“Όταν πριν μερικά χρόνια, το σκεφτήκαμε, δεν ήταν όνειρο… ήταν κάτι που ακουγόταν σε όλους τρελό”. Ο Δήμαρχος της Ανάφης, μίλησε για το τρελό σχέδιο στον Δημήτρη Πράσσο και την ιστοσελίδα santonews.gr που από χθες 20 Σεπτεμβρίου, άρχισε να γίνεται πραγματικότητα.
Το Αεροδρόμιο της Ανάφης. “Δεν ήθελα να πω τίποτα, αν και το ξέρω εδώ και 10 μέρες. Μέχρι την τελευταία στιγμή και μόλις αύριο ξεκινήσουν τα μηχανήματα να δουλεύουν, τότε μόνο θα πω, ότι γίνεται”, συνέχισε. Το μεγάλο νέο, όμως ήρθε. Το πρωί της Τετάρτης, έφτασαν στην Ανάφη τα στρατιωτικά χωματουργικά μηχανήματα της ΜΟΜΑ και σήμερα Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου πιάνουν δουλειά, για την κατασκευή ενός διαδρόμου προσγείωσης αεροσκαφών στο νησί.
Η “απογείωση” ξεκίνησε από τον πιλότο του υγειονομικού αεροσκάφους του “Ιδρύματος Λούλας και Ευαγγέλου Νομικού” Σαντορίνης κ. Γιάννη Γρατσία, ο οποίος έκρινε πως είναι εφικτή η κατασκευή διαδρόμου προσγείωσης μικρών αεροπλάνων στην Ανάφη. Υπέδειξε μάλιστα και τον πιθανό χώρο. Ο Δήμαρχος αγκάλιασε με θέρμη την ιδέα και άρχισε να το διερευνά. Όταν ο Υπουργός Άμυνας κ. Πάνος Καμένος, επισκέφτηκε τα νησιά της “Άγονης Γραμμής” ο κ. Ρούσσος του έθεσε το ζήτημα. Όχι μόνο το αποδέχτηκε, αλλά δεσμεύτηκε ότι θα κατασκευαστεί από τη ΜΟΜΑ.
Μάλιστα, τον Μάρτιο του 2016 στα γραφεία της ΥΠΑ βρέθηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς αλλά και ο πιλότος Γιάννης Γρατσίας όπου και συζήτησαν τις ενστάσεις, που είχε εκφράσει η Υπηρεσία. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, οι ενστάσεις κάμφθηκαν, με αποτέλεσμα η ΥΠΑ να δώσει την τελική έγκριση.
Και στα τέλη Ιουλίου έγινε αποδεκτή από το Δήμο Ανάφης η προγραμματική σύμβαση, το ακίνητο έχει ήδη αγοραστεί από το Δήμο και το Υπουργείο αναλαμβάνει την υλοποίησή του… Πρώτο βήμα είπαμε η προγραμματική σύμβαση 11 άρθρων που περιλαμβάνει προμελέτη και κοστολόγιο. Και χρονοδιάγραμμα;
Τότε ο κος Ρούσσος είχε πει: «Δύο μήνες για το πεδίο… Και εντός του Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει. Το πρώτο σκέλος εργασιών, που αφορά στην προγραμματική σύμβαση, κατά το οποίο θα διανοιχθεί ο διάδρομος και θα «πέσει» και υλικό 3Α, ώστε να μπορεί να προσγειωθεί ένα μικρό ελικοφόρο αεροπλάνο, πιστεύω πως υπάρχουν οι προϋποθέσεις να είναι έτοιμο ακόμη και μέχρι τα Χριστούγεννα”.
Το μήκος του σχεδιαζόμενου διαδρόμου προσγείωσης, είναι 800 μέτρα με δυνατότητα επέκτασης κατά 200 ή 300 μέτρα ακόμα.
Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να προσγειωθούν σε πρώτη φάση, αεροσκάφη έως και 36 θέσεων που χρειάζονται μόνο 700 μέτρα διαδρόμου. Αργότερα, αν εξαντληθεί το προσφερόμενο μήκος θα είναι δυνατόν να δεχτεί και κάπως μεγαλύτερα αεροσκάφη.
Αρχικά θα δέχεται κυρίως αναψυχής ή υγειονομικά (όπως του «Ιδρύματος Λ & Ε Νομικού» που πιλοτάρει ο Γ. Γρατσίας), ακόμα και μικρά επιβατηγά 24 ή 36 θέσεων. Επίσης: Το αεροδρόμιο Θα είναι Δημοτικό. Και δεν θα είναι το πρώτο στην Ελλάδα, καθώς ήδη λειτουργεί στη Μύρινα Καρδίτσας το «Δημοτικό Αεροδρόμιο Καρδίτσας» με δυνατότητα υποδοχής ελαφρών αεροσκαφών http://www.dimoskarditsas.gov.gr/aerodromio/Demotiko_aerodromio_Karditsas/Home.html
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι από τον Φεβρουάριο του 2014 έχει αδειοδοτηθεί και βρίσκεται σε λειτουργία διάδρομος που έχει 680 μέτρα μήκος και 20 πλάτος και επισήμως χαρακτηρίζεται ως «Δημοτικό Πεδίο Προσγείωσης Ανάφης» και βρίσκεται απέναντι από το αεροδρόμιο Σαντορίνης…
Οι φωτογραφίες, παραχωρήθηκαν ευγενώς από τον κ. Τζώρτζη Ρούσσο
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου