2 Ιουν 2022

Νότιο Αιγαίο: Μπήκε η υπογραφή, αιολικά πάρκα σε 14 βραχονησίδες


Επανεμφάνιση κάνει το σχέδιο κατασκευής αιολικών πάρκων σε 14 νησίδες και βραχονησίδες των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Παρότι ο φάκελος περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου απορρίφθηκε πριν από έναν χρόνο από την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος, άλλη υπηρεσία του ίδιου υπουργείου –η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας– πρόσφατα «ανανέωσε» την αρχική άδεια. Η ΡΑΕ υποστηρίζει ότι δεν είχε ενημερωθεί για την απόρριψη της περιβαλλοντικής αδειοδότησης και για τον λόγο αυτό η άδεια δεν ανακλήθηκε ποτέ. 

Η δε εταιρεία εκτιμά ότι το έργο μπορεί να αδειοδοτηθεί με τις απαραίτητες διορθώσεις. Το σχέδιο, που αφορούσε την τοποθέτηση ανεμογεννητριών σε νησίδες και βραχονησίδες της Ανάφης, της Αστυπάλαιας, της Νισύρου, της Αμοργού και της Λέρου, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, καθώς οι περιοχές αυτές θεωρούνται πυρήνες βιοποικιλότητας και φιλοξενούν πολλά απειλούμενα είδη ορνιθοπανίδας.

 Ο φάκελος περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου «κόπηκε» τον Μάιο του 2021 από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος για τρεις λόγους: επειδή κατατέθηκαν πολλές αρνητικές γνωμοδοτήσεις, βάσει των οποίων η μελέτη ειδικής οικολογικής αξιολόγησης παρουσιάζει κρίσιμες ελλείψεις. 

 Επειδή η μελέτη «δεν συσχετίζεται με την κατάσταση διατήρησης των οικοτόπων και ειδών ούτε λαμβάνει υπόψη τα κρίσιμα ενδιαιτήματα των ειδών χαρακτηρισμού των ζωνών ειδικής προστασίας και της μεταναστευτικής ορνιθοπανίδας». Τέλος, επειδή η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου δεν κατάφερε να αποδείξει ότι το έργο δεν θα έχει σημαντικές επιπτώσεις.

 Αντιδράσεις 

 Και ενώ οργανώσεις, φορείς και πολίτες που είχαν αντιταχθεί στο έργο είχαν μείνει με την εντύπωση ότι η υπόθεση τελείωσε εκεί, την προηγούμενη εβδομάδα η ΡΑΕ ήρθε να «ανανεώσει» την άδεια της εταιρείας Κυκλαδικά Μελτέμια για το έργο. 

Συγκεκριμένα, με βάση ρύθμιση στον Ν. 4685/20, η εταιρεία υπέβαλε αίτημα για να αντικατασταθεί η άδεια παραγωγής (αρχική άδεια) με «βεβαίωση παραγωγού ειδικού έργου», διατηρώντας έτσι σε ισχύ την άδεια έως το 2036. Από πλευράς ΡΑΕ, στελέχη της δήλωσαν χθες στην «Καθημερινή» 
πως η απόρριψη του φακέλου ουδέποτε της κοινοποιήθηκε και για τον λόγο αυτό δεν ξεκίνησε διαδικασία ανάκλησης της άδειας. 

Διαδικασία στην οποία ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει ένσταση. Από την πλευρά τους, στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος ανέφεραν στην «Κ» ότι η ΔΙΠΑ δεν έχει υποχρέωση κοινοποίησης των αποφάσεών της στη ΡΑΕ, παρά μόνον στην ενδιαφερόμενη εταιρεία. Η ίδια η εταιρεία πάντως εκτιμά ότι το σχέδιο παραμένει «ζωντανό». «Το έργο δεν έκλεισε. 

Η απορριπτική απόφαση είναι αβάσιμη. Σε κάθε περίπτωση, ό,τι δεν ικανοποιούσε την αδειοδοτική αρχή θα διορθωθεί ή θα συμπληρωθεί και ο φάκελος θα υποβληθεί εκ νέου», λέει στην «Κ» ο Γιώργος Πεχλιβάνογλου, διευθυντής Ανάπτυξης της Eunice (μητρική της Κυκλαδικά Μελτέμια). «Είναι ένα έργο στο οποίο έχουν επενδυθεί εκατομμύρια, έχει γίνει αποδεκτό από ευρωπαϊκούς οργανισμούς και δεν θα το αφήσουμε στην τύχη του» 

Πηγή : https://www.naxospress.gr/

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...