Νικόδημος Λιανός
Επτά στα 10 νοικοκυριά (ποσοστό 69,1%) έχουν σήμερα πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους, καταγράφοντας αύξηση 1,5% σε σχέση με το 2015. Ενώ, την τελευταία πενταετία (2011- 2016) σημειώθηκε αύξηση 37,7%. Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, άνοδος σε σχέση µε το 2015 καταγράφεται στα Νησιά του Αιγαίου και Κρήτη, καθώς και στην Αττική (7,7% και 4,5%,αντίστοιχα), σταθερότητα στη Βόρεια Ελλάδα (οριακή αύξηση 0,2%), ενώ µείωση 5,5% στην Κεντρική Ελλάδα. Από τα στοιχεία της έρευνας, όπως αναφέρει το ΑΠΕ -ΜΠΕ, προκύπτουν επίσης τα εξής:
Ευρυζωνική σύνδεση χρησιµοποιεί το 68,1%, του συνόλου των νοικοκυριών της χώρας µε ένα τουλάχιστον µέλος ηλικίας 16-74 ετών, παρουσιάζοντας σε σχέση µε το 2015 αύξηση 1,5%. Οι κυριότεροι λόγοι µη πρόσβασης στο διαδίκτυο από την κατοικία είναι: α) η έλλειψη δεξιοτήτων (64,4%), β) ότι οι πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο δεν είναι χρήσιµες, δεν ενδιαφέρουν (25,5%) και γ) ότι το κόστος του εξοπλισµού είναι πολύ υψηλό (19,9%).
Χρήση διαδικτύου το α’ τρίµηνο του 2016 έκανε το 69,1% του πληθυσµού της χώρας ηλικίας 16- 74 ετών. Αναφορικά µε το επίπεδο εκπαίδευσης, χρησιµοποίησε το διαδίκτυο το 94,1% του πληθυσµού που έχει ολοκληρώσει υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης (µεταπτυχιακά /διδακτορικό, ΑΕΙ, ΤΕΙ, στρατιωτικές σχολές, ανώτερες σχολές τριετούς διάρκειας, κολλέγιο διάρκειας µεγαλύτερης των δύο ετών), το 79,5% του πληθυσµού που έχει ολοκληρώσει µεσαίο επίπεδο εκπαίδευσης (δηµόσιο ή ιδιωτικό ΙΕΚ, κολλέγιο διάρκειας έως δύο έτη, Λύκειο (Γενικό, ΕΠΑΛ, ΤΕΛ), ΤΕΣ/ΤΕΕ (β΄ κύκλο)) και το 33,9% του πληθυσµού που έχει ολοκληρώσει χαµηλό επίπεδο εκπαίδευσης (Επαγγελµατική σχολή/Τεχνική επαγγελµατική σχολή/ Τεχνικό επαγγελµατικό εκπαιδευτήριο (α΄κύκλο), Γυµνάσιο, ∆ηµοτικό, δεν έχουν ολοκληρώσει ή παρακολουθήσει καµία βαθµίδα εκπαίδευσης).
Παράλληλα, 7 στους 10 από όσους χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο το α’ τρίµηνο εφέτος, συνδέθηκαν σε αυτό εν κινήσει (εκτός κατοικίας και χώρου εργασίας), από φορητή συσκευή. Το 68,1% συνδέθηκαν µε χρήση κινητού τηλεφώνου ή smart phone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών κ.λπ.), παρουσιάζοντας αύξηση 2,6%, σε σχέση µε το α’ τρίµηνο του 2015. Το υψηλότερο ποσοστό εν κινήσει σύνδεσης στο διαδίκτυο καταγράφεται για τους νέους ηλικίας 16- 24 ετών, περίπου εννέα στους δέκα (89,7%).
Η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφηµερίδες, περιοδικά παραµένει στην κορυφή της λίστας των δραστηριοτήτων που πραγµατοποιούνται µέσω διαδικτύου µε ποσοστό 85,3%, ενώ η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών είναι η δεύτερη περισσότερο πραγµατοποιούµενη δραστηριότητα µε ποσοστό 81,9%.
Οι λόγοι για παρουσία στο internet
Συγκεκριμένα, οι λόγοι ήταν οι εξής:
• ∆ιάβασµα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφηµερίδες, περιοδικά: 85,3%.
• Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες: 81,9%.
• Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών µηνυµάτων: 74,7%.
• Συµµετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.): 67,5%.
• Παρακολούθηση video µε χρήση υπηρεσιών διαµοιρασµού αρχείων (sharing services), όπως π.χ. από το YouTube: 59,9%.
• Αναζήτηση πληροφοριών υγείας, σχετικά µε ασθένειες, διατροφή, κακώσεις, τραύµατα, παράγοντες που βελτιώνουν την υγεία κ.λπ.: 58,8%.
• Παρακολούθηση µουσικής (web ραδιόφωνο, µουσική από online µουσικές βιβλιοθήκες στο διαδίκτυο / clouds κ.ά.): 47,4%
• Πραγµατοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, µε χρήση web κάµερας µέσω του διαδικτύου (Skype, Facetime): 46,5%.
• Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύµατα: 39,9%.
• «Ανέβασµα» σε ιστοσελίδα κειµένου, φωτογραφιών, µουσικής, videos, λογισµικού κ.λπ., προκειµένου να τα µοιραστούµε µε άλλους: 34,9%.
• Συµµετοχή σε παιχνίδια ή «κατέβασµα» λογισµικού για παιχνίδια: 31,8%
• Πραγµατοποίηση τραπεζικών συναλλαγών: 27,7%.
• Παρακολούθηση διαδικτυακής τηλεόρασης συνεχούς µετάδοσης (streamed TV) είτε µεταδίδεται ζωντανά είτε µέσω τηλεοπτικών σταθµών (catch up): 14,9%
• Παρακολούθηση ταινιών/σειρών µέσω της υπηρεσίας «video on demand»: 11,9 %
• Χρήση λογαριασµού (π.χ. PayPal) για την πληρωµή ειδών ή υπηρεσιών που αγοράστηκαν από το διαδίκτυο:11,7%
• ∆ηµιουργία ιστοσελίδας ή blog :6%
• Κλείσιµο ραντεβού µε γιατρό µέσω της ιστοσελίδας νοσοκοµείου ή Κέντρου Υγείας: 3%
• Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών µέσω δηµοπρασιών π.χ. µέσω e-Bay: 2,8%.
Οι δραστηριότητες για τις οποίες καταγράφεται αύξηση, σε σχέση µε το 2015, είναι η πραγµατοποίηση τραπεζικών συναλλαγών (33,2%), η χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύµατα (27,9%), η πραγµατοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, µε χρήση web κάµερας µέσω του διαδικτύου (Skype, Facetime, κ.ά) (5,7%) και η αναζήτηση πληροφοριών υγείας (5,6%).
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Σχετικά με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ένας στους δύο (48,9%) ηλικίας 16- 74 ετών, χρησιµοποίησε τη χρονική περίοδο Απριλίου 2015-Μαρτίου 2016, για προσωπική χρήση, τις υπηρεσίες αυτές. Μάλιστα, αύξηση 5,4% καταγράφεται στο ποσοστό του πληθυσµού που έκανε χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε σχέση µε το ποσοστό που καταγράφηκε ένα έτος πριν. Οι υπηρεσίες της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης περιλαµβάνουν κάθε συναλλαγή των πολιτών µε δηµόσιες υπηρεσίες µέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση. Ειδικότερα, συναλλαγές αναφορικά µε υποχρεώσεις των πολιτών (φορολογική δήλωση κ.λπ.), επίσηµα έγγραφα (αστυνοµική ταυτότητα, πιστοποιητικό γέννησης κ.λπ.), υπηρεσίες εκπαίδευσης (δηµόσιες βιβλιοθήκες, πληροφόρηση και εγγραφή σε σχολεία ή ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύµατα), υπηρεσίες δηµόσιας υγείας (προγραµµατισµός ραντεβού, χορήγηση ιατρικών βεβαιώσεων, πιστοποιητικό νοσηλείας ή εξέτασης ασθενούς κ.λπ.).
Για όσους δεν απέστειλαν συµπληρωµένα έντυπα (όπως π.χ. φορολογική δήλωση) µέσω διαδικτύου ενώ είχαν να υποβάλουν, καταγράφηκαν οι λόγοι για τους οποίους δεν τα απέστειλαν. Το 90,6% αυτών ανέφερε ότι η υποβολή των συµπληρωµένων εντύπων έγινε για λογαριασµό τους από άλλα πρόσωπα, όπως για παράδειγµα από φοροτεχνικό, µέλος της οικογένειας, φίλο κ.λπ., το 9,4% ότι δεν είχαν τις γνώσεις για να χρησιµοποιουν την ιστοσελίδα που χρειαζόταν και το 2,5% γιατί δεν διέθεταν ηλεκτρονική υπογραφή, υπήρχε πρόβληµα αναγνώρισης της ηλεκτρονικής τους υπογραφής ή άλλου µέσου πιστοποίησης της ηλεκτρονικής ταυτότητάς τους.
Με πληροφορίες από την “Καθημερινή”
Πηγή :
Επτά στα 10 νοικοκυριά (ποσοστό 69,1%) έχουν σήμερα πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους, καταγράφοντας αύξηση 1,5% σε σχέση με το 2015. Ενώ, την τελευταία πενταετία (2011- 2016) σημειώθηκε αύξηση 37,7%. Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, άνοδος σε σχέση µε το 2015 καταγράφεται στα Νησιά του Αιγαίου και Κρήτη, καθώς και στην Αττική (7,7% και 4,5%,αντίστοιχα), σταθερότητα στη Βόρεια Ελλάδα (οριακή αύξηση 0,2%), ενώ µείωση 5,5% στην Κεντρική Ελλάδα. Από τα στοιχεία της έρευνας, όπως αναφέρει το ΑΠΕ -ΜΠΕ, προκύπτουν επίσης τα εξής:
Ευρυζωνική σύνδεση χρησιµοποιεί το 68,1%, του συνόλου των νοικοκυριών της χώρας µε ένα τουλάχιστον µέλος ηλικίας 16-74 ετών, παρουσιάζοντας σε σχέση µε το 2015 αύξηση 1,5%. Οι κυριότεροι λόγοι µη πρόσβασης στο διαδίκτυο από την κατοικία είναι: α) η έλλειψη δεξιοτήτων (64,4%), β) ότι οι πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο δεν είναι χρήσιµες, δεν ενδιαφέρουν (25,5%) και γ) ότι το κόστος του εξοπλισµού είναι πολύ υψηλό (19,9%).
Χρήση διαδικτύου το α’ τρίµηνο του 2016 έκανε το 69,1% του πληθυσµού της χώρας ηλικίας 16- 74 ετών. Αναφορικά µε το επίπεδο εκπαίδευσης, χρησιµοποίησε το διαδίκτυο το 94,1% του πληθυσµού που έχει ολοκληρώσει υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης (µεταπτυχιακά /διδακτορικό, ΑΕΙ, ΤΕΙ, στρατιωτικές σχολές, ανώτερες σχολές τριετούς διάρκειας, κολλέγιο διάρκειας µεγαλύτερης των δύο ετών), το 79,5% του πληθυσµού που έχει ολοκληρώσει µεσαίο επίπεδο εκπαίδευσης (δηµόσιο ή ιδιωτικό ΙΕΚ, κολλέγιο διάρκειας έως δύο έτη, Λύκειο (Γενικό, ΕΠΑΛ, ΤΕΛ), ΤΕΣ/ΤΕΕ (β΄ κύκλο)) και το 33,9% του πληθυσµού που έχει ολοκληρώσει χαµηλό επίπεδο εκπαίδευσης (Επαγγελµατική σχολή/Τεχνική επαγγελµατική σχολή/ Τεχνικό επαγγελµατικό εκπαιδευτήριο (α΄κύκλο), Γυµνάσιο, ∆ηµοτικό, δεν έχουν ολοκληρώσει ή παρακολουθήσει καµία βαθµίδα εκπαίδευσης).
Παράλληλα, 7 στους 10 από όσους χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο το α’ τρίµηνο εφέτος, συνδέθηκαν σε αυτό εν κινήσει (εκτός κατοικίας και χώρου εργασίας), από φορητή συσκευή. Το 68,1% συνδέθηκαν µε χρήση κινητού τηλεφώνου ή smart phone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών κ.λπ.), παρουσιάζοντας αύξηση 2,6%, σε σχέση µε το α’ τρίµηνο του 2015. Το υψηλότερο ποσοστό εν κινήσει σύνδεσης στο διαδίκτυο καταγράφεται για τους νέους ηλικίας 16- 24 ετών, περίπου εννέα στους δέκα (89,7%).
Η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφηµερίδες, περιοδικά παραµένει στην κορυφή της λίστας των δραστηριοτήτων που πραγµατοποιούνται µέσω διαδικτύου µε ποσοστό 85,3%, ενώ η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών είναι η δεύτερη περισσότερο πραγµατοποιούµενη δραστηριότητα µε ποσοστό 81,9%.
Οι λόγοι για παρουσία στο internet
Συγκεκριμένα, οι λόγοι ήταν οι εξής:
• ∆ιάβασµα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφηµερίδες, περιοδικά: 85,3%.
• Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες: 81,9%.
• Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών µηνυµάτων: 74,7%.
• Συµµετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.): 67,5%.
• Παρακολούθηση video µε χρήση υπηρεσιών διαµοιρασµού αρχείων (sharing services), όπως π.χ. από το YouTube: 59,9%.
• Αναζήτηση πληροφοριών υγείας, σχετικά µε ασθένειες, διατροφή, κακώσεις, τραύµατα, παράγοντες που βελτιώνουν την υγεία κ.λπ.: 58,8%.
• Παρακολούθηση µουσικής (web ραδιόφωνο, µουσική από online µουσικές βιβλιοθήκες στο διαδίκτυο / clouds κ.ά.): 47,4%
• Πραγµατοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, µε χρήση web κάµερας µέσω του διαδικτύου (Skype, Facetime): 46,5%.
• Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύµατα: 39,9%.
• «Ανέβασµα» σε ιστοσελίδα κειµένου, φωτογραφιών, µουσικής, videos, λογισµικού κ.λπ., προκειµένου να τα µοιραστούµε µε άλλους: 34,9%.
• Συµµετοχή σε παιχνίδια ή «κατέβασµα» λογισµικού για παιχνίδια: 31,8%
• Πραγµατοποίηση τραπεζικών συναλλαγών: 27,7%.
• Παρακολούθηση διαδικτυακής τηλεόρασης συνεχούς µετάδοσης (streamed TV) είτε µεταδίδεται ζωντανά είτε µέσω τηλεοπτικών σταθµών (catch up): 14,9%
• Παρακολούθηση ταινιών/σειρών µέσω της υπηρεσίας «video on demand»: 11,9 %
• Χρήση λογαριασµού (π.χ. PayPal) για την πληρωµή ειδών ή υπηρεσιών που αγοράστηκαν από το διαδίκτυο:11,7%
• ∆ηµιουργία ιστοσελίδας ή blog :6%
• Κλείσιµο ραντεβού µε γιατρό µέσω της ιστοσελίδας νοσοκοµείου ή Κέντρου Υγείας: 3%
• Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών µέσω δηµοπρασιών π.χ. µέσω e-Bay: 2,8%.
Οι δραστηριότητες για τις οποίες καταγράφεται αύξηση, σε σχέση µε το 2015, είναι η πραγµατοποίηση τραπεζικών συναλλαγών (33,2%), η χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύµατα (27,9%), η πραγµατοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, µε χρήση web κάµερας µέσω του διαδικτύου (Skype, Facetime, κ.ά) (5,7%) και η αναζήτηση πληροφοριών υγείας (5,6%).
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Σχετικά με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ένας στους δύο (48,9%) ηλικίας 16- 74 ετών, χρησιµοποίησε τη χρονική περίοδο Απριλίου 2015-Μαρτίου 2016, για προσωπική χρήση, τις υπηρεσίες αυτές. Μάλιστα, αύξηση 5,4% καταγράφεται στο ποσοστό του πληθυσµού που έκανε χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε σχέση µε το ποσοστό που καταγράφηκε ένα έτος πριν. Οι υπηρεσίες της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης περιλαµβάνουν κάθε συναλλαγή των πολιτών µε δηµόσιες υπηρεσίες µέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση. Ειδικότερα, συναλλαγές αναφορικά µε υποχρεώσεις των πολιτών (φορολογική δήλωση κ.λπ.), επίσηµα έγγραφα (αστυνοµική ταυτότητα, πιστοποιητικό γέννησης κ.λπ.), υπηρεσίες εκπαίδευσης (δηµόσιες βιβλιοθήκες, πληροφόρηση και εγγραφή σε σχολεία ή ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύµατα), υπηρεσίες δηµόσιας υγείας (προγραµµατισµός ραντεβού, χορήγηση ιατρικών βεβαιώσεων, πιστοποιητικό νοσηλείας ή εξέτασης ασθενούς κ.λπ.).
Για όσους δεν απέστειλαν συµπληρωµένα έντυπα (όπως π.χ. φορολογική δήλωση) µέσω διαδικτύου ενώ είχαν να υποβάλουν, καταγράφηκαν οι λόγοι για τους οποίους δεν τα απέστειλαν. Το 90,6% αυτών ανέφερε ότι η υποβολή των συµπληρωµένων εντύπων έγινε για λογαριασµό τους από άλλα πρόσωπα, όπως για παράδειγµα από φοροτεχνικό, µέλος της οικογένειας, φίλο κ.λπ., το 9,4% ότι δεν είχαν τις γνώσεις για να χρησιµοποιουν την ιστοσελίδα που χρειαζόταν και το 2,5% γιατί δεν διέθεταν ηλεκτρονική υπογραφή, υπήρχε πρόβληµα αναγνώρισης της ηλεκτρονικής τους υπογραφής ή άλλου µέσου πιστοποίησης της ηλεκτρονικής ταυτότητάς τους.
Με πληροφορίες από την “Καθημερινή”
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου