Ολο και πιο πολύ βυθίζονται στην κρίση οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς συνεχίζονται οι πτωτικές τάσεις στην επιβατική και μεταφορική κίνηση, τόσο στις γραμμές του Αιγαίου όσο και της Αδριατικής.
Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι απογοητευτικά.
Η επιβατική κίνηση στις βασικές γραμμές του Αιγαίου (από Πειραιά για Κυκλάδες, Κρήτη, Ικαρία, Σάμο, Μυτιλήνη) έχει μειωθεί κατά 25% το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου του 2012 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Επίσης σε ό,τι αφορά τα Ι.Χ. η κίνηση έχει μειωθεί κατά 30% περίπου, ενώ στα φορτηγά η πτώση της κίνησης είναι στα επίπεδα του 11%.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην Αδριατική, όπου η κίνηση εμφανίζεται μειωμένη κατά 26,28% στους επιβάτες, κατά 26,04% στα Ι.Χ., και 17,03% στα φορτηγά.
Πέραν της μείωσης της κίνησης, αρνητικά επιδρά στα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών και το αυξημένο κόστος καυσίμων, το οποίο παραμένει σε υψηλά επίπεδα, παρά την πτώση των τιμών που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα.
Επισημαίνεται ότι, μόνο τα δύο τελευταία χρόνια, οι τέσσερις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών ακτοπλοϊκές εταιρείες (ΑΝΕΚ, Attica Group, Minoan Lines και Nel Lines) έγραψαν συνολικές ζημιές άνω των 425 εκατ. ευρώ, σαν αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και του αυξημένου κόστους καυσίμων.
Προβλήματα ρευστότητας
Την περίοδο αυτή, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα ρευστότητας, ενώ «έσκασαν» και τα πρώτα προβλήματα «κράτησης» πλοίων λόγω οφειλών. Ηδη δύο πλοία που απασχολεί η Nel Lines, τα «Olympus» και «Aqua Hercules», κρατούνται από τις αρχές στο Μπάρι της Ιταλίας, λόγω οφειλών σε καύσιμα.
Σημειώνεται ότι τα πλοία τα έχει ναυλώσει από τρίτους η Nel Lines και τα έχει δρομολογήσει στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου