Φτάνοντας πριν μερικές ημέρες στη Σέριφο, είδαμε και από κοντά όχι απλά
να έχει ολοκληρωθεί το τουριστικό καταφύγιο στο Λιβάδι Σερίφου αλλά και
να λειτουργεί αφού ήταν γεμάτο σκάφη και φωτισμένο.
Ξαφνικά προχτές το βράδυ τα φώτα του τουριστικού καταφυγίου δεν άναψαν. Βλάβη αναρωτηθήκαμε ακόμη δεν τελείωσε το έργο; Δεν θα ήταν η πρώτη φορά που ένα έργο παραδίδεται με ατέλειες. Εχουμε άλλωστε μεγάλη σχετική εμπειρία στο νησί και σε ολόκληρη τη χώρα. Προσπαθώντας να μάθουμε τι συμβαίνει, ενημερωθήκαμε ότι το έργο δεν έχει παραδοθεί από τη κατασκευάστρια εταιρεία στον ΕΟΤ και δόθηκε εντολή να μην λειτουργεί. Εκοψαν λοιπόν το νερό και το ηλεκτρικό από τα σκάφη, αλλά ……… το λιμάνι δεν άδειασε. Ένα σκοτεινό λιμάνι, που γίνεται επικίνδυνο για τα σκάφη και τα πληρώματα τους, αλλά και για όσους κυκλοφορούν πεζοί σ’αυτό, νέοι, γέροι, παιδιά. Ταυτόχρονα αποτελεί δυσφήμιση για το νησί προς όποιον ιστιοπλόο προσεγγίζει στο «ανοιχτό-κλειστο» καταφύγιο και δεν καταλαβαίνει τι ακριβώς γίνεται.
Αν πράγματι η εταιρεία ή το Υπουργείο Τουρισμού (δεν μάθαμε ποιος) έδωσε την εντολή να μην χρησιμοποιείται το καταφύγιο τότε πως από το Πάσχα όταν τα έργα ήταν ακόμη σε εξέλιξη είχε επιτραπεί να δένουν σκάφη; Και γιατί αυτό συνεχίζεται μέχρι σήμερα; Τι θα συνέβαινε και τι θα συμβεί σήμερα αν υπάρξει κάποιο ατύχημα στο θαλάσσιο ή στο χερσαίο χώρο; Ποιος θα είναι υπεύθυνος γι’αυτό;
Ερχονται στο μυαλό μας και άλλα ερωτήματα. Κάτω από ποιο καθεστώς λειτουργεί όπως λειτουργεί το καταφύγιο; Ποιος αποφασίζει ποιος θα μπει, που θα δέσει, πόσο θα μείνει, πόσο θα πληρώσει για τη προσέγγιση, το νερό, το ηλεκτρικό; Ποιος κάνει δηλαδή κουμάντο; Ο Δήμαρχος; Κάποιος αντ’αυτού; Με ποια απόφαση ποιού οργάνου;
Ξέρουμε ότι μέχρι σήμερα η παλιά προβλήτα λειτουργούσε «άτυπα» παρά το γεγονός ότι χωρούσε πολλά σκάφη και είχε παροχές νερού και ηλεκτρικού. Και ποτέ δεν μάθαμε αν είχε έσοδα και πόσα ήταν αυτά, ή αν είχε μόνο έξοδα που πληρώναμε δημότες και παραθεριστές από τα δημοτικά τέλη. Και αναρωτηθήκαμε αν αυτή η «άτυπη» λειτουργία θα συνεχιστεί και στο υψηλού κόστους έργο (4,5 εκ €) προς όφελος ορισμένων που πρόλαβαν να «καπαρώσουν» θέσεις. Συνήθης πρακτική εδώ και αλλού. Συντριπτική, αρνητικά βέβαια, η σύγκριση με το μικρό λιμάνι της Λιναριάς στη Σκύρο. Ένα λιμανάκι με ελάχιστες θέσεις πρόσδεσης (ούτε τις μισές από ότι είχε ο παλαιός προβλήτας) και έχει μια σειρά υπηρεσιών: άνθρωπο που κατευθύνει και δένει, νερό, ηλεκτρικό, wi-fi, ντουζιέρες, καρότσια μεταφοράς απορριμμάτων, δίκτυο πυρασφάλειας, τουριστικές πληροφορίες και από φέτος πλυντήριο και πρατήριο καυσίμων. Στο λιμάνι. Ένα καταφύγιο σκαφών που έχει πάρει πολλές διακρίσεις όπως μπορεί να διαβάσει κανείς στην ιστοσελίδα του (http://www.linariaport.gr/). Καμία σύγκριση δεν είναι δυνατή. Εκείνοι χωρίς ουσιαστικές δυνατότητες προσπαθούν οργανωμένα να κάνουν «κόμβο» το μικρό και απομονωμένο λιμάνι τους. Εμείς τόσα χρόνια δεν αξιοποιήσαμε το λιμάνι. Η κάποιοι το αξιοποίησαν για λογαριασμό τους. Ετσι θα συνεχίσουμε;
Φτάνοντας πριν μερικές ημέρες στη Σέριφο, είδαμε και από κοντά όχι απλά να έχει ολοκληρωθεί το τουριστικό καταφύγιο στο Λιβάδι Σερίφου αλλά και να λειτουργεί αφού ήταν γεμάτο σκάφη και φωτισμένο.
Και κάτι άλλο περίεργο τράβηξε τη προσοχή μας. Στο σημείο που σταματούσε πάντα το λεωφορείο για να φορτώσει επιβάτες για Χώρα, είναι κατασκευασμένη (ευτυχώς) μια εσοχή. Φανταζόμαστε για να σταθμεύει το λεωφορείο και να μην εμποδίζει την ήδη δύσκολη κυκλοφορία στο τμήμα αυτό της προκυμαίας. Όμως η χρήση της εσοχής εμποδίζεται από τσιμεντένια ……., ενώ μια κορδέλα είναι στερεωμένη σε μπετόβεργες. Να εμποδίσει ή να προστατεύσει ποιόν από τι; Η κατασκευή στο σημείο αυτό δεν έχει κάποια εμφανή ατέλεια. Αλλωστε όσοι περιμένουν το λεωφορείο στέκονται πίσω από τις «μπάρες» και όταν έρχεται η στιγμή να ανέβουν στο λεωφορείο, ελίσσονται ανάμεσα στις μπετόβεργες που στέκουν απειλητικές. Το ίδιο κάνουν και όσα άτομα διέρχονται από εκείνο το σημείο.
Ρωτώντας να μάθουμε γιατί όλα αυτά πήραμε την εξής «κουφή» απάντηση: γιατί δεν έχει παραδοθεί το έργο!!!!! Και το λεωφορείο σταθμεύει στη μέση του «δρόμου» δημιουργώντας κομφούζιο ειδικά τις ώρες του πλοίου και όχι μόνο αφού τα αυτοκίνητα και φέτος είναι πολλά.
Τι λέει ο Δήμαρχος για όλα αυτά; Εχουμε «συνηθίσει» στο νησί να μην υπάρχουν κανόνες ή και όταν μπαίνουν να μην τηρούνται
Και βέβαια τι λέει ο Λιμενάρχης Σερίφου που είναι υπεύθυνος για τη τήρηση της τάξης και της ασφάλειας στο λιμάνι;
Πηγή : Γιάννης Σπιλάνης
Ξαφνικά προχτές το βράδυ τα φώτα του τουριστικού καταφυγίου δεν άναψαν. Βλάβη αναρωτηθήκαμε ακόμη δεν τελείωσε το έργο; Δεν θα ήταν η πρώτη φορά που ένα έργο παραδίδεται με ατέλειες. Εχουμε άλλωστε μεγάλη σχετική εμπειρία στο νησί και σε ολόκληρη τη χώρα. Προσπαθώντας να μάθουμε τι συμβαίνει, ενημερωθήκαμε ότι το έργο δεν έχει παραδοθεί από τη κατασκευάστρια εταιρεία στον ΕΟΤ και δόθηκε εντολή να μην λειτουργεί. Εκοψαν λοιπόν το νερό και το ηλεκτρικό από τα σκάφη, αλλά ……… το λιμάνι δεν άδειασε. Ένα σκοτεινό λιμάνι, που γίνεται επικίνδυνο για τα σκάφη και τα πληρώματα τους, αλλά και για όσους κυκλοφορούν πεζοί σ’αυτό, νέοι, γέροι, παιδιά. Ταυτόχρονα αποτελεί δυσφήμιση για το νησί προς όποιον ιστιοπλόο προσεγγίζει στο «ανοιχτό-κλειστο» καταφύγιο και δεν καταλαβαίνει τι ακριβώς γίνεται.
Αν πράγματι η εταιρεία ή το Υπουργείο Τουρισμού (δεν μάθαμε ποιος) έδωσε την εντολή να μην χρησιμοποιείται το καταφύγιο τότε πως από το Πάσχα όταν τα έργα ήταν ακόμη σε εξέλιξη είχε επιτραπεί να δένουν σκάφη; Και γιατί αυτό συνεχίζεται μέχρι σήμερα; Τι θα συνέβαινε και τι θα συμβεί σήμερα αν υπάρξει κάποιο ατύχημα στο θαλάσσιο ή στο χερσαίο χώρο; Ποιος θα είναι υπεύθυνος γι’αυτό;
Ερχονται στο μυαλό μας και άλλα ερωτήματα. Κάτω από ποιο καθεστώς λειτουργεί όπως λειτουργεί το καταφύγιο; Ποιος αποφασίζει ποιος θα μπει, που θα δέσει, πόσο θα μείνει, πόσο θα πληρώσει για τη προσέγγιση, το νερό, το ηλεκτρικό; Ποιος κάνει δηλαδή κουμάντο; Ο Δήμαρχος; Κάποιος αντ’αυτού; Με ποια απόφαση ποιού οργάνου;
Ξέρουμε ότι μέχρι σήμερα η παλιά προβλήτα λειτουργούσε «άτυπα» παρά το γεγονός ότι χωρούσε πολλά σκάφη και είχε παροχές νερού και ηλεκτρικού. Και ποτέ δεν μάθαμε αν είχε έσοδα και πόσα ήταν αυτά, ή αν είχε μόνο έξοδα που πληρώναμε δημότες και παραθεριστές από τα δημοτικά τέλη. Και αναρωτηθήκαμε αν αυτή η «άτυπη» λειτουργία θα συνεχιστεί και στο υψηλού κόστους έργο (4,5 εκ €) προς όφελος ορισμένων που πρόλαβαν να «καπαρώσουν» θέσεις. Συνήθης πρακτική εδώ και αλλού. Συντριπτική, αρνητικά βέβαια, η σύγκριση με το μικρό λιμάνι της Λιναριάς στη Σκύρο. Ένα λιμανάκι με ελάχιστες θέσεις πρόσδεσης (ούτε τις μισές από ότι είχε ο παλαιός προβλήτας) και έχει μια σειρά υπηρεσιών: άνθρωπο που κατευθύνει και δένει, νερό, ηλεκτρικό, wi-fi, ντουζιέρες, καρότσια μεταφοράς απορριμμάτων, δίκτυο πυρασφάλειας, τουριστικές πληροφορίες και από φέτος πλυντήριο και πρατήριο καυσίμων. Στο λιμάνι. Ένα καταφύγιο σκαφών που έχει πάρει πολλές διακρίσεις όπως μπορεί να διαβάσει κανείς στην ιστοσελίδα του (http://www.linariaport.gr/). Καμία σύγκριση δεν είναι δυνατή. Εκείνοι χωρίς ουσιαστικές δυνατότητες προσπαθούν οργανωμένα να κάνουν «κόμβο» το μικρό και απομονωμένο λιμάνι τους. Εμείς τόσα χρόνια δεν αξιοποιήσαμε το λιμάνι. Η κάποιοι το αξιοποίησαν για λογαριασμό τους. Ετσι θα συνεχίσουμε;
Φτάνοντας πριν μερικές ημέρες στη Σέριφο, είδαμε και από κοντά όχι απλά να έχει ολοκληρωθεί το τουριστικό καταφύγιο στο Λιβάδι Σερίφου αλλά και να λειτουργεί αφού ήταν γεμάτο σκάφη και φωτισμένο.
Και κάτι άλλο περίεργο τράβηξε τη προσοχή μας. Στο σημείο που σταματούσε πάντα το λεωφορείο για να φορτώσει επιβάτες για Χώρα, είναι κατασκευασμένη (ευτυχώς) μια εσοχή. Φανταζόμαστε για να σταθμεύει το λεωφορείο και να μην εμποδίζει την ήδη δύσκολη κυκλοφορία στο τμήμα αυτό της προκυμαίας. Όμως η χρήση της εσοχής εμποδίζεται από τσιμεντένια ……., ενώ μια κορδέλα είναι στερεωμένη σε μπετόβεργες. Να εμποδίσει ή να προστατεύσει ποιόν από τι; Η κατασκευή στο σημείο αυτό δεν έχει κάποια εμφανή ατέλεια. Αλλωστε όσοι περιμένουν το λεωφορείο στέκονται πίσω από τις «μπάρες» και όταν έρχεται η στιγμή να ανέβουν στο λεωφορείο, ελίσσονται ανάμεσα στις μπετόβεργες που στέκουν απειλητικές. Το ίδιο κάνουν και όσα άτομα διέρχονται από εκείνο το σημείο.
Ρωτώντας να μάθουμε γιατί όλα αυτά πήραμε την εξής «κουφή» απάντηση: γιατί δεν έχει παραδοθεί το έργο!!!!! Και το λεωφορείο σταθμεύει στη μέση του «δρόμου» δημιουργώντας κομφούζιο ειδικά τις ώρες του πλοίου και όχι μόνο αφού τα αυτοκίνητα και φέτος είναι πολλά.
Τι λέει ο Δήμαρχος για όλα αυτά; Εχουμε «συνηθίσει» στο νησί να μην υπάρχουν κανόνες ή και όταν μπαίνουν να μην τηρούνται
Και βέβαια τι λέει ο Λιμενάρχης Σερίφου που είναι υπεύθυνος για τη τήρηση της τάξης και της ασφάλειας στο λιμάνι;
Πηγή : Γιάννης Σπιλάνης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου