28 Νοε 2013

«Μην κοιτάτε τις κουρτίνες. Να ξεκινάτε από το μηχανοστάσιο και τα αμπάρια...».


Τι να πει κανεις για αυτο το πλοιο....Ισως  ειναι η ιστορια της συγχρονης ακτοπλοιας απο μονο του!Εχει περασει απο ολες τις εταιριες που μεσουρανησαν τα  τελευταια 20 χρονια στην Ελλαδα. Το πλοιο κατασκευαστηκε το 1972 ως Hengist.
Το Hengist η Stena Hengist κατασκευασμενο το 1972 στη Γαλλια , το οποιο ηρθε στις 14.4.1992 στην Ελλαδα και στο λιμανι του Πειραια για λογαριασμο της GA FERRIES με το ονομα Romilda.Υστερα αγοραστηκε απο το Βεντουρη μαζι με το αδερφο του Απολλων (SENLAC) και αποτελεσαν το διδυμο των APOLLO EXPRESS 1 και 2. Μαλιστα το 3ο αδερφο της σειρα ,με αρχικο ονομα HORSA ειναι το γνωστο σε ολους ΠΗΝΕΛΟΠΗ του Αγουδημου (οχι της GA FERRIES) που τιμα εδω και χρονια το λιμανι της Ραφηνας.Οταν χρεωκοπησε ο Βεντουρης ,και τα 2 πλοια πηγαν στην Οικογενεια Αγαπητου αλλα οχι στην ιδια εταιρεια ,το Senlac πηγε στην Agapitos Express Ferries ενω το Hengist στην Agapitos Lines που ηταν η αρχικη εταιρεια προτου χωρισουν τους δρομους τους τα αδερφια Αγαπητου.Πηρε το ονομα Παναγια Εκατονταπυλιανη προς τιμην της Παριανης εκκλησιας.Το 1999 οταν εγινε το μεγαλο μπαμ με τη δημιουργια της MINOAN FLYING DOLPHINS ,και τα τρια αδελφια εσμιξαν κατω απο τα σινιαλα της HELLAS FERRIES με τα ονομα Εξπρες Απολλων(SENLAC) Εξπρες Αρτεμις (HENGIST) και Εξπρες Πηνελοπη (HORSA)..Μετα το ατυχημα ομως του Express Samina ,εγιναν πολλες ανακαταταξεις στην σχεδον συγχωνευμενη ολικως ελληνικη ακτοπλοια.Περασαν 2 χρονια περιπου και η Πηνελοπη γυρισε στους Αγουδημους ενω η Αρτεμις ξαναονομαστηκε Παναγια Εκατονταπυλιανη.Λεγεται πως αποφασισαν να ξαναονομασουν το πλοιο ετσι γιατι οσο ειχε το ονομα Αρτεμις ηταν πολυ ατυχο..Γυρω στο 2005 ο Βεντουρης ξαναγορασε το πλοιο και απο τοτε το Hengist υπηρετει το Αιγαιο με το ονομα ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 


Τεχνικα Χαρακτηριστικα 
  • μηκος 118.09 μετρα,
  • πλατος 19,84 
  •  μεγιστο βυθισμα 4,12 μετρα.
  • Μηχανές: Δύο πετρελαιοκινητήρες  Pielstick 16PC2-V400 ισχυος  11.030 kW
  • ταχυτητα: 19,5
  • Επιβάτες : 1400
  • Καμπινες : 35
  • Κλινες:118
  • Αυτοκινητα : 256


Ιστορικο του πλοιου 

Οσον αφορα το εκτος Ελλαδος ιστορικο του, χτίστηκε το 1972 στο ναυπηγειο Arsenal de la Marine National Francaise στη  Βρέστη με σκοπο  τη τελεση δρομολογίων  από Dover / Folkestone στο Calais / Boulogne μαζι με τα αδελφα  Horsa(Πηνελοπη Α.) και Senlac(Εξπρες Απολλων).
 Το Hengist έκανε επίσης ταξίδια με διανυκτέρευση στο Folkestone από Oostende, κυρίως για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Το 1984, η ιδιοκτησία της Sealink  πέρασε στη Sea Containers, με το Hengist να φορα τα σινιαλα  Sealink British Ferries κάνοντας τα ίδια δρομολόγια, κυρίως Folkestone-Boulogne και Oostende .Τα δρομολόγια αυτα τελείωσαν το Μάρτιο του 1985. Το 1984 και το 1985 έκανε κάποιες εργασίες στο Fishguard. Το 1990 πέρασε στην Stena .Sealink Stena ως Stena Hengist. Τελευταία περίοδο της στο Folkestone έληξε τον Δεκέμβριο του 1991, και εργάστηκε μεταξύ Holyhead και Dun Laoghaire το 1992 και επίσης για Stranraer-Larne.

Πριν παραδοθει..

του κουτιου..


μαζι με την μετεπειτα Πηνελοπη Α.


Οταν ηταν  στη Sealink British Ferries 


Οταν ειχε μετανομαστει σε Stena Hengist


H εν Ελλαδι καριερα του.

Ρομιλντα (1992-93)
Photo: © Niels Wegener.

Απολλων Εξπρες 2 (1993-1996)
Photo: © Bernd Crause.

Παναγια Εκατονταπυλιανη (1996-99)
Photo: © Ton Grootenboer.

Εξπρες Αρτεμις (1999-2001)
Photo: © Ted Blank.

Παναγια Εκατονταπυλιανη (2001-2004)
Photo: © Ian Boyle
Αγιος Γεωργος (2004-...)
Photo: © Πέτρος Ψαρράς

Ο Hengist .. εκτος θαλάσσης..

Στις 16 Οκτωβριου του 1987 μια σφοδρη καταιγιδα που ξεσπασε στο στενο της Μαγχης ειχε ως αποτελεσμα να βγαλει το πλοιο στη παραλια του Folkestone . Οι παρακατω φωτογραφιες του Roy Thorntonn ειναι αποκαλυπτικοτατες!







Στην ιστοσελιδα http://www.hhvferry.com εχουν αναρτηθει λιγες φωτογραφιες του κ.Νικου Θρυλου απο το δεξαμενισμο του πλοιου στη μεγαλη πετρινη δεξαμενη  του Βασιλειαδη πριν απο 7 χρονια (2005)









Αν μη τι  αλλο εντυπωσιακοτατες φωτογραφιες ενος κλασσικου σκαριου εξω απο το υγρο στοιχειο.

Δρομολογια που εχει κανει το πλοιο 
Οσο ηταν στο εξωτερικο :
  • Folkestone - Boulogne. 
  •  Folkestone - Calais
  •  Folkestone - Oostende
  • Dover - Boulogne
  • Fishguard - Rosslare
  • Holyhead - Dun Laoghaire
  •  Stranraer - Larne

Οσο ειναι στην Ελλαδα

  • Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη
  • Ραφήνα - Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη
  • Πειραιάς - Κύθνος - Σέριφος - Σίφνος - Κίμωλος - Μήλο


Eγινε λοιπόν η λαική συνέλευση και απόφαση δεν επάρθειhttp://giannisserfanto.blogspot.gr/2013/11/blog-post_7746.html ακούστηκαν απόψεις οι οποίες δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα, περί κεφαλαίου και περι επενδυσεων και τρίχες κατσαρες το θέμα της ασφάλειας κύριοι είναι το πρώτο και το σημαντικότερο θα αφήνετε τα παιδιά σας και τους εαυτούς σας  να ταξιδευουν με ένα πλοίο που κανονικά θα έπρεπε να πάει για παλιοσίδερα 
 Αυτό και αν είναι ψυχραιμία όπως δήλωσε κάποια κυρία και μένω σε αυτό διότι κύριοι είναι λεπτό το ζήτημα το πρόβλημα εστιάστηκε στην καθυστέρηση και στην πυκνότητα των δρομολογίων και όχι αν το πλοίο πλέον πληρεί τις προυποθέσεις για να είναι αξιόπλοο .Και περιμένετε να το αποφασίσει ο πλοιοκτήτης και το υπουργείο αυτό... Τ'ι να πώ  πράγματι με εκπλήσετε μας λέτε δηλαδή ότι δεν σας ενδιαφέρει πόσων χρονών είναι το πλοίο σας ενδιαφέρει αν θα έρχεται στην ώρα του και πιο συχνά και ας τρέμει το φυλοκάρδι σας η μάλλον δεν τρέμει είστε υπεράνω τέτοιων συναισθημάτων Εγώ προσωπικά ντρέπομαι δύο νησιά να ξεσηκώνονται για το αυτονόητο και μεις να πηγαίνουμε σε επαναλειπτική συνέλευση γιατί δεν εχουμε την αίσθηση του κινδύνου ελεος πατριώτες ελεος



* Η... ηλικία ασφαλείας
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αλλά και διάφοροι αρμόδιοι παράγοντες διαβεβαιώνουν ότι η ηλικία ενός πλοίου, εφόσον συντηρείται σωστά, δεν έχει την παραμικρή επίπτωση στην ασφάλειά του. «Ενα νεότευκτο πλοίο μπορεί εξίσου εύκολα να ναυαγήσει» λένε. Με αυτό το σκεπτικό ­ μεταξύ των άλλων επιχειρημάτων της ­ η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας είχε ζητήσει την κατάργηση της 35ετίας ως ορίου για την απόσυρση των πλοίων που διαθέτουν τα μέλη της. Το συγκεκριμένο αίτημα εξετάζεται και σήμερα στο πλαίσιο του διαλόγου για το νέο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας.
Αλλά...
Οπως σημειώνουν ειδικοί, η διαφορά ανάμεσα στα νέα και στα παλιά πλοία σε σχέση με την ασφάλεια είναι «σαν την ημέρα με τη νύχτα». Γιατί το καινούργιο μπορεί και να βουλιάξει όπως το παλιό, αλλά είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια διάσωσης στους ναυαγούς. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ένα παλιό πλοίο, όπως το «Σάμινα», αρχίζει να βυθίζεται μόλις κατακλυσθεί από τα νερά ένα μόνο διαμέρισμά του, ενώ το καινούργιο αφού προηγουμένως πλημμυρίσουν δύο διαμερίσματα. Ο επιπλέον χρόνος γίνεται σύμμαχος για την οργανωμένη εγκατάλειψη του πλοίου. Πάρα ταύτα με προεδρικό διάταγμα του Ιουνίου 1999 εξαιρέθηκαν από την υποχρέωση πρόσθετων μετασκευών για την ασφάλειά τους τα πλοία ηλικίας άνω των 27 ετών! Και ας μη γίνονται δεκτά στα ευρωπαϊκά λιμάνια!  

Τα σωστικά «βαρελάκια»
Το «Εξπρές Σάμινα» είχε εκ του κανονισμού του υπερεπάρκεια ­ ακριβώς γιατί θεωρούνταν υψηλής επικινδυνότητας πλοίο (!) ­ σωστικών μέσων. Διέθετε σωστικές λέμβους, πνευστές σχεδίες, σωσίβια βαρελάκια, ατομικά σωσίβια σε μεγάλο αριθμό, ανέφερε ο κλαδάρχης της Διεύθυνσης Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων κ. Δ. Δουμάνης. Και οι αριθμοί δείχνουν ότι λέει την αλήθεια. Οπως αλήθεια επίσης είναι ότι θεωρείται πως τα σωστικά μέσα, όταν συντηρούνται, δεν έχουν ημερομηνία λήξης και όριο ζωής, τουλάχιστον ως σήμερα στις περισσότερες χώρες.
Αλλά...
Το κορίτσι που διεσώθη από το ναυάγιο του «Σάμινα» κρατούσε στα χέρια του το σωσίβιο σκισμένο. Και δεν υπάρχει ναυάγιο ή σοβαρό ατύχημα στο οποίο να μην εντοπίστηκαν χαλασμένα ή προβληματικά σωστικά μέσα. Είτε είναι η σωστική λέμβος που δεν μετακινείται από το κατάστρωμα γιατί έχει κολλήσει στα στηρίγματα είτε η γλίστρα που αντί να ανοίξει και να φουσκώσει διπλώνει και αχρηστεύεται είτε το σωσίβιο βαρελάκι που δεν ανοίγει όταν έρχεται σε επαφή με το νερό.




Πηγές και περισσότερος Hengist:
Αν θελετε περισσοτερες φωτογραφιες του ... Hengist - Stena Hengist - Ρομιλντα - Απολλων Εξπρες 2 - Παναγια Εκατονταπυλιανη - Εξπρες Αρτεμις - Αγιος Γεωργιος μπορειτε να μπειτε στις παρακατω διευθυνσεις...
  • http://www.simplonpc.co.uk/BR_Hengist.html
  • http://www.hhvferry.com/hengist1.html
  • http://www.hhvferry.com/hengist2.html
  • http://www.sealink-holyhead.com/railway/ships/hengist/home.html
  • http://www.doverferryphotosforums.co.uk/wordpress/mv-hengist-past-and-present/ (περιεχονται πολλες φωτογραφιες απο τη διαδικασια κατασκευης του πλοιου)
  • http://www.ferryfantastic.webs.com/hengistclass.htm 
  • http://www.shipspotting.com/gallery/search.php?search_imo=7205063
  • http://www.faktaomfartyg.nu/hengist_1972.htm
  • http://www.ferry-site.dk/ferry.php?id=7205063&lang=en
  • http://www.adriaticandaegeanferries.com/ro1eng.html

to synoro blog

1 σχόλια:

  1. Your observations on the age of the ship miss one thing - how the ship was originally built. Some shipyards build stronger, longer-lasting ships. Some ship-owners order ships which significantly exceed the minimum requirements of their time in terms of safety. There is little doubt that the reason the Agios Georgios and her two sister ships have lasted for so long is because, almost uniquely, they benefitted from both these factors. They were over-engineered from the start by British Rail, who had been cautious in their ship design ever since losing the Princess Victoria. Then the shipyard which built them was a naval shipyard used to building destroyers for the French navy.

    It is not difficult to understate the strength of the hulls and the seaworthiness of the basic design - your conclusions based on age alone are false. The ship may struggle with the age of the engines or fuel consumption or other such factors. But she remains amongst the safest in the Aegean because she was built in such a conservative fashion.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...