18 Σεπ 2014

Το τζιπ των φτωχών στους ελληνικούς δρόμους

Έτοιμο να βγει και πάλι στους δρόμους είναι το θρυλικό Pony μετά από 2,5 χρόνια πάλης με τη γραφειοκρατία και τα εμπόδια. Όπως αναφέρει σήμερα η Ελευθεροτυπία, η εταιρεία Namco είναι έτοιμη να ξεκινήσει την παραγωγή του αυτοκινήτου με 150 εργαζόμενους, μέσα στους επόμενους τρεις μήνες. Το μόνο που μένει πλέον είναι να λάβει τις τελευταίες τυπικές άδειες. Όπως δηλώνει στην εφημερίδα ιδιοκτήτης της Namco Πέτρος Τζανέτος Κοντογούρης, το νέο P;ony θα εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους κινητήρες 1.300 ή 1.400 κ.έ. και θα αποδίδει 75-80 ίππους. Η ιδιαιτερότητα του θα είναι ότι θα έχει ωφέλιμο φορτίο 800 κιλά. Γίνεται δε προσπάθεια να είναι η τιμή του κάτω από τις 7 χιλιάδες ευρώ. Για τις γραφειοκρατικές δυσκολίες που αντιμετώπισε ως τώρα ο κ. Κοντογούρης δηλώνει: «όχι μόνο είναι δύσκολο να ανοίξει μια βιομηχανία στην Ελλάδα. Ήταν σα να κουβαλάς τον Όλυμπο στην πλάτη σου. Όμως δεν καταγγέλλουμε και μεμψιμοιρούμε. Κοιτάμε μπροστά». Πηγή: www.lifo.gr
«Πράσινο φως» για τη χορήγηση αδειών πιστοποίησης στην ελληνική αυτοβιομηχανία PONY- NAMCO προκειμένου να ξαναβγεί στους δρόμους το θρυλικό ελληνικό «Pony», το οποίο θα κατασκευάζεται στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης, έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης. Με νέα σύγχρονη σχεδίαση, χαμηλή τιμή, αλλά με την ίδια πάντα αξιοπιστία.
Σύμφωνα με τα όσα είπε μιλώντας στο  STAR, ο  υφυπουργός Ανάπτυξης, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, στις αρχές της εβδομάδας, δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την ΕΣΥΔ, στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης,την ΕΒΕΤΑΜ, (Βιομηχανική Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και Ποιότητας) να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες.
Ο κ. Κωνσταντινόπουλος εκτίμησε ότι η επένδυση θα δώσει πολλά οφέλη, όχι μόνο για τις 410 θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν άμεσα, καθώς εκτίμησε ότι εμμέσως θα ανοίξους γύρω στις 2.500 θέσεις.

Η νέα γενιά Pony

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο ιδιοκτήτη της, «NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε» Πέτρος Τζανέτος Κοντογούρης μιλώντας στην Ελευθεροτυπία, το νέο «Pony»,θα είναι προσιτότατο στον Ελληνα καταναλωτή, καθώς γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί η τιμή του κάτω από τις 7.000 ευρώ. Θα είναι, όπως ήταν πάντα, το φθηνότερο αυτοκίνητο, αλλά σύγχρονο, απόλυτα συμμορφωμένο με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η ιδιαιτερότητά του νέου ελληνικού Pony

Το νέο «Pony» θα εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους κινητήρες 1.300 ή 1.400 κ.ε., θα «βγάζει 75-80 ίππους και θα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Ομως η ιδιαιτερότητά του είναι ότι θα έχει ωφέλιμο φορτίο 800 κιλά. Κι αυτή η δυνατότητα οφείλεται στο νέο πίσω άξονα που θα διαθέτει, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά στη «NAMCO».
Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει αρχικά την παραγωγή του βενζινοκίνητου «Pony», ενώ στη δεύτερη φάση παραγωγής η εταιρεία θα προχωρήσει και στην κατασκευή του πετρελαιοκίνητου «Pony», όπως και σε μία έκδοση 4Χ4. Τα σχέδια της «NAMCO HELLAS» δεν σταματούν εκεί αφού υπάρχει και τρίτο σχέδιο που αφορά την κατασκευή του ηλεκτροκίνητου «Pony».
Η ιστορία του Pony

Τη δεκαετία του '50, στη Γερμανία, οι αδερφοί Κοντογούρη είχαν επιχειρήσει να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα «Hellas». Το 1961, ιδρύουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρία FARCO και ξεκινούν την παραγωγή ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων με κινητήρες BMW, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Δεν το βάζουν, όμως, κάτω. Το 1972 δημιουργούν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), ξεκινούν συνεργασία με τη Citroën και παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ηταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο.

Εμελλε να είναι το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία (πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια με εξαγωγές σε 14 χώρες). Με κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποπολλαπλάσιο αυτού ενός «κανονικού» τζιπ και τιμή πώλησης εξίσου χαμηλή, έγινε ανάρπαστο τόσο από τις κρατικές και στρατιωτικές υπηρεσίες, όσο απ' όλους όσοι είχαν δικαίωμα χρήσης «επαγγελματικού». Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.


Πηγή:http://www.iefimerida.gr

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...