Από
τον Ιούλιο του 2014 με την Κ.Υ.Α. των τότε υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας
και Οικονομικών που για περίεργο λόγο και αναίτια, καταργήθηκαν οι
Ερασιτεχνικές Άδειες Αλιείας και μετατράπηκαν αυτόματα όλα τα σκάφη σε
σκάφη αναψυχής διαμορφώνοντας παράλληλα τα Λιμενικά Τέλη σε δυσθεώρητα
ύψη ( αύξηση έως και 12 φορές ), έχει αρχίσει μια επιδρομή κατά των
Ερασιτεχνών Αλιέων.
Το 2015 επιβάλλεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης σε σκάφη άνω των 5 μέτρων.
Σαν να μην έφταναν αυτά με το Άρθρο 43 του νομοσχεδίου περί Αγροτικών
Συνεταιρισμών, έμπαινε η ταφόπλακα στην ενασχόληση με την Ερασιτεχνική
Αλιεία εκατοντάδων χιλιάδων πατριωτών μας, αφού με το Μητρώο
Ερασιτεχνικών Αλιευτικών Σκαφών και το παράβολο που αυξάνονταν σε
συνάρτηση με την ιπποδύναμη του κινητήρα και τα όρια του μήκους του
σκάφους δεν επιτρέπονταν το ψάρεμα.
Προκειμένου να υπάρξει ένα νομοθέτημα ή Κ.Υ.Α. που θα αφορά την
Ερασιτεχνική Αλιεία, σωστό θεωρούμε θα ήταν να υπάρξει διαβούλευση με
τους άμεσα ενδιαφερόμενους και εμπλεκόμενους φορείς, δηλαδή με τους
Ερασιτέχνες Αλιείς, που στην καλύτερη περίπτωση θα πλήρωναν όλα αυτά που
« προτάθηκαν», για να φέρουν ένα πιάτο φαγητό στην οικογένειά τους, αν
τους το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, οι ορέξεις των ψαριών και τέλος
τα υπόλοιπα των αποθεμάτων που αφήνουν τα βαριά και μεγάλα εργαλεία των
Επαγγελματιών Αλιέων.
Οι προτάσεις μας περιληπτικά για να συνεχίσει να ασχολείται ο Έλληνας
με το ψάρεμα ( συνήθεια χιλιάδων ετών ) είναι οι παρακάτω:
Α/ Αφού με κάποιο τρόπο διαχωριστούν τα σκάφη σε Ερασιτεχνικά
Αλιευτικά, Αναψυχής και Πολυτελείας, να επανέλθουν οι Ερασιτεχνικές
Άδειες Αλιείας όπως ίσχυαν στο παρελθόν.
Β/ Το όριο μήκους σκαφών να οριστεί στα 10 μέτρα (συμπεριλαμβανομένων
και των χαρακτηρισμένων σαν παραδοσιακά που κατείχαν Ερασιτεχνική Άδεια
Αλιείας ) χωρίς όριο ιπποδύναμης.
Γ/ Να ισχύσουν οι απαγορεύσεις που αναγράφονταν στις παλιές Ερασιτεχνικές Άδειες.
Δ/ Να διαμορφωθεί η τιμολογιακή πολιτική των Λιμενικών Τελών σύμφωνα με
τις προτάσεις που αναφέρουμε σε ήδη κοινοποιημένα έγγραφά μας στους
συναρμόδιους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών.
Ε/ Αφού γίνει ο διαχωρισμός των σκαφών όπως προτείνουμε παραπάνω να
επιβληθεί ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης μόνο στα σκάφη που τους αναλογεί.
ΣΤ/ Επειδή όπως λέει ο λαός μας «όλα τα δάκτυλα δεν είναι τα ίδια»,
προτείνουμε να ενταθούν οι έλεγχοι του Λιμενικού Σώματος και να
επιβάλλονται ποινές στους παραβάτες, γιατί δεν είναι σωστό να διασύρεται
ο κάθε ερασιτέχνης επειδή υπάρχουν, ευτυχώς, πολύ λίγοι αριθμητικά που
παρανομούν κατά την ενασχόλησή τους με το ψάρεμα.
Θέλουμε να υπενθυμίσουμε ότι η θάλασσα ανήκει σε όλους και δεν είναι
δυνατόν να γίνει οικόπεδων «κάποιων», να επιβάλλεται ενοίκιο σ΄ αυτήν ή
να σταματήσει η ενασχόληση αυτή που ισχύει εδώ και χιλιάδες χρόνια για
τον Έλληνα.
Τέλος θεωρούμε ότι η φυσική μας παρουσία κατά την διάρκεια της
διαβούλευσης όποτε κι αν γίνει θα ήταν σκόπιμη, αφού είμαστε οι άμεσα
ενδιαφερόμενοι, εμπλεκόμενοι και θιγόμενοι, προκειμένου να σας εκθέσουμε
εκτενέστερα τις προτάσεις, ανησυχίες και προβληματισμούς για την
ενασχόληση που τις περισσότερες φορές μας κάνει να ξεχνάμε τις δυσκολίες
της εποχής μας.
Με εκτίμηση
Για τους Συλλόγους οι πρόεδροι
Πιρπινιάς Γιώργος Στεφάνου Ραφαήλος Βουτσίνος Ιωάννης
Ρηγούτσου Αννα
Σύλλογος Ερασιτεχνών Αλιέων Πάρου – Αντιπάρου
Νομικός Γιώργος
Φυσιολατρικός & Ερασιτεχνικός Όμιλος Αλιέων Ποσειδωνίας
Ρούσσος Γιώργος
Όμιλος Φουσκωτών & Ταχυπλόων Σύρου
Ρούσσος Αναστάσιος
Ερασιτεχνικός Σύλλογος Αλιέων Θήρας «Άγιος Νικόλαος»
Νομικός Σπύρος
Πηγή : http://cyclades24.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου