Σοβαρούς
κινδύνους για τη ζωή και την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβαινόντων
και των λιμενικών εγκαταστάσεων εγκυμονούν οι συνεχείς παραβάσεις
ωραρίων εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών στα πλοία της ακτοπλοΐας,
τόσο στις γραμμές εσωτερικού όσο στις γραμμές της Αδριατικής. Οι
καταγγελίες διαδέχονται η μια την άλλη, καθώς οι εφοπλιστές, με την
ανοχή του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, προκειμένου να αποκομίσουν
το μέγιστο δυνατό κέρδος κατά τη θερινή περίοδο, καταπατούν ακόμα και τα
στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, όπως αυτό του ωραρίου
εργασίας και του ωραρίου ανάπαυσης. Σε πολλά πλοία οι ναυτικοί
εργάζονται πάνω από 15 ώρες καθημερινά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την
ανθρώπινη ζωή, την ποιότητα εργασίας και την ασφάλεια.
Μερικά μόνο ενδεικτικά παραδείγματα, για τα οποία έχουν γίνει καταγγελίες, είναι τα εξής:
Στην
Ακτοπλοϊκή και Πορθμειακή γραμμή Αργοσαρωνικού: Στο Ε/Γ-Ο/Γ «Άγιος
Νεκτάριος», οι ναυτεργάτες δουλεύουν 97 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως, αντί
για 77 που προβλέπεται, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος εργασίας
για συντήρηση, καθαρισμό, πετρέλευση, γυμνάσια πληρώματος. Στο Ε/Γ-Ο/Γ
«Αχαιός» οι ναυτεργάτες εργάζονται 90 ώρες εβδομαδιαίως, ενώ στο Ε/Γ
«Αλέξανδρος» 80 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως. Παράλληλα στα παραπάνω πλοία
δεν τηρείται η ωριαία διακοπή μεταξύ 3ης και 6ης ώρας όπως προβλέπει η
ΣΣΕ Πορθμείων.
Στις
γραμμές Καβάλας-Θάσου: Στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Στέλιος Φιλιάγκος», οι
ναυτεργάτες εργάζονται 95 ώρες και 30 λεπτά την εβδομάδα, δεν υπάρχει
διπλή βάρδια με αντίστοιχο πλήρωμα, που έχουν τα υπόλοιπα 4 πλοία της
πορθμειακής γραμμής Κεραμωτή – Λιμένα, ενώ καμία ναυτιλιακή εταιρεία από
τις 3 που δραστηριοποιούνται δεν εφαρμόζουν τις 2 εικοσιτετράωρες
άδειες ανάπαυσης τον μήνα για τους ναυτεργάτες που προβλέπεται από την
ΣΣΕ. Η εξάντληση από την υπερεργασία του πληρώματος θέτει σε σοβαρό
κίνδυνο την ασφάλεια πληρώματος και επιβαινόντων.
Στις
γραμμές Πάτρας-Ιταλίας: Στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία «SUPERFAST I» και «SUPERFAST
II», οι εργαζόμενοι στα μαγειρεία, εργάζονται πάνω από 15 ώρες
καθημερινά, καθώς η μειωμένη σύνθεση δεν επιτρέπει να εξυπηρετηθεί η
αυξημένη ζήτηση της θερινής περιόδου.
Στα
παραπάνω προστίθενται οι συνεχείς βλάβες των πλοίων, η εντατικοποίηση
της εργασίας από τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, η ανασφάλιστη
εργασία και η συσσώρευση οφειλών από δεδουλευμένες αποδοχές πολλών
μηνών, τις οποίες οι εταιρείες, επικαλούμενες οικονομική δυσπραγία,
αρνούνται να αποπληρώσουν. Επιπλέον, με τις μειωμένες οργανικές
συνθέσεις τα πλοία της ακτοπλοΐας σήμερα αδυνατούν να στελεχώσουν τα
σωστικά μέσα των πλοίων, με αποτέλεσμα, σε περίπτωση ατυχήματος, να
υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για τους επιβαίνοντες.
Καλούμε
το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να σταματήσει την πολιτική της
ανοχής απέναντι στα εφοπλιστικά συμφέροντα και να παρέμβει για να
προασπίσει τα νομοθετημένα δικαιώματα των εργαζομένων στις γραμμές
εσωτερικού και εξωτερικούΠηγή : http://cyclades24.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου