίτησης εκπόνησης μελέτης εκκένωσης, σε όλα τα επιβατηγά πλοία καθώς και των σχετικών αναθεωρημένων κατευθυντήριων οδηγιών.
Και σε αυτή την περίπτωση αναμενόμενος χρόνος έναρξης ισχύος των νέων μέτρων προβλέπεται ότι θα είναι η 1η Ιανουαρίου 2020.
Με την τροποποίηση, προβλέπεται η επέκταση των απαιτήσεων για την ανάλυση εκκένωσης σε όλα τα επιβατηγά πλοία, όχι μόνο ατα επιβατηγά πλοία αλλά και στα οχηματαγωγά (ro-ro). Μάλιστα, εγκρίθηκαν οι αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την ανάλυση εκκένωσης για τα νέα αλλά και τα υπάρχοντα επιβατηγά πλοία.
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
Όπως ενημερώνει η αντιπροσωπεία στην Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εγκρίθηκε μια σειρά νομοθετικών προτάσεων για την απλούστευση και τη βελτίωση του πλαισίου ασφάλειας για τα πλοία που μεταφέρουν επιβάτες στα ύδατα της ΕΕ.
Ανάλογα μέτρα υπέρ της ασφάλειας στα επιβατηγά πλοία προωθούνται και από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), ενώ και στην 96η Σύνοδο της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC), η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, απασχόλησε η ασφάλεια στα επιβατηγά πλοία και συγκεκριμένα οι απαραίτητες τροποποιήσεις της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στην Θάλασσα (SOLAS).
Καταγραφή επιβατών, τεχνικές απαιτήσεις και έλεγχοι
Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που προτείνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφορούν στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια εντός της Ε.Ε.
1) Πρόταση για την τροποποίηση της Οδηγίας 98/41 / ΕΚ σχετικά με την καταγραφή των επιβατών. Προτείνεται να επικαιροποιηθούν, να αποσαφηνισθούν και να απλουστευθούν οι ισχύουσες απαιτήσεις για την καταμέτρηση και την καταγραφή των επιβατών και του πληρώματος επιβατηγών πλοίων και, ταυτόχρονα, να βελτιωθεί το προβλεπόμενο επίπεδο ασφάλειας. Αυτό συνάδει πλήρως με το πρόγραμμα REFIT της Επιτροπής και αποσκοπεί στην αξιοποίηση της δυνατότητας ψηφιακής καταγραφής, διαβίβασης και προστασίας των δεδομένων, καθώς και πρόσβασης σε αυτά.
2) Πρόταση για την τροποποίηση της Οδηγίας 2009/45 / ΕΚ σχετικά με τις τεχνικές απαιτήσεις για τα επιβατηγά πλοία που εκτελούν εσωτερικά δρομολόγια, ώστε πλοία κατασκευασμένο από αλουμίνιο να πιστοποιηθούν σύμφωνα με την παραπάνω Οδηγία και να πληρούν τις απαιτήσεις πυρασφάλειας της.
Προτείνεται να εξαιρεθούν τα σκάφη κάτω των 24 μέτρων από το πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας, καθώς αποδείχθηκε ότι είναι δύσκολο να προσαρμοστούν στην πράξη στα κανονιστικά πρότυπά της. Οι εθνικοί κανόνες θεωρείται ότι μπορεί να λάβουν καλύτερα υπόψη τις τοπικές συνθήκες.
3) Η πρόταση οδηγίας για την αντικατάσταση και την κατάργηση της Οδηγίας 1999/35 / ΕΚ του Συμβουλίου σχετικά με τις έρευνες για τα πλοία που εκτελούν τακτικά δρομολόγια στοχεύει στην εξάλειψη των επικαλύψεων μεταξύ των διαφόρων καθεστώτων ελέγχου. Αυτό θα διατηρήσει υψηλό το επίπεδο ασφάλειας με ταυτόχρονη μείωση του διοικητικού φόρτου για τους πλοιοκτήτες και τον εξορθολογισμό των προσπαθειών ελέγχου των αρχών των κρατών μελών.
Σύμφωνα με τα όσα σημειώνει η αντιπροσωπεία στην Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η επικαιροποίηση του πλαισίου ανταποκρίνεται σε διδάγματα που αντλήθηκαν π.χ. από ατυχήματα και τεχνολογικές εξελίξεις. Για παράδειγμα, θα παρέχει στις αρμόδιες αρχές άμεση πρόσβαση στα σχετικά δεδομένα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ούτως ώστε να γίνονται αποτελεσματικότερες επιχειρήσεις αναζήτησης και διάσωσης.
Η Επίτροπος αρμόδια για τις μεταφορές Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε: «Η παροχή των υψηλότερων δυνατών προτύπων ασφαλείας για τους επιβάτες σε όλα τα μέσα μεταφορών αποτελεί μια από τις κύριες προτεραιότητές μου. Η επικαιροποίηση που προτείνουμε αποσκοπεί στην ενίσχυση της ασφάλειας μέσω της αποσαφήνισης των κανόνων και της βέλτιστης αξιοποίησης των πρόσφατων τεχνολογικών εξελίξεων. Προτείνουμε επίσης να αρθούν ορισμένες περιττές και δαπανηρές απαιτήσεις. Πρόκειται σαφώς για βελτίωση της νομοθεσίας επί το έργον.»
Μέτρα υπέρ της ασφάλειας από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό
Των τροποποιήσεων που απαιτούνται στη Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στην Θάλασσα (SOLAS), για τα επιβατηγά πλοία, συμπεριέλαβε στα συμπεράσματα των αποτελεσμάτων της 96ης Συνόδου της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας.
Μεταξύ των τροποποιήσεων που συμπεριλήφθηκαν στα αποτελέσματα της συνόδου, ειδικά για την ασφάλεια στα επιβατηγά πλοία περιλαμβάνονται:
α) Τροποποίηση των Κανονισμών ΙII-3 & III/20 της Δ.Σ. SOLAS, θεσπίζοντας υποχρεωτικές διατάξεις για την επιθεώρηση, συντήρηση και δοκιμή των σωσιβίων λέμβων και λέμβων διάσωσης.
Συγκεκριμένα, η MSC ενέκρινε τροποποιήσεις στους κανονισμούς της SOLAS III / 3 και ΙΙΙ / 20 για να καταστούν υποχρεωτικές οι απαιτήσεις για τη συντήρηση, την ενδελεχή εξέταση, έλεγχο λειτουργίας, αναμόρφωση και επισκευή των σωσίβιων λέμβων και λέμβων διάσωσης, καθαίρεσης και εργαλεία απελευθέρωσης τους.
Αυτό το πακέτο των διατάξεων, με αναμενόμενη ημερομηνία έναρξης ισχύος την 1η Ιανουαρίου 2020 έχει ως στόχο την πρόληψη ατυχημάτων με χρήση σωστικών μέσων και αντιμετωπίζει μακροχρόνια ζητήματα όπως η ανάγκη για ένα ενιαίο, ασφαλή και τεκμηριωμένο πρότυπο που σχετίζεται με τη συντήρηση αυτών των συσκευών, καθώς και όπως η άδεια, τα απαιτούμενα προσόντα και η πιστοποίηση για να εξασφαλιστεί ότι παρέχεται μια αξιόπιστη υπηρεσία.
Η υιοθέτηση της τροποποίησης και τις απαιτήσεις για τη συντήρηση, την ενδελεχή εξέταση, έλεγχο λειτουργίας, αναμόρφωση και επισκευή αντιπροσωπεύει το αποτέλεσμα εργασιών 10 ετών (!) για το θέμα. Η πρόθεση είναι να εξασφαλιστεί ότι οι ναυτικοί μπορούν να είναι βέβαιοι ότι μπορούν να βασίζονται πλήρως στις εντολές του ΙΜΟ για τα σωστικά μέσα και τον διαθέσιμο εξοπλισμό τους.
β) Τροποποίηση του Κανονισμού ΙI-2/13 της Δ.Σ. SOLAS για την επέκταση της απαίτησης εκπόνησης μελέτης εκκένωσης, σε όλα τα επιβατηγά πλοία καθώς και των σχετικών αναθεωρημένων κατευθυντήριων οδηγιών.
Και σε αυτή την περίπτωση αναμενόμενος χρόνος έναρξης ισχύος των νέων μέτρων προβλέπεται ότι θα είναι η 1η Ιανουαρίου 2020.
Με την τροποποίηση, προβλέπεται η επέκταση των απαιτήσεων για την ανάλυση εκκένωσης σε όλα τα επιβατηγά πλοία, όχι μόνο ατα επιβατηγά πλοία αλλά και στα οχηματαγωγά (ro-ro). Μάλιστα, εγκρίθηκαν οι αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την ανάλυση εκκένωσης για τα νέα αλλά και τα υπάρχοντα επιβατηγά πλοία.
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου