1 Απρ 2016

Η Κατερίνα Σολδάτου,εκπαιδεύτρια, χορογράφος και performer εναέριου χορού στα μεταλλεία Σερίφου... video

Η Κατερίνα Σολδάτου, αθλήτρια, χορεύτρια & performer μιλά για τα οφέλη & τις αντιγηραντικές ιδιότητες του εναέριου χορού, ενώ τονίζει ότι όλοι μπορούμε να πετάξουμε!


Ο έρωτάς της για τον εναέριο χορό προέκυψε τυχαία. Ή μάλλον όχι και τόσο τυχαία αν αναλογιστεί κανείς ότι ως μαθήτρια λυκείου το είχε σκάσει από το σπίτι της δένοντας μεταξύ τους πανιά και κρεμόντας τα από το παράθυρο. Από μικρό παιδί αγαπούσε ό,τι πιο extreme και ο πατέρας της (που ήταν πρωταθλητής στίβου) την σκληραγωγούσε, αφού έκαναν μαζί διάφορες ακραίες δραστηριότητες. Και εκείνη φυσικά το απολάμβανε.
Η μητέρα της λέει ότι η Κατερίνα πριν περπατήσει, χόρεψε. Είχε μέσα της έντονα το στοιχείο του χορού, του extreme και του αθλητισμού. Αλλά δεν είχε καταφέρει να τα συνδυάσει και να τους δώσει μορφή μέχρι που ανακάλυψε τον εναέριο χορό. Εκεί η Κατερίνα βρήκε όχι απλά έναν τρόπο έκφρασης. Βρήκε αυτό που της έλειπε. Ισορρόπησε βάζοντας σε συνεργασία το σώμα, το μυαλό και την ψυχή. Σήμερα, είναι εκπαιδεύτρια, χορογράφος και performer εναέριου χορού στη σχολή aerialeverafter.





Κατερίνα, τι είναι ο εναέριος χορός;

Η τέλεια ισορροπία. Καλείσαι να ισορροπήσεις πάνω από το έδαφος. Να φέρεις σε συνεργασία ψυχή, σώμα, μυαλό. Είναι μία διαδικασία που σου προσφέρει τεράστια ικανοποίηση. Ότι μπορείς να τα καταφέρεις.
Εγώ βλέπω το πανί ως έναν δρόμο. Πάνω του έχει στόχους, που είναι οι κόμποι που βρίσκονται πάνω στο πανί.
Κάθε φορά που ξεπερνάς έναν κόμπο και φτάνεις πιο ψηλά, έχεις κατακτήσει κάτι. Νιώθεις δυνατός, ικανός. Νιώθεις ότι μπορείς.

Πώς ξεκίνησες;

Κάποια στιγμή, παρακολούθησα τυχαία ένα σεμινάριο εναέριων ακροβατικών. Αυτό ήταν το έναυσμα που φούντωσε τη σπίθα που ήδη έκαιγε μέσα μου. Ξεκίνησα να το δουλεύω μόνη μου και στη συνέχεια το έψαξα πολύ, έκανα μαθήματα στο εξωτερικό.
Έχω κάνει σεμινάρια με 3 διαφορετικούς δασκάλους και έχω μάθει διαφορετικές τεχνοτροπίες. Το σημαντικότερο μάθημα που έχω κάνει είναι το master class με την Anna Prada στη Γαλλία.





Έχει ομοιότητες με το μπαλέτο;

Στον εναέριο χορό υπάρχουν πολλές ομοιότητες με τον χορευτή. Όπως ο χορευτής φοράει τις πουέντ και πηδά στον αέρα, αποδεσμεύοντας το σώμα της από το έδαφος. Στον εναέριο χορό, το σώμα αποδεσμεύεται από τη γη και χορεύει στον αέρα.





Ποιά είναι τα οφέλη του για το μυαλό και το σώμα;

Στον εναέριο χορό, είσαι απλά εσύ, το πανί και οι στόχοι σου. Δεν χωράνε άλλες σκέψεις. Το μυαλό σου «αδειάζει» και δεν σκέφτεσαι τίποτε άλλο (αν το κάνεις πιθανότατα θα βρεθείς στο έδαφος) πράγμα που σημαίνει ότι αυτός ο χορός σε κάνει να ξεχάσεις κάθε τι που βασανίζει το μυαλό σου. Πραγματικά, ανεβαίνοντας στο πανί, νιώθεις τόσο έντονα κάθε σου μυ κάθε γωνιά του κορμιού σου και ξέρεις ότι μπορείς να επιβληθείς στο κορμί σου, να το κάνεις να σε υπακούσει. Είναι μια δραστηριότητα που σε βοηθά να απελευθερώσεις το μυαλό σου από έννοιες και προβλήματα, και να συγκεντρωθείς στον στόχο σου. Το πανί απλά δεν σου επιτρέπει να σκεφτείς τίποτα άλλο. Το μόνο που σου επιτρέπει είναι να νιώσεις δυνατός, να αυτοσυγκεντρωθείς και να καταφέρεις πράγματα που δεν είχες φανταστεί ποτέ ότι μπορείς να καταφέρεις.

Φαίνεται δύσκολο. Μπορούν να το κάνουν όλοι;

Αυτός που θέλει μπορεί. Άνδρες, γυναίκες, παιδιά. Κάθε άνθρωπος από 5 ετών και πάνω, μπορεί να ανέβει στο πανί και να συνδυάσει αθλητισμό, χορό και ψυχική ευεξία. Να νιώσει καλά και να φτάσει ψηλά.
Ακόμα και άνθρωποι που έχουν προβλήματα με αυχένα, μέση, σπονδύλους ή κοίλες μπορούν να κάνουν aerial dance και μάλιστα αυτό θα τους βοηθήσει πολύ. Βέβαια, σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, έρχομαι σε συνεννόηση τον γιατρό τους.

Εδώ χτίζουμε το σώμα, την αυτοπεποίθηση, την ψυχολογία. Δεν επιβαρύνουμε το σώμα μας. Εξάλλου, στη σχολή υπάρχει φυσιοθεραπεύτρια η οποία είναι δίπλα στα μέλη σε ότι χρειαστούν.





Σε πόσο καιρό μπορεί κάποιος να δει διαφορά στο σώμα του;

Πολλοί μου κάνουν αυτή την ερώτηση. Και αυτό που απαντώ είναι ότι το σώμα ωφελείται και αλλάζει χωρίς να το καταλάβεις. Δεν έχει άλλη επιλογή. Θέλεις, δεν θέλεις πρέπει να στηρίξεις το σώμα σου στον αέρα κρατώντας τα πανιά, βάζεις σε λειτουργία όλους τους μύες. Σφίγγεις δηλαδή στην κοιλιά, στα μπράτσα, στους γλουτούς, παντού.
Ωστόσο εδώ ο στόχος μας είναι πολύ μεγαλύτερος από το να χάσουμε πόντους στην περιφέρεια. Οποιος ξεκινά τον εναέριο χορό, δεν χρειάζεται να ασχοληθεί ποτέ ξανά με το σώμα του. Το σώμα δυναμώνει, μαζί με το πνεύμα. Και οι αλλαγές είναι θεαματικές, και στα δύο. Παράλληλα, να τονίσω ότι ο εναέριος χορός βελτιώνει την ψυχολογία και λόγω των ανάποδων στηρίξεων, έχει πολύ σημαντικές αντιγηραντικές ιδιότητες. Ναι, καταπολεμά και τη γήρανση!

Η σχολή σου βρίσκεται σε έναν καταπληκτικό χώρο στο ΟΑΚΑ.

Αρχικά, είχα στούντιο στη Φιλοθέη, και από πέρυσι τον Ιανουάριο βρίσκομαι στο ΟΑΚΑ. Επέλεξα αυτό τον χώρο γιατί θεωρώ πως είναι ένας χώρος που μπαίνοντας νιώθεις δέος. Είναι ένας χώρος που σε εμπνέει γιατί απευθύνεται σε αθλητές.
Βέβαια, κανείς δεν μου έστρωσε κόκκινο χαλί. Οι άνθρωποι του ΟΑΚΑ είναι υπεύθυνοι και δεν αφήνουν οποιονδήποτε να μπει. Πέρασα από αυστηρή αξιολόγηση για να κερδίσω την εμπιστοσύνη τους και να κατοχυρώσω τον χώρο.





Έχεις συναντήσει δυσκολίες στη διαδρομή σου;

Δεν μου χαρίστηκε τίποτα. Ότι έχω πετύχει, το κατάφερα μέσα από σκληρή δουλειά.
Όταν ξεκινάς κάτι καινούργιο, καινοτόμο, μοιραία έρχεσαι αντιμέτωπος με τη σκληρή κριτική ανθρώπων που δεν έχουν ιδέα τι κάνεις. Στη συνέχεια, έρχεται ο φθόνος, όταν βλέπουν ότι πας καλά. Είναι μια δύσκολη διαδρομή, κατά τη διάρκεια της οποίας πρέπει να αποδεικνύεις συνεχώς την αξία σου.





Σε ποιούς θεωρείς ότι χρωστάς ένα ευχαριστώ;

Οι άνθρωποι που έχω δίπλα μου είναι πολύ σημαντικοί για μένα. Με βοηθούν και με στηρίζουν σε αυτό που κάνω. Δεν θα μπορούσα να βγάλω προς τα έξω αυτό που νιώθω στο πανί, χωρίς τον προσωπικό μου φωτογράφο και σκηνοθέτη Αλέξανδρο Αναγνωστόπουλο. Έναν άνθρωπο που πίστεψε σε μένα γιατί είδε κάτι σε αυτό που κάνω. Είμαι τυχερή γιατί έχω δίπλα μου ανθρώπους που εκτιμώ. Δεν θα μπορούσα να εμπιστευτώ κάποιον και να ξεκινήσω μαζί του νέα πράγματα, αν αυτός δεν ήταν ο Χάρης Γιακουμάτος. Δεν θα μπορούσα να έχω οργάνωση χωρίς την Ελενα Χότζογλου, που συντονίζει το πρόγραμμα της σχολής.
Και η Μαρία Χατζηγιάννη, η σκηνοθέτις που πίστεψε σε μένα και δημιούργησε πάνω μου μία ταινία μικρού μήκους, την «Games of Trust», η οποία έχει διακριθεί.
Και φυσικά, η κόρη μου είναι το μεγαλύτερό μου μάθημα. Μετά τη γέννηση της Νιόβης, είχα μεγαλύτερη δύναμη για να κάνω περισσότερα πράγματα, να γίνω καλύτερος άνθρωπος. Να κερδίσω τον θαυμασμό της. Εξάλλου, τα παιδιά είναι πάντα οι αυστηρότεροι κριτές μας.

Το σύστημα εκπαίδευσης aerialeverafter

Το σύστημα εκπαίδευσης που εφαρμόζω βασίζεται στις γνώσεις χορού, σε συνδυασμό την αθλητική παιδεία, την μελέτη πάνω στο performance και την ακροβατική.
Βέβαια, ούτε το σύστημα και ούτε ο τρόπος διδασκαλίας μου δεν είναι στατικός. Εξελίσσεται κάθε μέρα. Γιατί κι εγώ εξελίσσομαι και μαθαίνω κάτι καινούργιο κάθε μέρα. Εξάλλου, έχω μέσα μου το μικρόβιο της δασκάλας, αφού διδάσκω παιδιά από 17 ετών (έκανα μαθήματα αγγλικών) και μάλιστα ήμουν υπεύθυνη εξετάσεων στο Cambridge.
Για μένα ο εκπαιδευτής δεν είναι μόνο γνώσεις και σεμινάρια. Είναι επικοινωνία, είναι να βάζεις την ψυχή σου σε αυτό που κάνεις. Να το αγαπάς. Και φυσικά, ο καλύτερος δάσκαλός μου ήταν τα παιδιά.






Τι ετοιμάζεις για τη συνέχεια;

Μου αρέσει να δουλεύω με θέματα. Αυτό που θέλω τώρα είναι να ξεκινήσω χορογραφίες με κοινωνικούς προβληματισμούς. Με εναλλαγή συναισθημάτων. Με βαθύτερο νόημα.
Αυτή την περίοδο, δουλεύουμε μαζί με τον Χάρη Γιακουμάτο ως ζευγάρι πάνω σε 3 διαφορετικά project. Και οι δύο μοιραζόμαστε κοινή πορεία στον αθλητισμό ( ο Χάρης ήταν αθλητής του πόλο και προπονητής) και είμαστε και οι δύο νέοι επιχειρηματίες (ο Χάρης έχει μπαρ στο Χαλάνδρι).
Συνδεθήκαμε, λοιπόν, για να φτιάξουμε κάτι καινούργιο, πολύ δυνατό.




Πέραν αυτού, με τους μαθητές μου δουλεύουμε όλη τη χρονιά, με τελικό στόχο την παράσταση που δίνουμε στο τέλος της χρονιάς. Μια παράσταση που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Είναι ένα ιδιαίτερο event με έντονο το θεατρικό στοιχείο. Και όλο το χρόνο δουλεύουμε έχοντας έναν στόχο, κάτι που δίνει σε όλους κίνητρο να προσπαθήσουν περισσότερο και να γίνουν καλύτεροι.  Και φυσικά το τελικό αποτέλεσμα σου δίνει μια απίστευτη αίσθηση ικανοποίησης.




Η Κατερίνα Σολδάτου είναι εκπαιδεύτρια, χορογράφος και performer εναέριου χορού και πρωτοπόρος στο είδος της. Εχει σπουδάσει δώδεκα χρόνια χορό και είναι κάτοχος διπλωμάτων Jazz και Modern Dance του RAD (Royal Academy of Dancing του Λονδίνου) είναι πιστοποιημένη δασκάλα Aerial Yoga και κάτοχος BSc(Mktg) Deree College. Αθλήτρια στίβου σε ομάδες του Πανελλήνιου ΓΣ και της Φιλοθέης στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ταυτόχρονα, αλλά και μέχρι σήμερα ασχολήθηκε με διάφορες μορφές γυμναστικής και πολεμικών τεχνών (windsurfing, kick boxing, kung fu, κ.ά.). Τα τελευταία χρόνια, μετά από μακρόχρονη έρευνα σε θέματα τέχνης και χορού αλλά και έντονης πρακτικής και διδασκαλίας, κατέληξε σε αυτή την ιδιαίτερη μορφή χορού, τον “Εναέριο Χορό” (Aerial Dance).
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.
Πηγή : http://www.thetoc.gr

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...