6 Μαρ 2017

Ενδοκυκλαδικές φουρτούνες: Η Άνδρος στην απομόνωση...

Άντε να δούμε πως θα πηγαίνουμε από την Άνδρο στη Σύρο με τα νέα δρομολόγια των ενδοκυκλαδικών που σχεδιάσαν οι "εγκέφαλοι" (ή μάλλον οι ανεγκέφαλοι) του υπουργείου Ναυτιλίας. Στην φωτογραφία η Σύρος (για να μην την ξεχάσουμε!!!) από το αρχείο του Εν Άνδρω.  
(Για μια ακόμα φορά η Άνδρος είναι απούσα σε ότι σχεδιάζεται γι' αυτήν. Τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια που ανακοινώθηκαν από την κυβερνηση μοιάζει να έχουν ξεχάσει εντελώς τους λόγους σύνδεσης μας με την πρωτεύουσα των Κυκλάδων Ερμούπολη. Και καλά η κυβέρνηση κάνει ότι μπορεί να πετάξει την Άνδρο στην άκρη, αλλά αυτοί που εξελέγησαν για να εκπροσωπήσουν το νησί τι κάνουν; Πήραν άραγε είδηση για το ενδοκυκλαδικό μπάχαλο που δημιούργησε το υπουργείο Ναυτιλίας σε όλους, αλλά ιδίως στην Άνδρο; Μέχρι τώρα στο site μας έχουν φτάσει δύο κείμενα για το θέμα, τα οποία και δημοσιεύουμε. Το ένα από οργισμένο ανδριώτη και το άλλο από το επιμελητήριο Κυκλάδων.  - "Εν Άνδρω")
(α) Απαράδεκτα τα δρομολόγια για Σύρο. Ποιοι αδιαφόρησαν και ποιοι ευθύνονται…
Η Άνδρος χάνει ένα-ένα τα κεκτημένα της από μια κυβέρνηση που αυτοσχεδιάζει ακόμα και στα δρομολόγια των πλοίων. Και εκείνοι που από την Άνδρο θα έπρεπε να δώσουν μάχη για να μην συμβεί αυτό περπατούν χαμογελώντας στην αγορά χωρίς ίχνος συνείδησης.
Το νησί απομονώνεται, οι πολίτες υποβάλλονται σε ταλαιπωρία και άδικα έξοδα και αυτοί που ευθύνονται για την κοινωνική υποβάθμιση του τόπου, νοιάζονται μόνο να σφίξουν χέρια σε πίτες και πανηγύρια, να «χαϊδέψουν» αυτιά με τοπικιστικές κορώνες, προσβλέποντας σε «πελάτες» για τις επόμενες εκλογές.
Το ποτήρι ξεχείλισε πλέον, με την ανακοίνωση των δρομολογίων των πλοίων  «Άρτεμις» και «Aqua Spirit», που συνδέουν την Άνδρο με την Σύρο, την πρωτεύουσα του Νομού και έδρα όλων των βασικών και ζωτικών Δημοσίων Υπηρεσιών. Τα δρομολόγια δεν είναι καθόλου εξυπηρετικά. Αντίθετα είναι εξοντωτικά και ιδιαίτερα δαπανηρά για όποιον έχει επαγγελματική ανάγκη να μεταβεί στην Ερμούπολη.
Μέχρι πριν λίγο καιρό το πλοίο που εκτελούσε ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο ξεκινούσε νωρίς το πρωί από το Γαύριο και επέστρεφε το ίδιο βράδυ, δίνοντας έτσι τον απαιτούμενο χρόνο στον Ανδριώτη να τελειώσει τις δουλειές του και να επιστρέψει. Τώρα είναι υποχρεωμένος να διανυκτερεύσει στην Σύρο, σε μια εποχή που ακόμα και ένα ευρώ είναι ιδιαίτερα πολύτιμο για τον οποιοδήποτε.
Κι εσείς τι κάνατε και που είσαστε κ. Δήμαρχε, κ.. Έπαρχε και κ. Γενικέ Γραμματέα της κυβέρνησης; Εσείς ειδικά κ. Γραμματέα της κυβέρνησης, που από την θέση σας έχετε πρόσβαση στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Τι κάνατε όταν το διπλανό υπουργείο σχεδίαζε αυτά τα απαράδεκτα για τον τόπο δρομολόγια;
Ιδού τα δρομολόγια που ισχύουν και αναλογιστείτε ποιον εξυπηρετούν...
Αλήθεια ποιες είναι οι προτάσεις και των τριών σας; Που είσαστε όταν στην συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, εγκρίνονταν και υλοποιούνταν τα σχέδια να φεύγουν τα πλοία, λίγο πριν τα μεσάνυχτα, από το νησί; Απλά είσαστε για άλλη μια φορά απόντες…
Και καλά, να υποθέσουμε ότι δεν γνωρίζατε εκ των προτέρων για τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης που βλάπτουν την Άνδρο. Μετά που το είδατε και μέχρι σήμερα τι έχετε κάνει πολιτικά για να αντιδράσετε; Τι δηλώσατε; Τι ενημέρωση σε έαν κόσμο που δεν πήρε είδηση κάνατε; Μιλάτε για τόσα. Αλλά αυτό το... ξεχάσατε!!!
Τις απαντήσεις για την ανεπάρκεια και αδιαφορία σας να τις δώσετε σε κείνους από τους οποίους θα ξαναζητήσετε την ψήφο τους…
Δ.Ζ. 
 
(β) Το Επιμελητήριο Κυκλάδων ενημερώσει (και διαμαρτύρεται) για τις άγονες γραμμές
Οι πρόσφατες αλλαγές στην ενδοκυκλαδική επικοινωνία και τις άγονες γραμμές, έχουν προκαλέσει αναστάτωση και αντιδράσεις στον επιχειρηματικό κόσμο των Κυκλάδων αλλά και γενικότερα στις τοπικές κοινωνίες των νησιών. Όπως ήταν αναμενόμενο, το Επιμελητήριο Κυκλάδων έγινε αποδέκτης μεγάλου αριθμού κλήσεων από επιχειρήσεις – μέλη μας οι οποίες ζητούν έγκυρη ενημέρωση σχετικά με το θέμα.
Κατανοώντας απόλυτα το μέγεθος του ζητήματος και τη σημασία αυτών των συνδέσεων για τα νησιά μας, θα θέλαμε να ενημερώσουμε κάθε επιχείρηση–μέλος μας αλλά και κάθε κάτοικο των Κυκλάδων, σχετικά με τις ενέργειες του Επιμελητηρίου και τις εξελίξεις στις άγονες γραμμές.  
Πιστεύουμε ότι είναι γνωστή η προτεραιότητα που διαχρονικά δίνει το Επιμελητήριο Κυκλάδωνστο ακτοπλοϊκό ζήτημα και στη νησιωτικότητα γενικότερα, με παρεμβάσεις και αγώνες τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναγνωρίζοντας ότι είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για τη βιωσιμότητα των τοπικών οικονομιών στις Κυκλάδες.
Σε αυτή την κατεύθυνση, μόλις έγινε γνωστή ή πρόθεση δρομολόγησης σαρωτικών αλλαγών στις άγονες γραμμές, βασισμένων σε ένα λανθασμένο και ελλιπή σχεδιασμό, ξεκινήσαμε μια σειρά επαφών με Επάρχους, Δημάρχους, ναυτικούς πράκτορες και άλλους τοπικούς φορείς.
Αφού διαπιστώθηκε και καταγράφηκε η αντίθεση στις συγκεκριμένες προτάσεις, θεωρήσαμε ότι δεν θα τίθεντο τελικά σε ισχύ, αφού το Υπουργείο έδειξε ότι αντιλαμβάνεται πως τα νέα δρομολόγια θα δημιουργούσαν περισσότερα προβλήματα απ’ ότι θα έλυναν, δεδομένου ότι ο σχεδιασμός αυτός, ήταν μακρυά από τις πραγματικές ανάγκες και δεν θα εξυπηρετούσε σε καμία περίπτωση τα νησιά μας.
Προς μεγάλη μας έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι εν τω μεταξύ αυτές οι αλλαγές εστάλησαν προς έγκριση στα Λιμεναρχεία, δηλαδή βρίσκονταν στο τελικό στάδιο εφαρμογής τους.
Επικοινωνήσαμε αμέσως με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, ο οποίος αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που δημιουργούν αυτές οι αλλαγές, μας διαβεβαίωσε για την πρόθεση επαναφοράς του προηγούμενου καθεστώτος καθώς και για τησύσταση αρμόδιας επιτροπής η οποία θα επανεξετάσει προσεκτικά το θέμα του νομικού πλαισίου των άγονων γραμμών και τις προτάσεις όλων των ενδιαφερομένων προς βελτίωση των δρομολογίων.
Στη συνέχεια, εντός των επόμενων ημερών, τα νέα δρομολόγια ξεκίνησαν να εκτελούνται κανονικά.
Σε νεότερη επικοινωνία του προέδρου του Επιμελητηρίου κ. Γιάννη Ρούσσου με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας, ο κ. Σαντορινιός διευκρίνισε ότι λόγω διαδικασιών δεν είναι δυνατή ή αυτόματη ακύρωση των αλλαγών και επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος, ενώ διαβεβαίωσε ότικαταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε μέχρι τις 20 Μαρτίου να έχουν ολοκληρωθεί οι αντίστροφες διαδικασίες για να επανέλθουν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στα προ της 1ης Μαρτίου δεδομένα. Παράλληλα, από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος – η οποία θα συμμετάσχει στην ως άνω αναφερόμενη επιτροπή – ορίσθηκε ο κ. Γιάννης Ρούσσος ως εκπρόσωπος των Επιμελητηρίων. Μέσα από τη συμμετοχή αυτή, θεωρείται δεδομένο ότι το Επιμελητήριο Κυκλάδων θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να συμβάλει στη βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.  

Απαντήσεις Επάρχου Άνδρου και Δήμου Άνδρουγια τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια

(Σήμερα το μεσημέρι έστειλε στο site μας απάντηση για το ζήτημα των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων ο Έπαρχος Άνδρου Δ. Λοτσάρης εξηγώντας τις θέσεις του και το τι έχει κάνει σχετκά με την βελτίωση της σημερινής απαράδεκτης κατάστασης αναφορικά με την σύνδεση Άνδρου και Σύρου. Λίγες ώρες αργότερα, το απόγευμα, ο αντιδήμαρχος Δ. Λάσκαρης μας έστειλε έγγραφο του Δήμου Άνδρου σχετικό με τις θέσεις που είχε διατυπώσει ο Δήμος Άνδρου όταν ρωτήθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας τον Ιουνιο του 2016. Παραθέτουμε και τις δύο απαντήσεις ώστε οι αναγνώστες μας να ενημερωθούν και να βγάλουν τα συμπεράσματα τους... Εν Άνδρω)
(α) ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΠΑΡΧΟΥ ΑΝΔΡΟΥ ΣΤΟ "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΔΡΟΥ - ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΑΡΧΟΥ 
Άνδρος, 4.3.2017
Θέμα: Απάντηση σε δημοσίευμα του site "Εν Άνδρω" με τίτλο "Ενδοκυκλαδικές φουρτούνες: Η Άνδρος στην απομόνωση..."
Διαβάζοντας το πρωινό δημοσίευμα στο site "εν Άνδρω",  που αναφέρεται στην δίκαιη και υγιή αντίδραση του Επιμελητηρίου και κάποιου Ανδριώτη συμπολίτη μας, στο υπαρκτό πρόβλημα της ανύπαρκτης  ενδοκυκλαδικής σύνδεσης της Άνδρου με τα υπόλοιπα νησιά και δη με την Σύρο, έχω να δηλώσω τα ακόλουθα:
προβληματική σύνδεση της Άνδρου με την Σύρο αλλά και τις υπόλοιπες Κυκλάδες έχει ξεκινήσει τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτό άλλωστε με οδήγησε να παραβρεθώ διαμαρτυρόμενος αλλά και καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις στο ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) που έγινε στην Νάξο στις 30 Μαΐου 2016. Και στην δική μας  περίπτωση όπως και στου Επιμελητηρίου οι προτάσεις μας αγνοήθηκαν παντελώς.
Βλέποντας τα νέα δρομολόγια τα οποία ήταν κατά πολύ χειρότερα από τα προηγούμενα ζήτησα από τον Υφυπουργό Ναυτιλίας κ. Σαντορινιό άμεσα συνάντηση. Το ραντεβού πραγματοποιήθηκε στις 10 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 15.00 στο Υπουργείο. Τα δύο θέματα συζήτησης με τον Υφυπουργό ήταν:
α) Η άμεση ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου στην Βόρεια Άνδρο.
β) Τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Εκεί του ανέδειξα το πρόβλημα που έχει  η Άνδρος λέγοντάς του χαρακτηριστικά ότι "το καράβι που μας συνδέσει με την Σύρο έχει δρομολόγιο όποτε το πετύχουμε”.
Στις προτάσεις που του κατέθεσα ζήτησα τα ακόλουθα:
-  "Να λάβει υπόψη τα προηγούμενα δρομολόγια που ήταν σαφώς καλύτερα και πάνω σ΄αυτά να κάνει βελτιωτικές αλλαγές με τα εξής δεδομένα και στόχους: Αφετηρία και τερματισμός τον ενδοκυκλαδικών δρομολογίων δεν πρέπει να είναι  η Σύρος αλλά τα νησιά όπως η Άνδρος που βρίσκονται στα άκρα του Νομού.
-  Η Σύρος πρέπει να είναι το λιμάνι στο οποίο θα συνδυάζονται οι δύο ενδοκυκλαδικές γραμμές επιτυγχάνοντας του εξής στόχους:
α) Την συγκοινωνιακή σύνδεση των μόνιμων κατοίκων με την πρωτεύουσα αλλά και μεταξύ των νησιών.
β) Την τουριστική ανάπτυξη με την διασύνδεση προορισμών.
γ) Την εμπορική σύνδεση  και διακίνηση των τοπικών προϊόντων που παράγονται στα νησιά."
Ο Υπουργός κατανόησε το πρόβλημα, δεσμεύτηκε ότι θα επεξεργαστεί τα δρομολόγια, ώστε να φτάσουμε στο καλύτερο επιθυμητό αποτέλεσμα στη  νέα προκήρυξη του Νοεμβρίου 2017 και ότι ψάχνει τρόπο και διαδικασίες για την άμεση βελτίωση των υπαρχόντων δρομολογίων.
Στα πλαίσια του χρόνου που μου ζήτησε για να εξετάσει το θέμα, δεν δημοσίευσα τις συγκεκριμένες κινήσεις ευελπιστώντας και ευελπιστώ στην από μεριά του βελτιωτικές κινήσεις.
Με δεδομένη την πλήρη απαξίωση της σύνδεσής μας με την Σύρο ζητώ και δημόσια πια την άμεση παρέμβαση του κ. Υπουργού.
Ο ΕΠΑΡΧΟΣ ΑΝΔΡΟΥ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΟΤΣΑΡΗΣ
(β) ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΑΝΔΡΟΥ ΣΤΟ "ΕΝ ΑΝΔΡΩ" 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΝΟΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ - ΔΗΜΟΣ ΑΝΔΡΟΥ
Άνδρος, 24/6/2016
Θέμα: Απόψεις επί δρομολογιακών γραμμών Κυκλάδων
Σχετ: Το υπ αριθμ. 2252.3-6/53463/2016 έγγραφό σας,
Σε συνέχεια του ανωτέρου εγγράφου σας σχετικά με τις δυνατότητες βελτίωσης των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων θα θέλαμε να αναφέρουμε:
1. Την επιτακτική ανάγκη για συχνότερη σύνδεση με την Ερμούπολη Σύρου, 3 με 4 φορές εβδομαδιαίως. Στην Σύρο είναι όλες οι διοικητικές υπηρεσίες του νομού μας και αυτή τη στιγμή έχουμε μόνο μια φορά την εβδομάδα απευθείας σύνδεση. Αυτό έχει σαν συνέπεια να δυσχεραίνεται την εξυπηρέτηση των πολιτών μας, ταλαιπωρώντας τους και πολλές φορές υποχρεώνοντας τους σε διανυκτέρευση στα ενδιάμεσα εναλλακτικά λιμάνια (Πειραιά,Τήνο). Επίσης βασική ανάγκη είναι η νοσοκομειακή κάλυψη από το Νοσοκομείο Σύρου, τόσο προληπτικής ιατρικής όσο και επειγόντων περιστατικών που μέχρι στιγμής καλύπτονται εν μέρη από τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ.
2. Την ανάγκη για σύνδεση του νησιού μας και με δεύτερο λιμάνι της Αττικής. Λόγο της ολοένα και μεγαλύτερης φόρτισης του λιμένα Ραφήνας, κρίνεται απαραίτητη η σύνδεση μας και με το Λιμάνι του Λαυρίου, όπου πλέον αποτελεί κόμβο για τις δυτικές Κυκλάδες, καθώς και για την νότια Αττική.
3. Την ανάγκη για σύνδεση με το λιμάνι της Πάρου. Λόγω της γεωγραφικής του θέσης αποτελεί σταθμό μετεπιβίβασης για τα υπόλοιπα νησιά των Μικρών και λοιπών Κυκλάδων. Επίσης, το αεροδρόμιό της θα βοηθήσει την μετακίνηση μας προς την υπόλοιπη Στερεά και Νησιωτική Ελλάδα καθώς την τουριστική ανάπτυξη και εξυπηρέτηση του νησιού μας.
Θεωρούμε πως η βελτίωση των υφιστάμενων δρομολογιακών γραμμών είναι μείζον θέμα για τα νησιά μας, κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες και θα βελτιώσει κατά πολύ την ποιότητα ζωής αλλά και την ασφάλεια των νησιωτών μας. Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον και ο Δήμος μας παραμένει στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
ΔΗΜΟΣ ΑΝΔΡΟΥ

Πηγή : http://enandro.gr/

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...