Δήμαρχος Μήλου, Γεράσιμος Δαμουλάκης, ευρισκόμενος στη Σύρο, παραχώρησε συνέντευξη στην «Κοινή Γνώμη», σχετικά με συγκεκριμένα θέματα που καλείται να διαχειριστεί για το νησί του, αλλά και γενικότερα για τα προβλήματα που ταλανίζουν τους νησιωτικούς Δήμους.
Υιοθετώντας απόλυτα την άποψη ότι «το πρόβλημα του ενός είναι και πρόβλημα όλων», ο Δήμαρχος Μήλου δίνει το στίγμα της ανάγκης συλλογικής αντιμετώπισης των κοινών θεμάτων που αφορούν στα νησιά, ενώ παράλληλα αναφέρεται και τόσο στα προβλήματα της Μήλου και τον τρόπο αντιμετώπισης τους, όσο και στις μελλοντικές ενέργειες και δράσεις του Δήμου που έχουν ήδη προγραμματιστεί.
Όπως ο ίδιος σημείωσε «Έχει ξεκινήσει μία μεγάλη προσπάθεια από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, να προβληθούν τα θέματα όλων των Δήμων της Ελλάδος. Σε αυτό το πλαίσιο άνοιξε η συζήτηση και για τα θέματα της νησιωτικότητας. Γίνεται κεντρικά μία προσπάθεια να βγουν προς τα έξω τα απλά θέματα που δυσχεραίνουν τη δουλειά μιας δημοτικής αρχής».
Μπορούμε να επικεντρώσουμε στη βασική διαφοροποίηση των νησιωτικών από τους ηπειρωτικούς Δήμους, σε επίπεδο διαχείρισης τους;
Γ. Δ.: «Έχουμε διαφοροποιήσεις στους νησιωτικούς Δήμους όχι μόνο σε σχέση με τους ηπειρωτικούς, αλλά και πληθυσμιακή διαφοροποίηση και μεταξύ των νησιωτικών. Η Ρόδος είναι υπερστελεχωμένη, δίπλα της όμως η Κάλυμνος είναι υποστελεχωμένη. Η Σύρος στελεχωμένη μερικώς, η Μήλος υποστελεχωμένη, η Σίφνος τελειωμένη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο νόμος για τις πολεοδομίες. Αυτός που έφτιαξε αυτό τον νόμο δεν έχει καταλάβει ότι στα νησιά δεν πάμε με τα αυτοκίνητα και ότι για να πας σε ένα νησί, ακόμα και με τις καλύτερες συγκοινωνίες, απαιτείται να φύγεις από το σπίτι σου τρεις ημέρες; Η λογική αυτή δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα.
Εμείς προτιθέμεθα να στείλουμε έγγραφο στον Δήμο της Σύρου-Ερμούπολης να μας αναλάβει πολεοδομικά. Αυτό θα γίνει αφού ενημερώσω τον συνάδελφο μου Δήμαρχο, γιατί δεν είναι εξυπνάδα να βάλεις κάποιον με την πλάτη στον τοίχο, ούτε να κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις τα προβλήματα που αυτός περνάει.
Συνομιλήσαμε για το θέμα και με τον Δήμαρχο Μυκόνου, που έκανε αυτή την κίνηση και πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι αυτή η κίνηση γίνεται όχι για να δημιουργήσουμε πρόβλημα αλλά για να αποδείξουμε ότι αυτός ο νόμος όχι μόνο δεν λειτουργεί αλλά δημιουργεί μεγαλύτερα προβλήματα. Εμείς όταν λέμε ότι ενδιαφερόμαστε για τους δημότες μας ενδιαφερόμαστε στην πράξη, γιατί τον δημότη τον βλέπεις κάθε πρωί, δεν σε βλέπουν από την τηλεόραση».
Βρεθήκατε όλο το προηγούμενο διάστημα αρκετές φορές στο στόχαστρο και μέσα στα Δημοτικά Συμβούλια δεχτήκατε έντονες αντιδράσεις. Όμως και από την πλευρά σας σε αρκετά θέματα οξύνατε τους τόνους.
Γ. Δ.: «Υπάρχει η προσπάθεια που καταβάλλει η δημοτική πλειοψηφία, στην οποία πολλές φορές συμπορεύεται και η μειοψηφία και είναι και το πολιτικό κομμάτι. Οι Δήμαρχοι κατέχουμε πολιτική θέση. Όποιος πάει αντίθετα σε αυτό που πιστεύω εγώ σωστό για τους δημότες είμαι υποχρεωμένος να βγω και να υποστηρίξω τους δημότες μου. Το θέμα του ΦΠΑ δημιούργησε τεράστιο πρόβλημα, οπότε στην ημερίδα για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, που θα γίνει στη Σύρο, θα θέσω και το θέμα του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όπως και το μεταφορικό ισοδύναμο. Αυτά είναι θέματα που επί χρόνια μας απασχολούν, οπότε δεν μπορεί όταν πάω σε μία καρέκλα να τα ξεχάσω, αλλά για να τα διεκδικήσω. Γι’ αυτό είπα ότι όποιος ψήφισε το ΦΠΑ είναι ανεπιθύμητος στη Μήλο. Όχι για μένα αλλά για τη Δημοτική Αρχή της Μήλου με ομόφωνη απόφαση. Εφόσον κανείς δημοτικός σύμβουλος δεν το έχει φέρει ξανά για ψήφιση, δεν μπορούμε να το αλλάξουμε κι εγώ δεν μπορώ παρά να το εφαρμόσω όσο θα είμαι Δήμαρχος. Δεν παίρνω εγώ απόφαση. Εγώ εκτελώ την απόφαση».
Αυτή η μαχητικότητα σας είναι έκδηλη και σε άλλες περιπτώσεις που αφορούν και τον δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης, όταν δηλώνατε ότι και Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων είναι ανεπιθύμητος στη Μήλο.
Γ. Δ.: «Εμένα δεν μπορεί να με κοροϊδέψει κανένας, γιατί ξέρω ποιες αποφάσεις πρέπει να πάρουν τα όργανα και πως πρέπει να κινηθούν. Άρα, αυτός ο οποίος δεν μπορεί να διοικήσει τα όργανα δεν μπορεί να έχει καλή σχέση μαζί μου. Φτιάξαμε στη Μήλο ένα καινούριο νηπιαγωγείο, με προϋπολογισμό 600.000 ευρώ. Το ελληνικό δημόσιο δεν χάλασε ούτε ένα cents, καθώς όλα καλύφθηκαν από το Ίδρυμα Βασιλείου Μελά, στολίδι για τη Μήλο. Ζητήσαμε μπροστά να μας φτιάξει η Περιφέρεια ένα μικρό τμήμα άσφαλτο, ενόψει των εγκαινίων. Έστειλα την επιστολή Απρίλιο-Μάιο και μου απάντησε προχτές η υπάλληλος της υπηρεσίας, υφισταμένη του Αντιπεριφερειάρχη, ότι επειδή έχει τελειώσει το οικονομικό αντικείμενο δεν μπορούν να το φτιάξουν. Ποιόν κοροϊδεύουν; Τον εαυτό τους κοροϊδεύουν. Όταν λέει ότι δεν θα το κάνω αυτό στη Μήλο, ποιόν τιμωρεί, εμένα; Τιμωρεί και κοροϊδεύει αυτούς που τους λέει ψηφίστε με για να σας τα φτιάξω όλα, να γίνουν καλύτερα».
Ποια είναι τελικά τα μεγάλα έργα που έχουν γίνει στη Μήλο;
Γ. Δ.: «Η Περιφέρεια έχει κάνει τις βελτιώσεις του επαρχιακού οδικού δικτύου. Γι’ αυτό δεν μπορώ να πω ότι ο κ. Βενάκης (σ.σ. Έπαρχος Μήλου) δεν έδρασε ακαριαία, γιατί αν δεν ήταν αυτός δεν θα είχε γίνει τίποτα. Το έργο αυτό αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος στον χρόνο κατά τον οποίο γινότανε, αλλά εγώ ήμουν εκεί μαζί με τον κ. Βενάκη. Πίσσα δεν ρίχνουμε τον 7ο μήνα, όταν η Μήλος είναι το νησί με την μεγαλύτερη τουριστική αύξηση. Εγώ βλέπω το όφελος των κατοίκων και εφόσον έπρεπε να γίνουν τα ασφαλτικά λέω ας με στοχοποιήσουν. Η Περιφέρεια όμως έπρεπε να βγει μπροστά και να πει «εμείς το κάνουμε το έργο και ο Δήμος δεν έχει καμία δουλειά, μόνο το απαίτησε». Έκατσε όμως θεατής και γέλαγε. Αρκεί που έγινε το έργο και είναι προς όφελος των Μηλίων».
Στα θέματα καθημερινής διαχείρισης, όπως τα απορρίμματα, όμως τι γίνεται;
Γ. Δ.: «Όταν πρωτοανέλαβα Δήμαρχος, βρέθηκα σε μία σύσκεψη στην Αθήνα, επί Μαχαιρίδη στην Περιφέρεια, όπου είδα ότι υπάρχουν χρήματα για την αποκατάσταση του ΧΑΔΑ. Έχουμε καταφέρει μέχρι αυτή τη στιγμή ο εργολάβος να ολοκληρώνει την αποκατάσταση, να έχουμε ολοκληρώσει το εργοστάσιο της δεματοποίησης, να έχουμε πάρει τα μηχανήματα μεταφοράς των υλικών και είναι στο στάδιο αξιολόγησης η εργολαβία για την λειτουργία του έργου.
Επίσης έχουμε υπογράψει σύμβαση με την Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης για την ανακύκλωση της Μήλου, έχουμε πάρει ένα αυτοκίνητο, έχουμε πάρει τους κάδους, ενισχύουμε την ανακύκλωση του γυαλιού και έρχεται ο εργολάβος από την Σαντορίνη. Κάποιοι που έχουν ονομάσει τους εαυτούς τους Μεσσίες θέλουν να πάω εγώ να κάνω ανακύκλωση από τα σπίτια, να πάω να μαζέψω τους κάδους, να κάνω τον χαμάλη. Εκτός αυτού προχωράμε σε έναν σχεδιασμό με υπόγειους κάδους. Βάλαμε στα χωρία και στον Αδάμαντα».
Προεκλογικά είχατε καταθέσει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα. Σε τι ποσοστό το έχετε καλύψει;
Γ. Δ.: «Το μόνο που δεν έχει προχωρήσει και είναι σε άμεση προτεραιότητα, είναι το κολυμβητήριο της Μήλου, για το οποίο ψάχνουμε ένα πρόγραμμα για να το εντάξουμε.
Επίσης ένας κινητός βραχίονας που εξυπηρετεί τα κρουαζιερόπλοια, ώστε η Μήλος να πάει σε τουρισμό πολλών χιλιάδων, κοντά στο εκατομμύριο, επισκεπτών κρουαζιέρας. Σε αυτό υπάρχουν προβλήματα αλλά ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Ν. Σαντορινιός, έχει βρεθεί πολλές φορές κοντά μου για πολλά θέματα.
Για το αεροδρόμιο έχω μπει στην τελική ευθεία από το 2015.
Με ενημέρωσαν οι αρμόδιες υπηρεσίες ότι δεν έχουν λάβει τις μελέτες, τις οποίες έχουμε ήδη στείλει με αριθμούς πρωτοκόλλου. Τώρα θα πάω για το θέμα στην πρώτη φάση ήρεμος, αλλά στην δεύτερη φάση θα πάω για πόλεμο.
Η γραφειοκρατία είναι αυτή που καταστρέφει το όραμα μας. Ο κόσμος, αυτόν που δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, τον στέλνει, την ώρα των εκλογών, σπίτι του. Απλά αξιολογεί το έργο του».
Πηγή : http://www.koinignomi.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου