23/6/2014
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
“Kos Inclusive” ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΩ
ΚΑΙ “All Greeklusive” ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
“Kos Inclusive” ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΩ
ΚΑΙ “All Greeklusive” ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ
Η εφαρμογή του συστήματος λειτουργίας all-inclusive, στις μεγάλες
ξενοδοχειακές μονάδες της Κω και κάθε προορισμού μαζικού τουρισμού της
Ελλάδας και του εξωτερικού, συνοδεύτηκε από αντιδράσεις των τοπικών
οικονομιών. Αντιδράσεις όμως που δεν κατέστη δυνατό να ανατρέψουν ή να
περιορίσουν την λειτουργία του all-inclusive, δεδομένου ότι πρόκειται
για μια νόμιμη δραστηριότητα που βασίζεται στην ελεύθερη οικονομία και
τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Πρόκειται για ένα προϊόν που ζητιέται από τον
καταναλωτή και εφόσον δεν είναι παράνομο, δεν μπορεί να απαγορευτεί.
Στον αντίποδα όμως του μαζικού all-inclusive, υπάρχει το δικαίωμα της επιλογής και της ποιότητας. Αυτά, σε συνδυασμό με οικονομικά κίνητρα και ένα σωστό προωθητικό και ελεγκτικό μηχανισμό, μπορούν να δώσουν σε μια αγορά την ευκαιρία να ανασάνει. Το προτεινόμενο σύστημα “Kos Inclusive”, δεν είναι «αντίδοτο» κατά του all-inclusive, αλλά ένα «εμβόλιο». Σκοπός του δεν είναι να καταργήσει το all-inclusive, αλλά να εξασφαλίσει μια παράλληλη λειτουργία της τοπικής τουριστικής αγοράς, στηρίζοντας παράλληλα τον πρωτογενή τομέα και τα παραδοσιακά επαγγέλματα. Βασίζεται σε μια γενικότερη φιλοσοφία, αυτή του “All-Greeklusive”, που θα έπρεπε να υιοθετηθεί από την τουριστική ηγεσία σε εθνικό επίπεδο.
Πιλοτικά, το σύστημα αυτό θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην Κω, τον 3ο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας και εφόσον πετύχει, γιατί όχι, να μεταλαμπαδευτεί σε ολόκληρη την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου. Για να είναι υλοποιήσιμο το σχέδιο, θα πρέπει καταρχήν να έχουμε εικόνα της κάθε αγοράς-στόχου και να γνωρίζουμε τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο καταναλωτής. Θα πρέπει να γνωρίζουμε τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του ανταγωνιστή μας (all-inclusive) από την οπτική γωνία του καταναλωτή. Γιατί ο τουρίστας μας, επιλέγει το σύστημα all-inclusive; Πως το προμηθεύεται; Τι άλλες επιλογές έχει; Με λίγα λόγια, πρέπει να αφουγκραστούμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καταναλωτή και να του δώσουμε αυτό που έχουμε, με τον τρόπο που εκείνος θέλει.
Το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους κερδίζουν συνεχώς έδαφος, καθώς και οι πωλήσεις εκδρομικών πακέτων και διανυκτερεύσεων μέσω του internet, δεν φάνηκε να επηρεάζει τη ζήτηση για το all-inclusive. Αυτό συμβαίνει γιατί πολύ απλά ο καταναλωτής, μέσω του internet, έχει τη δυνατότητα να αγοράσει το εισιτήριο του, τη διαμονή του, αλλά όχι και την ημερήσια κατανάλωσή του. Ένας μέσης οικονομικής στάθμης τουρίστας όμως, που επιθυμεί να έχει τον πλήρη έλεγχο του ταξιδιωτικού του budget, προκειμένου να προγραμματίσει 2 και 3 φορές το χρόνο διακοπές, αισθάνεται ανασφαλής για το εξω-ξενοδοχειακό κόστος των διακοπών του και προσφεύγει στο σύστημα all-inclusive, που μεταξύ άλλων του προσφέρει την αίσθηση εξασφάλισης του προϋπολογισμού του. Γι’ αυτό και λέμε ότι πρέπει να μπαίνουμε στη ψυχολογία του τουρίστα, για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε την καταναλωτική του συμπεριφορά.
Εδώ λοιπόν καλείται ένα νέο προϊόν, το “Kos Inclusive”, να προσφέρει στον καταναλωτή αυτό που του παρέχει το all-inclusive. Τον πλήρη έλεγχο στην καθημερινή τουριστική του κατανάλωση. Συγκεκριμένα, ο τουρίστας θα μπορεί μέσω του internet ή και συνεργαζομένων τουριστικών γραφείων, αφού αγοράσει τα εισιτήριά του και τις διανυκτερεύσεις του, να αγοράσει την καθημερινή του κατανάλωση σε εξω-ξενοδοχειακά προϊόντα και υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτές που προσφέρονται μέσα σε ένα all-inclusive ξενοδοχείο. Αυτές θα γίνονται με customized επιλογές, δηλαδή κομμένες και ραμμένες στις ανάγκες και τις επιθυμίες του πελάτη. Για παράδειγμα, πρωινό σε παραδοσιακό ζαχαροπλαστείο ή καφετέρια. Μεσημεριανό σε ψητοπωλείο, πιτσαρία ή ψαροταβέρνα. Βραδινό σε gourmet εστιατόριο ή σουβλατζίδικο. Ενδιάμεσα γεύματα, αναψυκτικά και ποτά σε παραλιακά μπαράκια και εστιατόρια. Ενοικίαση ποδηλάτων, μοτοσυκλετών, αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής, ημερήσιων εκδρομών, κλπ.
Όλα αυτά θα μπορεί ο τουρίστας να τα επιλέξει, μέσα από μια μεγάλη γκάμα ντόπιων επιχειρήσεων και να τα αγοράσει πριν από την αναχώρησή του για τις διακοπές του. Το όφελός για τον τουρίστα είναι ότι εξασφαλίζει ποιότητα σε πολύ καλές τιμές (value for money), έχει τον πλήρη έλεγχο των εξόδων του και επιπλέον διαθέτει ένα πλήρες πρόγραμμα διακοπών προσαρμοσμένο στα προσωπικά του γούστα. Από την άλλη πλευρά τα οφέλη για τον ντόπιο επιχειρηματία είναι αφενός ότι εξασφαλίζεται η έξοδος του τουρίστα από το ξενοδοχείο, διότι θα βγει να καταναλώσει αυτά που έχει ήδη προπληρώσει και αφετέρου ότι ο επιχειρηματίας παίρνει στα χέρια του χρήμα πριν από το κόστος παραγωγής, το οποίο μπορεί να αξιοποιήσει για τις ανάγκες ανακαίνισης/αναβάθμισης της επιχείρησής του ενόψει της τουριστικής περιόδου. Γι’ αυτό και μπορεί να προβεί σε σημαντικές εκπτώσεις.
Για τη λειτουργία του “Kos Inclusive” απαιτούνται:
- Συμβεβλημένες τοπικές επιχειρήσεις, όπως καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και εταιρίες τουριστικών υπηρεσιών.
- Υπηρεσία ή Εταιρία διαχείρισης του ειδικού λειτουργικού συστήματος και του λογισμικού.
- Παρακολούθηση των πωλήσεων, με after sales management κατά την παραμονή του τουρίστα και follow-up ενεργειών, μετά την επιστροφή στην πατρίδα του.
- Συνεργασία με Tour Operators και αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, για προώθηση του “Kos Inclusive” μέσα από τα προγράμματα και τις ιστοσελίδες τους.
Προϋποθέσεις για τη συμμετοχή επιχειρήσεων στο “Kos Inclusive”:
- Να πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις
- Να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους απέναντι στο Δήμο
- Να χρησιμοποιούν ντόπιες πρώτες ύλες και παραδοσιακά προϊόντα
- Να απασχολούν και ντόπιο προσωπικό
- Να διαθέτουν ειδικό Πιστοποιητικό Ποιότητας που θα εκδίδεται από ελεγκτικό μηχανισμό του Δήμου ή της Περιφέρειας.
Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις που λόγω αντικειμένου δεν μπορούν να συμπεριληφθούν στην καθημερινή κατανάλωση του επισκέπτη (π.χ. εμπορικά καταστήματα, χρυσοχοεία, τουριστικά μαγαζιά, σουβενίρ, κλπ.), αυτές θα προωθούνται μέσω εκπτώσεων που θα παρέχουν στον κάτοχο της κάρτας “Kos Inclusive”, κατά την παραμονή του επισκέπτη στο νησί.
Με απαγορευτικές διατάξεις δεν μπορείς να βάλεις όρους σε μια ελεύθερη οικονομία. Με ποιότητα και κίνητρα όμως, μπορείς να εξασφαλίσεις μια ισχυρή θέση στην αγορά.
Νίκος Σοφός MSc (UK)
Ειδικός Διαχείρισης Τουρισμού
Διευθυντής Ενιαίου Φορέα Τουρισμού Κω - Νισύρου
Πηγή : www.facebook.comΣτον αντίποδα όμως του μαζικού all-inclusive, υπάρχει το δικαίωμα της επιλογής και της ποιότητας. Αυτά, σε συνδυασμό με οικονομικά κίνητρα και ένα σωστό προωθητικό και ελεγκτικό μηχανισμό, μπορούν να δώσουν σε μια αγορά την ευκαιρία να ανασάνει. Το προτεινόμενο σύστημα “Kos Inclusive”, δεν είναι «αντίδοτο» κατά του all-inclusive, αλλά ένα «εμβόλιο». Σκοπός του δεν είναι να καταργήσει το all-inclusive, αλλά να εξασφαλίσει μια παράλληλη λειτουργία της τοπικής τουριστικής αγοράς, στηρίζοντας παράλληλα τον πρωτογενή τομέα και τα παραδοσιακά επαγγέλματα. Βασίζεται σε μια γενικότερη φιλοσοφία, αυτή του “All-Greeklusive”, που θα έπρεπε να υιοθετηθεί από την τουριστική ηγεσία σε εθνικό επίπεδο.
Πιλοτικά, το σύστημα αυτό θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην Κω, τον 3ο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας και εφόσον πετύχει, γιατί όχι, να μεταλαμπαδευτεί σε ολόκληρη την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου. Για να είναι υλοποιήσιμο το σχέδιο, θα πρέπει καταρχήν να έχουμε εικόνα της κάθε αγοράς-στόχου και να γνωρίζουμε τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο καταναλωτής. Θα πρέπει να γνωρίζουμε τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του ανταγωνιστή μας (all-inclusive) από την οπτική γωνία του καταναλωτή. Γιατί ο τουρίστας μας, επιλέγει το σύστημα all-inclusive; Πως το προμηθεύεται; Τι άλλες επιλογές έχει; Με λίγα λόγια, πρέπει να αφουγκραστούμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καταναλωτή και να του δώσουμε αυτό που έχουμε, με τον τρόπο που εκείνος θέλει.
Το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους κερδίζουν συνεχώς έδαφος, καθώς και οι πωλήσεις εκδρομικών πακέτων και διανυκτερεύσεων μέσω του internet, δεν φάνηκε να επηρεάζει τη ζήτηση για το all-inclusive. Αυτό συμβαίνει γιατί πολύ απλά ο καταναλωτής, μέσω του internet, έχει τη δυνατότητα να αγοράσει το εισιτήριο του, τη διαμονή του, αλλά όχι και την ημερήσια κατανάλωσή του. Ένας μέσης οικονομικής στάθμης τουρίστας όμως, που επιθυμεί να έχει τον πλήρη έλεγχο του ταξιδιωτικού του budget, προκειμένου να προγραμματίσει 2 και 3 φορές το χρόνο διακοπές, αισθάνεται ανασφαλής για το εξω-ξενοδοχειακό κόστος των διακοπών του και προσφεύγει στο σύστημα all-inclusive, που μεταξύ άλλων του προσφέρει την αίσθηση εξασφάλισης του προϋπολογισμού του. Γι’ αυτό και λέμε ότι πρέπει να μπαίνουμε στη ψυχολογία του τουρίστα, για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε την καταναλωτική του συμπεριφορά.
Εδώ λοιπόν καλείται ένα νέο προϊόν, το “Kos Inclusive”, να προσφέρει στον καταναλωτή αυτό που του παρέχει το all-inclusive. Τον πλήρη έλεγχο στην καθημερινή τουριστική του κατανάλωση. Συγκεκριμένα, ο τουρίστας θα μπορεί μέσω του internet ή και συνεργαζομένων τουριστικών γραφείων, αφού αγοράσει τα εισιτήριά του και τις διανυκτερεύσεις του, να αγοράσει την καθημερινή του κατανάλωση σε εξω-ξενοδοχειακά προϊόντα και υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτές που προσφέρονται μέσα σε ένα all-inclusive ξενοδοχείο. Αυτές θα γίνονται με customized επιλογές, δηλαδή κομμένες και ραμμένες στις ανάγκες και τις επιθυμίες του πελάτη. Για παράδειγμα, πρωινό σε παραδοσιακό ζαχαροπλαστείο ή καφετέρια. Μεσημεριανό σε ψητοπωλείο, πιτσαρία ή ψαροταβέρνα. Βραδινό σε gourmet εστιατόριο ή σουβλατζίδικο. Ενδιάμεσα γεύματα, αναψυκτικά και ποτά σε παραλιακά μπαράκια και εστιατόρια. Ενοικίαση ποδηλάτων, μοτοσυκλετών, αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής, ημερήσιων εκδρομών, κλπ.
Όλα αυτά θα μπορεί ο τουρίστας να τα επιλέξει, μέσα από μια μεγάλη γκάμα ντόπιων επιχειρήσεων και να τα αγοράσει πριν από την αναχώρησή του για τις διακοπές του. Το όφελός για τον τουρίστα είναι ότι εξασφαλίζει ποιότητα σε πολύ καλές τιμές (value for money), έχει τον πλήρη έλεγχο των εξόδων του και επιπλέον διαθέτει ένα πλήρες πρόγραμμα διακοπών προσαρμοσμένο στα προσωπικά του γούστα. Από την άλλη πλευρά τα οφέλη για τον ντόπιο επιχειρηματία είναι αφενός ότι εξασφαλίζεται η έξοδος του τουρίστα από το ξενοδοχείο, διότι θα βγει να καταναλώσει αυτά που έχει ήδη προπληρώσει και αφετέρου ότι ο επιχειρηματίας παίρνει στα χέρια του χρήμα πριν από το κόστος παραγωγής, το οποίο μπορεί να αξιοποιήσει για τις ανάγκες ανακαίνισης/αναβάθμισης της επιχείρησής του ενόψει της τουριστικής περιόδου. Γι’ αυτό και μπορεί να προβεί σε σημαντικές εκπτώσεις.
Για τη λειτουργία του “Kos Inclusive” απαιτούνται:
- Συμβεβλημένες τοπικές επιχειρήσεις, όπως καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και εταιρίες τουριστικών υπηρεσιών.
- Υπηρεσία ή Εταιρία διαχείρισης του ειδικού λειτουργικού συστήματος και του λογισμικού.
- Παρακολούθηση των πωλήσεων, με after sales management κατά την παραμονή του τουρίστα και follow-up ενεργειών, μετά την επιστροφή στην πατρίδα του.
- Συνεργασία με Tour Operators και αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, για προώθηση του “Kos Inclusive” μέσα από τα προγράμματα και τις ιστοσελίδες τους.
Προϋποθέσεις για τη συμμετοχή επιχειρήσεων στο “Kos Inclusive”:
- Να πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις
- Να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους απέναντι στο Δήμο
- Να χρησιμοποιούν ντόπιες πρώτες ύλες και παραδοσιακά προϊόντα
- Να απασχολούν και ντόπιο προσωπικό
- Να διαθέτουν ειδικό Πιστοποιητικό Ποιότητας που θα εκδίδεται από ελεγκτικό μηχανισμό του Δήμου ή της Περιφέρειας.
Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις που λόγω αντικειμένου δεν μπορούν να συμπεριληφθούν στην καθημερινή κατανάλωση του επισκέπτη (π.χ. εμπορικά καταστήματα, χρυσοχοεία, τουριστικά μαγαζιά, σουβενίρ, κλπ.), αυτές θα προωθούνται μέσω εκπτώσεων που θα παρέχουν στον κάτοχο της κάρτας “Kos Inclusive”, κατά την παραμονή του επισκέπτη στο νησί.
Με απαγορευτικές διατάξεις δεν μπορείς να βάλεις όρους σε μια ελεύθερη οικονομία. Με ποιότητα και κίνητρα όμως, μπορείς να εξασφαλίσεις μια ισχυρή θέση στην αγορά.
Νίκος Σοφός MSc (UK)
Ειδικός Διαχείρισης Τουρισμού
Διευθυντής Ενιαίου Φορέα Τουρισμού Κω - Νισύρου
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου