Υπόμνημα στον υπουργό Εσωτερικών κο Παναγιώτη Κουρουμπλή απέστειλαν χθες τα μέλη του Συλλόγου Εργαζομένων Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης στα Δωδεκάνησα, περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί, τα προβλήματα που παρουσιάζονται από την έλλειψη προσωπικού, ενώ ταυτόχρονα ζητούν ευθέως την μεταφορά της έδρας στη Ρόδο, επιχειρηματολογώντας γι αυτό, με τεκμηριωμένες προτάσεις, απόψεις και θέσεις.
Στο υπόμνημα προς τον Υπουργό, αναφέρεται συγκεκριμένα:
«Υπόμνημα
προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Παναγιώτη Κουρουπλή
Οι εργαζόμενοι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σας καταθέτουμε σειρά θεμάτων που άπτονται των αρμοδιοτήτων σας και για τα οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε κάτω από συνθήκες ιδιαίτερα δύσκολες όσον αφορά την εργασιακή μας καθημερινότητα.
«Υπόμνημα
προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Παναγιώτη Κουρουπλή
Οι εργαζόμενοι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σας καταθέτουμε σειρά θεμάτων που άπτονται των αρμοδιοτήτων σας και για τα οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε κάτω από συνθήκες ιδιαίτερα δύσκολες όσον αφορά την εργασιακή μας καθημερινότητα.
Έλλειψη προσωπικού
Την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου συγκρότησαν με τον Καλλικράτη οι δύο Νομαρχίες Δωδεκανήσου και Κυκλάδων. Προβληματικές και οι δυο από άποψη προσωπικού, διέθεταν 667 συνολικά υπαλλήλους.
Σήμερα μετά την απομάκρυνση μεγάλου αριθμού υπαλλήλων κυρίως λόγω συνταξιοδότησης ο αριθμός των υπηρετούντων ανέρχεται σε 451.
Με τέτοια συρρίκνωση του προσωπικού η Περιφέρεια μας αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα προκειμένου να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της.
Την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου συγκρότησαν με τον Καλλικράτη οι δύο Νομαρχίες Δωδεκανήσου και Κυκλάδων. Προβληματικές και οι δυο από άποψη προσωπικού, διέθεταν 667 συνολικά υπαλλήλους.
Σήμερα μετά την απομάκρυνση μεγάλου αριθμού υπαλλήλων κυρίως λόγω συνταξιοδότησης ο αριθμός των υπηρετούντων ανέρχεται σε 451.
Με τέτοια συρρίκνωση του προσωπικού η Περιφέρεια μας αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα προκειμένου να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της.
Γνωρίζετε ότι οι δυο νομοί αποτελούν τους πλέον επισκέψιμους τουριστικούς προορισμούς της Χώρας.
Κρίσιμες λοιπόν υπηρεσίες που έχουν σχέση με τους ελέγχους (επόπτες υγείας, κτηνίατροι, Δ/νση Εμπορίου κ.τ.λ.) στην κατ’ εξοχήν Τουριστική Περιφέρεια της χώρας (6 εκατομμύρια τουρίστες) είναι υποστελεχωμένες και σε ορισμένους τουριστικούς προορισμούς π.χ. Κω είναι ανύπαρκτες.
Κρίσιμες λοιπόν υπηρεσίες που έχουν σχέση με τους ελέγχους (επόπτες υγείας, κτηνίατροι, Δ/νση Εμπορίου κ.τ.λ.) στην κατ’ εξοχήν Τουριστική Περιφέρεια της χώρας (6 εκατομμύρια τουρίστες) είναι υποστελεχωμένες και σε ορισμένους τουριστικούς προορισμούς π.χ. Κω είναι ανύπαρκτες.
Και δεν μιλάμε για τον βασικό μας στόχο για παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στους επισκέπτες των νησιών αλλά για στοιχειώδη παροχή υπηρεσιών, δηλαδή την διενέργεια των ασκουμένων ελέγχων σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και τις σχετικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Και αν αυτό συμβαίνει με τα 10 τουριστικά νησιά φανταστείτε με τα υπόλοιπα 38 όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα ούτε καν επίσκεψης το καλοκαίρι.
Και αν αυτό συμβαίνει με τα 10 τουριστικά νησιά φανταστείτε με τα υπόλοιπα 38 όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα ούτε καν επίσκεψης το καλοκαίρι.
Και να φανταστείτε πως βασικός πυλώνας της οικονομίας μας είναι ο Τουρισμός.
Το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό με δυσκολία καταφέρνει ν’ ανταποκριθεί στις ανάγκες που συνεχώς διευρύνονται, είναι δε αυτονόητο ότι η νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί να επιφέρει συνέπειες στην ταχύτητα διεκπεραίωσης των υποθέσεων, σε μια εποχή μάλιστα που χρειάζεται γρήγορος βηματισμός και αυξημένα αντανακλαστικά από την Δημόσια Διοίκηση, θέτοντας πλέον ορατό ζήτημα λειτουργικότητας των Υπηρεσιών μας, με άμεσο επακόλουθο την εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες.
Το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό με δυσκολία καταφέρνει ν’ ανταποκριθεί στις ανάγκες που συνεχώς διευρύνονται, είναι δε αυτονόητο ότι η νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί να επιφέρει συνέπειες στην ταχύτητα διεκπεραίωσης των υποθέσεων, σε μια εποχή μάλιστα που χρειάζεται γρήγορος βηματισμός και αυξημένα αντανακλαστικά από την Δημόσια Διοίκηση, θέτοντας πλέον ορατό ζήτημα λειτουργικότητας των Υπηρεσιών μας, με άμεσο επακόλουθο την εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες.
Θεσμική αναθεώρηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της τοπικής αυτοδιοίκησης Β΄βαθμού θα πρέπει να προβλέπει ρητά τη νησιωτικότητα (γεωγραφικός κατακερματισμός και θέση, παραμεθόριος, κακή διασύνδεση μεταξύ των νησιών, αποκλεισμοί λόγω κακών καιρικών συνθηκών κ.λπ.), να υπηρετεί τη λειτουργικότητα, την αποτελεσματικότητα και να ενδυναμώνει την κοινωνική της αποστολή.
Η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της τοπικής αυτοδιοίκησης Β΄βαθμού θα πρέπει να προβλέπει ρητά τη νησιωτικότητα (γεωγραφικός κατακερματισμός και θέση, παραμεθόριος, κακή διασύνδεση μεταξύ των νησιών, αποκλεισμοί λόγω κακών καιρικών συνθηκών κ.λπ.), να υπηρετεί τη λειτουργικότητα, την αποτελεσματικότητα και να ενδυναμώνει την κοινωνική της αποστολή.
Η κεντρική κυβέρνηση πρέπει να δώσει αυτονομία, πόρους και αρμοδιότητες (όπως γίνεται στην ΕΕ)
Να μεταφερθούν όλες οι αρμοδιότητες από την αποκεντρωμένη διοίκηση και τις αποκεντρωμένες δομές των Υπουργείων (Τουρισμού, Αγροτικής Ανάπτυξης, Εργασίας κτλ) στις περιφέρειες, με αντίστοιχη ενίσχυση του προσωπικού (ή και με μεταφορά από τις αποκεντρωμένες) και να μην επιτρέπεται να υπάρχουν σ’ αυτό το επίπεδο, αποκεντρωμένες κρατικές υπηρεσίες με αντικείμενα παράλληλα με τον Β’ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Να μεταφερθούν όλες οι αρμοδιότητες από την αποκεντρωμένη διοίκηση και τις αποκεντρωμένες δομές των Υπουργείων (Τουρισμού, Αγροτικής Ανάπτυξης, Εργασίας κτλ) στις περιφέρειες, με αντίστοιχη ενίσχυση του προσωπικού (ή και με μεταφορά από τις αποκεντρωμένες) και να μην επιτρέπεται να υπάρχουν σ’ αυτό το επίπεδο, αποκεντρωμένες κρατικές υπηρεσίες με αντικείμενα παράλληλα με τον Β’ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η ανάγκη εργαζομένων και πολιτών να βρίσκονται δίπλα στα κέντρα των αποφάσεων είναι δεδομένη.
Η έδρα ολοένα και περισσότερο καθίσταται κυρίαρχη στη συγκέντρωση υπηρεσιών και διευθύνσεων. Δεν μπορεί να γίνει ανεκτή η διαχρονικά διοικητική υποβάθμιση της περιοχής μας.
Η έδρα ολοένα και περισσότερο καθίσταται κυρίαρχη στη συγκέντρωση υπηρεσιών και διευθύνσεων. Δεν μπορεί να γίνει ανεκτή η διαχρονικά διοικητική υποβάθμιση της περιοχής μας.
Το μεγαλύτερο οικονομικά, υπηρεσιακά και πληθυσμιακά νησί της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για πολλοστή φορά «καπελώνεται» καθώς η έδρα του ελεγκτή νομιμότητας θα βρίσκεται στη Σύρο.
Η Ρόδος των 120.000 κατοίκων είναι αυτονόητο ότι πρέπει να γίνει η έδρα της περιφέρειας Νότιου Αιγαίου για να αποκατασταθεί η πολύχρονη διοικητική αδικία.
Υπερέχει πληθυσμιακά, είναι το μεγαλύτερο οικονομικό και τουριστικό κέντρο σε όλο το Αιγαίο και όχι μόνο στο Νότιο.
Η Ρόδος των 120.000 κατοίκων είναι αυτονόητο ότι πρέπει να γίνει η έδρα της περιφέρειας Νότιου Αιγαίου για να αποκατασταθεί η πολύχρονη διοικητική αδικία.
Υπερέχει πληθυσμιακά, είναι το μεγαλύτερο οικονομικό και τουριστικό κέντρο σε όλο το Αιγαίο και όχι μόνο στο Νότιο.
Διαθέτει διεθνές αεροδρόμιο, έχει Πανεπιστήμιο και Ανώτερες σχολές, είναι πολιτισμικός κόμβος ,με σημαντική υπεροχή και συμβολή στην Εθνική Οικονομία. Και το σπουδαιότερο, γεωγραφικά αποτελεί εθνικό και ευρωπαϊκό σύνορο. Πουθενά στην Ελλάδα δεν υπάρχει έδρα περιφέρειας σε μικρότερο αστικό κέντρο, παρά μόνο στο Νότιο Αιγαίο. Είναι η μόνη Περιφέρεια που ενώ κατά πολύ μεγαλύτερη πόλη (6 φορές) πληροί όλα τα κριτήρια, η έδρα της βρίσκεται σε μικρότερη πόλη !!
Υπηρεσιακό Συμβούλιο Τοποθέτηση διορισμένων τακτικών μελών ( η από 21-6-2016 επιστολή μας)
Υπηρεσιακό Συμβούλιο Τοποθέτηση διορισμένων τακτικών μελών ( η από 21-6-2016 επιστολή μας)
Για λόγους ισονομίας και ικανοποίησης του αισθήματος δικαίου επιβάλλεται η τροποποίηση του άρθρου 171 του Ν. 4389/2016 περίπτωση αα), «ως προς τη συγκρότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων από τρεις (3) μόνιμους υπαλλήλους και τους αναπληρωτές αυτών ………… και υπηρετούν στην έδρα του ή στο Νομό Αττικής, για τα υπηρεσιακά συμβούλια που εδρεύουν στο Νομό
Ο περιορισμός που τίθεται στη συγκρότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων, ότι δηλαδή και οι τρεις μόνιμοι υπάλληλοι και οι αναπληρωτές αυτών πρέπει να υπηρετούν στην έδρα του υπηρεσιακού συμβουλίου είναι καταφανώς άδικος και σαφώς δεν προκρίνει την ισότιμη μεταχείριση όλων των υπαλλήλων, οι οποίοι απασχολούνται με το ίδιο καθεστώς εργασίας (καθήκοντα προϊσταμένων διεύθυνσης, έχουν τον περισσότερο χρόνο άσκησης καθηκόντων προϊσταμένων διεύθυνσης).
Να εξαλειφθεί με ρητή νομοθετική πρόβλεψη η δυσμενής και άνιση μεταχείριση, την οποία υφίστανται οι υπάλληλοι, οι οποίοι δεν υπηρετούν στην έδρα του υπηρεσιακού συμβουλίου, ούτως ώστε στα πλαίσια των θεμελιωδών αρχών της ισότητας και της χρηστής διοίκησης, οι οποίες πρέπει να διέπουν τη δράση της δημόσιας διοίκησης, να περιληφθεί με ρητή νομοθετική πρόβλεψη και αυτή η κατηγορία υπαλλήλων (τουλάχιστον κατά συγκεκριμένο αριθμό και όχι στο σύνολο) στην ως άνω διάταξη του νόμου.
Για το θέμα αυτό έχει ήδη καταγραφεί σημαντική αντίδραση και αναταραχή στους υπαλλήλους της Δωδεκανήσου οι οποίοι δεν είναι διατεθειμένοι να δεχτούν τέτοια αδικία. Σύντομα για το θέμα θα γίνει γενική συνέλευση του συλλόγου. Σε περίπτωση που συγκροτηθεί τέτοιο ΥΣ γίνεται αντιληπτό ότι δεν μπορούμε να συμμετέχουμε σε συλλογικό όργανο στο οποίο τα 4 από 5 μέλη θα προέρχονται από τη Σύρο.
Δεν είναι λογικό ούτε δυνατό να γίνει ανεκτό το 25% των υπαλλήλων της Περιφέρειας που βρίσκονται σε ένα νησί με πληθυσμό 21.500 άτομα (Σύρος) να διαφεντεύουν μέσω του υπηρεσιακού συμβουλίου το 75% των υπαλλήλων, ειδικά όταν το 40% των υπαλλήλων της Περιφέρειας βρίσκονται στην Ρόδο των 120.000 κατοίκων. Για τον λόγο αυτό δεν πρόκειται να αποδεχτούμε καμία απόφαση ενός τέτοιου αντιδημοκρατικού υπηρεσιακού συμβουλίου και θα προσβάλουμε κάθε απόφαση του με κάθε ένδικο μέσο.
Εφόσον δεν μπορεί να βρεθεί τρόπος ισότιμης συμμετοχής στο υπηρεσιακό συμβούλιο των υπαλλήλων της Δωδεκανήσου, ας μεταφερθεί η έδρα της Περιφέρειας στην Ρόδο που είναι το πιο δίκαιο, το λογικό και το αναμενόμενο.
Κατάργηση της ΥΔΕ και μεταφορά αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες
Στο πλαίσιο των αναδιαρθρώσεων, που προωθούνται στο δημόσιο τομέα και στο κράτος γενικότερα, έχουμε σε εξέλιξη και την υλοποίηση της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στις Οικονομικές Υπηρεσίες των δημόσιων φορέων (Περιφερειών κ.α.), σύμφωνα με τον ν. 4337/2015 και των Αποφάσεων, που έχουν ακολουθήσει.
Στο πλαίσιο των αναδιαρθρώσεων, που προωθούνται στο δημόσιο τομέα και στο κράτος γενικότερα, έχουμε σε εξέλιξη και την υλοποίηση της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στις Οικονομικές Υπηρεσίες των δημόσιων φορέων (Περιφερειών κ.α.), σύμφωνα με τον ν. 4337/2015 και των Αποφάσεων, που έχουν ακολουθήσει.
Με τον τρόπο αυτό μεταβιβάζεται η ευθύνη της κάθε πολιτικής επιλογής στους διευθυντές των οικονομικών υπηρεσιών, οι οποίοι θα κληθούν να ελέγχουν την νομιμότητα των ενεργειών των πολιτικών τους προϊσταμένων, να διασφαλίζουν ότι «οι δεσμεύσεις που εγκρίνονται και καταχωρούνται αφορούν νόμιμες και κανονικές δαπάνες», ότι για «όλες τις πολυετείς υποχρεώσεις του προϋπολογισμού, έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις», ότι «τα τιμολόγια αγαθών και υπηρεσιών εξοφλούνται εντός των προθεσμιών που προβλέπονται», ότι «δεν συσσωρεύονται ληξιπρόθεσμες οφειλές» κλπ.
Θα πολλαπλασιαστούν οι πιέσεις από τους φορείς- αρχές στους οικονομικούς υπαλλήλους, που θα ασκούν τον έλεγχο νομιμότητας των δαπανών.
Θα πολλαπλασιαστούν οι πιέσεις από τους φορείς- αρχές στους οικονομικούς υπαλλήλους, που θα ασκούν τον έλεγχο νομιμότητας των δαπανών.
Αποτελεί ή όχι παραλογισμό, διοικητικά υφιστάμενοι να ελέγχουν τους προϊσταμένους τους;
Σύμφωνα με το Ν.2362/95 οι υπάλληλοι των ΥΔΕ δεν θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και ευθύνονται μόνο για δόλο ή βαρεία αμέλεια κατά τις διατάξεις του ΥΚ.
Σύμφωνα με το Ν. 4337/2015 ο προϊστάμενος οικονομικών υπηρεσιών υπέχει αστική ευθύνη και για κάθε ζημία που προξένησε στον οικείο φορέα από δόλο ή βαριά αμέλεια.
Σύμφωνα με το Ν.2362/95 οι υπάλληλοι των ΥΔΕ δεν θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και ευθύνονται μόνο για δόλο ή βαρεία αμέλεια κατά τις διατάξεις του ΥΚ.
Σύμφωνα με το Ν. 4337/2015 ο προϊστάμενος οικονομικών υπηρεσιών υπέχει αστική ευθύνη και για κάθε ζημία που προξένησε στον οικείο φορέα από δόλο ή βαριά αμέλεια.
Ζητάμε:
Την ανάκληση της σχετικής διάταξης του νομοθετικού πλαισίου (ν. 4337/2015 και σχετικές Αποφάσεις). Άρση του καθεστώτος μεταφοράς αστικής ευθύνης στους υπαλλήλους των οικονομικών υπηρεσιών των Περιφερειών.
Τη δημιουργία Δημόσιας Αρχής, για τον έλεγχο των δαπανών, ανεξάρτητης από τους ελεγχόμενους.
Να καθιερωθεί καθολικός, ουσιαστικός και πλήρης έλεγχος όλων των δαπανών.
Την ανάκληση της σχετικής διάταξης του νομοθετικού πλαισίου (ν. 4337/2015 και σχετικές Αποφάσεις). Άρση του καθεστώτος μεταφοράς αστικής ευθύνης στους υπαλλήλους των οικονομικών υπηρεσιών των Περιφερειών.
Τη δημιουργία Δημόσιας Αρχής, για τον έλεγχο των δαπανών, ανεξάρτητης από τους ελεγχόμενους.
Να καθιερωθεί καθολικός, ουσιαστικός και πλήρης έλεγχος όλων των δαπανών.
Νομική στήριξη υπαλλήλων και στα αστικά δικαστήρια
Στο Σχέδιο Νόμου για τη ρύθμιση θεμάτων Ο.Τ.Α. α” και β” βαθμού στο άρθρο 21 «Νομική στήριξη υπαλλήλων ΟΤΑ» θεωρούμε ότι πρέπει να προβλεφθεί νομική στήριξη στους υπαλλήλους και στα αστικά δικαστήρια, καθώς η παραπομπή σε ποινικά δικαστήρια κατά την εκτέλεση του καθήκοντος, για λόγους υστεροβουλίας ακολουθεί και άσκηση αγωγής στα αστικά δικαστήρια. Η δυσχερής δε οικονομική κατάσταση των συναδέλφων δεν επιτρέπει την νομική εκπροσώπηση τους, γεγονός που τους καθιστά ιδιαίτερα ευάλωτους σε αγωγές τέτοιου είδους.
Στο Σχέδιο Νόμου για τη ρύθμιση θεμάτων Ο.Τ.Α. α” και β” βαθμού στο άρθρο 21 «Νομική στήριξη υπαλλήλων ΟΤΑ» θεωρούμε ότι πρέπει να προβλεφθεί νομική στήριξη στους υπαλλήλους και στα αστικά δικαστήρια, καθώς η παραπομπή σε ποινικά δικαστήρια κατά την εκτέλεση του καθήκοντος, για λόγους υστεροβουλίας ακολουθεί και άσκηση αγωγής στα αστικά δικαστήρια. Η δυσχερής δε οικονομική κατάσταση των συναδέλφων δεν επιτρέπει την νομική εκπροσώπηση τους, γεγονός που τους καθιστά ιδιαίτερα ευάλωτους σε αγωγές τέτοιου είδους.
Μέσα ατομικής προστασίας
Στο ίδιο σχέδιο νόμου στο άρθρο 52 που αφορά τα μέσα ατομικής προστασίας να διευκρινιστεί ότι η προμήθεια των ειδών αυτών, αφορά και υπαλλήλους ΟΤΑ β” βαθμού, όπου αναφέρεται ΟΤΑ γενικά, καθώς και οι ΟΤΑ β” βαθμού διαθέτουν υπηρεσίες που απαιτείται η χρήση μέσων αυτοπροστασίας (υπάλληλοι που εργάζονται σε εργαστήρια, διενεργούν αυτοψίες, αδειοδοτήσεις, ελέγχους, καθαρισμούς κλπ).
Στο ίδιο σχέδιο νόμου στο άρθρο 52 που αφορά τα μέσα ατομικής προστασίας να διευκρινιστεί ότι η προμήθεια των ειδών αυτών, αφορά και υπαλλήλους ΟΤΑ β” βαθμού, όπου αναφέρεται ΟΤΑ γενικά, καθώς και οι ΟΤΑ β” βαθμού διαθέτουν υπηρεσίες που απαιτείται η χρήση μέσων αυτοπροστασίας (υπάλληλοι που εργάζονται σε εργαστήρια, διενεργούν αυτοψίες, αδειοδοτήσεις, ελέγχους, καθαρισμούς κλπ).
Μετακινήσεις εκτός έδρας – Δεν μπορούμε να επιδοτούμε τη διαμονή και διατροφή μας.
Δηλώνουμε ουσιαστική αδυναμία να πραγματοποιήσουμε υπηρεσία εκτός έδρας (αυτοψίες έργων, ελέγχους σε νησιά κλπ) γιατί, πολύ απλά, δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε το υπερβολικό κόστος των εξόδων μετακίνησης και διαμονής για το οποίο μας υποχρεώνει η νομοθεσία να το πληρώσουμε από την «τσέπη» μας και μετά από τρείς μήνες (στην καλύτερη περίπτωση) να μας τα αποδώσει η υπηρεσία.
Δηλώνουμε ουσιαστική αδυναμία να πραγματοποιήσουμε υπηρεσία εκτός έδρας (αυτοψίες έργων, ελέγχους σε νησιά κλπ) γιατί, πολύ απλά, δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε το υπερβολικό κόστος των εξόδων μετακίνησης και διαμονής για το οποίο μας υποχρεώνει η νομοθεσία να το πληρώσουμε από την «τσέπη» μας και μετά από τρείς μήνες (στην καλύτερη περίπτωση) να μας τα αποδώσει η υπηρεσία.
Οι ιδιαίτερες συνθήκες μια πολυνησιωτικής Περιφέρειας πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε αυτή την περίπτωση καθώς τα δρομολόγια των πλοίων είναι πολλές φορές σπάνια, ιδιαίτερα κατά την χειμερινή περίοδο και οι συνθήκες μετακίνησης από νησί σε νησί εξαιρετικά δυσχερείς.
Μία μετακίνηση από τη Ρόδο σε νησί της Δωδεκανήσου που θα επιστρέψεις μετά τη μία η ώρα τη νύχτα δεν είναι δυνατόν να θεωρείται αυθημερόν, ή σε μετακίνηση από νησί σε νησί που είναι μικρότερη από 20 ν.μ. να μην έχει δικαίωμα διανυκτέρευσης. Στην περίπτωση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, λόγω των ιδιαιτεροτήτων και των αντικειμενικών δυσχερειών που συνεπάγεται ο νησιωτικός της χαρακτήρας, κάθε μετακίνηση πρέπει να αποσυνδεθεί από όριο αποστάσεων και να θεωρείται εκτός έδρας, με ολόκληρη αποζημίωση και με δικαίωμα διανυκτέρευσης (εάν και όπου απαιτείται).
Απαιτούμε νομοθετική ρύθμιση για προπληρωμή των εξόδων μετακίνησης και διαμονής καθώς και αύξηση σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας αλλά και των συνοδών αποζημιώσεων λόγω του υψηλού κόστους στην διαμονή και διατροφή, αλλά και του γεγονότος ότι για μια μετακίνηση από ένα νησί σε άλλο μπορεί να χρειαστούν όχι απλά 1 αλλά πολλές φορές και 2 και 3 μέρες ή και περισσότερες (καιρού θέλοντος και δρομολογίων – εφοπλιστών επιτρεπόντων).
Κύριε Υπουργέ,
Σας καλούμε ενεργήσετε ως εκλεγμένος εκπρόσωπος των Ελλήνων πολιτών με γνώμονα την αναβάθμιση των υπηρεσιών για υψηλότερου επιπέδου παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες και να υπερασπιστείτε τον κοινωνικό ρόλο της Περιφέρειας, αναλογιζόμενος όχι τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας και τους περιορισμούς που απορρέουν από αυτές, αλλά το χρέος σας ως εκλεγμένου εκπροσώπου των Ελλήνων πολιτών και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή την ιδιότητα σας.
Αποφάσεις “τεχνικού” χαρακτήρα με πρόσκαιρο δημοσιονομικό όφελος, μπορεί να έχουν μακροπρόθεσμα δυσμενέστατα αποτελέσματα συνολικά για τη κοινωνία.
Σας καλούμε ενεργήσετε ως εκλεγμένος εκπρόσωπος των Ελλήνων πολιτών με γνώμονα την αναβάθμιση των υπηρεσιών για υψηλότερου επιπέδου παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες και να υπερασπιστείτε τον κοινωνικό ρόλο της Περιφέρειας, αναλογιζόμενος όχι τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας και τους περιορισμούς που απορρέουν από αυτές, αλλά το χρέος σας ως εκλεγμένου εκπροσώπου των Ελλήνων πολιτών και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή την ιδιότητα σας.
Αποφάσεις “τεχνικού” χαρακτήρα με πρόσκαιρο δημοσιονομικό όφελος, μπορεί να έχουν μακροπρόθεσμα δυσμενέστατα αποτελέσματα συνολικά για τη κοινωνία.
Εμείς, σε συνεχή επαφή και αντλώντας δύναμη από τα μέλη μας, θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε για την αναβάθμιση της εργασίας μας και για τη διασφάλιση ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα παρέχει τα δημόσια αγαθά που οφείλει στους πολίτες.
Σας ευχαριστούμε.
Με εκτίμηση
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
Αντώνιος Γκίκας
Ο Γενικός Γραμματέας
Βασίλειος Γιαννούρης.
Πηγή : http://cyclades24.gr/
Με εκτίμηση
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
Αντώνιος Γκίκας
Ο Γενικός Γραμματέας
Βασίλειος Γιαννούρης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου