17 Δεκ 2020

Διαγωνισμό για την εγκατάσταση συστημάτων πρόσβασης ΑμεΑ σε τέσσερις παραλίες του νησιού, προκήρυξε ο Δήμος Μήλου


Τρέχει” ο διαγωνισμός του Δήμου Μήλου για την εγκατάσταση συστημάτων πρόσβασης ΑμεΑ σε τέσσερις παραλίες του νησιού, ενώ παράλληλα, περισσότερα έργα έχουν υποβληθεί προς ένταξη σε χρηματοδοτικά προγράμματα για την αναβάθμιση των υποδομών.

 Με γνώμονα την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος του νησιού, προκειμένου αυτό να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και των επισκεπτών με περιορισμένη κινητικότητα, ο Δήμος Μήλου προκήρυξε διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού, που θα τοποθετηθεί σε τέσσερις παραλίες του νησιού. 

 Προσβασιμότητα με νέες τεχνολογίες

 Τα συστήματα που θα εγκατασταθούν προορίζονται για να παρέχουν σε κινητικά ανάπηρους ή σε άτομα τα οποία εν γένει έχουν περιορισμούς στην κινητικότητα, τη δυνατότητα αυτόνομης πρόσβασης στη θάλασσα, χωρίς όμως να γίνεται δυσχερής η διέλευση των υπολοίπων επισκεπτών-χρηστών.

 Για το λόγο αυτό, θα πρέπει τα προς προμήθεια συστήματα να καταλαμβάνουν το δυνατόν μικρότερο χώρο, να είναι εύκολα στη χρήση χωρίς να απαιτείται καμία ιδιαίτερη εκπαίδευση του τελικού χρήστη, αλλά και τα εξασφαλίζουν απόλυτη ασφάλεια στους χρήστες ή και στους συνοδούς τους. 

Θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα αυτόνομης λειτουργίας για όσο διάστημα βρίσκονται εγκατεστημένα και διαθέσιμα για το κοινό. Κατά την περίοδο αυτή δεν θα πρέπει να απαιτείται παρουσία χειριστή. 

 Η μη μόνιμη, συναρμολογούμενη εγκατάσταση για την αυτόνομη πρόσβαση ΑμεΑ στη θάλασσα, προβλέπεται να αποτελείται από ένα σύστημα ελέγχου με υδατοστεγή κεντρικό πίνακα, φωτοβολταϊκό σύστημα με συσσωρευτές για την ηλεκτροδότησή του, ένα σύστημα κύλισης αμαξιδίου, χειρολισθήρα (κουπαστή), φορείο κίνησης, ένα ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα, φωτεινή σηματοδότηση της σιδηροτροχιάς, ώστε κατά τη διάρκεια της νύχτας να είναι ορατή σε όσους περπατούν κατά μήκος της παραλίας, ασύρματο χειρισμό, ντουζιέρα ΑμεΑ, φωτοσυναγερμό και πακέτο τηλεμετρίας. 

 Πρακτικά, ο χρήστης μόλις επιβιβάζεται στο κάθισμα θα μπορεί να ενεργοποιεί τον μηχανισμό κίνησης μέσω τηλεχειριστηρίου. Τότε το κάθισμα, μέσω αλυσίδων ή συρματόσχοινων κλπ, που συνδέονται με τον ηλεκτροκίνητο μηχανισμό εντός του ερμαρίου του πύργου, θα μπορεί να ολισθαίνει προς την κατεύθυνση της θάλασσας.

 Στο τερματικό σημείο της διαδρομής, το κάθισμα θα σταματά αυτόματα και με τη βοήθεια του χειρολισθήρα, θα είναι δυνατή η αποβίβαση του χρήστη εντός της θάλασσας. Μετά το πέρας της κολύμβησης, ακολουθείται η αντίστροφη διαδικασία. 

 Παράλληλα, θα τοποθετηθούν και ντους για ΑμεΑ, ένα στοιχείο προσβασιμότητας που συχνά παραλείπεται στις παραλίες που σχεδιάζονται για να είναι προσβάσιμες για άτομα με κινητικά προβλήματα.

 Τα ντους θα είναι τοποθετημένα με τρόπο τέτοιο, ώστε το άτομο με αναπηρία μόλις εξέρχεται της θάλασσας να μπορεί να το χρησιμοποιήσει χωρίς να χρειάζεται να βραχεί ο προσωπικός του εξοπλισμός, όπως το αναπηρικό αμαξίδιο. 

Τα ντους θα είναι μη μόνιμα, ώστε να μπορούν να αποσύρονται από την παραλία κατά τη χειμερινή περίοδο, για να προστατευτούν. Σημαντικό κομμάτι της αλυσίδας προσβασιμότητας αποτελεί και η ύπαρξη χημικής τουαλέτας για ΑμεΑ, η οποία περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό για κάθε παραλία, όπως επίσης και αποδυτήριο ΑμεΑ. 

 Κάθε διάταξη για την αυτόνομη πρόσβαση των ΑμεΑ στη θάλασσα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένη με σύστημα τηλεμετρίας, το οποίο θα επιτρέπει τη σύνδεση της συσκευής στο διαδίκτυο μέσω 3G δικτύου. Το πακέτο τηλεμετρίας θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες, σε πραγματικό χρόνο, να λαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση που επικρατεί στην ακτή. 

Η διάταξη για αυτόνομη πρόσβαση, θα μπορεί να κάνει λήψη φωτογραφικών, τόσο αναλυτικές ώστε να παρέχουν απαραίτητες πληροφορίες στο χρήστη, όπως για παράδειγμα ο κυματισμός της θάλασσας τη δεδομένη στιγμή, όσο και ασφαλείς ώστε να εξασφαλίζεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων. 

 Τέλος, θα τοποθετηθεί ειδική σήμανση, με σύμβολα, πικτογράμματα, σχέδια, κείμενα κλπ, τα οποία θα είναι τυποποιημένα, απλά, ευδιάκριτα και τοποθετημένα σε θέσεις ανάλογα με το μέγεθος και τη λειτουργία τους. 

 Ο προϋπολογισμός της προμήθειας ανέρχεται σε 204.767 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και οι προσφορές θα υποβάλλονται έως και τις 30 Δεκεμβρίου. Την τελευταία ημέρα του έτους θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών, προκειμένου ο Δήμος να καταλήξει σε ανάδοχο. 

Περισσότερα έργα στα… σκαριά 

 Παράλληλα, όμως, με αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Μήλου, πολλά ακόμη έργα προετοιμάζονται προς ένταξη στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για την υποβολή αιτήματος χρηματοδότησης στον Άξονα προτεραιότητας «Περιβάλλον», με τίτλο «Υποδομές Ύδρευσης», για την πράξη με τίτλο «Υποδομές Ύδρευσης Δήμου Μήλου».

 Σκοπός της πράξης είναι η κατασκευή έργων και η προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού, με στόχο την εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας και ποιότητας ύδατος για ανθρώπινη κατανάλωση. Το έργο αυτό κρίνεται αρκετά σημαντικό, καθώς ο Δήμος έχει στο παρελθόν αντιμετωπίσει ελλείψεις όσον αφορά στην επάρκεια του νερού. 

 Στο ίδιο πρόγραμμα και επίσης στον άξονα “Περιβάλλον”, υποβλήθηκε προς έγκριση και η πράξη με τίτλο «Δράσεις Ηλεκτροκίνησης Δήμου Μήλου, σκοπός της οποίας είναι η μείωση του κόστους κινητικότητας, τόσου του κόστους λειτουργίας όσο και του κόστους συντήρησης και επισκευής των δημοτικών οχημάτων, ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η μείωση της κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων, η μείωση της ηχορύπανσης σε τοπική κλίμακα και η προστασία της δημόσιας υγείας.

 Στον Άξονα προτεραιότητας «Ποιότητα Ζωής και εύρυθμη λειτουργία των πόλεων, της υπαίθρου και των οικισμών», υποβλήθηκε αίτημα για χρηματοδότηση και της πράξης με τίτλο «Ανάπτυξη της υπαίθρου – Αγροτική Οδοποιία». 

Σκοπός του έργου είναι η βελτίωση βατότητας των αγροτικών δρόμων για την εξυπηρέτηση των διερχόμενων αγροτικών οχημάτων και μηχανημάτων με σκοπό την άνετη πρόσβαση στις καλλιεργούμενες εκτάσεις, η μείωση της επικινδυνότητας και η μείωση του κόστους καυσίμων και χρόνου πρόσβασης, με αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, την ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση των γεωργικών μηχανημάτων καθώς και την ταχύτερη και ασφαλέστερη μεταφορά των ευπαθών προϊόντων. 

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...