Αυξήσεις μέχρι και 2,4% στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών εταιρειών προβλέπει απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου...
...Κωστή Μουσουρούλη. Η απόφαση που έχει ισχύ από το προηγούμενο
Σάββατο 20 Οκτωβρίου αφορά σε όλες τις άγονες γραμμές αλλά και όσες
γραμμές (κυρίως τοπικού χαρακτήρα) δεν έχουν απελευθερωθεί.
Ειδικότερα με βάση το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας το υπουργείο υποχρεούται κάθε χρόνο να εκδίδει απόφαση που αφορά στο επονομαζόμενο «κρατικό ναυλολόγιο» που ισχύει για τις άγονες γραμμές και επίσης όσες γραμμές δεν έχουν απελευθερωθεί.
Η τελευταία αναπροσαρμογή του ναυλολογίου αυτού είχε γίνει το 2008. Όλα τα επόμενα χρόνια οι τιμές των εισιτηρίων στις άγονες και μη απελευθερωμένες γραμμές παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητούσαν ωστόσο αύξηση του ναυλολογίου επικαλούμενες το υπερβολικό κόστος καυσίμων. Τελικά ο κ. Μουσουρούλης έκανε δεκτό ως ένα βαθμό το αίτημα, καθώς υπέγραψε τη σχετική απόφαση λαμβάνοντας υπόψη την άνοδο του πληθωρισμού το 2011 όχι όμως και του κόστους καυσίμων. Σημειώνεται ότι κατά μέσο όρο οι τιμές καυσίμων το 2011 ήταν 18% υψηλότερες από αυτές του 2010 και 39% από αυτές του 2009.
Στην απόφαση αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι λαμβάνεται υπόψη η από «11 Ιανουαρίου 2012 ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής/ Γενική Διεύθυνση Στατιστικών Ερευνών/ Διεύθυνση Οικονομικών και Βραχυχρόνιων Δεικτών, σύμφωνα με την οποία ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή, κατά τη δωδεκάμηνη περίοδο Ιανουαρίου 2011 - Δεκεμβρίου 2011, παρουσίασε αύξηση της τάξης του 2,4%».
Επιπλέον η απόφαση ελήφθη με γνώμονα «την ανάγκη προστασίας της τακτικής και επαρκούς παροχής υπηρεσίας μεταφορών από, προς και μεταξύ των νησιών».
Στην απόφαση αναφέρεται ότι «αναπροσαρμόζουμε τις ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, ιδιωτικής χρήσης επιβατικών (Ι.Χ.Ε.) οχημάτων μήκους μέχρι 4,25 μέτρων και ανά μέτρο μήκους φορτηγών (Φ/Γ) οχημάτων, κατά κατηγορία πλοίου, ηλικία και κατά σύνδεση, πέραν των οποίων η τιμολόγηση θεωρείται υπερβολική και αντίκειται στο δημόσιο συμφέρον».
Επίσης προστίθεται ότι «οι νέες τιμές αφορούν σε όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της χώρας και δεν έχουν εφαρμογή στις συνδέσεις στις οποίες δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση. Επίσης, δεν έχουν εφαρμογή στα εισιτήρια που έχουν ήδη εκδοθεί και καταβλήθηκε η αξία τους πριν από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης».
Διευκρινίζεται ότι η αύξηση αφορά τον καθαρό ναύλο (δεν έχει υπολογισθεί ΦΠΑ και λιμενικά τέλη και κρατήσεις υπέρ τρίτων, κ.ά.). Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στη γραμμή Πειραιάς-Τήνος για πλοίο συμβατικό ηλικίας μεγαλύτερης των δέκα ετών ο καθαρός ναύλος από 16,260 ευρώ αυξάνεται σε 16,650 ευρώ. Επίσης για πλοίο ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών ο ναύλος αυξάνεται από 19,512 ευρώ σε 19,980 ευρώ, ενώ για τα ταχύπλοα από 32,520 ευρώ σε 33,301 ευρώ.
Επίσης στη γραμμή Πειραιάς-Ύδρα η νέα τιμολόγηση προβλέπει καθαρό ναύλο στα 8,519 ευρώ για συμβατικό πλοίο ηλικίας μεγαλύτερης των δέκα ετών έναντι 8,320 ευρώ το 2008, ενώ για πλοίο ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών προβλέπει καθαρό ναύλο 10,223 ευρώ έναντι 9,984 ευρώ το 2008. Για ταχύπλοα αντίστοιχα ο καθαρός ναύλος διαμορφώνεται στα 17,039 ευρώ έναντι, 16,640 ευρώ το 2008.
Τέλος υπενθυμίζεται ότι δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε όλες τις θέσεις επιβατών και σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων που διακινούνται με πλοία της ακτοπλοΐας στις συνδέσεις τόσο μεταξύ ηπειρωτικών με νησιωτικούς λιμένες, όσο και νησιωτικών λιμένων μεταξύ τους, εφόσον πληρούται μία τουλάχιστον από τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) Η σύνδεση εξυπηρετείται, από πλοία που ανήκουν σε δυο τουλάχιστον ανεξάρτητες εταιρείες και ο αφετήριος λιμένας και ο λιμένας προορισμού, που προσδιορίζουν τη σύνδεση, να έχουν έκαστος ετήσιο αριθμό διακινουμένων επιβατών (αποβιβασθέντες και επιβιβασθέντες) άνω των εκατό πενήντα χιλιάδων (150.000) βάσει των πρόσφατων διαθέσιμων ετησίων στατιστικών στοιχείων.
β) Ο αφετήριος λιμένας και ο λιμένας προορισμού να έχουν έκαστος ετήσιο αριθμό διακινουμένων επιβατών (αποβιβασθέντες και επιβιβασθέντες) άνω των τριακοσίων χιλιάδων (300.000) βάσει των πρόσφατων διαθέσιμων ετησίων στατιστικών στοιχείων.
Ειδικότερα με βάση το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας το υπουργείο υποχρεούται κάθε χρόνο να εκδίδει απόφαση που αφορά στο επονομαζόμενο «κρατικό ναυλολόγιο» που ισχύει για τις άγονες γραμμές και επίσης όσες γραμμές δεν έχουν απελευθερωθεί.
Η τελευταία αναπροσαρμογή του ναυλολογίου αυτού είχε γίνει το 2008. Όλα τα επόμενα χρόνια οι τιμές των εισιτηρίων στις άγονες και μη απελευθερωμένες γραμμές παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητούσαν ωστόσο αύξηση του ναυλολογίου επικαλούμενες το υπερβολικό κόστος καυσίμων. Τελικά ο κ. Μουσουρούλης έκανε δεκτό ως ένα βαθμό το αίτημα, καθώς υπέγραψε τη σχετική απόφαση λαμβάνοντας υπόψη την άνοδο του πληθωρισμού το 2011 όχι όμως και του κόστους καυσίμων. Σημειώνεται ότι κατά μέσο όρο οι τιμές καυσίμων το 2011 ήταν 18% υψηλότερες από αυτές του 2010 και 39% από αυτές του 2009.
Στην απόφαση αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι λαμβάνεται υπόψη η από «11 Ιανουαρίου 2012 ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής/ Γενική Διεύθυνση Στατιστικών Ερευνών/ Διεύθυνση Οικονομικών και Βραχυχρόνιων Δεικτών, σύμφωνα με την οποία ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή, κατά τη δωδεκάμηνη περίοδο Ιανουαρίου 2011 - Δεκεμβρίου 2011, παρουσίασε αύξηση της τάξης του 2,4%».
Επιπλέον η απόφαση ελήφθη με γνώμονα «την ανάγκη προστασίας της τακτικής και επαρκούς παροχής υπηρεσίας μεταφορών από, προς και μεταξύ των νησιών».
Στην απόφαση αναφέρεται ότι «αναπροσαρμόζουμε τις ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, ιδιωτικής χρήσης επιβατικών (Ι.Χ.Ε.) οχημάτων μήκους μέχρι 4,25 μέτρων και ανά μέτρο μήκους φορτηγών (Φ/Γ) οχημάτων, κατά κατηγορία πλοίου, ηλικία και κατά σύνδεση, πέραν των οποίων η τιμολόγηση θεωρείται υπερβολική και αντίκειται στο δημόσιο συμφέρον».
Επίσης προστίθεται ότι «οι νέες τιμές αφορούν σε όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της χώρας και δεν έχουν εφαρμογή στις συνδέσεις στις οποίες δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση. Επίσης, δεν έχουν εφαρμογή στα εισιτήρια που έχουν ήδη εκδοθεί και καταβλήθηκε η αξία τους πριν από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης».
Διευκρινίζεται ότι η αύξηση αφορά τον καθαρό ναύλο (δεν έχει υπολογισθεί ΦΠΑ και λιμενικά τέλη και κρατήσεις υπέρ τρίτων, κ.ά.). Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στη γραμμή Πειραιάς-Τήνος για πλοίο συμβατικό ηλικίας μεγαλύτερης των δέκα ετών ο καθαρός ναύλος από 16,260 ευρώ αυξάνεται σε 16,650 ευρώ. Επίσης για πλοίο ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών ο ναύλος αυξάνεται από 19,512 ευρώ σε 19,980 ευρώ, ενώ για τα ταχύπλοα από 32,520 ευρώ σε 33,301 ευρώ.
Επίσης στη γραμμή Πειραιάς-Ύδρα η νέα τιμολόγηση προβλέπει καθαρό ναύλο στα 8,519 ευρώ για συμβατικό πλοίο ηλικίας μεγαλύτερης των δέκα ετών έναντι 8,320 ευρώ το 2008, ενώ για πλοίο ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών προβλέπει καθαρό ναύλο 10,223 ευρώ έναντι 9,984 ευρώ το 2008. Για ταχύπλοα αντίστοιχα ο καθαρός ναύλος διαμορφώνεται στα 17,039 ευρώ έναντι, 16,640 ευρώ το 2008.
Τέλος υπενθυμίζεται ότι δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε όλες τις θέσεις επιβατών και σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων που διακινούνται με πλοία της ακτοπλοΐας στις συνδέσεις τόσο μεταξύ ηπειρωτικών με νησιωτικούς λιμένες, όσο και νησιωτικών λιμένων μεταξύ τους, εφόσον πληρούται μία τουλάχιστον από τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) Η σύνδεση εξυπηρετείται, από πλοία που ανήκουν σε δυο τουλάχιστον ανεξάρτητες εταιρείες και ο αφετήριος λιμένας και ο λιμένας προορισμού, που προσδιορίζουν τη σύνδεση, να έχουν έκαστος ετήσιο αριθμό διακινουμένων επιβατών (αποβιβασθέντες και επιβιβασθέντες) άνω των εκατό πενήντα χιλιάδων (150.000) βάσει των πρόσφατων διαθέσιμων ετησίων στατιστικών στοιχείων.
β) Ο αφετήριος λιμένας και ο λιμένας προορισμού να έχουν έκαστος ετήσιο αριθμό διακινουμένων επιβατών (αποβιβασθέντες και επιβιβασθέντες) άνω των τριακοσίων χιλιάδων (300.000) βάσει των πρόσφατων διαθέσιμων ετησίων στατιστικών στοιχείων.
Πηγή: www.naftemporiki.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου