28 Απρ 2016

Σε λειτουργία από τις 16 Ιουλίου το νέο αεροδρόμιο της Πάρου

Σε πλήρη και κανονική λειτουργία θα τεθεί από τις 16 Ιουλίου το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης κατά την επίσκεψη του στο νησί.
Ο κ. Σπίρτζης γνωστοποίησε, επίσης, ότι προωθείται από το υπουργείο και την ΥΠΑ, με χρηματοδότηση μέσω του Επενδυτικού Σχεδίου για την Ευρώπη («Πακέτο Γιούνκερ») νέο ολοκληρωμένο έργο περαιτέρω αναβάθμισης των αερολιμένων Κυκλάδων, στα νησιά Μήλος, Νάξος, Πάρος και Σύρος.
Δρομολογούνται άμεσα από το υπουργείο και την ΥΠΑ τεχνικά έργα αναβάθμισης της επιχειρησιακής λειτουργίας του αεροδρομίου Σύρου και προωθείται από το υπουργείο σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της Πάρου νέος ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την υλοποίηση υποδομών (οδικών, λιμενικών έργων, βιολογικών καθαρισμών κλπ) και παράλληλα έργων και παρεμβάσεων προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι αναγκαία στο νησί, δεδομένου ότι η λειτουργία του νέου αεροδρομίου τετραπλασιάζει την αεροπορική επιβατική κίνηση της Πάρου.
ΟΙ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
Ο κ. Σπίρτζης, αναφέρθηκε επίσης  στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο και η ΥΠΑ για την αναμόρφωση των συμβάσεων των άγονων γραμμών, στις οποίες τόνισε ότι είχαμε για πολλές δεκαετίες σπατάλη του χρήματος του ελληνικού λαού.
Επισήμανε ότι με την διαπραγμάτευση που έγινε με τις εμπλεκόμενες αεροπορικές εταιρίες επιτεύχθηκε τη μεταβατική τρέχουσα περίοδο έκπτωση της τάξης του 33%, από την  Olympic Air και 25% μεσοσταθμικά από όλες τις άλλες εταιρίες, καθώς επίσης ότι με το νέο διαγωνισμό που προωθείται για τις άγονες γραμμές προβλέπεται να γίνει εξοικονόμηση της τάξης του 75%.
Ο υπουργός αναφέρθηκε ειδικά στο γεγονός ότι η Olympic Air ανέλαβε με δωρεά της, να κατασκευαστεί το μισό κτίριο αεροσταθμού του νέου αεροδρομίου Πάρου και συνοδά έργα (δρόμους, parking περιβάλλοντα χώρο κλπ), εκφράζοντας δημόσια τις ευχαριστίες του για αυτή την πρωτοβουλία της.
Επίσης ευχαρίστησε και τους πολίτες που συνέδραμαν ή πρόκειται να συνδράμουν, προσφέροντας οικονομική βοήθεια στο πλαίσιο σχετικής πρωτοβουλίας που έχει αναλάβει ο δήμος Πάρου, για την ενίσχυση της χρηματοδότησης έργων του νέου αεροδρομίου.
ΜΕΓΑΛΟ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Η ολοκλήρωση των έργων του νέου αεροδρομίου Πάρου φέρνει παράλληλα πολύ μεγάλο όφελος στο ελληνικό δημόσιο, όπως δήλωσε ο υπουργός. Η Πάρος εντάχθηκε στις άγονες γραμμές εξαιτίας του γεγονότος ότι μέχρι τώρα δεν διέθετε επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά μόνον έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί μόνον ένας τύπος μικρού αεροσκάφους.
Σημείωσε, ακόμη, ότι η επιδότηση της γραμμής Αθήνας- Πάρου ανερχόταν σε ύψους 4,2 εκ ευρώ ετησίως. “Όσο για την περίοδο της περασμένης τετραετίας, που με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων καθυστέρησαν τα έργα του νέου αεροδρομίου Πάρου, η λειτουργία της  γραμμής υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας ανήλθε στο συνολικό  ποσό των 16,8 εκατ. ευρώ, με ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης, που αντί να κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο προτίμησε να πληρώνει άγονες γραμμές.
Δηλαδή πλήρωσε το κράτος σε επιδότηση της άγονης γραμμής, όσο περίπου το συνολικό κόστος κατασκευής και ολοκλήρωσης του νέου αεροδρομίου. Βεβαίως το νέο αεροδρόμιο Πάρου θα συμβάλλει καταλυτικά στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης.
Για να γίνει πραγματικότητα το νέο αεροδρόμιο Πάρου χρειάστηκε συνολικός σχεδιασμός ολοκλήρωσης της κατασκευής όλων των απαιτούμενων εγκαταστάσεων με συντονισμένες ενέργειες και παρεμβάσεις του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ και της ΥΠΑ. Παράλληλα χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν  αστοχίες και παλινωδίες σχεδιασμού των προηγούμενων κυβερνήσεων. Στην Πάρο αντί για αεροδρόμιο είχε σχεδιαστεί  και δρομολογήθηκε από το 2011 να γίνει μόνον ένας διάδρομος, στην κατασκευή του οποίου σημειώθηκαν επιπροσθέτως τεχνικές και οικονομικές εμπλοκές αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις σε βάθος χρόνου της προηγούμενης πενταετίας”.
Ο Υπουργός τόνισε επίσης την αναγκαιότητα για την αναβάθμιση των δημοσίων αεροδρομίων των Κυκλάδων, Πάρου, Σύρου, Νάξου και Μήλου, όχι μόνον ως αναγκαιότητα των αεροπορικών μεταφορών αλλά και ως εθνική ανάγκη για την βιωσιμότητα των 25 περιφερειακών δημόσιων αεροδρομίων.
Πηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...