13 Μαΐ 2016

Εποπτεία και Διαχείριση των Οργανισμών Λιμένων

«Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διημερίδα (9-10/5/2016), που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων – Χαιρετισμός Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής».
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε σήμερα (10/05), η διημερίδα της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, με αντικείμενο «Ειδικά θέματα Εποπτείας και Διαχείρισης των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε.». Τη διημερίδα παρακολούθησαν 40 Πρόεδροι / Διευθύνοντες Σύμβουλοι και στελέχη Οργανισμών Λιμένων, ενώ πραγματοποιήθηκαν 18 διαφορετικές εισηγήσεις, σε ένα διήμερο ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων, για κρίσιμα και επίκαιρα ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία της λιμενικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.
Στον χαιρετισμό του ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, απευθυνόμενος στους Προέδρους / Διευθύνοντες Συμβούλους καθώς και σε στελέχη των Οργανισμών, επεσήμανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
«Η προσπάθεια για την ανάπτυξη της λιμενικής βιομηχανίας στη χώρα μας είναι κοινή, της Κυβέρνησης και των Διοικήσεων των Οργανισμών Λιμένων. Η στρατηγική της Κυβέρνησης στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, κινείται σε βασικούς άξονες στρατηγικής οι οποίοι αφορούν:
Στην εξυπηρέτηση πλαισίου στόχων, ώστε τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας να ενταχθούν αποτελεσματικά στο συνολικό σχέδιο εξυπηρέτησης της παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας. Για το σκοπό αυτό, είναι αναγκαίο, οι Διοικήσεις των λιμένων και οι Υπηρεσίες του Υπουργείου, να προχωρήσουν με ταχύ ρυθμό στην προετοιμασία, κατάθεση και έγκριση των Master Plans.
Στην ανάδειξη των ελληνικών λιμανιών σε διεθνείς πόλους έλξης φορτίων και επιβατών. Απαραίτητο στοιχείο για την ανάδειξη των ελληνικών λιμανιών σε διεθνείς πόλους έλξης φορτίων και επιβατών, είναι η αναβάθμιση των υποδομών τους, ως προϋπόθεση για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Δυστυχώς, παθογένειες του παρελθόντος για τις οποίες είχαν ευθύνη, όχι μόνο οι ελληνικές, αλλά και οι ευρωπαϊκές πολιτικές που κατεύθυναν τις επενδύσεις σε υποδομές κυρίως στις χερσαίες μεταφορές, έχουν οδηγήσει σε περιορισμένο αριθμό επενδύσεων σε λιμάνια. Το επόμενο διάστημα το Υπουργείο έχει σχεδιάσει να αναλάβει πρωτοβουλίες, ώστε τα λιμάνια να μπουν πιο δυναμικά και αποτελεσματικά σε αυτό το συνολικό σχεδιασμό.
Στην αποτελεσματική ένταξη των μεγάλων λιμανιών της χώρας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και γενικότερα η ένταξη των λιμένων στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο λιμενικής λειτουργίας.
Στην αξιοποίηση και ενίσχυση της γνώσης και της εμπειρίας των εργαζομένων του κλάδου και στην κατοχύρωση ασφαλών και σταθερών σχέσεων εργασίας. Απαιτείται σαφέστερο πλαίσιο, που θα κατοχυρώνει τη λιμενική εργασία ως σημαντικό κεφάλαιο για τη λιμενική βιομηχανία. Ήδη, βρισκόμαστε σε επαφή με το Υπουργείο Εργασίας προκειμένου αυτό το πλαίσιο σύντομα να υπάρξει και να είναι λειτουργικό. Επίσης, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, εγκρίθηκαν προσλήψεις υπαλλήλων στα λιμάνια, που θα αναβαθμίσουν σημαντικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Στη σύνδεση των λιμανιών με τις τοπικές κοινωνίες. Η αρμονική σχέση των λιμανιών με τις τοπικές κοινωνίες, αποτελεί προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία τους. Οι προσπάθειες που έχουν ήδη ξεκινήσει με τη συνεργασία Διοικήσεων Οργανισμών Λιμένων, των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε χώροι που δεν έχουν λιμενική χρήση ή δεν εντάσσονται στους μελλοντικούς αναπτυξιακούς σχεδιασμούς των λιμένων, να αποδοθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θα συνεχιστούν και θα επιταχυνθούν.
Επίσης, θέλω να αναφερθώ σε δύο σημαντικά ζητήματα που αφορούν στη συνολική λειτουργία του λιμενικού συστήματος.
Το πρώτο αφορά στην ανάγκη επαναξιολόγησης της λειτουργίας του και σχεδιασμού του λιμενικού συστήματος. Η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής έχει ήδη επεξεργαστεί ένα βασικό σχέδιο διαβούλευσης όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την επαναξιολόγηση της λειτουργίας και του σχεδιασμού του λιμενικού συστήματος, το οποίο σύντομα θα ανακοινωθεί ώστε και οι Διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων να έχουν άμεση εμπλοκή.
Το δεύτερο αφορά στο σχέδιο νόμου για τη ΔΑΛ και τη ΡΑΛ που έχει τεθεί σε διαβούλευση. Είναι ένα σχέδιο που προσπαθεί να αναβαθμίσει το λιμενικό σύστημα. Οι σχεδιαζόμενες αυτές αλλαγές βασίζονται στην επιλογή μιας θεσμικής οργάνωσης λειτουργίας και ανάπτυξης με τέσσερεις διαφορετικούς πυλώνες:
i. Τον πυλώνα της Κεντρικής Διοίκησης, με τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
ii. Τον πυλώνα της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.
iii. Τον πυλώνα της Δημόσιας Αρχής Λιμένα.
iv. Τον πυλώνα των φορέων διοίκησης των λιμένων και των παρόχων λιμενικών υπηρεσιών.
Τέλος, θέλω να αναφέρω, ότι είναι αναγκαίο όλοι να δίνουμε καθημερινό αγώνα για να αποδείξουμε όχι μόνο την πρόθεσή μας, αλλά και την αποτελεσματική αποφασιστικότητά μας, για διαφανή και έντιμη διαχείριση του δημοσίου πλούτου. Σας βεβαιώνω και πάλι, και αυτό αποτυπώθηκε και με τις πρόσφατες παρεμβάσεις μας και στο χώρο μας, ότι σύσσωμη η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να μην αφήσει κανένα περιθώριο αποκλίσεων και παρερμηνειών των προθέσεών της, σε αυτό τον τομέα. Σας καλώ όλες και όλους να είστε άτεγκτοι στην άμεση αντιμετώπιση κάθε κρούσματος διαφθορά, συναλλαγής και διαπλοκής στους Οργανισμούς που διοικείτε ή εργάζεστε».
dim1_0 - Αντιγραφή
dim2 - Αντιγραφή
dim3 - Αντιγραφή
dim4 - Αντιγραφή
 dim6 - Αντιγραφή

Πηγή : http://www.rpn.gr

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...