1 Ιουν 2014

Στα αζήτητα η τεχνική βάση της πρώην Ολυμπιακής

Φώτης Φωτεινός 

1/6/2014
 Πριν από μερικά χρόνια έσφυζε από ζωή, σήμερα έχει εξελιχθεί σε μια τεράστια, άδεια αποθήκη. Ο λόγος για την τεχνική βάση της Ολυμπιακής Αεροπορίας στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», η οποία έπαψε να λειτουργεί εδώ και περίπου ένα χρόνο. Η τεχνική βάση κάποτε εξυπηρετούσε 50 ξένες αεροπορικές εταιρείες

Η Marfin Investment Group (MIG), η οποία αγόρασε τον όμιλο της κρατικής Ολυμπιακής το 2009, αποφάσισε να διακόψει τη λειτουργία της Olympic Engineering, τον Μάιο του 2013, εγκαταλείποντας το μεγάλο υπόστεγο της τεχνικής βάσης. Εκτοτε, η τεχνική βάση, η οποία περιήλθε στην κυριότητα του «Ελ. Βενιζέλος», θυμίζει ένα «μεγάλο, άδειο κουτί». Το αεροδρόμιο προσπάθησε να την αξιοποιήσει, με ανεπιτυχή αποτελέσματα. Αν και προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για τη μίσθωσή της, κανένας δεν υπέβαλε προσφορά. Σαν να μην έφτανε αυτό, την προσεχή περίοδο κλιμακώνεται η δικαστική διένεξη μεταξύ MIG και «Ελ. Βενιζέλος».

 Η MIG αιτείται 43,5 εκατ., ως αποζημίωση, από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο χαρακτηρίζει υπερβολική την απαίτηση. Οι δύο πλευρές θα λύσουν τις διαφορές τους στο Δικαστήριο Διεθνούς Διαιτησίας του Λονδίνου (LCIA). Μάλιστα, η διαιτητική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και ήδη πραγματοποιήθηκε, στις 5 Μαρτίου, η πρώτη συνεδρίαση του συγκροτηθέντος Διαιτητικού Δικαστηρίου, παρουσία των διαδίκων μερών.

 Η διαιτητική διαδικασία συνεχίστηκε και προγραμματίστηκαν ακροάσεις για τις 1, 2 και 3 Ιουλίου, οπότε θα λάβουν χώρα και οι καταθέσεις των εκατέρωθεν μαρτύρων. Το ιστορικό της υπόθεσης έχει ως εξής: Ο επενδυτικός όμιλος της MIG, αν και είχε το δικαίωμα λειτουργίας της τεχνικής βάσης έως το 2026, αποφάσισε να την εκχωρήσει στο «Ελ. Βενιζέλος».

 Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, ελήφθη τότε, ως απόρροια της συρρίκνωσης του πτητικού έργου της Olympic Air, η οποία αποδέσμευσε τα περισσότερα από τα μεγάλα αεροσκάφη που διέθετε (Airbus 320), αλλά και της ζημιογόνου πορείας της (η Olympic Engineering είχε ζημίες 8,6 εκατ. το 2012). Η Olympic Engineering, η θυγατρική της MIG που χρησιμοποιούσε το υπόστεγο, προέβη σε καταγγελία της σύμβασης παραχώρησης και μίσθωσης της τεχνικής βάσης.

Κατ” εφαρμογήν της εν λόγω σύμβασης, η Olympic Engineering γνωστοποίησε στον Αερολιμένα Αθηνών απαίτηση 43,5 εκατ. ως αποζημίωση καταγγελίας. Το ποσό υπολογίστηκε με βάση την εκτίμηση της εμπορικής αξίας του μισθωμένου χώρου της τεχνικής βάσης.

 Από την πλευρά του, το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» δεν αμφισβητεί ότι πρέπει να δοθεί κάποια αποζημίωση στη MIG. Αυτό που αμφισβητεί είναι η εκτίμηση της εμπορικής αξίας που έκανε ο επενδυτικός όμιλος.

Πόσω μάλλον, όταν η MIG εκτιμάται ότι αγόρασε το ενεργητικό της τεχνικής βάσης της κρατικής Ολυμπιακής έναντι 17 εκατ. ευρώ.

Οπως και να έχει, μόνο θλίψη προκαλεί το άδειο υπόστεγο, εάν αναλογιστεί κανείς ότι η τεχνική βάση της πρώην Ολυμπιακής, στο αποκορύφωμά της, είχε κύκλο εργασιών 120 εκατ. ευρώ το χρόνο (90 εκατ. αποτελούσαν τα έσοδα από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές), εξυπηρετώντας περισσότερες από 50 ξένες αεροπορικές εταιρείες.

 Πηγή: Ελευθεροτυπία : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...