Επουλωτικού χαρακτήρα παρεμβάσεις σε τμήματα του οδικού δικτύου των Κυκλάδων που βρίσκονται στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου πραγματοποιούνται κατόπιν του πλάνου της αρμόδιας Τεχνικής Υπηρεσίας και της ιεράρχησης κι αξιολόγησης των αναγκών από τον Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, Γιώργο Λεονταρίτη, στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της ασφάλειας των πολιτών που κάνουν χρήση του.
Σταδιακά, το “γερασμένο” οδικό δίκτυο του νομού αποκτά νέα εικόνα μετά από συνεχείς βελτιώσεις που υλοποιούνται σε αυτό, οι οποίες αν και σε γενικό επίπεδο αλλάζουν άρδην την ταλαιπωρημένη “φυσιογνωμία” του, ωστόσο μερικές εξ αυτών - εξαιτίας αστοχιών ή και κακής ποιότητας εργασιών -, γίνονται περιεχόμενο συζήτησης από μεγάλη μερίδα μονίμων κατοίκων αλλά κι επισκεπτών.
Αν και εξαιρετικά περιορισμένες οι οικονομικές δυνατότητες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου συγκριτικά με τις μεγάλες ανάγκες βελτίωσης που παρουσιάζει το επαρχιακό οδικό δίκτυο τα τελευταία χρόνια, ωστόσο από την αυτοδιοικητική πλευρά επιδιώκεται η υλοποίηση των καλύτερων δυνατών παρεμβάσεων σε τμήματα αυτού, τα οποία ελλοχεύουν κινδύνους για τους οδηγούς.
Σύμφωνα με τον κ. Λεονταρίτη, πλέον, οι δρόμοι που βρίσκονται στην ευθύνη της Περιφέρειας (αναφορικά με το σύμπλεγμα των Κυκλάδων) έχουν δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις που έρχονται να καταστήσουν παρελθόν στο μέτρο του δυνατού τον βαθμό επικινδυνότητας που υπήρχε από τεράστιες φθορές που είχαν υποστεί τα οδοστρώματά τους, με την Περιφερειακή Αρχή όμως, να μην εφησυχάζει, αλλά να αναζητά τρόπους προκειμένου να “τρέξει” κι άλλα σχετικά έργα.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων κλήθηκε να μιλήσει συνολικά για το έργο της ΠΝΑΙ στο νομό αρμοδιότητάς του, καθώς επίσης να τοποθετηθεί ειδικότερα, στην ερώτηση που αφορά τα εν λόγω έργα στη Σύρο, με φόντο παράπονα και οχλήσεις προς την εφημερίδα σχετικά με το μέτριο αποτέλεσμα σε διάφορες περιοχές του νησιού.
“Το οδικό δίκτυο στις Κυκλάδες, θα μπορούσε να είναι καλύτερο. Δεν υπάρχουν πολλά χρήματα”
Ξεκινώντας με μία συνολικότερη τοποθέτηση αναφορικά με τη γενική εικόνα του “καμβά” του οδικού δικτύου των Κυκλάδων που παρέλαβε η νέα Περιφερειακή Αρχή στην έναρξη της θητείας της, ο Γιώργος Λεονταρίτης σημείωσε τα εξής: “Είχαν να γίνουν πολλά χρόνια παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο. Το οδικό δίκτυο στις Κυκλάδες - στο σύνολό του - θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο, διότι υπήρχαν πολλά χρήματα και δυστυχώς οι παρεμβάσεις που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια δεν αντιστοιχούν σε ένα οδικό δίκτυο αντάξιο αυτού που θα ανέμενε κάποιος”. Όπως πρόσθεσε μάλιστα, “Τα νησιά πέρα από τους μόνιμους κατοίκους υποδέχονται και χιλιάδες επισκέπτες τα καλοκαίρια” γεγονός που “απαιτεί” να δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωσή του. “Δυστυχώς, οι δρόμοι είναι χαραγμένοι εδώ και πάρα πολλά χρόνια κι έχουν γίνει από τότε ελάχιστες παρεμβάσεις όπως διαπλατύνσεις για την ασφάλεια του οδικού δικτύου” συμπλήρωσε παρακάτω, τονίζοντας πως η νυν Περιφερειακή Αρχή επικεντρώνοντας την προσοχή της, στο πώς θα βελτιώσει ό,τι παρέλαβε, προχώρησε σε ιεράρχηση των συγκεκριμένων αναγκών των νησιών. “Η βασική καταγραφή για τις ανάγκες έχει γίνει από την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας. Είμαστε βεβαίως και σε επαφή με τους Δήμους και αν μας υποδείξουν κι εκείνοι κάποιο σημείο σε συμφωνία πάντα με την Τεχνική Υπηρεσία, το βελτιώνουμε” σχολίασε σχετικά, εξηγώντας βέβαια πως για ένα συνολικότερο έργο η ΠΝΑΙ θα χρειαζόταν ένα αρκετά υψηλό χρηματικό ποσό, που σήμερα, δεν είναι δυνατόν να το διαθέσει. “Οικονομικά είμαστε στην πιο δύσκολη περίοδο του ελληνικού κράτους. Τα χρήματα είναι ελάχιστα και με αυτά τα ελάχιστα χρήματα προσπαθούμε να κάνουμε παρεμβάσεις για την ασφάλεια πλέον στο οδικό δίκτυο” ανέφερε προλογίζοντας τις συγκεκριμένες αναφορές στις οποίες προέβη παρακάτω.
Σύρος: Εκτεταμένες εργασίες και παράπονα περί αστοχιών κι αποσπασματικών παρεμβάσεων
“Στη Σύρο νομίζω πως το οδικό δίκτυο πλέον είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Κάναμε παρεμβάσεις σε πάρα πολλά σημεία του νησιού” ανέφερε αρχικά ο κ. Λεονταρίτης, τονίζοντας παράλληλα όμως πως, “Βεβαίως χρειάζονται κι άλλες εργασίες, οι οποίες και θα γίνουν την επόμενη χρονιά. Και όχι μόνο στη Σύρο, αλλά και στα υπόλοιπα νησιά”. Κληθείς να απαντήσει σχετικά με τις αποσπασματικού χαρακτήρα παρεμβάσεις σε τμήματα δρόμων και όχι συνολικά στις επιφάνειες του επαρχιακού οδικού δικτύου, ο ίδιος, επισημαίνοντας πως, “Δεν θα μπορούσαν να είναι συνολικές οι παρεμβάσεις” εξήγησε τα παρακάτω: “Με την υπάρχουσα κατάσταση προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε τα σημεία που ήταν πολύ επικίνδυνα σε πρώτη φάση κι αυτό το έχουμε κατορθώσει. Νομίζω δεν υπάρχουν πολύ επικίνδυνα σημεία με λακκούβες στο οδικό δίκτυο της Σύρου. Επαναλαμβάνω ότι χρειάζονται κι άλλες παρεμβάσεις.Αυτό το γνωρίζουμε κι είναι κατανοητό”. Με φόντο παράπονα πολιτών και σχετικές παρατηρήσεις, υπογράμμισε στη συνέχεια πως, “ Αντιλαμβάνομαι και τις οχλήσεις που ενδεχομένως να είχατε από πολίτες του νησιού ή από επιχειρηματίες οι οποίοι θα επιθυμούσαν μεγαλύτερες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο καθώς αυτό θέλουμε κι εμείς. Με τα υπάρχοντα χρήματα όμως, προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε τα σημεία που ήταν πολύ επικίνδυνα επειδή δεν είχαν γίνει παρεμβάσεις εδώ και πάρα πολλά χρόνια”. Διευκρίνισε δε, πως, “Στη Σύρο έχουν γίνει μόνον ασφαλτοστρώσεις. Υπάρχουνορισμένες παρατηρήσεις για κάποια σημεία του οδικού δικτύου και γι αυτό θα φροντίσει η Τεχνική Υπηρεσία με τον εργολάβο να αποκαταστήσει σημεία στα οποία το έργο δεν είναι όπως θα επιθυμούσαμε να είναι. Αυτό θα το δει η Τεχνική Υπηρεσία κι αν υπάρχει ανάγκη βεβαίως θα γίνουν οι κατάλληλες παρεμβάσεις και σε αυτό” επανέλαβε, αναγνωρίζοντας επί της ουσίας αλλά κι επιβεβαιώνοντας το περιεχόμενο των παραπόνων αρκετών πολιτών.
“Κοστοβόρα και δύσκολα τα έργα ηλεκτροφωτισμού”
Αξίζει να σημειωθεί πως, στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας εντάσσονται και τα έργα ενίσχυσης ηλεκτροφωτισμού των επαρχιακών οδικών δικτύων, με τον κ. Λεονταρίτη να απαντά σε σχετική ερώτηση, αν για τη Σύρο προβλέπεται κάποιο έργο σε περιοχές ή χωριά που δυστυχώς το βράδυ καλύπτονται με πυκνό σκοτάδι. Ενδεικτικό παράδειγμα ο Φοίνικας και ο δρόμος που τον συνδέει με τον Γαλησσά. Λακωνικός στην απάντησή του, εξήγησε πως, αν και επιθυμία της ΠΝΑΙ είναι “να προσπαθήσουμε για κάποια έργα”, ωστόσο, όπως διευκρίνισε ευθύς αμέσως, “αυτά είναι πάρα πολύ δύσκολα και κοστοβόρα”.
Για την πλήρη ενημέρωση των αναγνωστών, πρέπει να αναφερθεί πως,παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της Σύρου έγιναν στην περιοχή του Κάτω Μάννα (πλησίον ΙΚΤΕΟ), της Ποσειδωνίας (ξεν. Ελεάνα), στον Φοίνικα (λουκουμ. 7 αδέρφια), καθώς επίσης στον οικισμό του Γαλησσά, της Άνω Σύρου και της Απάνω Μεριάς, αλλά και στη Βάρη (πλησίον βενζ. Shell), στην περιοχή του Φθησιατρείου, στο Άνω Μάννα και στα Τάλαντα.
Τονίζεται πως, οι οχλήσεις προς την εφημερίδα από την πλευρά δημοτών προέκυψαν αναφορικά με τμήματα στα οποία δεν πραγματοποιήθηκε απόξεση πριν τη ρίψη του νέου υλικού, όπως χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν η περιοχή του Γαλησσά, της Άνω Σύρου καθώς και της Ποσειδωνίας.
“Προσπάθειά μας να εκμηδενίσουμε τα επικίνδυνα σημεία σε όλα τα νησιά”
Υπεραμυνόμενος της σοβαρής προσπάθειας που καταβάλλει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε επίπεδο αλλαγής της κατάστασης του οδικού δικτύου, ο Γιώργος Λεονταρίτης τόνισε πως, “Φέτος κάναμε παρεμβάσεις σε πάρα πολλά νησιά σχεδόν στο σύνολο των Κυκλάδων κι έχουν βελτιωθεί αρκετά τα επικίνδυνα σημεία. Θα έλεγα ότι έχουμε εκμηδενίσει τα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου στο μέτρο του δυνατού.”. Αναφερόμενος στο είδος των εργασιών, εξήγησε πως, “Την παρούσα χρονική περίοδο, οι παρεμβάσεις που κάνουμε στα νησιά είναι σε επίπεδο ασφαλτοστρώσεων και ασφάλειας του οδικού δικτύου”. Σε αυτό το πλαίσιο, “Θα τοποθετηθούν μπάρες σε πολλά σημεία των νησιών που είναι επικίνδυνα και θα γίνει και διαγράμμιση σε όλο το επαρχιακό οδικό δίκτυο πάρα πολλών νησιών”. Επιπλέον, σημείωσε πως, διαγραμμίσεις πρέπει να γίνουν σε Πάρο, Σύρο και Κύθνο, ενώ ήδη έχουν υλοποιηθεί σε Κέα, Μύκονο και Τήνο.
Από τη συνολική ενημέρωσή του, δεν παρέλειψε να τονίσει όμως, πως, η απαίτηση της Περιφέρειας σε επίπεδο αποτελέσματος είναι συγκεκριμένη, αφού οι χρηματοδοτήσεις είναι περιορισμένες και μάλιστα “προέρχονται από ίδιους πόρους”, γνωστοποιώντας παράλληλα πως, στο θέμα των διαγραμμίσεων σε ορισμένα νησιά “που παρατηρήθηκε αστοχία, υποχρεώνουμε τον εργολάβο να επαναλάβει το έργο. Είχαμε αστοχία και αποστείλαμε επιστολή στον εργολάβο, ο οποίος καλείται να υλοποιήσει εκ νέου το έργο”. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα, κρίνεται αναγκαίο να αναφερθεί πως, εργασίες βελτίωσης των οδικών δικτύων καταγράφονται σε Κίμωλο, Σέριφο, Φολέγανδρο, Ανάφη, Ίο, Αμοργό, Πάρο, Άνδρο, Τήνο και Μύκονο.
Σε τούτο το σημείο πρέπει να αναφερθεί πως, κατά τους τελευταίους μήνες οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει και ολοκληρώνονται με απόφαση της ΠΝΑι, κόστισαν περισσότερο από 500.000 ευρώ σε όλα τα Κυκλαδονήσια.
Έμφαση σε τουριστικούς προορισμούς
Στη γενικότερη ατζέντα μέριμνας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου έχουν συμπεριληφθεί και παρεμβάσεις σε κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων και συγκεκριμένα στη Μύκονο και τη Σαντορίνη. “Στη Σαντορίνη είχαμε κάνει και πέρυσι παρεμβάσεις. Εκεί εκτελείται ένα πάρα πολύ μεγάλο έργο το οποίο θα αλλάξει πλήρως την εικόνα του μεταφορικού έργου στο νησί. Είναι το έργο του μεγάλου αυτοκινητόδρομου που συνδέει το αεροδρόμιο της Σαντορίνης με την Οία και φυσικά όλα τα χωριά με παρακαμπτήριες οδούς” σχολίασε ο κ. Λεονταρίτης, εξηγώντας πως η εν λόγω παρέμβαση θα έχει θετικό αποτέλεσμα συνολικά για το νησί.
Από τη συγκεκριμένη ενότητα των τουριστικών προορισμών δεν θα μπορούσε να παραληφθεί η αναφορά και στη Μύκονο, καθώς η υψηλή επισκεψιμότητα απαιτεί και μέριμνα για την ασφάλεια τόσο των επισκεπτών – τουριστών, όσο και των μόνιμων κατοίκων.
“Στη Μύκονο, η ευθύνη της Περιφέρειας είναι για το κεντρικό οδικό δίκτυο. Φέτος κάναμε μεγάλες παρεμβάσεις καθώς είχαν να υλοποιηθούν πάρα πολλά χρόνια έργα κι έχουμε βελτιώσει και τους δύο κόμβους που παρατηρείται τεράστιος κυκλοφοριακός φόρτος και συγκεκριμένα στην έξοδο από τη Χώρα και στον δρόμο προς το αεροδρόμιο. Κάναμε επίσης εργασίες και σε ένα μεγάλο τμήμα στο δρόμο στην Άνω Μερά που ήταν πάρα πολύ επικίνδυνο ενώ δρομολογούμε να ηλεκτροφωτίσουμε και τον δρόμο της Άνω Μεράς, ο οποίος πραγματικά είναι επικίνδυνος καθώς με τόσο κόσμο και τουρισμό αυξάνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Ο συγκεκριμένος δρόμος ήταν σε πλήρη εγκατάλειψη” πρόσθεσε κατηγορηματικά, λέγοντας πως, “Στη Μύκονο έχει γίνει η διαγράμμιση και είχαμε καλό αποτέλεσμα. Μένει να φροντίσουμε να ηλεκτροφωτίσουμε σημεία του περιφερειακού δρόμου του νησιού”.
Τροχοπέδη... οι πολιτικές εξελίξεις
Στην ερώτηση για ποιούς λόγους η Περιφέρεια δεν υλοποίησε νωρίτερα στη θητεία της εκτεταμένες παρεμβάσεις βελτίωσης των οδικών δικτύων, ο κ. Λεονταρίτης υπήρξε σαφής, σημειώνοντας ως βασική αιτία την αβεβαιότητα που προκλήθηκε εξαιτίας των περυσινών ραγδαίων για τη χώρα πολιτικών εξελίξεων που γέννησε αμφιβολία στην πλευρά εργολάβων και μηχανικών. “Είχαμε την ατυχία πέρυσι που είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο, να μην κατορθώσουμε να κάνουμε έργα στις Κυκλάδες, εξαιτίας της αλληλουχίας των πολιτικών εξελίξεων. Οι εργολάβοιαρνήθηκαν να έρθουν και να εκτελέσουν τα έργα με τα capital controls και τις πολιτικές εξελίξεις όπως το δημοψήφισμα και τις εκλογές. Ουσιαστικά χάσαμε μία χρονιά” σημείωσε ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης, επισημαίνοντας πως, σε διαφορετική περίπτωση, φέτος θα μπορούσε η κατάσταση να είναι ακόμη καλύτερη. “Πραγματικά και χωρίς να ψάχνω καμία δικαιολογία θεωρώ πως δεν καθυστερήσαμε καθόλου. Μας οδήγησαν εδώ οι πολιτικές εξελίξεις οι οποίες δεν μας επέτρεπαν να κάνουμε ασφαλτοστρώσεις. Και φέτος μέχρι να κλείσει η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με την τρόικα, δεν πλησίαζε κανένας εργολάβος. Η διαπραγμάτευση έκλεισε Μάιο και είχαμε συνεχείς απεργίες των μηχανικών, οι οποίοι διεκδικούσαν τα αιτήματά τους και ήταν σε απεργία. Αμέσως μόλις σταμάτησε η απεργία και ολοκληρώθηκε η διαπραγμάτευση, ξεκινήσαμε” πρόσθεσε παρακάτω κλείνοντας το συγκεκριμένο θέμα.
Μέριμνα για 24 νησιά των Κυκλάδων
“Έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα σύνολο 24 νησιών. Στα περισσότερα νησιά οι εργολάβοι είναι σχεδόν οι ίδιοι, οπότε ανακύπτει το ζήτημα της μετακίνησης από νησί σε νησί, ενώ διανύουμε τη θερινή περίοδο και δεν μπορούν τα έργα να εκτελούνται με την ίδια ταχύτητα που θα έπρεπε να εκτελεστούν” δήλωσε στη συνέχεια της συνέντευξης ο κ. Λεονταρίτης περιγράφοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ως Περιφερειακή Αρχή σε επίπεδο προώθησης του πλάνου βελτίωσης του οδικού δικτύου στον νομό. “Παρόλα αυτά και παρά τις δυσκολίες, νομίζω πως κατορθώσαμε και ολοκληρώσαμε ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα δεδομένων πάντα των συνθηκών. Να συνυπολογίσουμε ότι οι ασφαλτοστρώσεις δεν μπορούν να γίνουν από Οκτώβριο έως τον Απρίλιο λόγω των καιρικών συνθηκών διότι το μίγμα της ασφάλτου που χρησιμοποιούν εδώ, πρέπει να πέφτει με υψηλές θερμοκρασίες” σχολίασε ακολούθως, εκφράζοντας την πεποίθησή του, πως, στο τέλος της θητείας η Περιφέρεια θα μπορεί να επιδείξει έναν αξιόλογο απολογισμό σε αυτό το κομμάτι. “Πάντως, ευελπιστούμε ότι τα επόμενα χρόνια θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο το οδικό δίκτυο στις Κυκλάδες.Νομίζω ότι στην ολοκλήρωση της θητείας μας, θα έχουμε κατορθώσει να το βελτιώσουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό”.
Γνωστοποίησε τέλος, πως, στο άμεσο πρόγραμμα προωθούνται κάποια ακόμη σχετικά έργα. “Ένα πολύ μεγάλο έργο οδοποιίας ξεκινά στη Νάξοστο σύνολο του οδικού δικτύου με πολλά χρήματα, στην Άνδρο επίσης θα ξεκινήσει ένα μεγάλο έργο με υψηλή χρηματοδότηση. Προσπαθούμε για το καλύτερο. Μας ενδιαφέρει η οδική ασφάλεια και γενικώς η ασφάλεια του πολίτη και των μονίμων κατοίκων και των επισκεπτών. Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να βελτιώσουμε την κατάσταση. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε παρεμβάσεις και τα επόμενα χρόνια, μέσα από όποια χρηματοδότηση έχουμε όχι μόνο στη Σύρο, αλλά στο σύνολο των νησιών”
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου