30 Ιαν 2017

Βρέθηκε το "μαύρο κουτί" του Cabrera: από την Άνδρο στην Αμερική για να λυθεί το μυστήριο.

Φωτογραφία μαύρου κουτιού. Αν και το λένε μαύρο είναι... πορτοκαλί ! Για να βρίσκεται πιο εύκολα...
Τι και ποιος φταίει και το φορτηγό πλοίο Cabrera, έφυγε από την πορεία του και έπεσε με ορμή την νύχτα της παραμονής των Χριστουγέννων στα βράχια του ακρωτηρίου Καμπανος, στη βόρια εσχατιά της Άνδρου, με αποτέλεσμα να προκληθεί μικρής - ευτυχώς - έκτασης ρύπανση στην θάλασσα και τις ακτές;
Περίπου 40 μέρες μετά το ναυάγιο οι λιμενικές αρχές προσπαθούν να βρουν την λύση του μυστηρίου, για να ξεδιαλύνουν αφ' ενός την υπόθεση και αφ ετέρου να καταλογίσουν ευθύνες, σε αυτούς που τους αναλογούν. Οι καταθέσεις του πλοιάρχου και των μελών του πληρώματος που είχαν βάρδια το μοιραίο βράδυ, δεν είναι ιδιαίτερα κατατοπιστικές.
Ήρθε η ώρα λοιπόν του «μαύρου κουτιού»: VDR ή Voyage Data RecorderΑνάλογο δηλαδή με αυτό που έχουν και τα αεροπλάνα.
Βρέθηκε από τους δύτες μέσα στο κουφάρι του βυθισμένου φορτηγού, ανασύρθηκε, παραδόθηκε στον λιμενάρχη Άνδρου υποπλοίαρχο Γ. Σιδέρη και κείνος σήμερα το πρωί, το έστειλε με το πλοίο «Θεολόγος Π.» σφραγισμένο με συνοδεία λιμενοφυλάκων, στο Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος για να παραδοθεί στην επιτροπή διερεύνησης του ατυχήματος.
Από την ανάλυση των στοιχείων θα δοθούν όλες οι απαντήσεις. Όχι όμως στην Ελλάδα, αλλά σε ειδικό εργαστήριο στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου θα «φύγει» τις επόμενες μέρες.
Τι είναι το "μαύρο κουτί"
 
Από τον Καταγραφέα Δεδομένων Ταξιδίου (VDR) θα δουν τι πήγε στραβά και το πλοίο βρέβηκε καρφωμένο πλάγια στα βράχια του Καμπανού κι όχι στον Κάβο Ντόρο... (φωτ. Εν Άνδρω).
Ο Καταγραφέας Δεδομένων Ταξιδίου ή κατά το διεθνή όρο Voyage Data Recorder είναι ένα σύστημα, το οποίο εγκαθίσταται στη γέφυρα του πλοίου, και μπορεί και αναγιγνώσκει και να καταγράψει όλες τις πληροφορίες οι οποίες αφορούν το ταξίδι του πλοίου, έτσι ώστε να διευκολύνονται οι ερευνητές του ατυχήματος να βρουν τα αίτια του γεγονότος.
Δηλαδή μπορεί και καταγράφει συνομιλίες της γέφυρας, τις επικοινωνίες της γέφυρας μέσω της συχνότητας VHF, την ημερομηνία, την ώρα και τη θέση του πλοίου, την κατεύθυνση του πλοίου, την ταχύτητα που έχει αναπτύξει, την εικόνα του Radar, το βύθισμα του πλοίου (δηλαδή πόσο τμήμα το πλοίου βρισκόταν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού), την κατάσταση των μηχανών του πλοίου και την ανταπόκρισή τους στις εντολές του πλοιάρχου τους, συναγερμούς οι οποίοι τέθηκαν σε λειτουργία, την ανταπόκριση του πηδαλίου στις εντολές που δέχεται από το χειριστή και την ταχύτητα του πλοίου.
Εκτός από τα δεδομένα του πλοίου το VDR έχει τη δυνατότητα και αναγιγνώσκει και δεδομένα εξωτερικά του πλοίου, όπως η κατεύθυνση και η δύναμη του ανέμου και η κατάσταση της θάλασσας. Όλες αυτές οι πληροφορίες μπορούν να βελτιώσουν τα μέτρα προστασίας στη θάλασσα, και να ενισχύσουν τον οργανισμό Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα (Safety of Life at Sea – SOLAS).
To Voyage Data Recorder αποτελείται από την Κύρια Ηλεκτρονική Μονάδα, από την Κάψουλα Προστασίας Δεδομένων, από τη Μονάδα Παροχής Ενέργειας, από τη μονάδα Απόκτησης Δεδομένων, από ένα έως εννέα μικρόφωνα και από μία Μονάδα Ειδοποίησης (δηλαδή από έναν συναγερμό).  
Η προστασία των δεδομένων
Η Κάψουλα Προστασίας Δεδομένων είναι τμήμα του Καταγραφέα 
Η Κάψουλα Προστασίας Δεδομένων είναι το τμήμα του Voyage Data Recorder, στο οποίο καταγράφονται και αποθηκεύονται, όλες οι πληροφορίες οι οποίες σχετίζονται με το ατύχημα. Είναι κατασκευασμένο από ανθεκτικά μέταλλα, έτσι ώστε να είναι ανθεκτικό στις κακουχίες. Ζυγίζει από 36,8 κιλά έως 37,2 κιλά. Η διάμετρος της κάψουλας(η κάψουλα έχει κυλινδρικό σχήμα) είναι 220mm, ενώ το ύψος της είναι 400mm. Η κάψουλα στηρίζεται πάνω σε μία βάση, η οποία έχει τετράγωνο σχήμα και η κάθε πλευρά της είναι 340mm.
Η κάψουλα μπορεί να αντέξει συνεχή πρόσκρουση 11ms με επιτάχυνση 50 φορές μεγαλύτερη από εκείνη της βαρύτητας. Μπορεί επίσης να αντέξει απόπειρα διάτρησης από αιχμηρό αντικείμενο βάρους 250kg με διάμετρο αιχμής 100mm, ρίψη από ύψος 3 μέτρων. Η κάψουλα είναι επίσης πυρίμαχη, εφ’ όσον μπορεί να παραμείνει ανέπαφη για δέκα ώρες, κάτω από θερμοκρασία 260ο C και για μία ώρα κάτω από θερμοκρασία 1100ο C και τέλος μπορεί να αντέξει πιέσεις στο βυθό της θάλασσας ίσες με 60MPa, δηλαδή πιέσεις ίσες με αυτές που παρατηρούνται σε βάθος 6000 μέτρων, για 1 συνεχόμενη ώρα, και πιέσεις ίσες με αυτές που παρατηρούνται σε βάθος 3 μέτρων για 30 συνεχόμενες ημέρες.
Άρχισε η ανελκυση του φορτίου με φορτηγίδες
Όλη η δουλεία γίνεται με τα ρυμουλκά, τις φορτηγίδες και τους δύτες. Ο καιρός είναι το κλείδι της υπόθεσης. Και ήδη το φορτίο άρχισε να μαζεύεται (φωτ. Εν Άνδρω). 
Στο μεταξύ άρχισε η ανέλκυση και του πολύτιμου (αλλά και επικίνδυνου για το περιβάλλον) φορτίου που είναι το σιδηρονικελιο, αξιας 6.500.000 δολαρίων. Μεταφέρεται σε φορτηγίδες που έφθασαν στον Καμπανο και από κει σε κάποιο λιμάνι της Αττικής, για να φορτωθούν σε άλλο πλοίο για να παραδοθούν στην συνέχεια στον παραλήπτη τους.
Η διαδικασία απομάκρυνσης από τα αμπάρια όλου του μεταλλεύματος είναι χρονοβόρα και εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες, που τις περισσότερες μέρες είναι απαγορευτικές λόγω θαλασσοταραχής για τέτοιου είδους εργασίες.
Η απορρύπανση των ακτών δεν εχει τελειώσει γι αυτό και δεν έχουν επιβληθεί ακόμα, οι διοικητικές κυρώσεις (πρόστιμα).
Πηγή : http://enandro.gr/

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...