Στο Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, επανέφερε ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης του Δήμου Σερίφου και μέλος του Δ.Σ., Θεόδωρος Χρυσολωράς, το ζήτημα της διαφυγής εσόδων, από τα τουριστικά σκάφη, στη λιμενική ζώνη της Σερίφου.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης περί του σχεδίου προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2018, παρέμβαση πραγματοποίησε ως μέλος του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, αλλά και επικεφαλής της μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Σερίφου, με την παράταξη της «Λαϊκής Συσπείρωσης», ο κ. Θεόδωρος Χρυσολωράς, επαναφέροντας ένα ζήτημα, που αρκετές φορές κατά τα προηγούμενα χρόνια, είχε απασχολήσει τη Σέριφο και αφορά στην διαφυγή εσόδων, τα οποία δεν εισπράττονταν, μέσα από τις λιμενικές εγκαταστάσεις της Σερίφου, κυρίως από τα τουριστικά σκάφη.
Έντονη και έγκαιρη παρέμβαση της μειοψηφίας
Αξίζει να υπενθυμιστεί, πως σκληρές παρεμβάσεις προς το Δήμαρχο και τη Δημοτική Αρχή είχε πραγματοποιήσει ο κ. Χρυσολωράς και εντός του 2016, όταν και με επιστολή του, προς όλα τα αρμόδια όργανα, συμπεριλαμβανομένης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, είχε κάνει λόγο για «μαύρη τρύπα» στα έσοδα της λιμενικής ζώνης και θέτοντας προ των ευθυνών τους τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, για την κατάσταση αυτή.
Πιο συγκεκριμένα, είχε αναφέρει, πως «από την συμμετοχή εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης στο διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου από το 2015 μεταξύ άλλων διαπιστώσαμε ότι:
1. Οι προγραμματικές συμβάσεις που υπογράφονται μεταξύ Δήμου και Λιμενικού ταμείου Σύρου δεν υλοποιούνται με αποτέλεσμα ο Δήμος να χάνει έσοδα ….τουλάχιστον 28.000 ετησίως.
2 .Τα έσοδα από την λιμενική ζώνη του Λιβαδιού είναι συγκριτικά ελάχιστα
3 .Στο ταμείο του Δήμου παραδίδονται ελάχιστα χρήματα και μόνο από την πώληση νερού και ρεύματος.
4. Από τέλη πρυμνοδέτησης παραβολής ελλιμενισμού και λοιπών παροχών δεν έχει εισπραχθεί ούτε ένα Ευρώ παρά το γεγονός ότι διέρχονται από το λιμάνι του νησιού περί τα 400 τουριστικά σκάφη ετησίως οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν ανήκουν στα φτωχά λαϊκά στρώματα. Κατά συνέπεια δεν έχει εισπραχθεί ο αντίστοιχος Φ.Π.Α».
Στην επιστολή του τότε, ο κ. Χρυσολωράς είχε ζητήσει εξηγήσεις στα δεκάδες ερωτηματικά που προέκυψαν από τη συγκεκριμένη κατάσταση, ενώ είχε τονίσει, πως «από αυτήν σας την συλλογική πολιτική ο Δήμος, το Λιμενικό Ταμείο, ο λαός της Σερίφου και το ελληνικό δημόσιο, βγαίνουν ζημιωμένοι κατά δεκάδες χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο. Το ποιος η ποιοι κερδίζουν, οφείλετε να το απαντήσετε εσείς που έχετε επιλέξει να ακολουθείτε την συγκεκριμένη πολιτική. Κατά την γνώμη μας η πολιτική που ακολουθείτε συμφέρει μόνο όσους ετοιμάζονται να εκμεταλλευτούν το νέο καταφύγιο τουριστικών σκαφών του νησιού».
«Αντικειμενικά απαράδεκτο»
Στην παρέμβασή του κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου, ο κ. Χρυσολωράς υπενθύμισε προς το σώμα του Συμβουλίου, πως «διαπίστωσα από τον ισολογισμό του 2015 και 2016, ότι τα έσοδα από τη λιμενική ζώνη της Σερίφου, πληρώνονται από τους επιβάτες των πλοίων, από τα αυτοκίνητα, από τον ανάδοχο, που εισπράττει από τα φορτηγά και τα ψαράδικα, από τα μαγαζιά, τα τραπεζοκαθίσματα, ωστόσο, εκεί που δεν είχαμε εισπράξεις, ήταν από τα τουριστικά σκάφη, που έμπαιναν μέσα στο καταφύγιο.
Αυτό, αντικειμενικά είναι απαράδεκτο, να πληρώνει εκείνος ο οποίος χρησιμοποιεί τη λιμενική ζώνη μπαίνοντας μέσα σε ένα βαπόρι ενώ εκείνος που τη χρησιμοποιεί δένοντας το σκάφος του, καταναλώνοντας νερό και ηλεκτρικό να μην πληρώνει». Μάλιστα, όπως ανέφερε, «ειδοποίησα το Λιμενικό Ταμείο και το Δημοτικό Συμβούλιο, σε συνεδρίαση που συγκαλέσαμε εμείς ως αντιπολίτευση, τους ενημέρωσα όλους, τους άφησα ένα χρόνο περιθώριο, δεν έγινε τίποτε, σας ομολογώ, παρά το γεγονός, ότι το Λιμενικό Ταμείο, είχε στείλει στο Δήμο όλα τα στοιχεία, προκειμένου να εισπράττει όλα αυτά τα κέρδη.
Εκτός από διαφυγή εσόδων, υπάρχει και διαφυγή του ΦΠΑ και αυτό μας αγγίζει κι εμάς σαν ευθύνη.
Πέρα από την προσωπική σχέση που έχουμε εδώ εμείς όλοι, δεδομένου ότι αποτελούμε όργανο που πρέπει να παίρνει αποφάσεις, εγώ πρέπει να σας τα πω όλα αυτά», ενώ πρόσθεσε, ότι «εμείς ως μειοψηφία συνεχίσαμε να πιέζουμε στο Δήμο και έχει επέμβει και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου». Όπως παραδέχτηκε, φέτος πλέον υπάρχει υπάλληλος, ο οποίος εισπράττει τα έσοδα από τα τουριστικά σκάφη, που καταπλέουν στη λιμενική ζώνη του νησιού.
Εξ αρχής πρόβλημα το οποίο αποκαθίσταται
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Δημήτρης Κοσμάς, σημείωσε, πως «από την αρχή που αναλάβαμε τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, κάναμε ιδιαίτερη μνεία για την “εκμετάλλευση” των προγραμματικών συμβάσεων, μεταξύ του Λιμενικού Ταμείου και των Δήμων, των περιουσιών που έχουμε. Τους παρακινήσαμε, λοιπόν, να τηρούν ευλαβικά αυτή την προγραμματική σύμβαση, καθώς τους δίνουμε και κάποια χρήματα και όχι μόνο αυτό, αλλά τους ξεκαθαρίζουμε, ότι μπορούν να κάνουν ορισμένες εργασίες οι οποίες θα είναι προς όφελος του νησιού που εκπροσωπούν».
«Με τα δύο υπόλοιπα νησιά [σ.σ. Κύθνο, Κέα] είχαμε καθιερώσει μία καλή συνεργασία η οποία είχε φτάσει σε πάρα πολύ καλό επίπεδο, ενώ με το νησί σας, τη Σέριφο, υπήρχαν πάντα κάποια μικρά προβληματάκια. Την μία δεν έβρισκαν κάποιον άνθρωπο, την άλλη εμφανίζονταν κωλύματα λόγω του έργου κατασκευής της νέας μαρίνας και πάντοτε, τέλος πάντων, υπήρχε κάποια δικαιολογία», τόνισε.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο, «πριν από έναν περίπου μήνα έγινε η σύμβαση με τον συγκεκριμένο και ελπίζω πλέον αυτή η κατάσταση να διορθώθηκε, μετά από περίπου δύο χρόνια και θα συγκροτηθεί και αυτό το κομμάτι, που μας είχε δημιουργήσει πρόβλημα.
Έγιναν αρκετές πιέσεις κι από εδώ. Τις κινήσεις που κάνατε εσείς ως αντιπολίτευση καλώς τις κάνατε, καθώς ωφελούνται δύο πλευρές, και το νησί και το Λιμενικό Ταμείο», με τον κ. Χρυσολωρά να επισημαίνει πως ωφελείται και το κράτος. Παράλληλα, ο προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας του ΔΛΤ, ανέφερε, ότι «μπορώ να πω, ότι βρίσκεται στις “έγνοιες” μας ως Οικονομική Υπηρεσία και ως Διοίκηση.
Στις 14 Αυγούστου, στείλαμε μία επιστολή, ξανά, προς το Δήμο Σερίφου, όσον αφορά στις παρατηρήσεις για την απορρόφηση της Β’ δόσης της προγραμματικής σύμβασης, λέγοντας, πως αυτό που μας στείλατε δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και αυτά θα πρέπει να κάνετε». Κλείνοντας το θέμα, ο κ. Κοσμάς υπογράμμισε, ότι «από τη στιγμή που είδαμε, ότι “μπήκε το νερό στο αυλάκι” θα ελέγχουμε συνεχώς το θέμα, τόσο εσείς, ως μέλος του Λιμενικού Ταμείου, αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου, επιτόπια, όσο και εμείς από εδώ, ως Διοίκηση και θα βρούμε λύση».
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης περί του σχεδίου προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2018, παρέμβαση πραγματοποίησε ως μέλος του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, αλλά και επικεφαλής της μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Σερίφου, με την παράταξη της «Λαϊκής Συσπείρωσης», ο κ. Θεόδωρος Χρυσολωράς, επαναφέροντας ένα ζήτημα, που αρκετές φορές κατά τα προηγούμενα χρόνια, είχε απασχολήσει τη Σέριφο και αφορά στην διαφυγή εσόδων, τα οποία δεν εισπράττονταν, μέσα από τις λιμενικές εγκαταστάσεις της Σερίφου, κυρίως από τα τουριστικά σκάφη.
Έντονη και έγκαιρη παρέμβαση της μειοψηφίας
Αξίζει να υπενθυμιστεί, πως σκληρές παρεμβάσεις προς το Δήμαρχο και τη Δημοτική Αρχή είχε πραγματοποιήσει ο κ. Χρυσολωράς και εντός του 2016, όταν και με επιστολή του, προς όλα τα αρμόδια όργανα, συμπεριλαμβανομένης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, είχε κάνει λόγο για «μαύρη τρύπα» στα έσοδα της λιμενικής ζώνης και θέτοντας προ των ευθυνών τους τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, για την κατάσταση αυτή.
Πιο συγκεκριμένα, είχε αναφέρει, πως «από την συμμετοχή εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης στο διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου από το 2015 μεταξύ άλλων διαπιστώσαμε ότι:
1. Οι προγραμματικές συμβάσεις που υπογράφονται μεταξύ Δήμου και Λιμενικού ταμείου Σύρου δεν υλοποιούνται με αποτέλεσμα ο Δήμος να χάνει έσοδα ….τουλάχιστον 28.000 ετησίως.
2 .Τα έσοδα από την λιμενική ζώνη του Λιβαδιού είναι συγκριτικά ελάχιστα
3 .Στο ταμείο του Δήμου παραδίδονται ελάχιστα χρήματα και μόνο από την πώληση νερού και ρεύματος.
4. Από τέλη πρυμνοδέτησης παραβολής ελλιμενισμού και λοιπών παροχών δεν έχει εισπραχθεί ούτε ένα Ευρώ παρά το γεγονός ότι διέρχονται από το λιμάνι του νησιού περί τα 400 τουριστικά σκάφη ετησίως οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν ανήκουν στα φτωχά λαϊκά στρώματα. Κατά συνέπεια δεν έχει εισπραχθεί ο αντίστοιχος Φ.Π.Α».
Στην επιστολή του τότε, ο κ. Χρυσολωράς είχε ζητήσει εξηγήσεις στα δεκάδες ερωτηματικά που προέκυψαν από τη συγκεκριμένη κατάσταση, ενώ είχε τονίσει, πως «από αυτήν σας την συλλογική πολιτική ο Δήμος, το Λιμενικό Ταμείο, ο λαός της Σερίφου και το ελληνικό δημόσιο, βγαίνουν ζημιωμένοι κατά δεκάδες χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο. Το ποιος η ποιοι κερδίζουν, οφείλετε να το απαντήσετε εσείς που έχετε επιλέξει να ακολουθείτε την συγκεκριμένη πολιτική. Κατά την γνώμη μας η πολιτική που ακολουθείτε συμφέρει μόνο όσους ετοιμάζονται να εκμεταλλευτούν το νέο καταφύγιο τουριστικών σκαφών του νησιού».
«Αντικειμενικά απαράδεκτο»
Στην παρέμβασή του κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου, ο κ. Χρυσολωράς υπενθύμισε προς το σώμα του Συμβουλίου, πως «διαπίστωσα από τον ισολογισμό του 2015 και 2016, ότι τα έσοδα από τη λιμενική ζώνη της Σερίφου, πληρώνονται από τους επιβάτες των πλοίων, από τα αυτοκίνητα, από τον ανάδοχο, που εισπράττει από τα φορτηγά και τα ψαράδικα, από τα μαγαζιά, τα τραπεζοκαθίσματα, ωστόσο, εκεί που δεν είχαμε εισπράξεις, ήταν από τα τουριστικά σκάφη, που έμπαιναν μέσα στο καταφύγιο.
Αυτό, αντικειμενικά είναι απαράδεκτο, να πληρώνει εκείνος ο οποίος χρησιμοποιεί τη λιμενική ζώνη μπαίνοντας μέσα σε ένα βαπόρι ενώ εκείνος που τη χρησιμοποιεί δένοντας το σκάφος του, καταναλώνοντας νερό και ηλεκτρικό να μην πληρώνει». Μάλιστα, όπως ανέφερε, «ειδοποίησα το Λιμενικό Ταμείο και το Δημοτικό Συμβούλιο, σε συνεδρίαση που συγκαλέσαμε εμείς ως αντιπολίτευση, τους ενημέρωσα όλους, τους άφησα ένα χρόνο περιθώριο, δεν έγινε τίποτε, σας ομολογώ, παρά το γεγονός, ότι το Λιμενικό Ταμείο, είχε στείλει στο Δήμο όλα τα στοιχεία, προκειμένου να εισπράττει όλα αυτά τα κέρδη.
Εκτός από διαφυγή εσόδων, υπάρχει και διαφυγή του ΦΠΑ και αυτό μας αγγίζει κι εμάς σαν ευθύνη.
Πέρα από την προσωπική σχέση που έχουμε εδώ εμείς όλοι, δεδομένου ότι αποτελούμε όργανο που πρέπει να παίρνει αποφάσεις, εγώ πρέπει να σας τα πω όλα αυτά», ενώ πρόσθεσε, ότι «εμείς ως μειοψηφία συνεχίσαμε να πιέζουμε στο Δήμο και έχει επέμβει και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου». Όπως παραδέχτηκε, φέτος πλέον υπάρχει υπάλληλος, ο οποίος εισπράττει τα έσοδα από τα τουριστικά σκάφη, που καταπλέουν στη λιμενική ζώνη του νησιού.
Εξ αρχής πρόβλημα το οποίο αποκαθίσταται
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Δημήτρης Κοσμάς, σημείωσε, πως «από την αρχή που αναλάβαμε τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, κάναμε ιδιαίτερη μνεία για την “εκμετάλλευση” των προγραμματικών συμβάσεων, μεταξύ του Λιμενικού Ταμείου και των Δήμων, των περιουσιών που έχουμε. Τους παρακινήσαμε, λοιπόν, να τηρούν ευλαβικά αυτή την προγραμματική σύμβαση, καθώς τους δίνουμε και κάποια χρήματα και όχι μόνο αυτό, αλλά τους ξεκαθαρίζουμε, ότι μπορούν να κάνουν ορισμένες εργασίες οι οποίες θα είναι προς όφελος του νησιού που εκπροσωπούν».
«Με τα δύο υπόλοιπα νησιά [σ.σ. Κύθνο, Κέα] είχαμε καθιερώσει μία καλή συνεργασία η οποία είχε φτάσει σε πάρα πολύ καλό επίπεδο, ενώ με το νησί σας, τη Σέριφο, υπήρχαν πάντα κάποια μικρά προβληματάκια. Την μία δεν έβρισκαν κάποιον άνθρωπο, την άλλη εμφανίζονταν κωλύματα λόγω του έργου κατασκευής της νέας μαρίνας και πάντοτε, τέλος πάντων, υπήρχε κάποια δικαιολογία», τόνισε.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο, «πριν από έναν περίπου μήνα έγινε η σύμβαση με τον συγκεκριμένο και ελπίζω πλέον αυτή η κατάσταση να διορθώθηκε, μετά από περίπου δύο χρόνια και θα συγκροτηθεί και αυτό το κομμάτι, που μας είχε δημιουργήσει πρόβλημα.
Έγιναν αρκετές πιέσεις κι από εδώ. Τις κινήσεις που κάνατε εσείς ως αντιπολίτευση καλώς τις κάνατε, καθώς ωφελούνται δύο πλευρές, και το νησί και το Λιμενικό Ταμείο», με τον κ. Χρυσολωρά να επισημαίνει πως ωφελείται και το κράτος. Παράλληλα, ο προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας του ΔΛΤ, ανέφερε, ότι «μπορώ να πω, ότι βρίσκεται στις “έγνοιες” μας ως Οικονομική Υπηρεσία και ως Διοίκηση.
Στις 14 Αυγούστου, στείλαμε μία επιστολή, ξανά, προς το Δήμο Σερίφου, όσον αφορά στις παρατηρήσεις για την απορρόφηση της Β’ δόσης της προγραμματικής σύμβασης, λέγοντας, πως αυτό που μας στείλατε δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και αυτά θα πρέπει να κάνετε». Κλείνοντας το θέμα, ο κ. Κοσμάς υπογράμμισε, ότι «από τη στιγμή που είδαμε, ότι “μπήκε το νερό στο αυλάκι” θα ελέγχουμε συνεχώς το θέμα, τόσο εσείς, ως μέλος του Λιμενικού Ταμείου, αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου, επιτόπια, όσο και εμείς από εδώ, ως Διοίκηση και θα βρούμε λύση».
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου