13 Σεπ 2014

Κατά πλάσμα δικαίου,

Όλα τα είχα δει στην Σέριφο, αλλά να δω κι' αυτό; πρός το τέλος  της καλοκαιρινής περιόδου λοιπόν - που κι' αυτή, σε νησιά όπως η Σέριφος , μετράει μόλις και μετά βίας ένα μήνα ζωής - και με τους επισκέπτες να αναζητούν έναν εναλλακτικό τρόπο οικονομικής διασκέδασης,δύο η τρία μαγαζιά σφραγίστηκαν φέτος με την συνεργασία Δήμου και Αστυνομίας. Είτε γιατί οι ιδιοκτήτες τους δεν είχαν εξασφαλίσει νόμιμη άδεια λειτουργίας, είτε εξ αιτίας της ολιγωρίας των υπηρεσιών του Δήμου να προωθήσουν τα σχετικά έγγραφα στην Υγειονομική Υπηρεσία, είτε ακόμη εξ αιτίας των αργών αντανακλαστικών και της ολιγωρίας των ιδιοκτητών τους.


Για όσους δεν το γνωρίζουν .....

Στην Αστυνομία περνά πλέον η σφράγιση των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο για την αναδιάρθρωση των αστυνομικών υπηρεσιών.
Πιο συγκεκριμένα, με απόφαση του διοικητή του τοπικού Αστυνομικού Τμήματος, αντί του δήμου όπως γινόταν έως τώρα, ένα κατάστημα θα σφραγίζεται προσωρινά για 10 ημέρες, μετά την συμπλήρωση τουλάχιστον τριών παραβάσεων - μηνύσεων μέσα στο χρόνο. Σύμφωνα με το νόμο, αν δεν εκτελεστεί η σφράγιση του καταστήματος, δεν μπορεί ο οικείος δήμος να εκδώσει απόφαση προσωρινής αφαίρεσης της άδειας λειτουργίας του καταστήματος. Ενώ θα μπορεί να αυξήσει ή όχι τις ημέρες αφαίρεσης της άδειας λειτουργίας από τις 10 ημέρες μέχρι 60 ημέρες.
  βέβαια το ότι μεταφέρεται από τους δήμους στην Αστυνομία η σφράγιση των καταστημάτων, είναι γιατί «προφανώς ο νομοθέτης κρίνει -και όχι άδικα- ότι υπάρχει αδιαφάνεια στην τήρηση του νόμου». Και εξηγεί ότι αν συμπληρώνονταν οι 3 μηνύσεις μέσα στο καλοκαίρι, ίσχυε μια "συμφωνία" μεταξύ δήμων και καταστηματαρχών, ώστε η απόφαση να εκτελεστεί από το Σεπτέμβριο, όταν πέρναγε πια η τουριστική περίοδος.
Τώρα «εφαρμόζεται το "γράμμα του νόμου" και πρέπει και οι καταστηματάρχες να προσαρμοστούνε και να είναι απόλυτα νόμιμοι όσον αφορά στην άδεια λειτουργίας, την άδεια μουσικής και την πληρωμή των τελών για τη χρήση κοινοχρήστων χώρων»,  Αλλιώς, «η μουσική και η έλλειψη άδειας λειτουργίας, μπορεί να σημάνει συνεχείς μηνύσεις και την ίδια ημέρα να σφραγίζεται το κατάστημα, κάτι που πιθανόν μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα, αλλά έτσι είναι ο νόμος και δεν γίνεται να μην συμπλεύσουμε»."
Δεν θα αναφερθώ σε όσα μου είπαν διάφοροι  επιχειρηματίες, ούτε σε όσα απήντησε δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης  στις σχετικές ερωτήσεις που του έθεσα.Όμως σαν απλός δημότης Σερίφου έχω κάποιες απορίες και φρόντισα να μάθω τι ακριβώς συμβαίνει Θα μπορούσε να ήμουν εγώ στην θέση του κυρίου Νικολάου Διαπίστωσα λοιπόν πώς λειτουργεί ο κρατικός μηχανισμός .
Οι απαντήσεις που θα πάρετε αν το ψάξετε έχουν ως εξής
Κατόπιν του ανωτέρου σχετικού για ερωτήματα σχετικά με την αδειοδότηση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος σας ενημερώνουμε αρχικά  ότι είμαστε λίγοι  υπάλληλοι για όλες τις Κυκλάδες  , καθώς και ότι τα χρήματα για τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής τα πληρώνουν οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας μας προκαταβολικά και τα παίρνουμε πίσω μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα (5-10 μηνών). Καταλαβαίνετε ότι αυτό σε περιόδους κρίσεως όπως αυτή που διανύουμε τώρα, είναι αρκετά επώδυνο για εμάς και την οικογένειά μας.
 
1) Στην ερώτηση σας εάν οι επιχειρηματίες είναι γνώστες των προϋποθέσεων που απαιτούνται  για την αδειοδότηση του καταστήματος τους , σας ενημερώνουμε ότι έχει σταλεί έγγραφο προς όλους τους Δήμους των Κυκλάδων  που εκεί αναφέρονται οι προϋποθέσεις για την θετική γνωμοδότηση της Υπηρεσίας μας. Φυσικά όλοι οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας μας, παρέχουν κάθε δυνατή πληροφόρηση σε ερωτήματα των πολιτών, τηλεφωνικώς  ή γραπτώς.

2) Στο ερώτημα σας πόσος χρόνος θα πρέπει να μεσολαβήσει ώστε να μεταβούν στο νησί αρμόδιοι υπάλληλοι της Υπηρεσίας μας για τον απαραίτητο έλεγχο , σας πληροφορούμε ότι σύμφωνα με τον νόμο θα πρέπει να δοθεί απάντηση εντός 60 ημερών από την ημέρα υποβολής του αιτήματος. Όπως όμως και πιο πάνω σας αναφέραμε, η έλλειψη ικανού αριθμού Εποπτών Δημόσιας Υγείας, η καθυστέρηση πληρωμής οδοιπορικών εξόδων, μας αναγκάζει να ιεραρχούμε τις υποθέσεις και να μεταβαίνουμε γρηγορότερα σε υποθέσεις που υπάρχει κίνδυνος για την Δημόσια Υγεία και σε υποθέσεις αδειοδοτήσεως καταστημάτων. Μια γνωμάτευση για άδεια μουσικής θα μπορούσε να περιμένει, σε σχέση με ένα κατάστημα που θα πρέπει να ελεχθεί για να λειτουργήσει.
 
3) Ενδιαφερόμαστε για την τουριστική περίοδο των νησιών και πάντα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά, να εξυπηρετήσουμε  όλα τα νησιά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Παρόλα αυτά, σε περιπτώσεις που η Υπηρεσία μας καθυστερήσει να ελέγξει κάποια καταστήματα, ο νομοθέτης έχει προβλέψει και δίνει στον Δήμο την δυνατότητα να χορηγήσει  άδειες λειτουργίας κατά πλάσμα δικαίου, όταν παρέλθει η ημερομηνία που προβλέπεται  για να γνωμοδοτήσει η Υπηρεσία μας. Εκτός αυτού δεν είχε κλείσει κανένα κατάστημα κατά την τουριστική περίοδο .
Η Υπηρεσία μας είναι στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.  
 
Δεν μπήκα στη διαδικασία να ζητήσω διευκρινίσειςγιατί είναι απολύτως βέβαιο ότι δεν θα έβγαζα άκρη, όπως ουδέποτε βγάζει άκρη ο πολίτης όταν απευθύνεται στις δημόσιες υπηρεσίες προκειμένου να εξηπηρετηθεί ή να πάρει υπεύθυνες απαντήσεις. Θα θέσω όμως τους εξής, εύλογους πιστεύω, προβληματισμούς : 1. Στον βαθμό που ο πολίτης οφείλει να δείξει κατανόηση, κατανοώ κι' εγώ τα προβλήματα τα οποία επικαλείται το δημόσιο προκειμένου να εξηγήσει και να δικαιολογήσει γιατί η Υγειονομική Υπηρεσία, της οποίας προίσταται, καθυστερεί τόσο πολύ να ανταποκριθεί στα αιτήματα των επιχειρηματιών μικρών νησιών, όπως η Σέριφος, για να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας και να τους χορηγήσει την άδεια λειτουργίας των επιχειρήσεών τους.

Κατανοώ δηλαδή (χωρίς αυτό να σημαίνει βεβαίως ότι το δικαιολογώ ή το επικροτώ) ότι η Υπηρεσία αυτή διαθέτει λίγους  υπαλλήλους σε ολόκληρη την Περιφέρεια των Κυκλάδων και, συνεπώς, ο φόρτος εργασίας των υπαλλήλων αυτών, ιδίως κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, είναι μεγάλος.
Πού εντοπίζεται όμως η ευθύνη των επιχειρηματιών της Σερίφου, στην προκειμένη περίπτωση, επειδή οι λίγοι αυτοί υπάλληλοι   "πρέπει", σύμφωνα με τους εσωτερικούς κανονισμούς του δημοσίου, να πληρώσουν προκαταβολικώς απ' την τσέπη τους τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής τους και να τα πάρουν απ' το Κράτος μετά την πάροδο 5 ή και 10 ακόμη μηνών;

Αναρωτήθηκε ποτέ ο κρατικός μηχανισμός  αν ο κ. Νικολάου , ο κ. Μαστοράκης  ή ο κ. Λιερός  έχουν την πολυτέλεια να χάσουν την ισχνή τουριστική περίοδο του ενός μηνός επειδή η Υγειονομική Υπηρεσία δεν μεταβαίνει στην Σέριφο λόγω έλλειψης υπαλληλικού προσωπικού και κονδυλίων κίνησης;
2. Είναι λογικό, για να μην αναφέρω την ηθική πλευρά του θέματος, να ιεραρχούνται οι ανάγκες των νησιών ανάλογα με την καταβολή των οδοιπορικών εξόδων στους επόπτες Δημόσιας Υγείας; Και ποιος κρίνει αν πρέπει να προηγούνται τα τουριστικά νησιά, όπως π.χ. η Μύκονος ή η Τήνος , έναντι της Σερίφου ή της Σίφνου; Και ναι μεν η Μύκονος  και η Σαντορίνη  θα μπορούσαν να περιμένουν, αφού η τουριστική περίοδος αυτών των νησιών υπερβαίνει τους πέντε μήνες, η Σέριφος όμως πόσο να περιμένει όταν η τουριστική της περίοδος αρχίζει στις 20 Ιουλίου και τελειώνει στις 20 Αυγούστου, και με λίγο τέντωμα μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου;
3. Όσο για την δυνατότητα που παρέχει ο Νόμος στον Δήμο να χορηγήσει άδειες λειτουργίας κατά πλάσμα δικαίου, όταν η Υγειονομική Υπηρεσία καθυστερήσει να ανταποκριθεί μέσα σε χρονικό διάστημα δύο μηνών, αυτή είναι δώρο άδωρο με την νοοτροπία που επικρατεί στον εκάστοτε δήμο. Η έκφραση "φθηνοί στα λάχανα κι' ακριβοί στα παραπούλια" είναι σε όλους γνωστή, όπως είναι γνωστό και τι ακριβώς σημαίνει. Ο Δήμος κάνει τα "στραβά μάτια" σε πολλές παραβατικές συμπεριφορές και καταστάσεις, ενώ εξαντλεί την αυστηρότητά του ερμηνεύοντας τις υποθέσεις κάποιων δημοτών του  με το αυστηρό γράμμα του νόμου.


Η έκθεση σφράγισης του καταστήματος του Γιώργου Μαστρανδρέα.
Εδώ ακριβώς νομίζω λοιπόν ότι εντοπίζεται το πρόβλημα. Η μεγάλη οικονομική κρίση, που έπληξε και την Σέριφο, μεγέθυνε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι λιγοστοί, ούτως ή άλλως, Σερφιώτες  επιχειρηματίες, με αποτέλεσμα κάποιοι εξ αυτών να βγάζουν προς τα έξω τον κακό εαυτό τους καταγγέλοντας συμπατριώτες τους οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα αδειοδότησης, πιστεύοντας ότι έτσι θα "κλέψουν" την πελατεία τους και θα επιβιώσουν μέσα στο ζοφερό τοπίο που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση.
Από την άλλη, βεβαίως, δεν μπορεί παρά να επικριθεί η αμέλεια και ολιγωρία κάποιων καταστηματαρχών οι οποίοι προσπαθούν στο παρά πέντε να συγκεντρώσουν τις προϋποθέσεις ή να συμπληρώσουν τα έγγραφα, που απαιτούνται και ορίζει ο νόμος, προκειμένου να αδειοδοτηθούν οι επιχειρήσεις τους.
      
Πηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...