28 Μαρ 2017

Ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. Σύρου Δημήτρης Κοσμάς στο naxostimes.gr: «Στόχος η αναβάθμιση της καθημερινότητας και η ανάπτυξη του τόπου»

Φιλόδοξα (και ως ένα βαθμό, τολμηρά) είναι τα σχέδια του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου (Δ.Λ.Τ.) Σύρου, όσον αφορά στην μελλοντική εικόνα της κύριας εισόδου του νησιού, που δεν είναι άλλη από το λιμάνι του.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο naxostimes.gr, ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. Σύρου Δημήτρης Κοσμάς, υποστήριξε ότι «οι προοπτικές οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης της Σύρου συνδέονται άμεσα και με τη συνολική λειτουργία της λιμενολεκάνης της Ερμούπολης», με το master plan - που εγκρίθηκε ομόφωνα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου - να αποτελεί «ένα “εργαλείο” βελτίωσης και αναβάθμισης» που θα συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση. Μάλιστα, ανέφερε τι ακριβώς περιλαμβάνει το master plan, το οποίο επιτρέπει την υλοποίηση των έργων που έχουν αποτυπωθεί σε αυτό, αφού εξασφαλιστεί και η απαιτούμενη χρηματοδότηση.
Επίσης, ο κ. Κοσμάς τόνισε τις προσπάθειες που καταβάλλει το Λιμενικό Ταμείο για την καθιέρωση της Σύρου ως προορισμού κρουαζιέρας, χωρίς να παραλείψει και τη μνεία στα βραχυπρόθεσμα, αλλά και μακροπρόθεσμα σχέδια του Δ.Λ.Τ., με στόχο την συνεχή βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων και των επισκεπτών της Σύρου.
Το master plan του λιμένα Ερμούπολης εγκρίθηκε ομόφωνα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου. Τι ακριβώς περιλαμβάνει και ποια είναι η σημασία του για το νησί της Σύρου;
Οι προοπτικές οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης της Σύρου συνδέονται άμεσα και με τη συνολική λειτουργία της λιμενολεκάνης της Ερμούπολης. Το MASTER PLAN, είναι ένα «εργαλείο» βελτίωσης και αναβάθμισης της λειτουργίας του λιμένος και της πόλης, που - ύστερα από τις εγκρίσεις των αρμόδιων Υπουργείων - θα παρέχεται η δυνατότητα στη Δημοτική αρχή να στοχεύσει στην υλοποίηση των προβλεπόμενων σημαντικών έργων, που στόχο έχουν την ποιοτική αναβάθμιση της καθημερινής ζωής των πολιτών, την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του τόπου.
Το MASTER PLAN μας δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε, να οργανώσουμε και να καταγράψουμε, αν θέλετε, αυτά ακριβώς που θέλουμε και επιθυμούμε να υλοποιήσουμε στο λιμάνι και τη χερσαία ζώνη αυτού, αναδεικνύοντας και δημιουργώντας σημαντικές, σύγχρονες υποδομές.
Ο σχεδιασμός λοιπόν αυτός, περιλαμβάνει:
*Την μεταφορά, από τη σημερινή θέση, των εγκαταστάσεων της ακτοπλοΐας στη θέση «Λαδόπουλος». Εκεί κατασκευάζεται ένα σύγχρονο λιμάνι, με θέσεις υποδοχής των πλοίων της ακτοπλοΐας, χώροι αναμονής επιβατών, χώροι στάθμευσης μεγάλων και μικρών οχημάτων, κτιριακές εγκαταστάσεις που θα εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό, καθώς επίσης συγκοινωνιακούς κόμβους που θα επιτρέπουν την άνετη πρόσβαση όλων αυτών που επιθυμούν να κινηθούν προς και από το νέο λιμάνι.
*Την κατασκευή νέου εμπορικού λιμένα στη θέση «Καρνάγιο», όπου θα γίνεται απρόσκοπτα η διακίνηση όλων των εμπορευμάτων, αλλά και των επικίνδυνων φορτίων. Στη συγκεκριμένη θέση θα γίνουν νέα κυκλοφοριακά μέτρα για την ομαλή είσοδο και έξοδο τόσο των μεγάλων, αλλά και μικρών οχημάτων.
*Στη σημερινή θέση του λιμένα, ο χώρος αναμονής των οχημάτων προς επιβίβαση στα πλοία, γίνεται χώρος στάθμευσης, λύνοντας κατα πολύ το σημερινό πρόβλημα έλλειψης τέτοιων χώρων στην πόλη. Ακριβώς στην έξοδο του σημερινού λιμένα και απέναντι από το κτίριο της Πυροσβεστικής, κατασκευάζεται συγκοινωνιακός κόμβος, ο οποίος με τη σειρά του θα βοηθήσει τα μέγιστα στο συγκοινωνιακό πρόβλημα της πόλης.
*Δημιουργούνται δύο χώροι υδατοδρομίων. Ένας ακριβώς στο σημείο των σημερινών στεγάστρων αναμονής επιβατών και ένας επιπλέον στο ύψος του Λιμεναρχείου.
*Κατασκευάζεται σύγχρονος χώρος εφοδιασμού πλοίων με καύσιμα, στο ύψος της SEKAVIN.
*Από το ύψος της Πυροσβεστικής μέχρι και το Τελωνείο, δημιουργούνται θέσεις πρόσδεσης mega yachts, συμβάλλοντας ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, με όλες τις εγκαταταστάσεις που απαιτούνται για την άψογη παροχή υπηρεσιών.
*Στη θέση «Νησάκι», γίνεται επιχωμάτωση (μπάζωμα) μεταξύ του προσήνεμου μώλου και αυτού των κρουαζιεροπλοίων, δημιουργώντας μια περιοχή περίπου 7 στρεμμάτων, στην οποία αναπτύσονται πλέον όλες οι απαραίτητες και σύγχρονες υπηρεσίες για την κρουαζιέρα. Επεκτείνεται περίπου άλλα 100 μέτρα ο προβλήτας των κρουαζιεροπλοίων και τοποθετούνται πλωτές δεξαμενές για την απρόσκοπτη είσοδο μεγάλων κρουαζιεροπλοίων.
*Βελτιώνονται όλες οι υπάρχουσες χερσαίες εγκαταστάσεις, αλιευτικά καταφύγια κ.λ.π. με σύγχρονα μέσα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση αυτών που επιχειρούν σε αυτές.
Οριοθετώντας λοιπόν, οργανώνοντας και σχεδιάζοντας το μέλλον, μπορούμε να στοχεύσουμε την πορεία και επίτευξη των έργων που θα βελτιώσουν την οικονομική, τουριστική αλλά και καθημερινή ζωή του τόπου μας.
Υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα που πρέπει να τηρηθούν κι από πού θα αντληθούν πόροι;
Το MASTER PLAN δεν μας περιορίζει χρονικά. Μας δίνει όμως το δικαίωμα να υλοποιήσουμε τα αποτυπωμένα σε αυτό έργα, αφού εξασφαλίσουμε τα χρήματα που απαιτούνται για αυτά. Χρήματα, τα οποία θα αντληθούν από διάφορα προγράμματα που κατά καιρούς «τρέχουν». Ευρωπαϊκά προγράμματα, προγράμματα ΕΣΠΑ κ.λπ.
Το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, προσπαθεί να υλοποιήσει την κατασκευή του νέου Εμπορικού λιμένα. Ένα έργο ώριμο από πλευράς εγκρίσεων, ύψους 3.100.000 €.
Η Σύρος προσπαθεί να καθιερωθεί ως προορισμός κρουαζιέρας. Ποια η συμβολή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου προς αυτή την κατεύθυνση;
Πράγματι η Σύρος, προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να καθιερωθεί δυναμικά στους προορισμούς της κρουαζιέρας. Το Λιμενικο Ταμείο εργάζεται για την επίτευξη αυτού του στόχου, καθημερινά. Βελτιώνει συνεχώς τις υποδομές υποδοχής των πλοίων, διατηρεί σύστημα ασφάλειας ISPS και μάλιστα το 2017, από πρόγραμμα ΕΣΠΑ θα αντλήσει το ποσόν του 1.200.000 € για την αγορά και τοποθέτηση σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας.
Εκπονήθηκε ο φάκελος κρουαζιέρας, ένα σημαντικό και πολύτιμο εργαλείο που περιέχει όλες τις υποδομές που προσφέρει το λιμάνι, η πόλη μας, ώστε να γνωρίζει η κάθε εταιρεία όλα αυτά που χρειάζονται για να επιλέξουν τη Σύρο σαν προορισμό.
Έχουμε επαφές με εταιρείες που επιχειρούν στην κρουαζιέρα και με tour operators για την όσο δυνατή και άμεση προώθηση της Σύρου, ώστε να ενταχθεί στους σημαντικούς προορισμούς.
Υπό την ευθύνη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου βρίσκονται και τα λιμάνια άλλων νησιών. Έχουν γίνει εκεί διορθωτικές ή βελτιωτικές παρεμβάσεις;
Το Λιμενικό Ταμείο Σύρου έχει υπό τη επίβλεψή του και τους λιμένες των νησιών Κύθνου, Κέας και Σερίφου. Πάντα σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, σχεδιάζουμε και εκτελούμε έργα που σκοπό έχουν να βελτιώσουν τις υποδομές τόσο της ακτοπλοΐας αλλά και του τουριστικού προιόντος. Όπως π.χ. εγκαταστάσεις φωτιστικών σωμάτων, επιστρώσεις λιμένων, κατασκευή στεγάστρων αναμονής επιβατών, αλιευτικά και τουριστικά καταφύγια, εγκαταστάσεις μηχανημάτων παροχής νερού και ηλεκτρισμού κ.λπ.
Υπάρχει κάποια εξέλιξη, όσον αφορά στο υδατοδρόμιο της Σύρου;
Όπως γνωρίζετε, το πρόγραμμα κατασκευής υδατοδρομίων, το έχει αναλάβει η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου. Νομίζω ότι υπάρχει θετική εξέλιξη και αργά ή γρήγορα θα είναι ορατά τα αποτελέσματα. Περισσότερες πληροφορίες νομίζω θα μπορούσε να σας δώσει η ίδια η Περιφέρεια.
Ποια είναι τα βραχυπρόθεσμα και ποια τα μακροπρόθεσμα σχέδια του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου;
Όπως ανέφερα και παραπάνω, η κατασκευή του Εμπορικού λιμένα είναι ένα από τα βραχυπρόθεσμα σχέδια του Λιμενικού Ταμείου, όπως και ο συγκοινωνιακός κόμβος στο ύψος της Πυροσβεστικής. Στόχος μας είναι να βελτιώνουμε συνεχώς την καθημερινότητα των συμπολιτών μας, αλλά και των επισκεπτών του νησιού. Το τεχνικό πρόγραμμα του 2017 είναι της τάξεως των 850.000 €, όπου αναλυτικά καταγράφονται τα έργα, αλλά και οι μελέτες που βραχυπρόθεσμα θα υλοποιηθούν. Επίσης, έχουν εγκριθεί και χρηματοδοτηθεί δύο έργα τα οποία θα υλοποιηθούν κατά το τρέχον έτος. Η ανάπλαση της πλατείας του Φοίνικα και η βελτίωση των υποδομών της περιοχής ΜΕΤΚΑ, συνολικής αξίας 250.000 €. Επίσης στόχος μας είναι η αδειοδότηση και λειτουργία της Μαρίνας στην περιοχή Λαζαρέτα. Ένα έργο που θα αναβαθμίσει την τόσο ταλαιπωρημένη περιοχή και το οποίο θα ανοίξει αρκετές θέσεις εργασίας.
Μακροπρόθεσμα, θα προσπαθήσουμε να υλοποιήσουμε την μεταφορά του λιμένος στη θέση «Λαδόπουλος», ένα έργο αξίας περίπου 30.000.000 €, την επέκταση της μαρίνας στο Φοίνικα, την ανάπλαση της Αζολίμνου, την ανάπλαση της περιοχής του Αγίου Νικολάου κ.λ.π.
Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω για άλλη μια φορά το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει σεβασμός, κατανόηση και αγάπη από όλους μας, ώστε όλοι μαζί να μπορέσουμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας, που θα έχει σαν αποτέλεσμα να μπορούμε να σχεδιάσουμε το μέλλον, για τα παιδιά μας, για εμάς τους ίδιους.
Πηγή : http://www.naxostimes.gr

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...