28 Φεβ 2024

Νέα “ομηρία” των νησιωτών λόγω απεργίας Συζήτηση για πλοίο ασφαλείας ανύπαρκτη


Σε ακτοπλοϊκό αποκλεισμό, απομόνωση, αλλά και “ομηρία” μεταφράζεται για τους νησιώτες η απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατικών Σωματείων σήμερα και για όλο το 24ωρο, αφού τα πλοία παραμένουν δεμένα στα λιμάνια και οι κάτοικοι – εν προκειμένω - της Σύρου και των Κυκλάδων, αδυνατούν να καλύψουν οποιαδήποτε ανάγκη τους, που προϋποθέτει ακτοπλοϊκή μετακίνηση.

Για μία ακόμη φορά, οι νησιώτες φαίνεται να είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας συγκριτικά με τους κατοίκους της ηπειρωτικής χώρας, αφού δεν έχουν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης δεδομένης της γεωγραφικής ασυνέχειας. Πρακτικά, σε ημέρα απεργιακής κινητοποίησης – που στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι 24ωρη -, δεν καλύπτονται οι απαραίτητες μετακινήσεις από και προς τα νησιά, ούτε και για έκτακτους και σοβαρούς λόγους, όπως για θέματα υγείας, ενώ “παροπλισμένες” μένουν αρκετές επιχειρήσεις, αλλά επίσης δεν πραγματοποιείται ούτε ο ανεφοδιασμός των νησιών.

Αν και το δικαίωμα των ναυτεργατών στην απεργία είναι αναφαίρετο, όπως και για κάθε άλλο εργαζόμενο πολίτη, ωστόσο, δυστυχώς, ο απεργιακός αποκλεισμός των νησιών, κρατά σε απόλυτη απομόνωση τους νησιώτες.

Η συγκεκριμένη κατάσταση μάλιστα, βρίσκεται σε απόλυτη αντίθεση με εκείνη στην ηπειρωτική χώρα, όπως άλλωστε επιβεβαιώνει και το πρόσφατο παράδειγμα των απεργιακών κινητοποιήσεων των αγροτών, για τις οποίες υπήρξε ολόκληρος σχεδιασμός ώστε να μην προκύψουν σοβαρά προβλήματα και απομόνωση περιοχών. Επιπλέον, στην ηπειρωτική Ελλάδα, ο κάθε κάτοικος έχει τη δυνατότητα εναλλακτικών επιλογών - διαδρομών για μετακίνηση, κάτι που στερείται εκ των συνθηκών, ο νησιώτης.

Για όλα τα παραπάνω, μίλησαν στην “Κοινή Γνώμη” ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης, καθώς και ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου.

Και τα τρία πρόσωπα αναγνώρισαν το δικαίωμα των ναυτεργατών στην απεργία, ωστόσο, τόνισαν πως θα πρέπει επιτέλους να τεθεί επί τάπητος το θέμα του αποκλεισμού των νησιωτών προς το κεντρικό κράτος και να προσέλθουν σε συζήτηση τα ναυτεργατικά Σωματεία με τις διοικήσεις τους, για να βρεθεί λύση στην ιδιόμορφη “ομηρία” που διαμορφώνεται. Χρήσιμο θα ήταν δε, τα Σωματεία να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους κινητοποιήσεων που δεν θα απομονώνουν τους νησιώτες.

Πρέπει να σημειωθεί πως τα ναυτεργατικά Σωματεία έχουν αιτήματα όπως: α. Η ασφάλεια και προστασία της ζωής του ναυτεργάτη ιδιαίτερα σε εμπόλεμες περιοχές. β. Η εφαρμογή και ανανέωση των ΣΣΕ, με μισθούς που να καλύπτουν την ακρίβεια, τον πληθωρισμό, τη φοροεπιδρομή. γ. Οργανικές συνθέσεις, ενάντια στον ν.4150/2013 και στην εντατικοποίηση της δουλειάς. δ. Ναυτική εκπαίδευση αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, ανώτατη, σύγχρονη. ε. Οι υπηρεσίες ΓΕΝΕ, ΥΝΜ, ΣΩΣΤΙΚΑ, ΑΝΥΕ να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ναυτεργατών. στ. Κοινωνικοασφαλιστική προστασία προς όφελος των ασφαλισμένων.

Γ. Ρούσσος: Η μοναδική απεργία στον πλανήτη που δεν προβλέπονται ποσοστά ασφαλείας

Απόλυτα σαφής ως προς την αναγκαιότητα δρομολόγησης λύσης απέναντι στον ολικό αποκλεισμό των νησιών σε ημέρες απεργιακών κινητοποιήσεων που κρατούν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια και άρα, απομονωμένους τους νησιώτες από την ηπειρωτική χώρα, παρουσιάζεται ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων. “Για άλλη μία φορά τα νησιά μας ζουν έναν ολικό αποκλεισμό από την απεργία που έχει ανακοινωθεί. Προφανώς είμαι ο τελευταίος εκπρόσωπος Φορέα που θα αρνηθώ ή θα σχολιάσω τη διεκδίκηση δικαιωμάτων εργαζομένων. Όμως, επειδή στο μυαλό μου έρχονται μνήμες παλαιότερων πολυήμερων αποκλεισμών και ενώ την ίδια στιγμή ζήσαμε έναν αγώνα των αγροτών, οι οποίοι διεκδίκησαν τα αιτήματά τους, χωρίς να εμποδίσουν τις υποχρεώσεις των υπόλοιπων κοινωνικών ομάδων – κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα να κερδίσουν και τη συμπάθεια των άλλων πολιτών -, θέλω να πω το εξής: Πλέον, ήρθε η ώρα να πάψει η απεργία για τα δικαιώματα των εργαζομένων που κάνουν κινητοποίηση, να οδηγεί σε ολικό αποκλεισμό των νησιών, καθότι είναι η μοναδική απεργία στον πλανήτη που δεν προβλέπονται ποσοστά ασφαλείας”, σημείωσε αρχικά, επισημαίνοντας πως έχει έρθει η ώρα να διεκδικηθεί σθεναρά η δρομολόγηση λύσης για τις ημέρες των απεργιακών κινητοποιήσεων που αποκόπτουν τα νησιά.

“Στο παρελθόν, το Επιμελητήριο Κυκλάδων είχε βγει μπροστά για τη διαδικασία του καθορισμού ενός τρόπου ποσοστού ασφαλείας για απαραίτητες μετακινήσεις και σε αυτή την κατεύθυνση, θεωρώ πως πρέπει οπωσδήποτε να επιμείνουμε”, σχολίασε χαρακτηριστικά, τονίζοντας παράλληλα πως, “επειδή οι καιροί αλλάζουν και όλοι προσαρμοζόμαστε σε νέα δεδομένα, θα πρέπει και αυτή η απεργία να μην αποκλείει τα νησιά. Ούτε το εμπόριο, ούτε τις μετακινήσεις, ούτε τις ανάγκες για θέματα υγείας”. Ο κ. Ρούσσος, κατέληξε μάλιστα στη διαπίστωση πως, “η αποκοπή έστω και μία ημέρα, της επικοινωνίας των νησιών με τα κέντρα είναι τελείως διαφορετική απ΄ ό,τι γινόταν τα προηγούμενα χρόνια”.

Γ. Λεονταρίτης: Να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα στη νησιωτική Ελλάδα

“Καταρχήν δηλώνω πως σέβομαι απόλυτα το δικαίωμα των πολιτών να διεκδικούν. Είναι ένα ιερό δικαίωμα και η απεργία είναι μία δημοκρατική κατάκτηση την οποία σέβομαι, αλλά η ιδιαιτερότητα της νησιωτικής Ελλάδος, μας αναγκάζει να αναφέρουμε ότι όταν εκδηλώνεται απεργία από τις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές εταιρείες προς τα νησιά, ουσιαστικά οι κάτοικοι των νησιών, βρίσκονται σε μία μορφή ομηρίας”, ανέφερε σε απόλυτο τόνο ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης, επισημαίνοντας πως οι νησιώτες δεν έχουν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης. “Και σε καταστάσεις που χρήζουν μετακίνησης για λόγους ανάγκης δεν έχουν την εναλλακτική δυνατότητα που έχουν οι κάτοικοι της ηπειρωτικής Ελλάδος, οι οποίοι είτε με το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο, είτε με ένα άλλο μεταφορικό μέσον, μπορούν να μετακινηθούν και να εξυπηρετηθούν”. Επομένως, τόνισε πως, θα πρέπει να εξεταστεί “αυτή η περίπτωση της νησιωτικής Ελλάδος κατά τη διάρκεια των απεργιών διότι ουσιαστικά είναι μία τιμωρία προς μία συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων των κατοίκων των νησιών”. Σύμφωνα με όσα επεσήμανε, “νομίζω πως αυτό δεν είναι στις προθέσεις των απεργών, να μας τιμωρήσουν, αλλά στο τέλος, καταλήγει να είναι μία ομηρία”.

Ως εκ τούτου, πρόσθεσε πως πρέπει να υπάρξει λύση. “Πρέπει να ανοίξει μία συζήτηση και με τα Σωματεία και με την κυβέρνηση για τον τρόπο με τον οποίο θα διεξάγονται οι απεργίες για να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα στη νησιωτική Ελλάδα”, συμπλήρωσε, σχολιάζοντας και το πρόσφατο παράδειγμα της κινητοποίησης των αγροτών. “Για την ίδια κινητοποίηση, την ίδια πανελλαδική απεργία, υπάρχει διαφορετική δυνατότητα στους πολίτες της ηπειρωτικής Ελλάδος και στους πολίτες της νησιωτικής Ελλάδος για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους. Κι αυτό θα πρέπει επιτέλους να τεθεί επί τάπητος, να συζητηθεί και με τα Σωματεία που διοργανώνουν τις απεργίες και με την κυβέρνηση, - την εκάστοτε κυβέρνηση - για να βρεθεί μία λύση. Δεν μιλάμε για απεργιακή κινητοποίηση, αλλά για ομηρία των κατοίκων”.

Αλ. Αθανασίου: Συζήτηση για πλοίο ασφαλείας

Σε παρόμοιο τόνο και ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης τόνισε πως θα πρέπει να αναζητηθεί λύση. “Η τοποθέτησή μου γι’ αυτό το θέμα πάντοτε ήταν συγκεκριμένη. Πάντα πρέπει να υπάρχει ένα πλοίο ασφαλείας, πάντα πρέπει να μεριμνούμε να μην αποκόπτονται τα νησιά. Αυτή τη φορά έχουν κάνει γνωστό πως θα είναι μία 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση”, ανέφερε αρχικά, επισημαίνοντας μάλιστα πως, “καταλαβαίνω απολύτως τα προβλήματα των Ελλήνων ναυτικών και είναι και αναφαίρετο το δικαίωμά τους στην απεργία. Προέρχομαι από οικογένεια ναυτικού, μπορώ να κατανοήσω τα αιτήματά τους και έχω βιώσει και στην οικογένειά μου τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν”. Ωστόσο, υπογράμμισε πως ο αποκλεισμός των νησιωτών δεν δίνει τη λύση. “Αυτή η άτυπη ομηρία που έχουν τα νησιά σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα, είναι κάτι που πρέπει να δουν τα ναυτεργατικά Σωματεία με μία άλλη προσέγγιση. Ακόμη κι αν η στόχευσή τους είναι η απεργία, δεν πρέπει οι νησιώτες να αποκλειόμαστε”, ξεκαθάρισε, επισημαίνοντας και τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα σε ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα σε ημέρες απεργιών. “Αναφορικά με την περίπτωση των κινητοποιήσεων των αγροτών, όχι μόνον έχουν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης ή εξυπηρέτησης των αναγκών τους, αλλά ενεπλάκη η Αστυνομία και έγιναν συσκέψεις επί συσκέψεων για το πώς θα έρθουν τα τρακτέρ και θα γίνει η απεργία. Εδώ αυτές οι δυνατότητες δεν υπάρχουν”, επανέλαβε, λέγοντας τέλος πως, είναι απαραίτητο, “να υπάρχει ένα πλοίο ασφαλείας για να εξυπηρετεί τις ανάγκες τις πολύ βασικές. Θα μπορούσαν να μεριμνήσουν τα ναυτεργατικά Σωματεία, αλλά δυστυχώς δεν το κάνουν”.

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

1 σχόλια:

  1. Παλια πηγαινανε τα καραβια μια φορα την εβδομαδα και τωρα που κανουν 1 μερα απεργια μας ενοχλει ημαρτον

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...