«Οι δανειστές πιέζουν για την διαχείριση του Εθνικού Εναέριου Χώρου. Αυτό μας δίνει μια μειοδοτική δυνατότητα απέναντι στην Τουρκία. Η Γερμανία θέλει να ελέγξει το Αιγαίο μέσα από αυτή την διαχείριση»… Μία από τις εκφράσεις σοκ που ακούστηκαν από τον Βασίλη Αλεβιζόπουλο – πρόεδρο της Ομοσπονδίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) στη διάρκεια ενημερωτικής ομιλίας που πραγματοποίησε στο Εργατικό Κέντρο Ρόδου, πριν από δύο ημέρες και με τον κο Αλεβιζόπουλο να αναφέρεται στη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από την εταιρεία Fraport και στις παγίδες που κρύβει η σχετική σύμβαση.
Την ομιλία –την οποία παρακολούθησαν πολύ λίγα άτομα, μεταξύ αυτών και ο αντιδήμαρχος Ρόδου κ. Γιώργος Πόκκιας- άνοιξε ο πρόεδρος του ΕΚΡ κ. Σάββας Χατζησάββας, ο οποίος έκανε λόγο για ένα ‘έγκλημα’ που πρόκειται να συντελεστεί σε βάρος της δημόσιας περιουσίας του ελληνικού λαού αλλά και εις βάρος των νησιωτών με το ξεπούλημα των περιφερειακών αεροδρομίων. «Έχουμε εκφράσει επανειλημμένα την διαμαρτυρία μας, αλλά δυστυχώς…. η Ρόδος ‘κοιμάται τον ύπνο του δικαίου’! Νομίζει πως με μια ανεκτική πολιτική και με το να καλοπιάνουμε όλους αυτούς που θέλουν να πάρουν την δημόσια περιουσία μας, θα μπορέσουμε να καταφέρουμε κάτι. Σε άλλες περιοχές της χώρας οι αγώνες και οι κινητοποιήσεις από τους φορείς είναι πιο συντονισμένες ενώ συμμετέχουν και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» είπε, εκφράζοντας ταυτόχρονα δυσαρέσκεια για την απουσία αντίδρασης στην περιοχή μας απέναντι στα σχέδια της γερμανικής Fraport.
Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος των εργαζομένων στην ΥΠΑ του αεροδρομίου ‘Διαγόρας’ της Ρόδου, κ. Φώτης Λουλουδάκης, επισήμανε μεταξύ άλλων: «Οι πρόσφατες εξελίξεις δεν αφήνουν κανένα περιθώριο στους εργαζόμενους στις τοπικές κοινωνίες αλλά ούτε και εφησυχασμό, καθώς επαληθεύονται οι χειρότεροι φόβοι και προβλέψεις. Εφτά χρόνια μετά την εφαρμογή του 1ου Μνημονίου, οι πολιτικές εκποίησης της χώρας βρίσκονται σε πλήρη εφαρμογή. Αυτό το βλέπουμε στα αεροδρόμια με αυξήσεις στις χρεώσεις που θα μετακυλίονται στον επιβάτη, στον τουρίστα, στον επαγγελματία, στο νησιώτη. Το βλέπουμε άλλωστε και στα θέματα της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ αφού η εταιρεία εξυπηρετείται σε ό,τι ζητάει χωρίς να έχει δώσει ούτε ένα ευρώ. Και είναι περίεργο το πώς ξαφνικά βρέθηκαν τόσοι πόροι για τους πυροσβεστικούς σταθμούς των αεροδρομίων» είπε, διερωτώμενος τι θα γίνει με τα κενά που υπάρχουν σε προσλήψεις πυροσβεστών και κάλεσε την κοινωνία να ταχθεί υπέρ των κινητοποιήσεων που θα ακολουθήσουν.
Αλεβιζόπουλος: «Θα τα καταθέσω όλα στον εισαγγελέα»
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ κ. Βασίλης Αλεβιζόπουλος στην ομιλία του, εξαπέλυσε σκληρή «επίθεση» εναντίον της Fraport, της Slentel (όμιλος Κοπελούζου), αλλά και του ελληνικού δημοσίου.
Χαρακτήρισε πτωχευμένη την Slentel, ενώ για την Fraport υποστήριξε ότι βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρά ταμειακά και οικονομικά προβλήματα.
Αντίστοιχα, κατηγόρησε το ελληνικό δημόσιο για το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν πολλά «κρυφά σημεία» εις βάρος των συμφερόντων του δημοσίου και υπέρ της αναδόχου κοινοπραξίας.
Ειδικότερα, για την κυπριακή εταιρεία Slentel, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ υπογράμμισε ότι το μετοχικό της κεφάλαιο είναι ελάχιστο, σε σχέση με το γιγαντιαίο project των περιφερειακών αεροδρομίων.
Για τη Fraport, αν και την χαρακτήρισε «σοβαρή εταιρεία», σημείωσε ότι βαρύνεται με συνολικές υποχρεώσεις 3,5 δις. ευρώ έως το 2020.
Αποκάλυψε μάλιστα, πως η ελληνική κυβέρνηση σχεδίαζε να παραχωρήσει – πουλήσει την διαχείριση του…. Εθνικού Εναέριου Χώρου (;) στους Γερμανούς οι οποίοι θα τον χρησιμοποιούσαν για δικούς τους σκοπούς σε συνεργασία με την Τουρκία, ισχυριζόμενος πως ο ίδιος το αποκάλυψε αυτό στο Πεντάγωνο, όπου του δήλωσαν πως είχαν άγνοια γι αυτούς τους σχεδιασμούς ενώ κατηγόρησε και τον υπουργό κ. Σπίρτζη για την στάση του απέναντι στο ζήτημα.
«Οι δανειστές πιέζουν για την διαχείριση του Εθνικού Εναέριου Χώρου. Αυτό μας δίνει μια μειοδοτική δυνατότητα απέναντι στην Τουρκία. Η Γερμανία θέλει να ελέγξει το Αιγαίο μέσα από αυτή την διαχείριση», όπως είπε.
Αναφερόμενος στο περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης, το χαρακτήρισε κατακριτέο, διότι όπως ισχυρίστηκε, το ελληνικό δημόσιο μπαίνει εγγυητής των δανείων της Fraport και την επιχορηγεί με το ‘Τέλος Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αεροδρομίων’, το οποίο ο ίδιος προσδιόρισε, σε βάθος 10ετίας, στα 150 εκατ. ετησίως.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι το «πραγματικό τίμημα» δεν είναι 1,23 δισ., αλλά 600 εκατ., αφού υπάρχουν πολλά…. ‘παραθυράκια’ για επιστροφές ΦΠΑ, κ.λπ. καθώς στην σύμβαση παραχώρησης δεν υπάρχουν ρήτρες για την ανάπτυξη των αεροδρομίων και την αναβάθμιση των υποδομών.
Πρόσθεσε μάλιστα, πως τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, των Χανίων και της Σκιάθου, τα οποία συχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. θα δοθούν ‘ετοιμοπαράδοτα’ στη Fraport και κάλεσε σε κοινή συσπείρωση την τοπική κοινωνία, τους φορείς και τους εργαζόμενους ώστε να συγκροτηθεί ένα ενιαίο μέτωπο αντίδρασης – αντίστασης στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.
«Η σύμβαση αυτή είναι έτσι φτιαγμένη ώστε να μπορούν τα ‘κοράκια’ να κλέβουν τις περιουσίες του κόσμου» τόνισε.
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ επισήμανε τέλος, ότι η ομοσπονδία έχει κινηθεί νομικά, με στόχο την ακύρωση της αγοραπωλησίας, εξαντλώντας κάθε δυνατό μέσο, τόσο στα εγχώρια δικαστήρια, όσο και στα ευρωπαϊκά, πέρα από τις προσφυγές στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. διαβεβαιώνοντας πως θα καταθέσει όλα τα στοιχεία που έχει στην κατοχή του στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου: «Είμαι Ελληνάρας και θα τους τα λέω και θα τους αλλάξω τα φώτα!» αναφώνησε ο κ. Αλιβιζόπουλος, εκφράζοντας έντονη διαμαρτυρία για την στάση της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στην προσπάθεια «αποικιοποίησης» όπως την χαρακτήρισε της Ελλάδας.
Με πληροφορίες από τον "Δημοκρατική"
Πηγή : http://www.naxospress.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου