Η διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με την τουριστική βιομηχανία και κατ’ επέκταση, η στήριξη των τοπικών παραγωγών και η μύηση των επισκεπτών στη γαστρονομία των νησιών του Νοτίου Αιγαίου είναι ο στόχος της δράσης “Be a local”, που υλοποιείται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου - Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης 2019, σε συνεργασία με τις κατά τόπους Ενώσεις Ξενοδόχων, φορείς του τουρισμού και τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Κυκλάδων & Δωδεκανήσου, όλοι στρατηγικοί κοινωνικοί εταίροι της Περιφέρειας στο πλαίσιο των δράσεων που περιλαμβάνει ο τίτλος.
Οι ξενοδοχειακές μονάδες που ήδη έχουν ξεκινήσει, αλλά και αυτές που συνεχώς προστίθενται στην υλοποίηση της δράσης “Be a local”, έχουν διαμορφώσει αναλόγως τα μενού τους και προσφέρουν στους πελάτες τους γνήσια γαστρονομική εμπειρία, μέσα από παραδοσιακές συνταγές των νησιών που παρουσιάζονται είτε στην πρωτότυπη μορφή τους, είτε εξελιγμένες στα πρότυπα της σύγχρονης νησιώτικης κουζίνας και παρασκευάζονται με αυθεντικά τοπικά προϊόντα.
Σημειώνεται ότι η διασύνδεση τουρισμού και πρωτογενούς τομέα συνιστά έναν από τους στρατηγικούς στόχους που η περιφερειακή αρχή έθεσε από το ξεκίνημα της θητείας της, επιδιώκοντας να αξιοποιήσει στο μέγιστο δυνατό τη διαρκώς αυξανόμενη διεθνή τάση του γαστρονομικού τουρισμού, προς όφελος της τοπικής οικονομίας.
Στο πλαίσιο αυτό, η Περιφέρεια συμμετέχει στις μεγαλύτερες παγκοσμίως, εκθέσεις γαστρονομίας, τροφίμων και ποτών, με σκοπό την εξωστρέφεια και την αναγνωρισιμότητά των τοπικών προϊόντων σε νέες αγορές, ωστόσο «αιχμή του δόρατος» αποτελεί η ανάδειξη του Νοτίου Αιγαίου σε Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης για το 2019, μέσα από ένα ευρύ φάσμα δράσεων που ήδη υλοποιούνται και θα κορυφωθούν μέσα στο επόμενο έτος.
Τι δείχνει έρευνα της Booking.com
Όσον αφορά στον γαστρονομικό τουρισμό, τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της μεγάλης διεθνούς πλατφόρμας ταξιδιωτικών κρατήσεων Booking.com είναι ενδεικτικά της δυναμικής του.
Σύμφωνα με αυτά:
*Το 54% επιθυμεί να αποκτήσει μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες στις διακοπές.
*Τέσσερις στους 10 ταξιδιώτες (41%) επιθυμούν να κάνουν διακοπές το 2018 σε ανερχόμενους προορισμούς για το ποτό και το φαγητό τους, έναντι 29% το 2017.
*Το τοπικό φαγητό θα είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για ταξίδια το 2018, με τα 2/3 των ταξιδιωτών (64%) να επιθυμούν να δοκιμάσουν περισσότερο τοπικές γεύσεις.
*Το φαγητό θα αποτελέσει ακόμα και καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή ταξιδιού με 1/5 ταξιδιώτες (22%) να σκοπεύει να ταξιδέψει σε κάποιον προορισμό απλώς και μόνο για το φαγητό του και το 25% να αποφεύγει συνειδητά προορισμούς που δεν φημίζονται για τη γαστρονομία τους.
*Τρεις στους 10 (29%) θα επιλέξουν προορισμό, βάσει των κριτικών που συγκεντρώνουν τα τοπικά εστιατόρια.
*Το ένα τρίτο (31%) προγραμματίζει να τραβήξει περισσότερες φωτογραφίες φαγητού στα ταξίδια το 2018, ώστε να τις δημοσιεύσει στα social media και να τις κοινοποιήσει σε φίλους.
Πηγή : http://www.naxostimes.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου